Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikkarasia 500g oli 8,50€!! Toivottavasti ihmiset jättää ostamatta

Vierailija
21.06.2023 |

5kg laatikko siis 85 € 🤣

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä maksa 50e 5kg mansikoista! Ihan sikamaisia hintoja....mutta saahan sitä yrittää rahastaa, minä laitan kampoihin enkä osta. Muutenkin on k-marketissa hinnat nousseet siihen malliin, että taidan kohta siirtyä s-ryhmän asiakkaaksi. Oli se kyllä naurettavaa kun aluksi oli vispipuuro k-kaupassa 1,49e kpl, mutta kun ryhdyin ostamaan sitä runsaasti päivittäin niin yhtäkkiä hinta pompsahti 1,89e per rasia. Eli k-ryhmäkin sikamaisesti viittii rahastaa ihmisiä kysynnän mukaan. Ei sovi itselle tämmöinen politiikka.

En mä nyt tiedä onko sikamaisia hintoja, taimet maksaa n. 1€ kpl, sitten pitää ostaa multaa ja ravinteita, suojata eläimiltä, kastella joka päivä ja toivoa että satoa tulee 50kg ja keräillä pois.

Juu ei kiitos, maksan mielummin

Taimiakin saisi ilmaiseksi tai hyvin edullisesti kotiviljelijöiltä. Eipä vaan kellekään kelpaa vaikka kuinka tarjoaa. Muut tarvikkeet saa edullisesti kun ostaa tarjouksista tai nekin kierrätettynä.

Tästä voit päätellä jotakin. Moni ostaa mansikkansa mielellään, eikä nysvää takapihalla taimien kanssa.

Karkkiakin voi tehdä itse, moniko tekee? Tai leipää?

Edelleen, saa ostaa jos haluaa, en ole kieltänyt ketään ostamasta. Minulle tuo on rakas harrastus, "nysvään" mielelläni 😊. Teen muuten välillä myös karkkia itse.

Vierailija
142/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa No ei tuo minusta paljon ole, jos kerran kesässä ostan pari kolme rasiaa ja nautiskelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatapa itse mansikkasi ja laske, paljonko tuli tuntipalkaksi.

Tänä kesänä mennyt 2€ puutarhamultaan, 5 € kalkkiin, muutama kymmenen senttiä kasteluveteen. Tulee pari sankollista mansikkaa. Taimet oli ilmaiset liki 10v sitten. Kasvulaatikot oli myös ilmaiset. Joka toinen ilta kastelen noin 5 minuuttia. Halpaa on!

Mikähän näissä olisi myyntihinta?

Eivät tietenkään ole myytävänä. Jokainen voi kasvattaa omansa jos ei raaski maksaa viljelijälle. Minä en raaski, siksi perustin oman mansikkamaan pienelle rivaripihalle.

Mutta turha verrata kotikasvatusta yritystoimintaansa ja tulla otsikon tavoin huutelemaan että älkää ostako!

Minusta törkeää tuollainen huutelu, vähän sama kuin huutaisi parturikampaamon ovella että älkää menkö.

Halutaanko täällä kaikista työttömiä vai? Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus tosiaan tehdä itse työ, mutta sen voi tehdä ilman että pilkkaa ja halveksuu suomalaisen yrittäjän työtä.

En minä ole ketään kieltänyt ostamasta mutta jos ei ole varaa tai ei halua pyydettyjä hintoja maksaa, pienelläkin pihapläntillä voi mansikkansa kasvattaa. En vertaa yritystoimintaan, kerroin vain että hyvinkin pienillä kustannuksilla voi itse tuottaa mansikkansa. Miksi pitää laittaa harrastus ja yritys vastakkain!

Tämän keskustelun otsikko on: "Mansikkarasia 500g oli 8,50€!! Toivottavasti ihmiset jättää ostamatta" 

Eli ainakin keskustelun aloittaja oli kovasti kieltämässä ihmisiä ostamasta mansikoita, joihin hänellä itsellään ei ole varaa.

