Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja miehen epäilykset isyydestään.

Vierailija
21.06.2023 |

Odotan esikoistamme ja synnytys lähestyy. Lapsi on molemmille ensimmäinen ja toivottu. Alkuraskaudesta kaikki meni ihan hyvin, mieskin oli todella innoissaan vauvasta ja suunnitteli, mitä kaikkea vauvaa varten tarvitaan.

Nyt kevään ja alkukesän aikana mies on kuitenkin alkanut heitellä ihan ihme kommentteja. Aluksi ne tuntui vitsiltä, esimerkiksi mies arvuutteli, kenenköhän piirteitä vauvalla on, tai että pitäisikö alkaa epäillä, jos vauvalla onkin ruskeat silmät. Niitä alkoi kuitenkin olla yhä useammin ja suorempia viitaten epäilykseen, ettei lapsi muka olisi hänen. Hän esimerkiksi ihan tosissaan mietti, voiko ajankohta millon lapsi on saanut alkunsa pitää paikkansa, tivasi minulta pitääkö kiertoni pituus varmasti paikkansa ja että olenko varmasti merkinnyt edelliset kuukautiset oikein. Mitään syytä pettämisepäilyihin ei ole.

Kysyin toissapäivänä mieheltä ihan suoraan, että epäiletkö isyyttäsi ihan oikeasti. Tähän mies ei oikeastaan sanonut mitään selvää vastausta eikä olla puhuttu asiasta sen jälkeen.ä, ollaan vaan jatkettu tätä arkea. Tuntuu, että haluaisin ottaa etäisyyttä kaikkeen. Nämä miehen jutut ihan todella loukkaa ja samalla huolettaa tulevaisuutta ajatellen. En ole kertonut tästä kenellekään, koska en tosiaan tiedä, miten tämän kertoisin.

Kommentit (236)

Vierailija
221/236 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti on nykyään niin helppo tehdä, ettei siitä tarvi edes kertoa muijalle. Tilaa vaan netistä testin ja ottaa sylkinäytteen itseltään ja vauvalta. Ihan samalla tavalla kuin niitä sukuselvityksiäkin tehdään. Ja mies varmasti tietää tämän ellei ole ihan ulkona nykymenosta. Joten miksi hän piinaa sua tuolla tavalla? Sen kuin testaa asian vauvan synnyttyä, sillä selvä.

Vierailija
222/236 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyystesti ehdottomasti, muuten heittelee noita jatkossakin. Nyt sanoisin vakavasti että en kuuntele tuollaisia syytöksiä odotusaikana ja että lapsen synnyttyä tehdään isyystesti. Vaikka tiedän 100 varmasti että mies on lapsen isä niin en halua kuulla yhtään kertaa epäilystä vaan voin lyödä heti takaisin että testit on tehty ja jos sanot toisenkin kerran niin se on sitten ero. Ja nyt odotusaikana jos jatkaa tuollaista niin sitten olisi vakava keskustelun paikka koska uskon lähimmisten kokemuksia seuranneena, että se joka on pettänyt alkaa juuri epäillä ja kyseenalaista sitä toista osapuolta. Myös suhteen jatkaminen olisi itselläni harkinnassa jos luottamus on mennyt on se mennyt vaikka testi näyttäisi että lapsi miehen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/236 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lapsen edun mukaista että oikea isä on tiedossa. Mikä tässä on ongelmana teille naisille?

Lue kommentit.

Ai nämä naisten epätoivoiset ja raivokkaat poteroihinsa kaivautumiset? Miksi sinä et suostu isyystesteihin omalla kohdallasi?

Voi kuule. Veikkaan, että likipitäinen jokainen nainen on valmis isyystesteihin. Sen sijaan hyvin harva suostuu sen jälkeen enää jatkamaan parisuhdetta sairaalloisen mustasukkaisen epäilijämiehen kanssa.

Mutta sittenhän sinä ja kaltaisesi voitte taas ruikuttaa siitä, miten nainen huijasi tekemään lapsen ja sitten elättämään sen, kun ette sitä vertaa vastuuta suostu ottamaan että miettisitte omien tekemistenne ja sanomistenne vaikutusta parisuhteeseen.

