Elokuun eloisat lauantaina
Onkohan tää nyt sitä aamupahoinvointia. Heräsin neljältä yöllä kun mahassa velloo ja tosi oksettava olo. Maha tuntuu vähän polttelevan. Selällä ei pysty ollenkaan nukkumaan ja uni ei kyllä muutenkaan enää tule.... Ultrassa näkyi eilen pieni sikiöpussi, joka vastasi viikkoja. Sydänääniä ei vielä kuulunut. Toivottavasti kaikki menee hyvin...
Mukavaa viikonloppua eloisille:)
esmaralda 5+2
Kommentit (17)
Ensiksikin todella paljon haleja sulle!!! Toivotaan todella, että se ei kuitenkaan olisi vielä km! Minullahan on kans vuotonut verta jo neljättä päivää ja kävin eilen lääkärissäkin sen ja vatsan poltteen takia. Mulla polttelee aivan kauheasti mahaa, välillä tuntui eilenkin et pitäis tanssia ripaskaa, kun niin hirveä polte koko mahassa.
Lääkäri teki sisätutkimuksen ja epäili ettei pitäis olla kohdunulkopuolinen. Otti pissanäytteen, ettei pissatulehdus. Ja kuulosti, että ihan normaalia vois tällainen olla, mutta ei sitä silti tiedä. ultraan ei hyövytä mennä, kun ei siellä mitään näy. Mulla ei ole kuitenkaanvuotanut, kuin vähän eli paperiin tullut, mutta tulee lähes koko ajan sen verran. Olen välilä aivan hermorraunio ja täysin varma, että km tuli just nyt. Toisella hetkellä jo vähän toivon, että kaikki oliskin hyvin, kun mahaan ei satu niin paljon ja vuoto vähenee, mutta jo seuraavalla hetkellä olen täysin toisissa tunnelmissa. :(
Esikoisesta ei ollut mitään tällaista. Mutta koitan päivästä toiseen selvitä ja katsoa, mitä tästä tulee. Kyllähän tämä ei omissa käsissä ole. Mutta jotkut ovat sanoneet, että on ollu paritki menkat raskauden alussa ja kipuja. Mutta tiedä sitten. Aion varata yksityiselle ultraan ajan maanantaina ja käyn siellä jos sinne asti pikkuinen pysyy kyydissä.
Valtavasti tsemppiä meille kaikille!!! Ja enkeleitä matkaan!
Stefy 4+6
Voi Mimmu....toivottavasti kaikki on hyvin ja toi vuoto olisi väärä hälytys. Tuosta vielä et millä viikolla näkee onko elävä sikiö masussa, mun hyvä ystävä kävi yksityisellä ultrassa ja oli viikolla 6+2 ja siellä näkyi jo syke, ultraus tehtiin alakautta.
Mulla itsellä on jatkuvaa kuvotusta, mutta ylösasti ei ole vielä tullut. Välillä on kyllä sellainen olo että pian kyllä tulee. Alavatsaa nipistelee, mutta mitenkään kivuliasta se ei ole. Olen ajatellut varata yksityiselle ajan ultraan, mutta kun ei oikein ole käsitystä millä raskaus viikolla olen niin en oiken tiedä milloin sinne kannattaisi mennä? Jos vaikka varaisi ajan joulua edeltävälle viikolle.
-MV- +rv?
voi Mimmu, toivon parasta... toki sitä huolestuu, kun ei voi tietää. mieti vielä, sitä päivystykseen menoa se voi olla kuitenkin parempi kuin epävarmuus ja pelko...
Itselläni vaihtelee tunteet laidasta laitaan onnesta epätoivoon ja huomaan myös ihania puolia itsestäni, kun " kiukuttelen" kotona. Nyt voi laittaa kaikki hormoonien piikkiin. Onneksi on tämä tukijoukko täällä, jolle purkaa tuntojaan. Itse olen laiska kirjoittelemaan, mutta pelkästään muiden ajatusten kuuleminen auttaa.
Terveisin,
minni
Mimmulle toivotaan parasta, toivottavasti kaikki ok!
Tänne ei kummempia, päähän on koskenut illan ja ollut vähän ärtsy olo.
Kohta onneks pääsee saunaan ja taidan mennä ihan yksin, ilman miestä ja poikaa, saa rauhassa makoilla siellä.
Päivä oltu kaupungilla, ni jotenkin sitä väsähtää. Onneks on nuo joululahjat jo saatu hankittua.
