Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~O~~HELMENKANTAJAT LA-SU ~~O~~

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas hiljaista tosiaan! Luuhaako kaikki jouluostoksilla ? Ihanaa kuulla, että löytyy muitakin jotka ei oo tehneet jouluvalmisteluja eikä mitään muutakaan ;) Ainut mitä meillä on tehty, on se että mies laittoi jouluvalot parvekkeelle , ja esikoisen kanssa leivottiin kaupan valmiista taikinasta vähän joulupipareita. No, kuten olen sanonut, en ole jouluihminen enkä aio kotia hirveesti sirkuskuntoon laittaakaan. Ei ole kyll ämuutenkaan joulumieli kun ulkona on koko ajan pimeää. Ajatuksetkin laukkaa jo alkuvuodessa ja tulevassa keväässä. Mun puolesta joulu saisi olla jo ohi! Kamala ryysiskin oli tänään kaupoissa kun piti käydä ostamassa lapselle uudet kurarukkaset. (Kurarukkaset joulukuussa... joopa joo :)

Jokos olette muuten saaneet äitiyspäivärahapäätöksiä? Täällä odotellaan vielä. jätin hakemuksen kyllä vasta vähän aikaa sitten.

Hei onko teillä muilla muuten alapää turvoksissa, jos näin suoraan saa kysyä :D ? Olo on välillä kuin ois jo synnyttänyt.. ja istuminen tekee pidemmän päälle tiukkaa. Että tämmönen uusi vaiva taas hih!

Tulkaapas muutkin pinoilemaan kunhan kerkeätte, että saadaan tuota kirjoituslukuakin vähän suuremmaksi (hassua huomata, että lukijoita meillä aina kyllä riittää .. :) (Ite en käy lukemassa muita pinoja , käyttekö te??)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Viherrys 29+1

Vierailija
2/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihellyksen kanssa mietin samaa. Eli siis äitiysrahapäätöksiä. Oma äitiysloma alkaa 2.1 ja olisi ihan kiva jo tietää minkä verran sitä rahaa sitten helmikuussa tulee saamaan. Hakemus on jo jätetty monta kuukautta sitten.

Itse lueskelen toistenkin pinoja ihan säännöllisesti. Alusta asti olen seurannut joulu- ja tammikuisia. Satunnaisesti muitakin. Mukava tietää mitä on tulollaan. Varsinkin tammikuisten loppupäällä on laskettuaika lähellä omaa.

Perjantaina oli neuvola eikä siellä mitään yllättävää löytynyt. Kaikki oli ok. Tosin vauva taitaa olla vielä poikittain mutta onhan tässä vielä aikaa kääntyä. Paino ei ollut nousut yhtään ja se oli loisto uutinen! Kyllähän näitä kiloja on tullut ja varmasti vielä tulee. Ultraankin varattiin aika joulukuun lopulle. Jos vaikka kysyisin vielä sukupuoli asiaa...

MyQ 31+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on häirinnyt kun ei kelalta ole kuulunut mitään liittyen päätökseen äitiysrahoista.. Minulle laskivat arvion jo silloin monta kuukautta sitten, kun vein 2005 valmistuneen verotuksen tiedot sinne ja lupasivat ettei päätökseen mene kauan. Kelalta myös täti sanoi, että ensimmäinen erä tulee 8.1.2007, joten päätöksenhän pitäisi jo olla annettu?! Toki maksukaudet yms (LA:n perusteella siis) voi itsekin laskea kelan sivuilla ja sielläkin tuloksena on että 8.1.2007 maksavat ensimmäisen erän..Pitää taas mennä käymään näköjään ja tivaamaan vastauksia :/

Harmittaa vaan elää epävarmuudessa, kun itse olen ollut jo muutaman viikon vapaalla ja seuraavan kerran sitä rahaa tulee vasta sitten äitiysrahana. Ja odotan ensimmäistä lastani, niin minulla ei ole juuri mitään kokemusta siitä miten nämä asiat toimivat.. Mutta jos joukossamme on joku viisaampi niin valaiskoon hän minua :)

Viikonloppu on edennyt närästyksen ja väsymyksen parissa, onneksi mieli on korkealla! :) Odotan niin kovasti tätä vilkasta pikku ihmettä, etten malta pysyä nahoissani! Ennen joulu oli iso asia minulle, mutta tänä vuonna se jää varjoon ja tuntuu varsin merkityksettömältä kun ajattelen mitä helmikuun puolen välin tienoilla tapahtuu :)

Joulu lähestyy, mutta miehen kanssa huolehdimme tapamme mukaan vain lahjojen ostosta, sillä minun vanhempieni luokse menemme aattona ja äitini haluaa laittaa pöydän koreaksi tavalliseen tapaansa ilman minun apuani. Joulupäivä taas kuluu miehen vanhempien luona. Meillä ei ole koskaan ollut jouluna vieraita, kun olemme olleet kahden niin on ollut helpompi mennä vanhempien luokse kyläilemään. En ole koskaan joulunut ns. " laittamaan joulupöytää" yms valmisteluja. Mutta ensi jouluna joudun minäkin opettelemaan tämän taidon ja haluankin kutsua vieraita omaan kotiini. Tämä on siis viimeinen " helppo" jouluni :)

Mutta rauhaisaa illanjatkoa tältä erää :)

Henniina rv. 30+5

Vierailija
4/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin tervehdys säkkipimeästä ja kosteasta Espoosta! Olen seurannut Helmiksiä melkein päivittäin kesäkuusta lähtien, mutta nyt vasta aktivoidun kirjoittamaan.

