Raskaus ja miehen epäilykset isyydestään.
Odotan esikoistamme ja synnytys lähestyy. Lapsi on molemmille ensimmäinen ja toivottu. Alkuraskaudesta kaikki meni ihan hyvin, mieskin oli todella innoissaan vauvasta ja suunnitteli, mitä kaikkea vauvaa varten tarvitaan.
Nyt kevään ja alkukesän aikana mies on kuitenkin alkanut heitellä ihan ihme kommentteja. Aluksi ne tuntui vitsiltä, esimerkiksi mies arvuutteli, kenenköhän piirteitä vauvalla on, tai että pitäisikö alkaa epäillä, jos vauvalla onkin ruskeat silmät. Niitä alkoi kuitenkin olla yhä useammin ja suorempia viitaten epäilykseen, ettei lapsi muka olisi hänen. Hän esimerkiksi ihan tosissaan mietti, voiko ajankohta millon lapsi on saanut alkunsa pitää paikkansa, tivasi minulta pitääkö kiertoni pituus varmasti paikkansa ja että olenko varmasti merkinnyt edelliset kuukautiset oikein. Mitään syytä pettämisepäilyihin ei ole.
Kysyin toissapäivänä mieheltä ihan suoraan, että epäiletkö isyyttäsi ihan oikeasti. Tähän mies ei oikeastaan sanonut mitään selvää vastausta eikä olla puhuttu asiasta sen jälkeen.ä, ollaan vaan jatkettu tätä arkea. Tuntuu, että haluaisin ottaa etäisyyttä kaikkeen. Nämä miehen jutut ihan todella loukkaa ja samalla huolettaa tulevaisuutta ajatellen. En ole kertonut tästä kenellekään, koska en tosiaan tiedä, miten tämän kertoisin.
Kommentit (236)
Meillä oli samaa. Anoppi oli selän takana aloittanut puheet toisesta miehestä, oli ilmeisesti jotenkin laskenut ettei voitu olla silleen hedelmöitysajankohtana. Mies myrkyttyi ja uskoi äitiään. Oltiin erossakin ja dna testi vaadittiin. En puhu anopille enää ja rajoitan kontaktia vauvaan.
Wanha virsi, tajusi raukka mitä siitä 10 min ilosta oikeasti seurasi ja paniikki iskee. No 20 vuotta niin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kokisin tuollaiset perusteettomat pettämissyytökset niin törkeiksi, että mies saisi mennä.
Isyystesti on lapsen oikeus. Ämmäkkeet turvat kiinni.
Kun nuoruuden aviomieheni petti minua, hän alkoi epäillä minua pettämisestä. Kyseli toistuvasti tuohtuneena, petänkö häntä. Kommentoi minun haisevan vieraalta naiselta (ihan hetero olen). En siis ikinä pettänyt miestäni, olin sellainen rauhallinen kotihiiri jo nuorena. Ihmettelin tuota miehen tenttaamista, kunnes selvisi, että miehellä oli itsellään ollut sivusuhde jo pitkään. Erohan siitä tuli.
Minusta nuo täysin tuulesta tulevat pettämiskommentit tulevat siitä, että epäilijä on itse uskoton ja epäilee toisenkin olevan.
Sinun kannattaa hakea abortti ja jättää Se Sika
Vierailija kirjoitti:
Kun nuoruuden aviomieheni petti minua, hän alkoi epäillä minua pettämisestä. Kyseli toistuvasti tuohtuneena, petänkö häntä. Kommentoi minun haisevan vieraalta naiselta (ihan hetero olen). En siis ikinä pettänyt miestäni, olin sellainen rauhallinen kotihiiri jo nuorena. Ihmettelin tuota miehen tenttaamista, kunnes selvisi, että miehellä oli itsellään ollut sivusuhde jo pitkään. Erohan siitä tuli.
Minusta nuo täysin tuulesta tulevat pettämiskommentit tulevat siitä, että epäilijä on itse uskoton ja epäilee toisenkin olevan.
Eli tästä voidaan päätellä, että sadat tuhannet av-mammat ovat uskottomia, koska epäilevät miestensä pettävän mitä kummallisimmilla perusteilla.