Jotenkin ei tää ajatus nyt juokse, tekis mieli käpertyä peiton alle nukkumaan. Onneks muuten mieli masuasukista hyvä, ei kyllä kummoisia oireita ole, ihan kiva vaihteeks näin päin:) Ruokaa kun saa ni silloin on hyvä.
Mut nyt sauna kutsuu, viikonloppuja eloisille!
Iivokki 6+1
Mimm.u, kovasti haleja sinnepäin, jos se nyt todella meni kesken. itsellä näin kävi lokakuussa, ja tiedän ettei se ole helppoa:/
Mies oli eilen illalla kaverinsa synttäreitä juhlimassa, ja tulikin kotiin sitten siinä neljän aikoihin. No mä tietysti heräsin siihen, ja menin vessassa käymään. Oli niin lähellä etten oksentanut siihen paikkaan, kun mies oli riisunut vaatteensa vessan lattialle, jotka haisivat niin viinalle ja tupakalle, että huhhuh. Teki mieli laittaa ukko sohvalle nukkumaan, mutten raaskinut:D
Aamulla kun heräs, alkoi taas oksettamaan, mutta nopeesti kun pistin mandariinia suuhun niin vähän helpotti. Heti aamusta sitten lähdin äitini kanssa ostoksille, ja oli taas selittelemistä miksi olen lopettanut tupakoinnin. Onneksi ei epäillyt kuitenkaan yhtään:)
Kotiin kun tulin, niin kaaduin samantien sängynpohjalle, ja minä joka ei koskan nuku päivällä, vetäsin tunnin tirsat. Siitä kun heräsi, niin oli taas kamala edotus päällä.
Tänne on taas ilmeentynyt tuttu kokolihan himo, maito himo ja mandariini himo. Lihaa ja maitoa himoitsin tytönkin odotuksessani, mut nää mandariinit on ihan uus juttu. Mut onneks on vielä suht terveellisen rajoissa nää mun himot:) Mites onko jo muilla tullut jotain uusia mielitekoja?
Nyt elokuvan pariin!
Terv. Falz rv4+jotain?
Mulla on kerrassaan kamala olotila ihan koko kropassa..
En vaan tiedä mikä on. Alaselkä särkenyt muutaman päivän ja eilen illalla kävin päivystyksessäkin, kun epäilin just pissitulehdusta. Ei ollu sitä, mut kuumetta pikkasen ja tulehdusarvot ok. Teki sisätutkimuksenkin ja totes et kohdun suu on kiinni ja kaula normaali. Ei aristanu mistään mitä paineli. Olisko siinä lääkäri huomannut jos en olisikaan raskaana?? Tiedättekö?
Tänään sitte alaselkä särkee kovasti ja joku kipujuttu ilmesty oikealle puolelle selkää, ulottuu lapaluun alta ristiselkään. Kuumetta taitaa olla ja alavatsa ihan menkkamainen, silmät jotenkin arat ja eivät niinku jaksa katsoa. Pohkeista alapäin särkee jalat ja ihan kamalan paha olla! Pönttöö käyny useamman kerran halailemas ja nyt tulee jo ylöskin, koko vatsa jotenkin käymistilassa! Otin 2 500mg panadolporettaki, mut ei paljoo apua, särkee vaan kaikki paikat. Mä alan olla tosi huolissani et mistä tää kaikki johtuu..
parempaa huomista ootellessa..
mamitus rv 6+6
Täällä aika moni tuntui valittelevan särkyjä ties missä : minulla myös on noita särkyjä masussa, selässä, käsissä, jaloissa jne. Mutta myös viiden onnistuneen raskauden kokemuksella voin sanoa että kyllähän nää taitaa johtua siitä että koska ruumiinlämpö on sen ½ astetta normaalia korkeampi niin olo voi tuntua hieman sairaalle ! Aivan kuin olisi flunssa päällä koko ajan :o/ Mittasin äsken itseltäni lämmön : 37.2 astetta ja normaalisti 36.3.
Pientä kuvotustakin on ilmassa, mutta vielä odotellaan 6-7 viikolla alkavaa (perinteisesti) megasuperhyperkuvotusta, joka kestää sitten sinne 20 viikolle saakka :o/ Ei ois vielä kiirus, mut sittenhän sitä tietää olevansa oikein kunnolla raskaana.
Ja väsymys on kaameaa : voisin nukkua koko vuorokauden mikä on aika mahdotonta tässä taloudessa. Meillä on noiden viiden tytön lisäksi 2 kissaa, 2 koiraa ja 2 marsua. Ei aika tule pitkäksi.
Tänään pidin yhden kaverin ja tämän lapsien kanssa pikkujoulut meillä. Saipahan jotain piristystä tähän harmaaseen ja sateiseen syksyyn. Tulis jo talvi !
Rapuäiti ja lahja rv 5+3
Hienoa Esmeralda, että ultrassa oli kaikki niinkuin pitää!
Omat tunteet menee kyllä onnen kukkoloilta huolen syövereihin. Illalla oli isukki juhlimassa, siitäköhän johtuen en meinannut millään saada unta. Vähän huolettaa kun ei viimekertaista yltiöväsymystä vielä näy. Yöllä sängyssä pyöriessä sitä ehti taas ajatella vaikka mitä. Olen menossa julkiselle ultraan 6+6, ja tuntuu että sinne on vielä iäisyys (rv 5+1 tänään)
Hyviä vointeja kaikille!
Emma rv5+1
Mua on alkanut vähän huolettaa kun ihan kun tuolla alamahassa polttelis välillä... ainakin kovaa nipistelyä on välillä. En oikein itsekkään tiedä, kun välillä on niin paha olo että polttaako siellä oikeasti vai kuvittelenko mä vaan ne kivut niin... onko teillä tällaisia " polttamis" tuntemuksia ollut?
Yöllä oli valtaisaa pahoinvointia. Nukkuminen on vähän sitä sun tätä nykyään. Tämän väsymyksen keskellä uni olisi todellakin tarpeen. Mutta kun jännittää liian paljon...se että onko kohdussa oikeasti elämää.
Esmeralda: Minulla on kummastakin aikaisemmasta raskaudesta ollut kova alavatsa- ja selkä kipu, joka johtui itseasiassa virtsarakontulehduksesta. Esikoista odottaessani sain tietää olevani raskaana kun tuli nämä kivut ja ensin todettiin virtsarakon tulehdus ja sitten sen jälkeen olinkin yllätys yllätys raskaana. Eli pissatauti on myös yksi vaiva joka on helppo sulkea pois/ todeta jos tulee oireita.
Muutenkin nuo polttelut ja kivut taitaa olla aika yleisiä. Ja tokihan jos on herkkä reagoimaan kropallaan, niin huolestunut mielentilakin vielä lisää kipuja. Sehän tekeekin tästä alkuraskaudesta niin haasteellisen, ei ole aina niin helppoa pysyä tyynen rauhallisena.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Gaia rv6+4
Täytyy heti alkaa ihmettelemään sellaista kun vuodan verta. Onkohan jotain harmitonta vai onko minulle tullut keskenmeno. Ikinä ennen ei ole, joten en oikein tiedä niistä oireista. Mitenhän voin selvittää sen? Raskaustestillä vai millä?
Mimmu: Lievä tiputtelu tai jopa vuoto voi olla ihan normaalia, ei aina tarkoita keskenmenoa. En oikein tiedä mitä raskaustesti tässä tilanteessa kertoisi, oliko se niin että hormoonia on kuitenkin elimistössä vielä joitakin päiviä keskenmenon jälkeen? Lääkärissä käynti taitaa olla ainoa keino, jos pääsisi yksityiselle ultraan. Jaksamista ja onnea sinulle.
Gaia
Eli eilen illalla sain testiin maagiset kaksi viivaa. Toista lasta odotan, esikoistytär on vasta täyttänyt 2 vuotta. Laskettuaika on luultavasti (netin raskauskiekolla laskettuna) 12.8.2007.
Oireet ovat tähän mennessä olleet sitä väsymystä lähinnä. Ja alaselkä särkyä, joka on tuttua jo ensimmäisen odotuksesta. Kauhulla odotan kärsinkö tässäkin raskaudessa pahoinvoinnista, viimeksi sitä kesti viikolta 6 aina viikolle 14 saakka.
Hyvää lauantaipäivän jatkoa elokuun masuille!
emmaomena rv 4+6
Mietin just että jos menisin päivystykseen jos ne siellä katsois ultralla että onko siellä masussa enää elämää, mutta en taida viitsiä kun olen itse päivystyksessä töissä ja siitä se hullunmylly vasta alkais.
Täytyy vaan ajatella, että vauva olisi ollut pahasti vammainen. Se auttaa vähän. Itketty ollaan koko aamu vaikka en ikinä ennen ole ajatellut että keskenmenon takia itkisin. Kummasti sitä vain ajattelee että se oma vauva on nyt kuollut ja on enkelinä taivaassa.
Mies lähti just toiselle paikkakunnalle tupaantulijaisiin ja esikoinen nukkuu. Nyt on hyvä aika itkeä.
Olen vilpittömästi onnellinen teidän muiden raskaudesta. Olkaa onnellisia niistä huonoista oloista ym. oireista. Tulen katsomaan teitä tänne ja lukemaan mitä teille ja vauvoille kuuluu. Me ei ainakaan heti aleta uutta yrittämään. Eletään suruaika rauhassa.
Rakas lapsi pienoinen,
nuku suojassa taivaan enkelien.
Enkelit uneen tuudittaa,
enkelit meitäkin lohduttaa.
Ihan ensimmäisenä olikohan Mimmu? kyseli km mahdollisuudesta:
Kartoitetaanpa eka muutama seikka,
kuten onko nyt menkkojen aika?
Onko sitä vuotoo enemmän/vähemmän kuin normaalisti kk aikana?
Onko se puhdasta verta vai enemmänkin ruskeaa?
Mittaa lepolämpö, eli esim. makoilet sohvalla tunnin, niin et elimistö on rauhoittunut, saatko tulokseksi normaalilämpösi vai korkeamman?
Millä viikolla olisit nyt?
Mutta olikos sulla oireita? onko ne tallella? Ainoo tosiaan millä km pystyy oikein varmistamaan 100% varmuudella on ultra.
raskaustestin voi tietysti tehdä, mutta se voi siltikin näyttää plussaa vaikka km olisi jo tapahtunut. Hormoonin poistuminen elimistöstä on yksilöllistä.
Tsemppiä & voimia!
oma napa on paranemaan päin, kuume alkaa olla poissa kokonaan. *Koputtaa puuta*
Raskausviikkojen laskut menikin mulla uusiks, oon jotenkin taas sekoillu ja saanu viikon liikaa ittelleni, eli mun oikeat viikot on rv 4+5!
( mä en ees muista kuinka monta kertaa viimeks sekoilin niitten kanssa...)
Nännioireet pysyy edelleen poissa, mutta nyt rinnat on sivuilta kipeät, eli jee....jotain tissi oireita sentään kehissä!
Tein myös itsetutkiskelua aamulla, onko joku lukenu juttua kohdun nipukasta miten sen pitäisi käyttäytyä jos on raskaana?
Mun käsittääkseni sen pitäisi pysyä kovana, ja omani on ainakin tosi kova.
Testasin myös urheilumielellä tuleeko ovistestiin tuplat, ja kyllähän sekin plussaa näytti.
Joo mulla on tylsää olla kipeenä yksin kotona kolmatta päivää ja välillä kaipaa jotain todistusaineistoo, et on raskaana kun oireet katoaa hetkeks!
Helga: Kiva että joku yrittää autaa. Tuntuu ettei ole ihan yksin. :) joten aluksi kiitos siitä.
Menkat olis pitänyt alkaa 6.12.
Vuoto alkoi pienillä kolikon kokoisilla vuotoläikillä pikkareissa. Mutta kun menin pissalle koko pönttö oli ihan verinen. (anteeksi äklöt kuvaukset). Veri on aivan kirkasta, ei mitään limansekaista ruskeaa.
Normaali lämpöäni en tiedä. Joten mittauksesta ei ole apua jos ei nyt montaa astetta kuumeen puolella ole.
Nyt olisin viikoilla 6+1.
Väsymysoireista vaikea sanoa kun olen nukkunut aamulla niin pitkään. Oksetus on tallella, mutta uskon sen johtuvan miehestäni tarttuvasta oksennustaudista joka kyllä oli hänellä jo viikko sitten. Vaikea sanoa johtuuko oksetusolo siitä vai siitä että olin raskaana.
Voi mimm.u, pahoillani olen jos nyt kävi mitä epäilet. Kannattaisi sinun lääkärissä kuitenkin käydä varmistamassa asia. Jos pieni toivokipinä vielä olisi, saattaisi olla että jos masussasi olisikin ollut kaksi alkiota ja nyt vain toinen vuotanut pois. Sehän on kaiketi aika yleistä. Vaikka päivystyksessä oletkin töissä, on heilläkin siellä vaitiolovalvollisuus, eivätkä he saa siitä kenellekkään puhua. Onko se päivystys ainoa paikka, mihin voit mennä?
Hali.
Mua taas kuvottaa, mut nännit on saanu olla suht rauhassa. Kohta aattelin mennä päikkäreille, kun niin väsyttää.
Palailen vielä iltasella.
Sonna 6+2 vai 3