Olen 38v ensimmäistäni odottava " vanhus" , la 4.2. Perheeseemme kuuluu myös 10-vuotias koira ja osa-aikaisesti mieheni 5- ja 10-vuotiaat lapset. Nuoremman uhmaiän olen päässyt kokemaan, joten realistista kokemusta lapsiarjesta kyllä on kertynyt : )

Vointi on ollut kaikin puolin hyvä koko raskausajan, mitä nyt supistukset hidastaa vauhtia. Onneksi vain hidastaa, sillä ei olisi oikein varaa jäädä vielä sairaslomille, kun olen yrittäjä.

Varmaan kaikki mahdolliset synnit on kyllä tullut tehtyä, osa vahingossa ja osa tietoisesti... jotain pientä mm. ituja syön usein, vähän maistelen viiniä silloin tällöin, homejuustoa ja pipareita viime viikolla... tukkaa on värjätty ja kovaa musiikkia kuunneltu tilaisuuksissa ym.ym., urheilukilpailtu 6.kk:lla...

Masussa pyörii sisukkaasti aktiivinen tytteli, käytiin 4D:ssä katsomassa sukupuoli hyvissä ajoin - ja järkytys oli suuri, olen ollut jo monta vuotta aivan varma, että jos lapsen saan, se on poika. Sen verran outo olen, etten haluaisi mitään vaaleanpunaista tavaraa lapselle. Hankitut vetimet ovat vihreitä, punaisia, keltaisia ja sinisiä, prinsessahepenet saavat odottaa siihen asti, kun tytteli alkaa niitä itse haluta.

Rentouttavaa lauantai-iltaa ja viikonloppua Helmiksille! Yritän tässä pysyä pois herkkukaapilta, kun maanantaina on neuvola ja punnitus. Hirveä makeanhimo vaivaa jo kahdeksatta kuukautta ; )

Vierailija
5/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut hiljaista meidän pinoissa viime päivinä.. Jouluvalmisteluista ei mun kohdalla ainakaan ole kyse, kun en jouluihminen ole enkä tykkää laitella kotiin varsinaiseti mitään jouluista. Ulkovalot tosin on terassilla ja pöydän valkoinen kaitaliina vaihtui jouluisempaan mutta siinäpä ne sitten onkin..

Kelalta ei ole mullekkaan kuulunut mitään! Mun hoitovapaa loppuu tämän kuun viimeinen ja äitiysloman pitäisi alkaa tammikuun eka mutta eipä ole päätöksiä tullut, alkaa jo huolettamaan. Netistä vilkaistuani mun hakemus on saapunut 12.10 eli on tässä jo odoteltu se pari kk, alkaisivat toimimaan..

Itsekin olen rajatapaus tammi ja helmikuun kanssa, kun la on 7.2 ja mulla kutina että tulee tammikuun lopussa jo maailmaan mutta sen näkee sitten :) Esikoinen syntyi tasan laskettuna päivänä kun olin viimeiset pari kk ollut puolipakolla levossa.. En silti muita pinoja ole seuraillut ollenkaan.

Vaan, taitaapa nyt olla sauna jo sen verran lämmin että sinne voi mennä ja sitten aletaan kytsäileen miehen kanssa leffaa. Onneksi esikolla on sikeät unet niinkuin äidillään, kunhan siihen uneen pääsee ;)

Mutta menoksi siis! Ja tervetuloa uudelle (unohdin jo nimimerkin.. )

H 31+3

Vierailija
6/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, heräsin yöllä kun molemmista pohkeista veti suonta! Aika kankeeta oli nukkuminen sen jälkeen. Esikoinen heräs PUOLI KUUSI. Hän on turhan innostunut joulukalentereistaan ja aina ollut kyllä muutenkin aamuvirkku. Kiva kun 5-vuotias herää n. kuudelta, 3-vuotias ei saa unta illalla ja mitähän tää beibi sitten?! Onneksi mies on iltavirkku (ja aamu-uninen) koska ite olen toivoton tapaus iltakymmenen jälkeen, joten hän pystyy valvomaan tarvittaessa vauvan kanssa ongelmitta iltayöstä ja mä puolestani aamuyöstä. Näin tehtiin kuopuksen kanssa, joka oli koliikkivauva ja karjui kaikki yöt pari kuukautta. Esikoinen nukkui 2-kuisesta täydet yöt, sellaisen nukkujan voisin tilata tästä viimeisestä vauvastakin... Mutta menee se koliikkikin, kun tietää ettei se kestä ikuisuutta. Tärkeintä on saada lapsi, ja jos vielä sattuis olemaan tervekin.

Nyt vaan tuntuu, että mikään uni ei riitä ja aamuvirkkuus on kadoksissa, kun pyörin kaikki yöt nälkää/närästystä, suonenvetoja, vauvan potkuja, pissahätää ja hikeä. Mikä hitto siinä nukkumisessa nyt voi olla niin vaikeeta, nythän pitäis nauttia kun ei kukaan tarvitse yöpalvelua niin ei, kun pyörimistä vaan ns. turhaan. Nukutteko te muut?

