Raskaus ja miehen epäilykset isyydestään.
Odotan esikoistamme ja synnytys lähestyy. Lapsi on molemmille ensimmäinen ja toivottu. Alkuraskaudesta kaikki meni ihan hyvin, mieskin oli todella innoissaan vauvasta ja suunnitteli, mitä kaikkea vauvaa varten tarvitaan.
Nyt kevään ja alkukesän aikana mies on kuitenkin alkanut heitellä ihan ihme kommentteja. Aluksi ne tuntui vitsiltä, esimerkiksi mies arvuutteli, kenenköhän piirteitä vauvalla on, tai että pitäisikö alkaa epäillä, jos vauvalla onkin ruskeat silmät. Niitä alkoi kuitenkin olla yhä useammin ja suorempia viitaten epäilykseen, ettei lapsi muka olisi hänen. Hän esimerkiksi ihan tosissaan mietti, voiko ajankohta millon lapsi on saanut alkunsa pitää paikkansa, tivasi minulta pitääkö kiertoni pituus varmasti paikkansa ja että olenko varmasti merkinnyt edelliset kuukautiset oikein. Mitään syytä pettämisepäilyihin ei ole.
Kysyin toissapäivänä mieheltä ihan suoraan, että epäiletkö isyyttäsi ihan oikeasti. Tähän mies ei oikeastaan sanonut mitään selvää vastausta eikä olla puhuttu asiasta sen jälkeen.ä, ollaan vaan jatkettu tätä arkea. Tuntuu, että haluaisin ottaa etäisyyttä kaikkeen. Nämä miehen jutut ihan todella loukkaa ja samalla huolettaa tulevaisuutta ajatellen. En ole kertonut tästä kenellekään, koska en tosiaan tiedä, miten tämän kertoisin.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lapsen edun mukaista että oikea isä on8 tiedossa. Mikä tässä on ongelmana teille naisille?
Oikea isä on tiedossa. Kaikki ei pane ketä sattuu. Ja se, että joku jossain netissä niin tekee, ei liity tähän parisuhteeseen mitenkään. Eikä myöskään se, että joku täysin toinen epäilee miestään jostain. Jokainen ihminen on erillinen yksilö.
Ok. Eli pyhät naiset ei ikinä petä miestään. Just juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lapsen edun mukaista että oikea isä on8 tiedossa. Mikä tässä on ongelmana teille naisille?
Oikea isä on tiedossa. Kaikki ei pane ketä sattuu. Ja se, että joku jossain netissä niin tekee, ei liity tähän parisuhteeseen mitenkään. Eikä myöskään se, että joku täysin toinen epäilee miestään jostain. Jokainen ihminen on erillinen yksilö.
Kyynikkona olet varmasti tajunnut pysyä kaukana naisista. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei petä. Tutkitusti.
Vierailija kirjoitti:
Itse kokisin tuollaiset perusteettomat pettämissyytökset niin törkeiksi, että mies saisi mennä.
mutta elatusmaksut saa silti maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eipä noita mammojen lapsien oikeita isiä kukaan ole tutkinut. jos oikeasti alettaisiin tekemään isyystestejä kaikille, niin aika moni "isä" järkyttyisi tuloksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kannattaa keskustella auki ennen parisuhdetta. Minä en ikimaailmassa koskisi pitkällä tikullakaan mieheen, jolle edustaisin jotain naissukupuolta kaikkine pahuuksineen. Tällä logiikallahan miehen pitää todistaa koko ajan, ettei ole sarjamurhaaja tai térrøristi, koska maailma on täynnä esimerkkejä siitä, millaisia miehet ovat.
Logiikasta sinun tuskin kannattaa edes puhua.
Lapsen alulle saattamiseen riittää kahden sekunnin yhdyntä, yksi hairahdus, tunnekuohu, päähänpisto, humalainen hetken harkintakyvyn pettäminen. Vastuu lapsesta ja siihen liittyvä todella vahva tunneside kestää läpi elämän. Kannattaa miettiä sitä todistelun logiikkaasi hetki tuolta pohjalta ja kaikkien osapuolien kannalta. Vain hullu jättää pienenkään mahdollisuuden maailman pahimmalle ja halpamaisimmalle petokselle.
Huomaa kyllä, että et itse ole ollut tilanteessa, jossa lapsen mahdollisuutta mietitään kuukausikaupalla, suunnitellaan, mihin vuodenaikaan vauvan olisi kiva syntyä, mietitään työkuviot, asunnot ja autot, jätetään pois ehkäisy ja hommataan ovulaatio- ja raskaustestejä. Muistutellaan miestä, että ovulaatio on huomenna, joten tulepas ajoissa kotiin. Nainen tietenkin lopettaa alkoholin juomisen ja rukkaa ruokavalion terveelliseksi pari kuukautta ennen yrittämisen aloittamista. Ja sinun mielestä nainen lähtee tuossa vaiheessa baariin ryyppäämään itsensä tolkuttomaan humalaan ja panee ilman ehkäisyä kenen kanssa tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eipä noita mammojen lapsien oikeita isiä kukaan ole tutkinut. jos oikeasti alettaisiin tekemään isyystestejä kaikille, niin aika moni "isä" järkyttyisi tuloksista
Mites ne isyystestit meni sinun ja oletetun isäsi kohdalla? Jos ette ole tutkineet, niin nyt on hyvä aika ottaa testit puheeksi vanhempiesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kokisin tuollaiset perusteettomat pettämissyytökset niin törkeiksi, että mies saisi mennä.
mutta elatusmaksut saa silti maksaa
Jokainen täysipäinen aikuinen ei ainoastaan elätä lastaan vaan myös hoitaa puoliksi. Riippumatta siitä, miten parisuhteen käy. Ja suhteen päätyttyä sen testin voi tehdä ihan rennosti, mitä siinä enää menettää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä. Sanot että isyystesti tehdään heti lapsen syntymän jälkeen, koska sinulla ei ole mitään salattavaa. Meillä miehen ex-vaimo oli petollinen ja petti koko heidän avioliittonsa ajan, joten ihan mielelläni suostuin isyystesteihin molempien lasten kohdalla. Välillä kuittailen ystävällisesti siitä hänelle, mutta asetu nyt itse miehesi asemaan; koskaan ei voi tietää, onko lapsi todella oma.
No, periaatteessa joo, voi teettää isyystestin ja sitten mies tietää, että lapsi on myös hänen. Mutta ongelmahan ei sillä poistu. Miten ap "todistaa", ettei ole käynyt vieraissa, kun mies seuraavan kerran epäilee sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kannattaa keskustella auki ennen parisuhdetta. Minä en ikimaailmassa koskisi pitkällä tikullakaan mieheen, jolle edustaisin jotain naissukupuolta kaikkine pahuuksineen. Tällä logiikallahan miehen pitää todistaa koko ajan, ettei ole sarjamurhaaja tai térrøristi, koska maailma on täynnä esimerkkejä siitä, millaisia miehet ovat.
Lapsen alulle saattamiseen riittää kahden sekunnin yhdyntä, yksi hairahdus, tunnekuohu, päähänpisto, humalainen hetken harkintakyvyn pettäminen. Vastuu lapsesta ja siihen liittyvä todella vahva tunneside kestää läpi elämän. Kannattaa miettiä sitä todistelun logiikkaasi hetki tuolta pohjalta ja kaikkien osapuolien kannalta. Vain hullu jättää pienenkään mahdollisuuden maailman pahimmalle ja halpamaisimmalle petokselle.
Huomaa kyllä, että et itse ole ollut tilanteessa, jossa lapsen mahdollisuutta mietitään kuukausikaupalla, suunnitellaan, mihin vuodenaikaan vauvan olisi kiva syntyä, mietitään työkuviot, asunnot ja autot, jätetään pois ehkäisy ja hommataan ovulaatio- ja raskaustestejä. Muistutellaan miestä, että ovulaatio on huomenna, joten tulepas ajoissa kotiin. Nainen tietenkin lopettaa alkoholin juomisen ja rukkaa ruokavalion terveelliseksi pari kuukautta ennen yrittämisen aloittamista. Ja sinun mielestä nainen lähtee tuossa vaiheessa baariin ryyppäämään itsensä tolkuttomaan humalaan ja panee ilman ehkäisyä kenen kanssa tahansa?
Niinpä. Seksiä on joka päivä ja vielä innokkaimmat äidiksi haluavat ovat jalat kohti kattoa pitkään seksin jälkeen (oli aikoinaan muotia, kun teimme esikoista). Saisi olla aikamoiset seksihalut, jos siitä vielä lähtisi pettämään. Ja mies mieleltään sairas, jos sellaista luulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nuoruuden aviomieheni petti minua, hän alkoi epäillä minua pettämisestä. Kyseli toistuvasti tuohtuneena, petänkö häntä. Kommentoi minun haisevan vieraalta naiselta (ihan hetero olen). En siis ikinä pettänyt miestäni, olin sellainen rauhallinen kotihiiri jo nuorena. Ihmettelin tuota miehen tenttaamista, kunnes selvisi, että miehellä oli itsellään ollut sivusuhde jo pitkään. Erohan siitä tuli.
Minusta nuo täysin tuulesta tulevat pettämiskommentit tulevat siitä, että epäilijä on itse uskoton ja epäilee toisenkin olevan.
Eli tästä voidaan päätellä, että sadat tuhannet av-mammat ovat uskottomia, koska epäilevät miestensä pettävän mitä kummallisimmilla perusteilla.
Täytyykin laittaa tämä ketju talteen ja alkaa linkkaamaan niin sikamiesketjuihin. :)
Minä en ole ikinä epäillyt mieheni pettäneen. Enkä usko, että tällä palstalla on sen historian aikana ollut edes kymmentä tuhatta erillistä pettämisepäilyä. Ihmiset eivät ole sukupuolensa edustajia, vaan yksilöitä. On ihmisiä, jotka pettävät, ja ihmisiä, jotka eivät petä. Jos mieheni ikinä puhuisi minusta sukupuoleni edustajana, eikä minuna ihmisenä, olisi se aika vakavan keskustelun paikka.
Sama täällä. Eikä me edes nyhjätä koko aikaa yhdessä vaan mies on ollut välillä viikon, kahden kalastusreissuilla kavereittensa kanssa. Toiseen joko luottaa tai ei luota ja jos luottamus alkaa horjua, on se parisuhde tiensä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein helpointa olisi ottaa kaikista miehistä DNA-rekisteri. Miehet syyllistyvät suureen enemmistöön murhista ja raiskauksista, niiden selvittämisestä tulisi helppoa. Lisäbonuksena kaikkien lasten isät olisi helppo selvittää. Tämä olisi tietysti koko yhteiskunnan etu. Sellaisen yksittäisen naisen kohdalla, joka ei ole koskaan harrastanut seksiä kenenkään muun kuin miehensä kanssa, en pidä testiä hyödyllisenä. Mutta jos tuota rekisteriä voisi käyttää hyvään, kuten myös miesten rikosten selvittämiseen, niin toki silloin hyöty olisi jo merkittävä.
Voisiko miehellä olla jotain käsittelemättömiä traumoja? Pettäneitä entisiä kumppaneita, epäilyksiä omasta isästään tms? Sulla on ihan syy ja oikeus loukkaantua, mutta kannattaa yrittää selvittää tätä. Usein oman lapsen saaminen herättää piiloon jääneitä pelkoja ja tunteita, mutta ne on nyt tärkeä käsitellä kunnolla.
Teettäisin isyystestit lapsen synnyttyä. Kun mies haluaisi seksiä heittiäisin "leikilläni" että onkohan hänellä jotain sp-tauteja kun synnytyksen jälkeen tuli vähän taukoa, ja naurut päälle. Kun mies lähtisi jonnekin heittäisin läpällä että onko toinen nainen. Sitten voitaisiin keskustella luottamuksen merkityksestä parisuhteessa.
Olen itse ollut suhteessa missä toisen sanaan ei voinut luottaa, saattoi hävitä ja selvisi että on reissussa toisen naisen kanssa. Opin tunnistamaan kireästä äänestä milloin läsnä oli muuta seuraa. Ilman luottamusta ei ole hyvää suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joillain miehillä tosiaan niin kova epäilys isyydestään?
Miksi?Litryykö se jotenkin epävarmuuteen omasta lisääntymiskyvystä vai ehkä joku lähtökohtainen epäluottamus toiseen ja epäily siitä, että toinen on pettämisestä tullut raskaaksi?
se ei ole epävarmuutta vaan tietoisuutta siitä millaisia naiset ovat.
Eikö tällöinen varattujen naisten kuksiminen kerro niistä muista miehistäkin jotain?
Ja älä jaksa selittää mitään biologiasta ja siitä, että miehet eivät voi itselleen mitään. Naisten biologiallakin voi asian selittää niin, että naisten tehtävä on paritella sen parhaimman ehdokkaan kanssa, jotta uusi jälkeläinen olisi mahdollisimman elinkelpoinen. Nyyh nyyh vaan inccelit.
Mies on kriisiytynyt tajuttuaan kouriintuntuvasti, että hänestä tulee isä. Nyt hän yrittää etsiä pakotietä ulos tilanteesta. Jospa vauva ei olisikaan hänen, mikä helpotus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lapsen edun mukaista että oikea isä on tiedossa. Mikä tässä on ongelmana teille naisille?
Lue kommentit.
Ai nämä naisten epätoivoiset ja raivokkaat poteroihinsa kaivautumiset? Miksi sinä et suostu isyystesteihin omalla kohdallasi?
Mitkä ihmeen poteroihin kaivautumiset?
En aio lisääntyä mutta suostuisin toki isyystesteihin mukisematta. Ei kai äiti sitä voi edes estää? Suhde olisi minun osaltani loppu siinä paikassa kun mies testiä ehdottaisi, mutta testin hän tietenkin saisi. En alentuisi suhteeseen miehen kanssa joka epäilee minua tuon luokan petoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On lapsen edun mukaista että oikea isä on tiedossa. Mikä tässä on ongelmana teille naisille?
Lue kommentit.
Ai nämä naisten epätoivoiset ja raivokkaat poteroihinsa kaivautumiset? Miksi sinä et suostu isyystesteihin omalla kohdallasi?
yksikään järkevä mies In
Mitkä ihmeen poteroihin kaivautumiset?
En aio lisääntyä mutta suostuisin toki isyystesteihin mukisematta. Ei kai äiti sitä voi edes estää? Suhde olisi minun osaltani loppu siinä paikassa kun mies testiä ehdottaisi, mutta testin hän tietenkin saisi. En alentuisi suhteeseen miehen kanssa joka epäilee minua tuon luokan petoksesta.
Miksi miesten pitäisi luottaa naisen väittämiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin oma mieheni tietää etten ikinä missään tilanteessa harrastaisi tuntemattoman (tai edes tutun, muun kuin puolisoni) kanssa suojaamatonta seksiä.
Eli harrastaisit suojatusti?