Näin juuri. Tottakai testin voi tehdä. Ei minulla ole lasteni suhteen mitään salattavaa. Mutta minulla on tottakai oikeus valita myös, minkälaisessa suhteessa elän, ja ikinä en kotiani jakaisi minkään -kaikki naiset valehtelee-tyypin kanssa. Onneksi mieheni ei ole sellainen.

Vierailija
224/236 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. Sanot että isyystesti tehdään heti lapsen syntymän jälkeen, koska sinulla ei ole mitään salattavaa. Meillä miehen ex-vaimo oli petollinen ja petti koko heidän avioliittonsa ajan, joten ihan mielelläni suostuin isyystesteihin molempien lasten kohdalla. Välillä kuittailen ystävällisesti siitä hänelle, mutta asetu nyt itse miehesi asemaan; koskaan ei voi tietää, onko lapsi todella oma.

Tämä, en ymmärrä mikä siinä testissä on niin vaikeaa naisille? Testataanhan monia muitakin asioita, joten miksi ei tätä sitten? Saat helposti miehelle ja itsellesi mielenrauhan sanomalla, että tehdään vaan testi kun lapsi on syntynyt.

Vierailija
225/236 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on kuin suoraan elämästäni 20 vuotta sitten. Miehellä oli noin kerran vuodessa aiheettomia mustasukkaisuuskohtauksia, jolloin meni aivan sekaisin. Olin nuori ja tyhmä, joten annoin asian olla.

Esikoisen ododtuksen kanssa kaikki sujui hyvin, mutta tonen raskaus taas... Meillä oli paljon muutakin stressiä, rahat loppu ja talo rakenteilla. Mies alkoi epäillä isyyttään samalla tavalla kuin ap:n mies, ja minä itkin ja vakuuttelin viikosta ja kuukaudesta toiseen.

Isyystesti ei todistanut mitään vaan oli väärennetty. Tuli aivan sairaita mustasukkaisuuskohtauksia ja minä idiootti vain kestin ja kestin. Mies oli ikäänkuin "varttipsykoosissa" välillä ihan normaali ja välillä seinähullu.

Suhde päättyi kolme vuotta myöhemmin. Miehellä oli ollut 6 kk salasuhde ja kehuskeli pettäneensä myös sitä aiemmin. Olen jälkeenpäin miettinyt, että ehkä kaikki elämässämme olleet stressitekijät laukaisivat miehen lapsuudentrauman, jossa äiti oli jäänyt uskottomuudesta kiinni ja siitä oli kärsinyt koko perhe.

Ap:lle neuvoksi: älä lähde hulluuteen mukaan. Älä jousta äläkä ymmärrä. Jos puhe ei tehoa eikä mies lopeta vihjailujaan niin kannattaa harkita eroa ennen vauvan syntymää. Käytännön asiat on nyt paljon helpompi hoitaa.

Vierailija
226/236 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. Sanot että isyystesti tehdään heti lapsen syntymän jälkeen, koska sinulla ei ole mitään salattavaa. Meillä miehen ex-vaimo oli petollinen ja petti koko heidän avioliittonsa ajan, joten ihan mielelläni suostuin isyystesteihin molempien lasten kohdalla. Välillä kuittailen ystävällisesti siitä hänelle, mutta asetu nyt itse miehesi asemaan; koskaan ei voi tietää, onko lapsi todella oma.

Tämä, en ymmärrä mikä siinä testissä on niin vaikeaa naisille? Testataanhan monia muitakin asioita, joten miksi ei tätä sitten? Saat helposti miehelle ja itsellesi mielenrauhan sanomalla, että tehdään vaan testi kun lapsi on syntynyt.

Koska isyystesti ei auta mitään, jos toinen on päästään sairas. Testitulos voi olla esimerkiksi väärennetty joko äidin tai hoitohenkilökunnan toimesta, testissä on virhe tai virhemarginaali tai testitulos on oikea, mutta vaimo on silti käynyt vieraissa kauppareissullaan.

Vierailija
227/236 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testi ei ole ongelma. Sen voi tehdä. Vainoharhainen mies, joka ei tunne minua eikä kunnioita minua olisi ongelma, jollaista en elämääni halua.

Vierailija
228/236 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä varmaan pelottaa ja jännittää muuttuva tulevaisuus isänä ja tämä purkautuu ikävinä kommentteina. Mitä lähemmäs lapsen syntymää tullaan, sitä konkreettisemmaksi koko elämän muuttuminen tulee. Tietysti tuollainen tuntuu pahalta, mutta varmaan helpottaa ajan kanssa.