Mulla on painoarvio synnärillä vauvalle tammikuun toiseks vikalla viikolla. Jos on iso, saattavat käynnistää. Kuopushan oli 4700g ja sokerit liian alhaalla. Oliskin hyvä jos ei menisi helmikuulle (la 5.2), ne vikat viikot, varsinkin yliaikaiset on tosi nihkeitä! Ja ei se jättiläisen synnyttäminenkään houkuttelis. Tämä vauva on ultran mukaan poika, eikös pojat saata olla vielä isompia?! Edellinenhän oli tyttö.

Onko raskaana oleminen teistä ihanaa? MInusta tämä on aika kypsää hommaa suoraansanottuna. 25 viikkoa yrjöä ja ennenaikaiset supistukset, kaikki närästykset ja anemiat. Ei mulla ainakaan tunnu mitenkään hehkeältä tää! Kun kesällä ja syksyllä makasin pihanurmella yrittäen hoitaa lapsia yrjö kurkussa, vannoin etten IKINÄ enää ryhdy tähän. Tosin onhan kolme lasta jo mukava määrä noin muutenkin. JOtkut tuntuu nauttivan raskauksista, mä nautin eniten kun raskaus päättyy ja saan sen vauvan syliini, jonka takia riudun tässä raskaudessa. Mietin alusta alkaen eniten lopputulosta ja yritän sen varjolla sietää näitä hankaluuksia raskaudessa omassa olotilassa. Ehkä sekin vaikuttaa kun on kaksi pientä ennestäänkin hoidettavana, eihän siinä pysty lepäämään kun toiset tarvii ruokansa, sylinsä ja hoitonsa joka tapauksessa. Synnytys ei mua kammoksuta paitsi se ajatus jälleen isosta vauvasta, mutta noin muuten ei ole mitään kammoa synnytyksestä, koliikistakin vain se ajatus että hankin kuulosuojaimet jo s se taas alkaa. Ja ihana tyttö tuo on nyt, huusi sitten kuinka paljon tahansa vauvana. Hankaluudet unohtuu, mutta tuskin tämän odotuksen kestoyrjö. VIeläkin on yökkö olo jos ei syö tarpeeksi usein.

Huomenna 32 viikkoa!

Vierailija
7/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis oikeesti paistaa aurinko ja huoneet on valoa tulvillaan kun ei ole verhoja vielä hankittu!;) Ihanaa, ettei koko ajan sada.:)

Eilen kasailtiin iltamyöhään keittiön uusia kalusteita. Alkuun tuntui ettei hommasta tule mitään kun ei ole selkeitä ohjeita eikä tiedä mitä missäkin paketissa on. Mutta lopulta homma lähti luistaan todella hyvin ja saatiinkin melkein kaikki valmiiksi! :) Vielä tosin puuttuu kaikista ovet, jotka toimitetaan myöhemmin. Eikä nuo kalusteet vielä paikoilleen ole asennettu kun meidän timpuri ei perjantaina laittanutkaan kettiötä siihen kuntoon, että kalusteet voisi asentaa. No huomenna sitten!:)

Olen muuten ihmeen hyvällä tuulella ottaen huomioon koko raskausajan mielialavaihtelut ja stressin muutosta. Nyt siis kun on muutettu tähän kaaokseen, on stressi kaikonnut eikä raskauskaan enää juuri tuota ongelmia. Siis ennenaikaiset suppailut lakanneet (vauvakin masussa rauhoittunut) ja muutenkin on ihan hyvä olo. (koputtaa puuta) ;) Selkäkin alkanut parantua kun ostettiin uudet patjat, joilla nyt ollaan nukuttu pari yötä. :) Vielä pitäisi sängyn runko hakea Ikeasta. Ensi viikolla olisi tarkoitus mennä kunhan tämä remontti antaa myöden. :)

Meilläkään ei siis ole vielä mitään jouluvalmisteluita tehty, tosin innolla odotan, että saan työmiehet täältä tuvasta pois (sisäremontin siis valmiiksi) ja pääsen laittamaan oikein kunnon joulun! :) Olen siis aina rakastanut joulua, se on ihan parasta vuodessa! Ja nyt pidetään peukkuja pystyssä, että oma perhe pääsisi tänne meille maalle viettään joulua! ;)

Olin muuten eilen esikoisen kanssa jouluostoksilla kun mies joutui töihin. Neljä tuntia palloilimme Seinäjoen keskustassa rattailla. :) Kyllä oli illalla kankku vähän kipeä siitä kävelymäärästä, kun on pitkään pitänyt varoa kaikkea liikuntaa suppailujen takia. Nyt vasta tajusin, ettei eilen tullut yhtäkään supistusta vaikka niin paljon touhusinkin! :) Ehkäpä nyt helpottaisi nuo suppailut loppuraskaudeksi ja saisi taas touhuta hieman enemmän! ;)

No nyt taas unohtui, mitä kaikkea piti kommentoida.. No mutta, palailen taas jos muistuu mieleen! ;) Saatte nyt lukea vain kovin omanapaista tekstiä, mutta onneksi ei tällä kertaa kauheaa valitusta! :)

-frog2 ja rv32+1

Vierailija
8/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matot on ulkona pitkästä aikaa, kun kerrankin on taukoa sateesta!

Muutenkin on hiukan valoisampi ilma ja se taitaa antaa heti puhtia tähän touhuiluun, vaikka paikat on kipeenä eikä siivoominen tunnu mitenkään hyvältä.

Loppupäivä pitää varmaan olla ihan hissukseen paikallaan kun on aamupäivä menny touhutessa!

Onko muilla lihakset tai esim. lonkat alkanu kipeytyyn?