Täytyykin laittaa tämä ketju talteen ja alkaa linkkaamaan niin sikamiesketjuihin. :)
Minunkin mielestä mies on jo pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toi on helppo. Sano, että isyystesti tehdään heti, kun lapsi on syntynyt. Loppuu se ininä. Sen jälkeen heittäisin äijän mäkeen. En kyllä varottaisi ennakkoon, vaan kun isyystestin tulos on tullut ja mies innoissaan siitä, silloin lähtisi.
Musta on jotenkin surullista, että täällä on näin paljon tällaisia kommentteja. Ymmärrän kyllä että aiheettomat epäilyt on loukkaavia ja rasittaa parisuhdetta, mutta että jättäisi miehen siinä vaiheessa kun hän on viimein päässyt epäilyistään ja jopa innostuu siitä omasta isyydestään, niin sitten isketään eropallo päin naamaa. Ilmeisesti nykyään parisuhteet kai on sellaisia, ettei niitä kannata edes yrittää korjata vaikka olisi hetkellisesti raskasta tai vaikeaa.
Miksi ihmeessä kukaan olisi parisuhteessa ihmisen kanssa, joka epäilee täysin ilman syytä, eikä edes pysty käsittelemään asiaa suoraan. Jos lasta on yhdessä tehty, niin kyllä sen tietää, että se on yhteinen. Ja täällä joku häiriintynyt vetoaa naisiin yleisesti. Minä eroaisin myös miehestä, jolle olisin vain joku nainen, enkä ihminen ja yksilö, johon hän luottaa. Jos mieheni pitäisi millään tavalla mahdollisena, että olisin häntä pettänyt ja saanut lapsen toisen kanssa, hän ei tunne minua, ei kunnioita minua, eikä siten myöskään rakasta minua. Joten lähtijä ei siinä riko mitään, suhdettahan ei selvästi edes ollut.
Täysin eri tilanne on, jos lasta ei olla tosissaan yritetty yhdessä, tai suhteessa on ollut vakavia ongelmia, on käytetty ehkäisyä, tai on ollut avoin suhde. Tällaiset syyt voivat aidosti tuoda tarpeen kysyä edes asiaa. Mutta jokainen, joka on tekemällä tehnyt lasta, tietää, ettei siinä ole hirveästi ylimääräistä intoa etsiä vielä jotain ulkopuolista partneria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tästä voidaan päätellä, että sadat tuhannet av-mammat ovat uskottomia, koska epäilevät miestensä pettävän mitä kummallisimmilla perusteilla.
Täytyykin laittaa tämä ketju talteen ja alkaa linkkaamaan niin sikamiesketjuihin. :)
Minä en ole ikinä epäillyt mieheni pettäneen. Enkä usko, että tällä palstalla on sen historian aikana ollut edes kymmentä tuhatta erillistä pettämisepäilyä. Ihmiset eivät ole sukupuolensa edustajia, vaan yksilöitä. On ihmisiä, jotka pettävät, ja ihmisiä, jotka eivät petä. Jos mieheni ikinä puhuisi minusta sukupuoleni edustajana, eikä minuna ihmisenä, olisi se aika vakavan keskustelun paikka.
Jokaisen isäksi tulevan miehen kannattaa AINA teettää isyystesti oman oikeusturvansa vuoksi. Aivan sama kuinka ihana ja uskollinen ja kiltti se oma puoliso on, maailma on täynnä esimerkkejä siitä kuinka petollisia ja totaalisen kaksinaamaisia jotkut naiset voivat olla. Nainen suojelee lastaan ja lapsensa tulevaisuuden taloudellista turvaamista kaikin keinoin ja jokaisen miehen kannattaa tiedostaa että se että nainen ns. kelpuuttaa sinut isäksi ei todellakaan ole sama asia kuin että nainen haluaa seksiä ja siittiöitä vain ja ainoastaan sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä. Sanot että isyystesti tehdään heti lapsen syntymän jälkeen, koska sinulla ei ole mitään salattavaa. Meillä miehen ex-vaimo oli petollinen ja petti koko heidän avioliittonsa ajan, joten ihan mielelläni suostuin isyystesteihin molempien lasten kohdalla. Välillä kuittailen ystävällisesti siitä hänelle, mutta asetu nyt itse miehesi asemaan; koskaan ei voi tietää, onko lapsi todella oma.
