Narsistinen ex seurustelee jo uuden kanssa. Miksi se tuntuu niin oudolta? Ei pitäisi välittää mutta silti se jossain tuntuu.
En kaipaa parisuhdetta. Annoin kaikkeni siinä enkä koskaan ollut tarpeeksi. Hän oli mitä ihanin alkuun ja oli paljon matkustelua, kaikkea mukavaa.
Ensin tuli henkinen väkivalta, sitten fyysinen. Yritin lähteä useasti mutta jotenkin syyllistin itseäni kaikesta. Hän manipuloi valtavasti minua kaikissa inhottavissa asioissa ja suoristi mutkat itselleen eduksi. Tunsin itseni todella riittämättömäksi.
Se harmittaa eniten kuinka hyvä ihminen oikeasti olen ollut, kaunis ja upea nainen, menetin kaikki hyvät piirteeni ja tuntuu, että vaan laimenin, elämänilo katosi ja katosin itsekin. Tuntuu, että minä olen se hullu nyt.
Kun liian pitkään olimme suhteessa niin kaikki vääristyi oudosti. En oikein vieläkään tiedä kuka olen nykyään tai mistä pidän, mitä pitäisi tehdä.
Kun voin jo niin huonosti etten enää ajatellut muuta kuin itseni vapaaehtoista hengen riistämistä, hän hylkäsi minut. Hän ei enää saanut minusta irti mitään enkä voinut antaa hänelle enempää. Ei ollu jäljellä mitään kaunista enää.
Nyt hän on mennyt ja löytänyt uuden.
Itsellä outo olo. Tietenkin tyytyväinen olen, että on poissa mutta tuntuu silti kuin olisin äärettömän yksinäinen. On vaan niin käytetty olo.
Kommentit (24)
Lista narsistin käytösmalleista:
Mahtailevuus
Huomiohakuisuus
Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä
Väkivaltainen
Empatian puute
Lapsellisuus
Suuruuskuvitelmat
Manipuloivuus
Epärehellisyys
Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä
Impulsiivisuus
Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)
Hovin kokoaminen
Mustamaalaaminen
Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat
Mitätöinti
Stalkkeroiminen
Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen
Valehteleminen
Mustasukkaisuus
Harha-ajatukset
Moderaattorina tämän viestin poistaminen.
.
Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.
Pääasia että on ex 👍
Tsemppiä ja nauti kesästä.
Ero vaatii aikaa. Ja uusien näkökulmien tuleminen. Jos toisesta välittää, toinen oli kuin jalustalla. Ja nyt nähdään ne toiset puolet kaukaa kaukoputkella tai mikä parisuhteessa ei toiminut. Mutta ehjäksi voi jälleen tulla. Moni asia vain vaatii sen ajan ja ajattelun, irrottamisen. On prosesseja ja lepoa. Sitten tulee uutta.
Luulen että apn exä voi olla narsistikin mutta jonkinlainen hyväksikäyttäjä taitaa olla. On se ihme miten näilläkin suhteita ja kumppaneita ilmeisesti joka sormelle ja kaikki imee kuiviin. Ja saa jatkaa samaa peliään jopa vuosikymmeniä.
Samaan aikaan tietty monet kunnon miehet on yksinäisiä, mutta tämmöistä se joskus on. Puheliaat ja sosiaaliset kahmii kaiken kun ujot jää yksin ja köyhyyteen. Maailma on vähän tämmöinen nykyään.