Mulla on nykyisin olo kun oisin jyrän alle jäänyt ja lonkat sängystä ja sohvalta noustessa tosi kipeet.

[b]Sporttarille [/b]tervetulotoivotus! Kiva kun helmikuisia tupsahtelee pinoon lisää!

Minä odottelen kanssa kelasta päätöstä äippärahasta! Luulis että päätös on pian tehty, kun mun äitiysloma alkaa jo ens viikon perjantaina!

Työkkäriinkin tuo päivä pitäis varmaan ilmottaa.. Tietääkö kukaan pitääkö liittoon ilmottaa jotenkin äitiylomasta?

Joku kyseli alapään turvotuksesta;

Mulla tuo paikka on selvästi turvoksissa ja herkempikin kuin normaalisti, mutta ei vielä ainakaan vaikuta istumiseen. Tää on kans ihan uus juttu, mitä en oo ainakaan huomannu aikaisemmissa raskauksissa.

Meillä ei jouluvalmisteluita oo kauheesti vielä tehty, muutama koriste on ja ulkona valot. Pipareita leivottiin " harjoituskappaleet" jotka on pian syötykin, mutta laatikoitten teko taitaa mulla jäädä ihan viime metreille.

Lahjat on melkein kaikki saatu hankittua, mutta nekin on vielä kaupan muonvipusseissa. Tänä iltana pitäis ne paketoida, ettei lapset pääse niitä näkemään.

En oikeen edes muista kelle on mitäkin ostettu, joten sekin selviää paketoidessa ja pystyy sitten suunnitteen, mitä vielä pitää ostaa!

Mulla on kanssa ollut ns. helppoja jouluja ton ruuanlaiton suhteen, kun meillä ei vieraita oo käyny ainakaan syömässä joulunaikaan.

Jouluaattona ravataan paikasta toiseen ja jokapaikassa melkein pitää syödä, joten aatoksi mun ei tarvii ruokaa suunnitella, mutta muille päiville sitten!

Tätä on kysytty jo varmaan monta kertaa, mutta kysyn taas:

Joko teillä on kaikki tavarat ja vaatteet vauvalle hankittu?

Multa puuttuu enää sideharsot, amme ja rasvat.

tälläkertaa ei tuu muuta mieleen..

mammutti ja Vilppu rv 30+3

Vierailija
9/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas kurkkimaan tännekkin, kun ei kertakaikkiaan ole mitään tekemistä (ihme..). Pyykit on pesty, siivottu, tiskikone päällä, ruoka laitettu eikä siis muuta ohjelmaa kuin kauppaan pitäs joutua jossakin vaiheessa.

Heinä kyseli raskauden autuudesta, minä samoten odottelen että olis ohi jo ja nyytti sylissä! En siis kyllä yhtään nauti, väsymys painaa, huono olo, omat vaatteet ei mahdu ja tuntuu valaalta vaikkei painoa tulisikaan. :/ valitusta, valitusta, mutta nyt vaan odottelen että pääsee normaalirytmiin takas ja jatkamaan harrastuksia ja touhuilemaan kahden lapsen kanssa yhden sijasta :)

Mammuttikos (vai kuka.. ) kyseli vauvan tarvikkeista: meillä ikäeroa tulee niin vähän että kaikki on oikeastaan jo valmiina. Yhdistelmärattaat on ainoat jotka hankittiin plus tutteja on tullut osteltua ja pari uutta mam-tuttipulloa- muuten mennään esikoisen vanhoilla, lähes uutta vastaavilla vaatteilla ja leluilla.

Mutta lähdenpä reippailemaan kauppaan nyt, että saa loputkin pakolliset asiat hoidettua tälle päivälle.. :) Mukavaa sunnuntain jatkoa!

H 31+4

Vierailija
10/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole minäkään koneen äärelle kerennyt. Nyt onnex kuopus nukkuu päikkäreitä isukin kainalossa ja esikko katselee puuha-peteä. Mulla ei tosiaan ole kovinkaan paljoa päivässä aikaa notkua koneella kun noi kaksi tenavaa vaativat kokoajan jotakin. Yleensä aamulla kun tulee lastenohjelmia tai jaksavat keskenään hetken leikkiä, on äidilläkin hetki omaa aikaa. Meillä viikonloput menevät remonttia tehdessä. Eilen juostiin tilailemassa vielä kodinhoitohuoneeseen kaappeja ja haettiin kaikenmaailman sähkö ja lvi-tarvikkeita. Vielä jos ennen joulua sais kaiken valmiiksi niin olis ihanaa.

Mä lueskelen jonkun verran noita maaliksien juttuja kun sinne aikaisemmin kuuluin (ekassa ultrassa sitten la muuttui viikolla) ja kotiloihin pinoudun myöskin, kun ehdin ja muistan.