Voisiko asiasta keskustella ja sanoa, että nuo kommentit satuttaa. Ehkäpä kysyä miehen fiiliksistä tulevasta isyydestä? Kysellä jännittääkö...

Jos tuo jatkuu lapsen syntymän jälkeen, niin on jo vakavamman keskustelun paikka.

Pakko sanoa, että ne jotka heittelee täällä, että mies vaihtoon, niin höpsis. Ei se vaihtamalla parane, vaan korjaamalla ongelmia, mitä ilmenee, jos muuten perusasiat on kunnossa.

Vierailija
229/236 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska isyystesti ei auta mitään, jos toinen on päästään sairas. Testitulos voi olla esimerkiksi väärennetty joko äidin tai hoitohenkilökunnan toimesta, testissä on virhe tai virhemarginaali tai testitulos on oikea, mutta vaimo on silti käynyt vieraissa kauppareissullaan.

Testitulosta ei voi väärentää. Se tehdään lastenvalvojan luona isän ja äidin molempien läsnäollessa ja lapsesta myös samalla aikaa. Kuka hemmetti sen nyt haluaisi väärentää. Pientä rajaa näihin spekulaatioihin.

Vierailija
230/236 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testitulosta ei voi väärentää. Se tehdään lastenvalvojan luona isän ja äidin molempien läsnäollessa ja lapsesta myös samalla aikaa. Kuka hemmetti sen nyt haluaisi väärentää. Pientä rajaa näihin spekulaatioihin.

Miksi siellä lapsen äidin pitää olla? En minä ainakaan menisi, mies saisi mennä vauvan kanssa. Mies saisi varmuuden ja niin myös minä. En halua elää parisuhteessa, jossa ei ole luottamusta. Eihän siitä mitään tule, jos koko ajan pitää vakoilla, tentata ja varmistella, missä puolison on ja kenen kanssa. Toki mies saisi jättää kaikki harrastukset ja kaikki muut menot paitsi työssäkäynnin, mutta tuskin hänkään sellaista elämää haluaa.

Vierailija
231/236 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä paljon kommentteja.

Olen tosiaan viettänyt juhannusta äidin luona ja saanut aikaa ajatella asioita.

Isyyden epäilylle ei tässä tilanteessa pitäisi olla mitään sijaa, koska lasta yritettiin yhdessä, vaikka raskaus nopeasti alkoikin. Minua ihmetyttää eniten miehen muuttunut asenne. Olemme olleet yhdessä monta vuotta, naimisissa emme ole. Ikinä aiemmin ei ole ollut mitään mustasukkaisuutta, epäilyksiä tai muuta kummaltakaan puolelta. Ollaan voitu viettää viikkojakin erillään.

Myös raskauden alku sujui hyvin. Mies oli innoissaan ja suunnitteli kaikkea. Tietysti raskauden edetessä asia tavallaan arkipäiväistyi ja siitä tuli osa arkea. Nämä "vitsit" isyydestä alkoi ehkä pääsiäisen jälkeen. Pääsiäisenä olin yli viikon vanhempien luona, kun veljen perheessä oli pieni kriisi, niin olin sielläkin hoitoapuna, heillä 1v ja 2v lapset. Kun tulin takaisin kotiin, tarvittiin molemmat aikaa sopeutua taas yhdessä olemiseen. Kevät oli molemmille kaikin puolin aika hektistä, joten yhteistä aikaa oli vähemmän kuin yleensä. Tuntui, että toinen on koko ajan jotenkin kauempana.

Noita kommentteja isyyden epäilystä on alkukesän aikana ollut todella usein ja ne kommentit on oikeasti loukkaavia. Esimerkiksi, "jos se edes on mun" ja "eihän sitä koskaan voi tietää", viitaten isyyteensä. Lisäksi, nyt kevään ja alkukesän aikana mies on kuitenkin esittänyt epäilyjä kaikista menoistani. Hän kyselee, missä olin ja kenen kanssa, ei aina niin suoraan, sekä kenen kanssa puhuin ja mitä. Hän tekee sen utelemalla ja johdatellen, ei niin suoraan kysymällä.