Tokihan sinä saat viettää parisuhteesi koko ajan todistellen kaikin keinoin uskollisuuttasi epäluulossa kihisevälle miehellesi, mutta ei sitä kovin moni normaalilla itsetunnolla varustettu nainen jaksaisi.
Itselle tuollainen epäluulo olisi selvä merkki siitä, että parisuhteella ei ole tulevaisuutta. Jos luottamus puuttuu noin perustavanlaatuisella tavalla, ei sitä mikään todistelu palauta, enkä minä haluaisi olla suhteessa, missä ei luottamusta ole.
Olen samaa meiltä.
Jäi myös kiinnostamaan, kauanko tuon todistelun pitäisi jatkua? Käydäänkö sama rumba perheen jokaisen lapsen kohdalla?
Niinpä.
Ja eskaloituuko tilanne sitten siihen, että kysellään harrastuksissa käymisestä ja työmatkalla viipymisestä ja ylitöistä, ja ruvetaan v*ttuilemaan meikkaamisesta ja uusista vaatteista ja kiukuttelemaan jokaisesta kerrasta kun puheluun ei vastata välittömästi. Mustasukkainen ja kontrolloiva käytös yleensä alkaa toden teolla siinä vaiheessa kun nainen on ns. nalkissa esim avioliiton solmimisen tai lapsen syntymän vuoksi, ja on vaikea ennustaa kuinka pitkälle se lopulta menee. Nämä vihjailut nyt raskausaikana eivät varsinaisesti lupaa hyvää.
Työkaverini kertoi ex-miehestään, joka oli laittanut hiuksen suljettuaan ulko-oven, ja siitä tarkistanut onko vaimo käynyt ulkona miehen ollessa töissä. Vaimo oli silloin kotiäitinä eikä mies antanut liikkua missään.
Vierailija kirjoitti:
No tämähän se olisi. Epäluotettava ihminen uskoo kaikkien muidenkin olevan epäluotettavia ja oikeuttaa sillä oman perceilynsä. Petän koska kaikki muutkin pettää.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen isäksi tulevan miehen kannattaa AINA teettää isyystesti oman oikeusturvansa vuoksi. Aivan sama kuinka ihana ja uskollinen ja kiltti se oma puoliso on, maailma on täynnä esimerkkejä siitä kuinka petollisia ja totaalisen kaksinaamaisia jotkut naiset voivat olla. Nainen suojelee lastaan ja lapsensa tulevaisuuden taloudellista turvaamista kaikin keinoin ja jokaisen miehen kannattaa tiedostaa että se että nainen ns. kelpuuttaa sinut isäksi ei todellakaan ole sama asia kuin että nainen haluaa seksiä ja siittiöitä vain ja ainoastaan sinulta.
Ja tämä kannattaa keskustella auki ennen parisuhdetta. Minä en ikimaailmassa koskisi pitkällä tikullakaan mieheen, jolle edustaisin jotain naissukupuolta kaikkine pahuuksineen. Tällä logiikallahan miehen pitää todistaa koko ajan, ettei ole sarjamurhaaja tai térrøristi, koska maailma on täynnä esimerkkejä siitä, millaisia miehet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä epäillyt mieheni pettäneen. Enkä usko, että tällä palstalla on sen historian aikana ollut edes kymmentä tuhatta erillistä pettämisepäilyä. Ihmiset eivät ole sukupuolensa edustajia, vaan yksilöitä. On ihmisiä, jotka pettävät, ja ihmisiä, jotka eivät petä. Jos mieheni ikinä puhuisi minusta sukupuoleni edustajana, eikä minuna ihmisenä, olisi se aika vakavan keskustelun paikka.
No älä usko, mutta laske vaikka viikon ajan jokainen sellainen aloitus, ja yleistä siitä. Palsta on ollut olemassa kai yli 20 vuotta.