Raskaana olemisesta minä toisaalta pidän toisaalta en. Mulla se näin loppuaikana varsinkin rajoittaa niin paljon tekemisiä että olis kyllä helpompaa, jos tuota vatsaa ei olisi. Ja kaikki mahdolliset vaivatkin mulle kyllä tulee raskausaikana, joten ei se niin mukavaa ole, mutta ei kyllä niin hirveääkään. Jotenkin sen varmaan kestää/kärsii eikä varsinaisesti ajattele kun tietää mitä on tulossa. Mä kärsin sellaisesta kroonisesta vauvakuumeesta eli mulla tulee uusi vauva kuume aina viimeistään siinä vaiheessa kun vauva on n.3 kk! Mies ei oikein ymmärrä, eikä kyllä moni muukaan. Vauvat vaan on niin ihania, niinkuin kyllä lapset muutenkin =)

Nukkumisesta..Mitä se on? Onko se jotakin syötävää?? Mä nukun nykyään niin huonosti et silmänaluset ovat pikimustat ja kokoajan vähän väsyttää. Heti kun menen makuulle sänkyyn mulle tulee pahaolo. Pystyn nukkumaan noin puolituntia kerrallaan oikealla kyljellä ja sit on pakko nousta ylös kun lonkka on puuduksissa. Toisella kyljellä en pysty makoilemaan kuin noin 10 minuuttia sit meinaa tulla oksennus. Vessassa täytyy yön aikana käydä noin 4 kertaa ja nyt on vielä kaiken kukkaraksi alkanut pohkeet krampata! Se on jotain ihan hirveetä! Että sillä viissiin mun yöt.

Onkos teillä muilla muuten tuolla makuuhuoneessa kovinkin vilkasta yöelämää?? Meillä on ollut tosi hiljaista SEN suhteen, pari viikkoa sitten piti touhu keskeyttää kokonaan kun rupes ihan oikeesti tekemään tosi kipeetä, ihan kun joku olis neuloja tunkenut jalkoväliin. Sen koommin ei oo oikein tehnyt edes mieli.

Vauvan tavaroista vielä eli meillä on melkein kakki perusjutut valmiina, mutta vielä mietin uusien vaunujen hankkimista ja vaatteita pitäisi ostella uusia, mutta jätän tuonne alennusmyynteihin ne hankinnat. Mitään rasvoja yms. en oo hankkinut vauvalle, ei mulla mitään ihmeellisiä oo kyllä aikaisemminkaan ollut. Ihan samaa perusrasvaa kuin muutkin käyttävät olen vauvallakin käyttänyt ja pepanthenia punottavaan pyllyyn, mitään muuta en oo tarvinnut. Uusi kylpyamme tarviis varmaan ostaa. Ja jotakin pieniä vaippoja varmaankin. Meillä ei tutteja ja pulloja tarvittu ollenkaan, enkä kyllä ajatellut niitä nytkään ostaa.

Äitiyspäivärahapäätösen mä sain ihan viikossa siitä kun laitoin hakemuksen postiin. Hain vielä viimeisten 6 kk tulojen mukaan eikä siinä tosiaan kauemmin mennyt. Päätös tuli tuusulan verotoimistosta, eli sielä ei ainakaan ruuhkaa taida olla. Vielä puuttuu uusi päätös hoitolisistä (mitä en kylläkään tule saamaan) mutta sen laitoin vasta viime tiistaina postiin.

Isyysloma galluppi vielä tähän loppuun eli miten olette suunnitellet isyyslomat pidettäviksi, kaikki kerralla vai pätkissä ja milloin?

Meillä mies on kotona varmaankin viikon siitä kun vauva syntyy, riippuen tietysti siitä että mikä päivä on, eli kuinka monta päivää siitä viikosta menee mun sairaalassa oloon ja sit tietty jos joudutaan leikkaamaan tai tulee jotakin muuta ihmeellistä niin asiaa mietitään uudemman kerran. Kaksi viikkoa lomasta jätetään sitten johonkin tuonne alkukesään ja sit vielä mies pitää sen " isäkuukauden" .

Milloin muuten teillä alkaa mammalomat pyöriä? Entäs suunnitelmat sen jälkeen?

Mulla alkaa varhennettuna 27.12. ja sit äitiysloman päätyttyä jatkan hoitovapaalla varmasti ainakin 1 vuoden, sitä katsotaan sitten tarkemmin myöhemmin.

Nyt täytyy lähteä ottaman pipari-ja torttutaikina sulamaan ja eikun leipomaan!

t.kolomonen rv 27+6

Vierailija
11/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis rv 28+6!!!!

Vierailija
12/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille helmikuulaisille! Kirjoittelen harvoin kun olen jotenkin viraantunut nettailusta - taitaapi väsyttää niin paljon.

Kohta on jo 32 viikkoa täynnä - tiistaina.

Mun täytyy sanoa että todella helpolla olen päässyt tässä raskaudessa. Mulla ei ole pahoinvointia ollut, ei närästystä, selkävaivoja, supistuksia ja mitäs kaikkea muuta voikaan olla? Ainoastaan nyt on ollut turvotusta - jalat tuntuu puupökkelöille ja sormiin jopa sattuu öisin.

Ja sekin on minusta kummallista, että mulla ei ole tullut (vielä?) mitään tarvetta käydä vessassa öisin. Oikeasti ihettelen asiaa. Tänään nukuttiin puoli 12 aamulla (oli vieraita kylässä -mentiin kohtuu myöhään nukkumaan eli puoli 2) Kertaakaan ei tarvinnut käydä pissalla...

Äitiyspäivärahapäätöksen minä sain todella nopeasti KELAsta.

Ja eipä täälläkään ole minkäänlaisia jouluvalmisteluja tehty. Onhan sitä aikaa...Jotenkin ei jaksaisi raahautua kaupoille näiden jalkojen kanssa.

Hyviä vointeja kaikille,

limonadi ja poika 31 +5

Vierailija
13/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kolmonen kyseli :) Meillä mies on säästänyt syysloman ja talviloman pitää myös vasta vauvan synnyttyä sekä sen 3vk isyyslomaa, joten on heti kerralla 7vk kotona! samalla tavalla tehtiin esikoisen kanssa.

Onneksi loman alkua voi siirtää parikin viikkoa sen mukaan miten vauva nyt maailmaan tulostaa ilmoittelee.. Sittenhän ei pitkää aikaa enää miehen kesälomaankaan ole, joten helpottunut oon kun tiedän että on apua tiedossa jos taas iskee samanlainen väsymasis kuin ekasta.

Vaan nyt katselemaan taas kelan sivuja, joskos siellä ois jotain uutta infoa siitä kauan kaivatusta äippärahapäätöksestä..... *mutinaa* ..

-H-

Vierailija
14/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku laiskuus on iskenyt minuunkin, kun en ole taasen pariin päivään pinoutunut. Lukemassa olen kyllä käynyt...seli-seli...

Aamuyöllä minäkin heräsin tuplasuonenvetoon! Yleensähän mulla vetää suonta vain oikeasta pohkeesta. Nyt ei meinannut mennä ohi ollenkaan, vaan piti nousta oikein sängystä jalkoja venyttämään! Normaalisti, siis aikana ilman raskautta, mulla ei juuri suonta vedä.

Viherrykselle: " munat" on kasvaneet munkin alapäähän! Siltä ainakin välillä tuntuu, kun paikat on niin paisuksissa ja tuntuu, että kaikki veri olis pakkautunut alapäähän! Varsinkin makuukamari-sessioiden jälkeen olo on tosi tukala. Niistä hommista johtuen en kyllä turvotuksesta joudu usein kärsimään, sillä aika hiljaista on peiton alla...ihan mun tahdostani. KOLOMONEN taisi seksi-asioista kyselläkin. Tosin välillä tulee aikoja, jolloin on hyvinkin aktiivisia päiviä putkeen ja välillä taas ällöttää jo ajatuskin. Asennot alkaa olla jo aika rajoittuneita...

Minnille: Mä kyllä löysin juuri Lindeksiltä jouluksi kivan tunikan ja mustat suorat housut. Muutenkin musta juuri Lindeksillä on hyvä tarjonta, ei pelkkiä telttoja, mut taitaa olla kanssa kiinni paikkakunnasta...

Mammutti80: Ite kuulun JHL:on ja sinne ainakin pitää itse ilmoittaa äitiyslomalle jäämisestä. Hyvä kun otit asian puheeksi, olin itse aivan unohtanut koko asian!

Mitäköhän sitä vielä piti kommentoiman... Jouluvalmisteluita en ihmeemmin ole minäkään tehnyt. Lahjat on kyllä jo kaikki ostettu ja niitä juuri eilen paketoin yöhön asti niin, että selkä oli tosi kipeä istumisesta! Jouluvalot mies laittoi ulos ekana adventtina ja kynttelikön toin jo keittiön ikkunalle. Kuistille laitoin pienen pikkujoulukuusen valoineen ja keittiöön vaihdoin verhot sekä tabletit. Niin äitini teki ulko-oveen kranssin. Muita koristeita laitan yleensä vasta joulusiivouksen jälkeen. Olkkariin vaihdan myös verhot ja matot. Joulukortit ovat vielä kirjoittamatta ja tekemättäkin... Tänään juuri otettiin esikoisesta valokuvia kortteja varten pukkipuvussaan :) Oli niin suloinen! Anoppi lupasi kustantaa postimerkit!! Laittaa firman vähennyksiin...

Vauvantarvikkeet on edelleen varastossa eli ei mitään uutta niiden suhteen. Joulun jälkeen ajattelin niiden suhteen ryhdistäytyä.

Nyt jatkamaan autoleikkejä pojan kanssa, mies on töissä :(

Pessi80 rv29+1

Vierailija
15/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä aikaa sen enempää ole jäljellä, ja hiukka on paketeistakin toivetta, sillä uskoisin olleeni melko kiltisti jo pidemmän aikaa...

Mies sanoi mulle ihan suoraan, että viimeksi synnytyksessä mukanaoleminen ei ollut mitään mielenkiintoista hommaa vaan pikemminkin päinvastoin, joten ei ole kovin innostunut tällä kertaa lähtemään. Sanoinkin, ettei siinä loppuvaiheessa olis tarvinnut olla niin utelias, että katsoo, mitä tapahtuu, mutta ei hän kuulema osannut oikein olla katsomattakaan. Tämä on varmaankin vaikuttanut raskausajan seksuaaliseen aktiivisuuteen, kun ei mieheni ole juurikaan ollut sen suhteen aloitteellinen - taitaa muistella, miltä synnytys näytti. Onko teidän miehenne kommentoineet aiempaa synnytystänne, jos olivat mukana, ja onko sillä ollut vaikutusta sänkykamarin puolella ? Tämä on minullekin vain arvailua, mutta pidän tätä hyvinkin mahdollisena " erektiontappajana" , että olen raskaana, ja se touhu on aiemmin nähty livenä.

Minulla pitäisi äitiysloman alkaa 10.1. enkä ole vielä nähnyt mitään äitiyspäivärahaan tai -pakkaukseen liittyvää postia Kelasta. Mielestäni viimeksi (siis 7v. sitten) postia tuli jo hyvissä ajoin, siis ihan selkeä luettelo maksupäivistä ja euromääristä. En tosin muista, sainko silloin ensimmäiset 3 kk täyttä palkkaa työnantajalta, jotenkin tuntuu, että se olisi uusi juttu, mutta en toki valita ollenkaan.

En ole saanut vielä postia mistään muualtakaan, liberokerhoista ja ties mistä haumau- ja vautsivaukerhoista, joiden lappusia olen tunnollisesti palautellut, kun ovat lupailleet jotain ilmaista. Tämäkin oli mielestäni viimeksi toisin, tuolloin kamaa tuli luukusta jo ennen kuin viiva näkyi testissä, tai no ainakin melkein.

Meillä ei välttämättä ainakaan Kelan tukemaa isyyslomaa juuri pidetä, mikäli mieheni päättää anoa starttirahaa, kun aloittaa oman yrityksen toiminnan tammikuussa. Tämä anominen on vielä hieman epävarmaa, sillä tosiaan starttirahan kanssa samanaikaisesti ei saa olla mitään tuloja mistään muualta, eikä starttiraha kuitenkaan ole mikään suuri avustus, jolla maksetaan asuntolainat ja muut laskut. Ajallisesti hän ei muutenkaan taida helmikuussa juurikaan ehtiä tuekseni, mistä olen jo ehtinyt ilmaista mielipiteeni melkoisen voimakkaasti pari viikkoa sitten suutuspäissäni. Toki minäkin ymmärrän, että tämän yrittämismahdollisuuden avautuminen juuri nyt oli aivan sattumaa, eikä sitä voinut jättää hyödyntämättä, mutta hiukka toki pelottaa, miten paljon jään viime peleissä yksin esikoisen ja vauvan kanssa. Onneksi vanhempani asuvat lähellä ja ovat jo henkisesti varautuneet avuntarpeisiin.

Jos lähtisi viemään esikoista suihkun kautta unten maille, niin jaksaa taas huomenna koulussa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille !

kirsi-mama rv 30+4

Vierailija
16/21 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa vielä tänä iltana..

Kolomonen kyseli makkari-touhuista;

Meillä mies on aina-valmis-partiolainen niissä hommissa, mutta mua ei juurikaan oo haluttanu, vaikka herkemmässä kunnossa tuo alapää onkin.

Meillä ei siis paljoo puuhailla.. Aina välillä toki täytyy meihen paineita helpottaa ja innostuuhan siitä välillä sit itekin.

Kiitos [b]Pessi [/b] tiedosta ton liiton asian kanssa! Minä kuulun myös samaiseen JHL:lään. Ilmotetaanko sinne soittamalla vai miten? Osaatko sanoa?

..ja mitäs muita juttuja olikaan..?

Meillä mies on ottanut noi synnytykset aina aika lunkisti, vaikka onkin seurannut tapahtumia ihan siellä alapään tuntumassa.

Eipä oo sille jäänyt mitään kamalaa mielikuvaa paikkojen " leviämisestä" . Oikeestaan mies on suorastaan ihastunut mun nänneihin, kun nekin on aikalailla turvoksissa. Eikä tuo kumpukaan tunnu haittaavan.

Mulle on tullut mahan kasvaessa sellanen olo, että oon synnyttämässä, kun " hommaillaan" ja jos oon selälläni. Se vähän latistaa tunnelmaa, mutta muut asennot ei mulle nyt jostain syystä sovi..

no mut se näistä k-18 jutuista, nyt aletaan paketoimaan lahjoja, huomiseen!

mammutti ja Vilppu rv 30+3

ai niin sen verran pitää vielä mainita, että perjantain postin mukana olikin jo tullut päätös äippärahasta! (heti auttaa kun täällä purnaa!)

Ihan kivasti saan rahaa, vaikka luulin, että tulot putoo paljonkin.

..niin ja isyyslomasta joku kyseli;

Meillä mies pitää vauvan syntymästä lähtien kaks viikkoo ja sit viikon joskus myöhemmin.

mutta nyt siis käärimään lahjoja pakettiin!

Vierailija
17/21 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tulon kestoa, onko teille tulossa kenties sama äippäraha kuin edellisestä muksusta? Jos teillä edellistä muksua on. Mulla nimittäin ainakin se tilanne. Hakemuksen jätin sisälle 26.10 ja kun sitten aloin soittelemaan päätöksen perään joka alunperin luvattiin antaa kolmessa viikossa sain kuulla että koska la on 2007 vuoden puolella joutuvat Keltalta odottamaan verottajalta tietoja 2005 tuloista. Kun sitten kysyin että voinkos itse tuoda teille sen tiedon koska olen sen kirjallisesti kotiin saanut niin vastaus oli että ei käy. Tieto pitää saada sähköisessä muodossa verottajalta??!! Voiko asioita enää tehdä sen vaikeammaksi? Ja tämän tiedon saavat kuulemma Kelalle vasta joulukuun lopulla. Kaikki tämä on vielä niin naurettavaa koska 2005 olin äippälomalla jolloin tuloni olivat huomattavasti pienemmät kuin mitä ne tulot jonka mukaan edellinen äippälomaraha on laskettu. Eli joka tapauksessa tulen saamaan sen saman rahan eikä noilla uusilla verotustiedoilla ole ainakaan mun tapauksessani mitään virkaa...

Huomenna olen menossa yksityiselle ultraan. Jotenkin vain haluan varmistaa että kaikki on ok koska olen tässä viimeiset pari viikkoa kärisnyt päänsärystä mikä onneksi näyttää olevan helpottamaan päin. Muutenkin proteiinit on koko ajan yhdellä plussalla mutta neuvolasta ovat sitä mieltä että koska verenpaineet ovat ok niin ei ole mitään hätää. Kiva lisä olisi jos vielä saisi tietää että kumpi sieltä on tulossa. Heikko veikkaus tuli aikoinaan rakenneultrassa pojasta mutta niin heikko ettei siihen oikein voi luottaa.

Vaavi liikkuu massussa niin kamalasti että väliläl muljahtelee ja sattuu oikein tosissaan. Mutta kai sitä pitää vain yrittää nauttia tästä olotilasta koska näillä näkymin tämä pikkukolmonen tulee olemaan meidän viimeinen vaavimme.

Heipsi 31+1

Vierailija
18/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jotenkin tuntuu, että tämä pinoutumisaktiivisuus on jotenkin laskenut tämän viikon kuluessa niin itselläni kuin muillakin - tehdäänkö niin paljon jouluvalmisteluja, ettei tahdo ehtiä ? Minun on kyllä rehellisyyden nimissä tunnustettava, etten valmistele joulua enkä kodin kunnosta päätellen juuri mitään muutakaan. Mistä löytyisi se paljon puhuttu loppuraskauden energisyys, ainakaan meilläpäin ei ole näkynyt ?

Luojalle kiitos, mies löysi meille tänään uuden auton ! Vanha oli tosiaan jo siinä kunnossa, että vatsaan koski, jos piti kyytiin mennä, kun jännitti, lähteekö valoista vielä eteenpäin ja toimiiko jarrut.

JouluG: kun isovanhempia on vain minun puoleltani 5000 km:n säteellä, ollaan vietetty vuorojoulut meillä ja heillä. Tänä jouluna on vanhempieni vuoro tulla aattona meille, mutta tapanina me menemme vuorostamme heille. Tämä on ollut ihan mukava järjestely kaikin puolin. Väkeä on niin vähän, ettei tällä juuri ole työmäärään vaikutusta, kun ei joulu meillä juuri työllistä, mutta tarjoaa muuten kivaa vaihtelua. Meillähän joulu on tähän saakka ollut lähinnä pojan touhuille nauramista, mutta vuoden päästä onkin taas yksi uusi joulunviettäjä geimeissä mukana !

Viikonloppuja helmiksille !

kirsi-mama rv 30+3

Vierailija
19/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUntuu, että tammikuiset ovat paljon aktiivisempia kirjoittajia. Itse olen tammi-helmikuun rajatapaus.

Ihme kyllä pari viime viikkoa kiusallisesti vaivannut närästys on vähentynyt, kun vauva on viihtynyt pääasiassa pää alaspäin. Samalla supistuksetkin on vähentyneet kun Hän ei potki alapäin. Illalla beibi tosin käväisi pää ylöspäin ja heti tuntui supparit sekä närästys.

Mutta se yöpyöriminen,,, mikä siinä on että asentoa on vaihdettava jatkuvasti. Edellisenä yönä kissa näykki mua hillumisesta, nyt hän luovutti ja häipyi sohvalle nukkumaan! Taas hikilammikosta heräsin. 5-vuotiaani kampaa tässä samalla tukkaani. Lapset ovat lähdössä kohta ulos, mummo tuli illalla ja vie lapset riehumaan ulos. (mummo asuu 200 km:n päässä joten tulee aina yöksi kun tulee) Mun pitäis hieman yrittää siivota, vaikka se onkin kiellettyä supistusten takia. Mies on reissussa ja iltapäivällä tulee vauvakutsuvieraita, pakko raivata pahimmat sotkut.Mut sekin jo auttaa kun lapset on siivouksen ajan ulkona eikä tarvitse samalla selvitellä heidän riitoja tms. Lapset herää aina 6-7 aikaan, joten kovin ruhtinaallisia viikonloppu-unia meillä ei saa.

Nyt on mentävä etsimään lapsille ulkohaalarit...

rv 31+5

Vierailija
20/21 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kun pisti ajattelemaan, kun nyt ekan kerran avasin tuon yhden pinon, jossa happymam (olikohan nikki noin) aloittajana.. Pitä tosiaan olla kiitollinen omasta tilastaan! Se eilinen sf-mitta hiukan edelleen huolestuttaa, mutta onneksi vauveli on vilkas, niin en ole hänestä kuitenkaan enempää huolestunut.

Nyt olis hinku päästä kaupoille! Mulla on paidat niin vähissä, enkä tunnu mistään löytävän mieluisia paitoja, et sais nyt edes jouluks jonkun kivan. Ongelma vaan on, et jos uuden paidan haluun, ni ainoa vaihtoehto on tilata se H&M:ltä (siel on ollut ne samat jo iät ja ajat) tai sit tosta lähimmästä kaupungista (n.20km matkaa) Lindexiltä (mut sinnekään ei tunnu nyt mitään uusia tulevan - viimeks kun kävin, ihan muutama viikko sit, ni siel oli jotain äitiysSORTSEJA!?! oikein muotipöksyjä.. siis *yök, hyi* sanon minä - eikös jouluna vois jokin muu mennä hiukan paremmin kaupaks..). Eli on todella ongelmallista mistään löytää edes uusia äippävaatteita. Huutonetistä olen katellut käytettyjä, mut ei sielläkään ole mitään mieluista silmääni osunut - ja kyllä niitä pitäisi ihan kokeillakin ennen ostoa, vaikka kokolappu sanoisi mitä vaan, niin se joko istuu tai sitten ei.

Tässä tämän kertainen valitukseni.. AnyWay, mukavaa lauantaita kaikille! =)

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]29+5