Vierailija
144/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä maksa 50e 5kg mansikoista! Ihan sikamaisia hintoja....mutta saahan sitä yrittää rahastaa, minä laitan kampoihin enkä osta. Muutenkin on k-marketissa hinnat nousseet siihen malliin, että taidan kohta siirtyä s-ryhmän asiakkaaksi. Oli se kyllä naurettavaa kun aluksi oli vispipuuro k-kaupassa 1,49e kpl, mutta kun ryhdyin ostamaan sitä runsaasti päivittäin niin yhtäkkiä hinta pompsahti 1,89e per rasia. Eli k-ryhmäkin sikamaisesti viittii rahastaa ihmisiä kysynnän mukaan. Ei sovi itselle tämmöinen politiikka.

Nuo hinnannostot on kyllä ollut karmeaa seurattavaa. Minäkin siirsin pääruokaostokseni S markettiin vuosi sitten. Selvää säästöä vaikka aikaa ja vaivaa menee enemmän kun kauppa on kauempana. Tämän päivän esimerkki: kivennäisvesi 1,5 litraa K kaupassa halvin 1,39€ ja S kaupassa 0,99€.

Vierailija
145/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä mennyt 2€ puutarhamultaan, 5 € kalkkiin, muutama kymmenen senttiä kasteluveteen. Tulee pari sankollista mansikkaa. Taimet oli ilmaiset liki 10v sitten. Kasvulaatikot oli myös ilmaiset. Joka toinen ilta kastelen noin 5 minuuttia. Halpaa on!

Eivät tietenkään ole myytävänä. Jokainen voi kasvattaa omansa jos ei raaski maksaa viljelijälle. Minä en raaski, siksi perustin oman mansikkamaan pienelle rivaripihalle.

Mutta turha verrata kotikasvatusta yritystoimintaansa ja tulla otsikon tavoin huutelemaan että älkää ostako!

Minusta törkeää tuollainen huutelu, vähän sama kuin huutaisi parturikampaamon ovella että älkää menkö.

Halutaanko täällä kaikista työttömiä vai? Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus tosiaan tehdä itse työ, mutta sen voi tehdä ilman että pilkkaa ja halveksuu suomalaisen yrittäjän työtä.

En minä ole ketään kieltänyt ostamasta mutta jos ei ole varaa tai ei halua pyydettyjä hintoja maksaa, pienelläkin pihapläntillä voi mansikkansa kasvattaa. En vertaa yritystoimintaan, kerroin vain että hyvinkin pienillä kustannuksilla voi itse tuottaa mansikkansa. Miksi pitää laittaa harrastus ja yritys vastakkain!

Tämän keskustelun otsikko on: "Mansikkarasia 500g oli 8,50€!! Toivottavasti ihmiset jättää ostamatta" 

Eli ainakin keskustelun aloittaja oli kovasti kieltämässä ihmisiä ostamasta mansikoita, joihin hänellä itsellään ei ole varaa.

Toivomushan tuo on ja saahan hän mielipiteensä esittää. Onhan tuo järkyttävän kallis hinta pienituloiselle.

Vierailija
146/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elämä on. On oma valinta ostaako vaiko eikö. Itse en ole ikinä miettinyt mitä mikäkin ruoka maksaa tai laskeskellut ruokakuluja. Aina on rahat riittäneet ja jäänyt ylikin. Rasittaa tuo hintojen kauhistelu.

Vierailija
147/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmasti satoisaa ja maukastakin ehkä omaan käyttöön. Mikset vähän kuitenkin laajentaisi ja aloittaisi myyntiä, kun tiedät miten halvalla tuotetaan?

Itse asiassa noin tekisinkin jos olisin työkykyinen. Se on ollut aina haaveena, marjojen ja muidenkin syötävien kasvattaminen myyntiin. Elämä-perkele kolhi ja vei työkyvyn.

Vierailija
148/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivomushan tuo on ja saahan hän mielipiteensä esittää. Onhan tuo järkyttävän kallis hinta pienituloiselle.

No ei ole edes työttömälle tai opiskelijalle. Sitä paitsi suurin osa suomalaisista on keskituloisia.