En varsinaisesti pelkää, mutta tilanne on yhä epämiellyttävämpi. Tuntuu, että tämä ei ole se sama ihminen, kehen tutustuin ja kenen kanssa olen elänyt. En vaan voi sietää epäilyksiä ja turhaa syyttelyä. Tuntuu, etten voi jatkaa tätä samaa.

Vierailija
232/236 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vakuuttaa, että ei isyystesti auta mitään, kun kyseessä on henkilön päähänpinttymä jostain. Lapseni isä oli sairaalloisen mustasukkainen ja halusi isyystestin. Ajattelin silloin että ei kai siitä mitään haittaakaan ole. Väärin. Kun isyystesti osoitti lapsen isän biologiseksi isäksi, alkoi tämä epäillä sitä, että testin tulos ei pidä paikkaansa, koska se on väärennetty. Ihan sama vaikka niitä testejä olisi tehty kymmeniä. Lapsen isä jatkoi juttuaan myös terveydenhuollon henkilöstön ja viranomaisten kanssa. Nykyään isä tapaa kasta valvotusti.

Ole varuillasi. Ei kannata ohittaa tuollaisia juttuja olankohautuksella, koska nuo ei välttämättä ole mitään läppää. Olisiko sinulla jotain paikkaa mihin voisit mennä viettämään juhannusta? Entä sellaista, mihin voisit muutenkin mennä jos kotona oleminen ei onnistu?

Tämä. Mistä miehen pelot ja epäilykset kumpuavat? Kuka niitä syöttää hänelle? Hakeutuuko hän itse paikkoihin, missä misogynia jyllää?

Monelle miehelle naisen roolin tärkeys valkenee vasta tämän raskauden myötä, mikä saattaa aiheuttaa kateutta ja mustasukkaisuutta. Viisas nainen tekeekin raskaudesta, imetyksestä ja äitiydestäänkin "miehen jutun". "En olisi koskaan onnistunut raskaudessa, synnytyksessä ja imetyksessä ilman sinua, olenhan vain nainen" :D näin mies ei loukkaannu ja voi edelleen kokea hallitsevansa maailmaa.

Vierailija
233/236 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lapsen edun mukaista että oikea isä on tiedossa. Mikä tässä on ongelmana teille naisille?

Lue kommentit.

Ai nämä naisten epätoivoiset ja raivokkaat poteroihinsa kaivautumiset? Miksi sinä et suostu isyystesteihin omalla kohdallasi?

yksikään järkevä mies In

Mitkä ihmeen poteroihin kaivautumiset?

En aio lisääntyä mutta suostuisin toki isyystesteihin mukisematta. Ei kai äiti sitä voi edes estää? Suhde olisi minun osaltani loppu siinä paikassa kun mies testiä ehdottaisi, mutta testin hän tietenkin saisi. En alentuisi suhteeseen miehen kanssa joka epäilee minua tuon luokan petoksesta.

Miksi miesten pitäisi luottaa naisen väittämiin?

Miksi naisten pitäisi alentua suhteeseen epäilevän miehen kanssa?

Vierailija
234/236 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jutut johtuvat miehesi historiasta. Mitä on tapahtunut? Onko hän koskaan kertonut peloistaan?

Ne on sellaisia juttuja, jotka on siellä jossain ja tulevat pintaan.

Ikävää se on ja kuormittaa teitä kumpaakin.

Toivottavasti menisi käsittelemään asiaa.

Vierailija
235/236 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi uusi hallitus laittaa isyystestin pakolliseksi toimenpiteeksi synnytyksessä. Loppuu tämäkin pelleily ja salailu.

Tämä hallitus yrittää säästää menoissa. Luuletko, että nuo testit ovat ilmaisia? Minkä äläkän vauvaperheet nostaisivat, jos joutuisivat itse maksamaan pakolliset testit?

Vierailija
236/236 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi on jo teini, mutta mies on aina jaksanut heitellä hassunhauskaa läpändeerosta postimiehistä ja vaikka mistä. Alussa tuo meni vielä lapsellisesta huumorista, mutta siinä vaiheessa meni ihon alle, kun alkoi kertoa juttuja lapselle itselleenkin. "Isääs tullut, kukas se sitten onkaan, höhöhöö." Lapsi ei ollut vielä siinä iässä, ettei tuollainen huumori olisi herättänyt hämmennystä. Harvoin suutun, mutta tuosta revin pelihousuni ihan kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi