Raskaus ja miehen epäilykset isyydestään.
Odotan esikoistamme ja synnytys lähestyy. Lapsi on molemmille ensimmäinen ja toivottu. Alkuraskaudesta kaikki meni ihan hyvin, mieskin oli todella innoissaan vauvasta ja suunnitteli, mitä kaikkea vauvaa varten tarvitaan.
Nyt kevään ja alkukesän aikana mies on kuitenkin alkanut heitellä ihan ihme kommentteja. Aluksi ne tuntui vitsiltä, esimerkiksi mies arvuutteli, kenenköhän piirteitä vauvalla on, tai että pitäisikö alkaa epäillä, jos vauvalla onkin ruskeat silmät. Niitä alkoi kuitenkin olla yhä useammin ja suorempia viitaten epäilykseen, ettei lapsi muka olisi hänen. Hän esimerkiksi ihan tosissaan mietti, voiko ajankohta millon lapsi on saanut alkunsa pitää paikkansa, tivasi minulta pitääkö kiertoni pituus varmasti paikkansa ja että olenko varmasti merkinnyt edelliset kuukautiset oikein. Mitään syytä pettämisepäilyihin ei ole.
Kysyin toissapäivänä mieheltä ihan suoraan, että epäiletkö isyyttäsi ihan oikeasti. Tähän mies ei oikeastaan sanonut mitään selvää vastausta eikä olla puhuttu asiasta sen jälkeen.ä, ollaan vaan jatkettu tätä arkea. Tuntuu, että haluaisin ottaa etäisyyttä kaikkeen. Nämä miehen jutut ihan todella loukkaa ja samalla huolettaa tulevaisuutta ajatellen. En ole kertonut tästä kenellekään, koska en tosiaan tiedä, miten tämän kertoisin.
Kommentit (236)
Todennäköisesti miehellä on ihan aiheelliset syyt epäilyilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kannattaa keskustella auki ennen parisuhdetta. Minä en ikimaailmassa koskisi pitkällä tikullakaan mieheen, jolle edustaisin jotain naissukupuolta kaikkine pahuuksineen. Tällä logiikallahan miehen pitää todistaa koko ajan, ettei ole sarjamurhaaja tai térrøristi, koska maailma on täynnä esimerkkejä siitä, millaisia miehet ovat.
Logiikasta sinun tuskin kannattaa edes puhua.
Lapsen alulle saattamiseen riittää kahden sekunnin yhdyntä, yksi hairahdus, tunnekuohu, päähänpisto, humalainen hetken harkintakyvyn pettäminen. Vastuu lapsesta ja siihen liittyvä todella vahva tunneside kestää läpi elämän. Kannattaa miettiä sitä todistelun logiikkaasi hetki tuolta pohjalta ja kaikkien osapuolien kannalta. Vain hullu jättää pienenkään mahdollisuuden maailman pahimmalle ja halpamaisimmalle petokselle.
Ainakin oma mieheni tietää etten ikinä missään tilanteessa harrastaisi tuntemattoman (tai edes tutun, muun kuin puolisoni) kanssa suojaamatonta seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kannattaa keskustella auki ennen parisuhdetta. Minä en ikimaailmassa koskisi pitkällä tikullakaan mieheen, jolle edustaisin jotain naissukupuolta kaikkine pahuuksineen. Tällä logiikallahan miehen pitää todistaa koko ajan, ettei ole sarjamurhaaja tai térrøristi, koska maailma on täynnä esimerkkejä siitä, millaisia miehet ovat.
Miksi ihmiset ottavat vakuutuksia ja maksavat niistä merkittäviä summia, vaikka vain aniharvat joutuvat onnettomuuksiin ja useimpien ihmisten kodit eivät koskaan tuhoudu tulipalossa?
Sinä valitset itse puolisosi. Et tee lasta satunnaisen naisen kanssa, vaan itse huolella valitsemasi ihmisen kanssa, jonka hoitoon uskot kaikkein arvokkaimman asian, mitä elämässäsi saat itse aikaan. Siksi et varaudu onnettomuuteen, vaan valitset puolison, joka on rehellinen ja uskollinen. Niin minä tein. Luotan mieheeni paljon enemmän, kuin random amiksen käyneen sähkömiehen kytkentöihin. Olenhan itse valinnut parhaimman ja vakaimman puolison.
Ongelma sinun ajattelussasi tuntuu olevan, että et ymmärrä, että puolison valinta tehdään itse. Siinä vaiheessa pitää ajatella. Ei siinä vaiheessa, kun joku satunnainen nainen onkin raskaana.