Vierailija
149/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tiedä onko sikamaisia hintoja, taimet maksaa n. 1€ kpl, sitten pitää ostaa multaa ja ravinteita, suojata eläimiltä, kastella joka päivä ja toivoa että satoa tulee 50kg ja keräillä pois.

Juu ei kiitos, maksan mielummin

Taimiakin saisi ilmaiseksi tai hyvin edullisesti kotiviljelijöiltä. Eipä vaan kellekään kelpaa vaikka kuinka tarjoaa. Muut tarvikkeet saa edullisesti kun ostaa tarjouksista tai nekin kierrätettynä.

Kuinka monta sataa tainta sinä olisit valmis lahjoittamaan mansikanviljelijälle? Ovatko varmasti terveitä? Ettei niissä mitään kasvitauteja ole? Tiedät varmasti myös, mitä lajiketta se sinun mansikkasi on?

Onko täällä kaikki vetäneet jo jotain mansikkamehua vahvempaa kun ei luettua enää ymmärretä?!😄.

Minä en ole puhunut yritystoiminnasta mitään vaan kotiviljelijöistä. Ja kyllä, tiedän lajikkeeni. Kotipuutarhureille olen tarjonnut taimia, ei ole tauteja eikä ötököitä. Kellekään ei kelpaa.

Vierailija
150/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole edes työttömälle tai opiskelijalle. Sitä paitsi suurin osa suomalaisista on keskituloisia.

Tällä palstalla saa ihan jokainen tulotasosta riippumatta tehdä aloituksia vaikka mansikan hinnasta. Miksi sinä hyvätuloinen et tee omaa otsikolla: " olipas edullisia kotimaisia namsikoita 50€/laatikko"? Mene sinne päivittelemään miten halvalla yrittäjä joutuu tuotoksensa myymään.

Vierailija
151/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne olisi laadukkaita, mutta ne on niin huonoja usein. Ja se johtuu myyjistä . Säilyttävät lämpöisessä liian kauan. Odotan aina uutta satsia kylmiöstä. Mutta mansikoita myydään liian monta päivää. Ne on parhaita tilamyynnistä. Se ei vain ole mahdollista.

Vierailija
152/159 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hinta vielä laskee, kun sesonkiaika tulee. Sama on perunan kanssa. Nyt saa litrasta maksaa saman kuin kapasta syksymmällä. Olette hölmöjä. Kunhan pitää saada öyhöttää.

Vierailija
153/159 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoissa on eniten myrkkyjä. Syökää vaan rauhassa!!!

Vierailija
154/159 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikoissa on eniten myrkkyjä. Syökää vaan rauhassa!!!

Luomuviljelyssä ei käytetä kasvinsuojeluaineita, osta sinäkin ihan rauhassa. Ylipäätään marjojen syömisestä on enemmän hyötyä kuin haittaa. Sisältävät paljon antioksidantteja.

Vierailija
155/159 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sen mansikan ostaminen pakollista ole. Ne ostaa jotka haluaa ostaa.

Tämä. Mikä vimma on kitistä hinnasta, kun on tuote, jonka voi ostaa tai olla ostamatta. Sama on monen muun tuotteen kohdalla.

Kitisee koska haluis ostaa mutta ei oo varaa

Vierailija
156/159 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän hintaluokkaa 5kg laatikot on nyt? Helsingissä.

Vierailija
157/159 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottajan kannalta ei mikään kultakaivos. Usean kuukauden työ, sääriski, palkat, henkilöstöasiat, kuljetus, myyntilustannukset jne. No, ainakaan ei tartte maksaa tukia viljelijälle.

Ihan ok hinta.

Vierailija
158/159 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut perinteenä maistaa 1-2 mansikkaa kesässä, kokeillakseni joko pidän niistä. Ei ole tapahtunut. Tänä vuonna voinkin kevein mielin jättää kokeilematta.

Vierailija
159/159 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kauppatorilla iltapäivällä pöydät notkui mansikoita ja myyjät huuteli perään. Ilmeisesti kauppa ei käy, miksiköhän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme