Palvojaa te vaan tätä lämpöä mutta migreeniä sairastavana minä en nauti!
Alkoi helteet niin alkoi myös migreenit. Kolmas päivä menossa tätä kivaa.
Kommentit (48)
Se on muuten kumma, että telkkarissa meteorologit useimmiten kehuvat, kuinka helle hellii. Ei helli.
Tänään meni minullakin kuppi nurin. Klo 22 oli vielä melkein 30 astetta. Hyi hitto mikä olo. Se vielä menettelee, kun klo 20-21 maissa lämpötila on parinkympin pinnassa. Ehtii koti viilentyä yöksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama homma! Tuntuu ettei Suomessa saa mistään hinnasta kritisoida helteitä, vaikka monet myös kärsivät niistä. Itsellä tuplaantuu kesällä migreenikohtaukset helteen takia, että sadepäiviä odotellessa.
Kyllä saa kritisoida. Nämä hullut helteet on vasta viime vuosien ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama homma! Tuntuu ettei Suomessa saa mistään hinnasta kritisoida helteitä, vaikka monet myös kärsivät niistä. Itsellä tuplaantuu kesällä migreenikohtaukset helteen takia, että sadepäiviä odotellessa.
Kyllä saa kritisoida. Nämä hullut helteet on vasta viime vuosien ilmiö.
Nimenomaan ei saa nauttia helteestä, heti on joku kritisoimassa että ajattelepa vanhuksia/sairaita/eläimiä jne. Säästä valittaminen sen sijaan on mitä suomalaisin tapa, ihan riippumatta millainen ilma on niin valittaa voi.
Aika viileää on ollut. Jotta rannalla oikeasti tarkenee lämmnitä pitää olla väh 30 varjossa. Melko kylmää ollut koko kesä.
Helle laittaa mulla ihon kihelmöimään ja kutiamaan. Todella ärsyttävää, kun tuntuu kuin olis ötököitä iholla. Ja on veto ihan pois, ei vaan saa mitään tehtyä. Onneksi on loma, niin ei töissä tätä tarvii kärsiä, missä on vielä kuumempi kuin kotona. Tosin nyt menee loma pilalle.
Minullakin eilen ilmestyi lumiaura näkökenttään. Ei tainnutkaan ne sienet olla kangasrouskuja 🤔
Vierailija kirjoitti:
Helle laittaa mulla ihon kihelmöimään ja kutiamaan. Todella ärsyttävää, kun tuntuu kuin olis ötököitä iholla. Ja on veto ihan pois, ei vaan saa mitään tehtyä. Onneksi on loma, niin ei töissä tätä tarvii kärsiä, missä on vielä kuumempi kuin kotona. Tosin nyt menee loma pilalle.
Maksa ilmoittelee noin liiasta kuormituksesta. Siiderin juonti kannattaa lopettaa heti alkuunsa.
Minä poden migreeniä koko helteen ajan. Migreeni loppuu vasta, kun helteet päättyvät. Viimeisen viiden vuoden aikana on ollut pitkiä helleputkia, mikä on pahentanut sairauttani. Nuoruudessani helteitä oli satunnaisesti eikä ollut mitään viikkokausien helleputkia.
Todellakin toivon, että viilenisi. Ylipäätään sellaista mukavaa kesäsäätä, puolipilvistä ja 15-20 astetta on aivan liian harvoin. Joko on +10 astetta tai hirveä helle.
Vierailija kirjoitti:
Minä poden migreeniä koko helteen ajan. Migreeni loppuu vasta, kun helteet päättyvät. Viimeisen viiden vuoden aikana on ollut pitkiä helleputkia, mikä on pahentanut sairauttani. Nuoruudessani helteitä oli satunnaisesti eikä ollut mitään viikkokausien helleputkia.
Todellakin toivon, että viilenisi. Ylipäätään sellaista mukavaa kesäsäätä, puolipilvistä ja 15-20 astetta on aivan liian harvoin. Joko on +10 astetta tai hirveä helle.
Vähän samanlaista kokemusta mulla. Viime vuodet ollu sellaista lähes 24/7 migreeniä koko kesän. Mutta kun tulee sade ja viileämpi päivä niin helpottaa hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuumuudestako se on 😳 Mulla ollut nyt selittämätöntä kutinaa kropassa pari päivää. Olen perusterve, ei lääkityksiä, allergioita, terveet elintavat. Kutinareaktioille olen kyllä jotenkin herkkä koska olen saanut aiemmin ihan kauheita kutinareaktioita lääkkeistä (1 antibiootti, e-pilleri ja unilääke.) No selvispä tämäkin, todennäköisesti johtuu helteestä sitten.
Naapuri kärsii kans migreenistä ja sanoo menevän ohi kun imeskelee sitruunansiivuja tai laittaa kahviin lorauksen sitruunamehua ilman sokeria tietenkin. Ei halua napsia kemiallisia lääkkeitä.
Mitä hiton järkeä on kitistä helteestä? Tai kylmästä tai sateesta tai lumesta. Kun säälle ei mitään voi.
Ihan todella typerää joka kesäistä natinaa. Jos muutamaa kuukautta ei kesäsäätä kestä niin kannattaa muuttaa vaikka norjaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat kritisoida jotain mikä ei ole kenenkään syytä tai mille kukaan ei voi mitään? Mitä odotat saavuttavasi sillä valituksella.
Ihan oikeasti harvaa kiinnostaa toisten sairaudet .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu lämmöstä, vaan siitä, että on tulossa ukkosta.
30 vuotta migreenia sairastaneena voin sanoa että migreeni ilmenee helteillä ei niinkään ukkosen aikaan. Ukkosen aikaan voi olla tavis päänsärky. Kaikkien migreenit ei tosin ole samanlaisia. Ja jos ei sairasta migreeniä niin ei voi tulla sitä sairastavalle kommentoimaan mitään siitä mikä sen aiheuttaa tai ei aiheuta.
26 vuotta migreeniä sairastaneena voin sanoa, että ilmanpaineen muutokset aiheuttavat migreeniä. Tätä on myös tutkittu. Ja mistä päättelit, että en sairasta migreeniä?
Mullakin nyt neljättä päivää migreeni. Sunnuntaina illasta alkoi päänsärky hiipiä, ei auttanut särkylääke kuin vähän. Aamulla maanantaina hirveä jyskytys päässä, kunnon särkylääkecocktail naamaan ja töihin. En nähnyt maanantaina kunnolla, silmissä meni valoviiruja ja oksetti koko päivän. Onneksi se meni ohi iltaan mennessä mutta siitä lähtien ollut päänsärkyä enemmän ja vähemmän ja pää on ihan sumea. Koko ajan päässä vähän jyskyttää ja mikään ei auta kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat kritisoida jotain mikä ei ole kenenkään syytä tai mille kukaan ei voi mitään? Mitä odotat saavuttavasi sillä valituksella.
Ihan oikeasti harvaa kiinnostaa toisten sairaudet .
En ole tuo jolle vastasit mutta miten olisi vaikka vertaistuki syynä,tietäen että ei ole ainoa joka kärsii migreenistä kuumina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri kärsii kans migreenistä ja sanoo menevän ohi kun imeskelee sitruunansiivuja tai laittaa kahviin lorauksen sitruunamehua ilman sokeria tietenkin. Ei halua napsia kemiallisia lääkkeitä.
Nuo on hölynpölyä,voi auttaa päänsärkyyn muttei todelliseen migreeniin. Jos johonkin uskoo kovin niin helpottaahan se oloa. Todellinen migreenikohtaus ei mene ohi sitruunalla vaan kunnon lääkityksellä.
Ikinä en ole saikuttanut migreenin takia. Pilleri naamaan ja töihin. Etoo tuollaiset kommentit.