Naiiviuutesi on häkellyttävää, provosoit tai et. Yli puolet liitoista päätyy eroon, toisista liitoista vielä suurempi osuus. Teepä vaikka ihan itse gallup ja kysele eronneilta valitsivatko jälkikäteen ajatellen edellisen puolisonsa oikein ja tekisivätkö saman valinnan uudelleen. Tai kysy petetyiltä ja jätetyiltä että luottivatko aikanaan puolisoonsa ja luottaisivatko enää toistamiseen.
Perehdy faktoihin. Minään vuonna solmituista avioliitoista yli puolet ei ole päättynyt eroon. Ja joo, avioliitot päättyvät eroon myös muista syistä kuin pettämisestä. Esim vainoharhaisen mustasukkaisuuden takia. Mutta oikeasti tähän voi vaikuttaa. Jos ottaa puolisokseen ihmisen, jonka mielestä seksi on vain seksiä, ja sinkkuna voi tehdä mitä vaan, ja joille humaltuminen on ihan normaali tapa juhlistaa ihan mitä vaan, niin toki riski on ihan toinen, kun jos menee naimisiin ihmisen kanssa, joka on neitsyt, eikä käytä alkoholia, ja pitää pettämistä oikeasti vakavana asiana. Edelleen, puoliso valitaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kyllä lapsen saamiseen tarvittiin ensin ystävyys, sitten seurustelu, kihlaus, muutaman vuoden avioliitto, ja sitten kuukauden tietoinen yrittäminen. Toki sinun ajatuksissasi tarvitaan vain pieni hairahdus, ja siksi meistä ei ikinä olisi tullut paria. Minulla ei ollut noita hairahduksia edes sinkkuna. Ei kaikki kulje baareissa irtosuhteilemassa.
Teillä ja sinulla, ei kaikilla. Kyllä sinäkin varmasti jossain vaiheessa aikuistut ja vaaleanpunaisten lasiesikin läpi ymmärrät että kaikki eivät ole samanlaisia ja että sataprosenttisia luottamussuhteita rikotaan toisinaan yllättäen kuin salama kirkkaalta taivaalta. Niitä pitkän ystävyyden, seurustelun, kihlauksen, unelmahäiden ja upean avioliiton seurauksena hankittuja lapsiakin on joskus hankittu pettämällä omaa puolisoa. Ei kaikki niin tee, en minä etkä sinä eikä varmasti useimmat muutkaan. Mutta jotkut tekevät, ja et yksinkertaisesti voi tietää sattuuko se sinun kohdallesi myöskin. Aivan samalla tavalla jokainen petetty on yleensä luottanut sokeasti siihen että eihän se minun ihana ja uskollinen puolisoni voisi pettää, vaan aina jonkun muun.
Vierailija kirjoitti:
Perehdy faktoihin. Minään vuonna solmituista avioliitoista yli puolet ei ole päättynyt eroon. Ja joo, avioliitot päättyvät eroon myös muista syistä kuin pettämisestä. Esim vainoharhaisen mustasukkaisuuden takia. Mutta oikeasti tähän voi vaikuttaa. Jos ottaa puolisokseen ihmisen, jonka mielestä seksi on vain seksiä, ja sinkkuna voi tehdä mitä vaan, ja joille humaltuminen on ihan normaali tapa juhlistaa ihan mitä vaan, niin toki riski on ihan toinen, kun jos menee naimisiin ihmisen kanssa, joka on neitsyt, eikä käytä alkoholia, ja pitää pettämistä oikeasti vakavana asiana. Edelleen, puoliso valitaan itse.
Onko yksinkertainen saivartelu sinun ainoa keinosi argumentoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko yksinkertainen saivartelu sinun ainoa keinosi argumentoida?
Et kyennyt vastaamaan enää itse asiaan? Et oikeasti näe eroa tilanteessa, missä tekee lapsia ihmisen kanssa, jonka mielestä irtoseksi on sinänsä ihan ok, samoin humalajuominen, verrattuna ihmiseen, joka on omasta valinnastaan ollut neitsyt avioliittoon asti?
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti miehellä on ihan aiheelliset syyt epäilyilleen.
Millä ihmeen perusteella? Ap kirjoitti että mitään syytä epäillä ei ole. Toki voi olla tilanteita jossa on epäily. Suhteessa on mennyt huonosti, toinen on ollut etäinen tai jotenkin muuten outo, pois paljon kotoa omissa menoissa, puhelimen vartioimista ja outoa salamyhkäistä viestittelyä, mitä näitä nyt voi olla. Mutta jos oikeasti ei ole mitään syytä, tuollaiset puheet ovat todella huono merkki eikä minun suhde mieheeni olisi koskaan palannut entiselleen, jos mies olisi ruvennut puhumaan isyystestistä kun elämässä ei ole mitään merkkiäkään sellaisen tarpeesta. Voipa olla että suhde olisi jopa loppunut siihen, koska selvästi emme olisi olleet samanlaisessa suhteessa.
