Käteisellä maksaminen, voi elämä...
Kaupassa nähtyä - kolmi-nelikymppinen nainen nostaa automaatista tukun rahaa. Vartti myöhemmin sama nainen on edelläni kassalla ja maksaa käteisellä. Mikä järki on nostaa automaatista käteistä, sitten kantaa sama raha kaupassa kassalle ja maksaa sillä ruokaostokset, eikä suoraan kortilla? Bonukset kuitenkin vingutettiin kortilla.
Kommentit (110)
Helpompi seurata rahan menoa kun se menee omien käsien kautta. Ja jos se laittaa käteisenä säästöön.
Kaikenlaista sitä voi ihminen ihmetelläkin.
Se on semmoinen vakiintunut tapa. Itse muutuin kortilla maksajaksi siinä vaiheessa, kun en perhetilanteen vuoksi päässyt useinkaan pankkiautomaatille ja kerkesin käydä vain lähikaupassa ostoksilla. Lähin automaatti olisi ollut bussimatkan päässä.
Ettei valtio näe tiliotteesta, missä kaupassa on käynyt.
Ei siinä ole mitään järkeä, se on tyhmyyttä.
Mitä vattua se sulle kuuluu miten joku maksaa? Pääasia että maksaa. Hanki elämä.
Koska boomerit ja x-sukupolvi ovat aina oikeassa. M28
parempi että maksaa kuin että ei maksa ollenkaan
Onneksi moni liike ei enää hyväksy käteistä. Turhaa kuluvirtaa aiheuttaa moneen suuntaan.
Voi olla että on käynyt jonkun toisen puolesta ostoksilla. Tiedän tälläisen vanhuksen. Itse en uskaltaisi antaa kortin tunnuslukua vieraalle ihmiselle, tai edes sukulaiselle. Appiukkoni tililtä hävisi suurehko summa tällä menetelmällä.
Pieni vinkki! Maksa itsepalvelukassalla ensi kerralla. Se vielä lopuksi kiittää ja toivottaa sinut tervetulleeksi uudelleen.😅
Tutullani joka asuu ei-EU-maassa, on pankkikortti jolla ei pysty maksamaan Suomessa kaupoissa mutta jostain syystä käteisen nostaminen onnistuu. Tuskin oli tällainen tilanne tässä, mutta sekin on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Oli foliota pään ympärillä?
Ap:llä oli.
Voi ei olet niin kiireinen että täälä nyt kerkiät itkeä. Kato peiliin pelle
Maksan aina käteisellä itsepalvelukassalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään järkeä, se on tyhmyyttä.
Vaivata päätänsä sillä jos joku maksaa ostoksensa eritavalla mitä itse maksaa
Vierailija kirjoitti:
Tutullani joka asuu ei-EU-maassa, on pankkikortti jolla ei pysty maksamaan Suomessa kaupoissa mutta jostain syystä käteisen nostaminen onnistuu. Tuskin oli tällainen tilanne tässä, mutta sekin on mahdollista.
se taho joka ylläpitää automaatteja, niin sillä voi olla jonkinlainen sopimus tahon kanssa joka myöntänyt kortin.
Oivoiaiei. Kävin just kirpparilla. 6€oli ostokset. Käteisellä? Kyllä, olen sen verran vanhanaikainen, et nää kolikko-ostokset maksan käteisellä...
...niin minäkin, vastasi n.40kymppinen myyjä. Harmi vaan ettei pääkaupunkiseudulla tankkaus onnistu käteisellä jatkoi hän...
.
.
Eikö oikeasti??? Eihän kaikilla edes oo kortteja!!
Mietipä sitä