Ja sehän se minun pointtini juuri onkin, että palstalla miehet nähdään lähes poikkeuksetta epäitsenäisinä klooneina, joilla on vain yksi toimintatapa, joka on aina naisten hyväksikäyttö ja se pettäminen. Sitähän vastaan tässä juuri protestoinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä kannattaa keskustella auki ennen parisuhdetta. Minä en ikimaailmassa koskisi pitkällä tikullakaan mieheen, jolle edustaisin jotain naissukupuolta kaikkine pahuuksineen. Tällä logiikallahan miehen pitää todistaa koko ajan, ettei ole sarjamurhaaja tai térrøristi, koska maailma on täynnä esimerkkejä siitä, millaisia miehet ovat.
Miksi ihmiset ottavat vakuutuksia ja maksavat niistä merkittäviä summia, vaikka vain aniharvat joutuvat onnettomuuksiin ja useimpien ihmisten kodit eivät koskaan tuhoudu tulipalossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ottavat vakuutuksia ja maksavat niistä merkittäviä summia, vaikka vain aniharvat joutuvat onnettomuuksiin ja useimpien ihmisten kodit eivät koskaan tuhoudu tulipalossa?
Sinä valitset itse puolisosi. Et tee lasta satunnaisen naisen kanssa, vaan itse huolella valitsemasi ihmisen kanssa, jonka hoitoon uskot kaikkein arvokkaimman asian, mitä elämässäsi saat itse aikaan. Siksi et varaudu onnettomuuteen, vaan valitset puolison, joka on rehellinen ja uskollinen. Niin minä tein. Luotan mieheeni paljon enemmän, kuin random amiksen käyneen sähkömiehen kytkentöihin. Olenhan itse valinnut parhaimman ja vakaimman puolison.
Ongelma sinun ajattelussasi tuntuu olevan, että et ymmärrä, että puolison valinta tehdään itse. Siinä vaiheessa pitää ajatella. Ei siinä vaiheessa, kun joku satunnainen nainen onkin raskaana.
Jos jotain olen elämässä parisuhteista oppinut niin sen, että jos puoliso epäilee toista pettämisestä ilman mitään järkevää syytä, hän on itse uskoton.
Laittaisin pihalle tuollaisen ukon muutenkin. En äkkiä keksi mitään loukkaavampaa kuin epäilyn noin perustavanlaatuisen hirveästä petoksesta. En ansaitsisi moista, enkä koskaan alistaisi rakasta kumppaniani itse samanlaiseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Logiikasta sinun tuskin kannattaa edes puhua.
Lapsen alulle saattamiseen riittää kahden sekunnin yhdyntä, yksi hairahdus, tunnekuohu, päähänpisto, humalainen hetken harkintakyvyn pettäminen. Vastuu lapsesta ja siihen liittyvä todella vahva tunneside kestää läpi elämän. Kannattaa miettiä sitä todistelun logiikkaasi hetki tuolta pohjalta ja kaikkien osapuolien kannalta. Vain hullu jättää pienenkään mahdollisuuden maailman pahimmalle ja halpamaisimmalle petokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä valitset itse puolisosi. Et tee lasta satunnaisen naisen kanssa, vaan itse huolella valitsemasi ihmisen kanssa, jonka hoitoon uskot kaikkein arvokkaimman asian, mitä elämässäsi saat itse aikaan. Siksi et varaudu onnettomuuteen, vaan valitset puolison, joka on rehellinen ja uskollinen. Niin minä tein. Luotan mieheeni paljon enemmän, kuin random amiksen käyneen sähkömiehen kytkentöihin. Olenhan itse valinnut parhaimman ja vakaimman puolison.
Ongelma sinun ajattelussasi tuntuu olevan, että et ymmärrä, että puolison valinta tehdään itse. Siinä vaiheessa pitää ajatella. Ei siinä vaiheessa, kun joku satunnainen nainen onkin raskaana.
Naiiviuutesi on häkellyttävää, provosoit tai et. Yli puolet liitoista päätyy eroon, toisista liitoista vielä suurempi osuus. Teepä vaikka ihan itse gallup ja kysele eronneilta valitsivatko jälkikäteen ajatellen edellisen puolisonsa oikein ja tekisivätkö saman valinnan uudelleen. Tai kysy petetyiltä ja jätetyiltä että luottivatko aikanaan puolisoonsa ja luottaisivatko enää toistamiseen.
Minun mielestä isyystesti pitäisi aina tehdä vauvan synnyttyä. Joka kerta.