Minusta puolison testiksi (ennen lapsen yrittämistä) käy testi yleisestä rehellisyydestä. Onko puolison mielestä ok valehdella jollekin. Pomolle, verottajalle, vanhemmille jne? Jos on, ihminen on epärehellinen, ja kannattaa miettiä, voiko sellaisen varaan perustaa suhdetta.
Jos tämä on totta, mieheltä on hirveän tyhmää puhua tällaisia ennen lapsen syntymää. Hölmöläinen rikkoo liittonsa todennäköisesti ihan turhaan, koska lapsen synnyttyä on todennäköisesti ilmiselvää että se on hänen. Vahinko suhteelle on kuitenkin jo tehty ja eron siemen kylvetty.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on totta, mieheltä on hirveän tyhmää puhua tällaisia ennen lapsen syntymää. Hölmöläinen rikkoo liittonsa todennäköisesti ihan turhaan, koska lapsen synnyttyä on todennäköisesti ilmiselvää että se on hänen. Vahinko suhteelle on kuitenkin jo tehty ja eron siemen kylvetty.
Nuo epäilykset pitäisi kakistaa ulos ennen kuin lasta aletaan yrittämään. Todella epäreilua alkaa epäillä vasta sitten kun naisella on niin sanotusti pas ka t jo housuissa.
Tuollaiset puheet ennen lapsen syntymää ja jos parisuhteessa ei ollut mitään selittävää kriisiä tai aiempaa pettämistä on sama kuin mies istuttaisi naisen pöydän ääreen selvin päin ja ei-riitatilanteessa ja sanoisi että pidän sinua syvästi epärehellisenä ja epäluotettavana ja katalana ihmisenä enkä luota sinuun pätkääkään. Siitä on sitten hyvä jatkaa onnellista parisuhdetta ja perhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset puheet ennen lapsen syntymää ja jos parisuhteessa ei ollut mitään selittävää kriisiä tai aiempaa pettämistä on sama kuin mies istuttaisi naisen pöydän ääreen selvin päin ja ei-riitatilanteessa ja sanoisi että pidän sinua syvästi epärehellisenä ja epäluotettavana ja katalana ihmisenä enkä luota sinuun pätkääkään. Siitä on sitten hyvä jatkaa onnellista parisuhdetta ja perhe-elämää.
Tämä.
Epäilen sinun olevan sekä uskoton että valehtelevan järjestelmällisesti vuosikausia yhdestä tärkeimmästä asiasta elämässämme. Lisäksi epäilen että harrastat muiden kanssa suojaamatonta seksiä, eli altistat sekä itsesi että minut vielä sukupuolitaudeillekin ja valehtelet siitäkin.
Oi onnen huumaa.
On lapsen edun mukaista että oikea isä on tiedossa. Mikä tässä on ongelmana teille naisille?
Vierailija kirjoitti:
On lapsen edun mukaista että oikea isä on tiedossa. Mikä tässä on ongelmana teille naisille?
Lue kommentit.
Vierailija kirjoitti:
On lapsen edun mukaista, että lapsen isä ei esitä perusteettomia epäilyjä isyydestään ja syyttele muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailijai kirjoitti:
On lapsen edun mukaista, että lapsen isä ei esitä perusteettomia epäilyjä isyydestään ja syyttele muita.
Miten tämä olkiukko toimii naisten epäilyksen kohdalla? Kuuluisa "eri asia"? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue kommentit.
Ai nämä naisten epätoivoiset ja raivokkaat poteroihinsa kaivautumiset? Miksi sinä et suostu isyystesteihin omalla kohdallasi?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mies itse käynyt vieraissa, kun noin epäilee.
Tämä.
Ap. Laita lapselle sinun sukunimesi. On sitten eron jälkeen mukavampaa uusperheessä, kun ei ole montaa eri sukunimistä katon alla.
Eikä mies ole ansainnut sitä, että lapsi saisi hänen sukunimensä.
Tämä menee nyt monella tunteisiin. Pitäisi olla hyshys ja alistuen antaa lapsi miehen nimiin. Sukunimihullu-hulluhuutelija varmaan on kohta kyärrpänä paikalle.
Aloittajan raskaushormonit asialla, ei tarvetta syvällisempään keskusteluun palstalla.
Meillä kyllä lapsen saamiseen tarvittiin ensin ystävyys, sitten seurustelu, kihlaus, muutaman vuoden avioliitto, ja sitten kuukauden tietoinen yrittäminen. Toki sinun ajatuksissasi tarvitaan vain pieni hairahdus, ja siksi meistä ei ikinä olisi tullut paria. Minulla ei ollut noita hairahduksia edes sinkkuna. Ei kaikki kulje baareissa irtosuhteilemassa.