Nelikymppiset naiset eivät jaksa enää Asiantuntija avaa syyt selittämättömään ahdistukseen
onko palstalaisille tuttua tämä yli 40v jaksamattomuus
https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/bede928d-8db2-4ad3-97b1-e96d…
Kommentit (480)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi petti naiset. Samalla jäi lapset tekemättä ja nyt niitä ei varmaan onnistu saada. Se on rankkaa varmaan sitten henkisesti.
Monet tuttuni muuttivat ulkomaille, jotta saivat naisen ja miehen välisen normaalin perhe-elämän.
Hankin lapsia nimenomaan feminismin takia. Jos eläisimme yhteiskunnassa, jossa naimisiinmeno ja lapset merkitsisivät oman vapauteni menettämistä, en hankkisi.
Laitamme perhevapaat puoliksi ja minäkin saan tehdä omia juttuja, omaa uraa ja samalla lapset voivat hyvin.
😂😂 Luulet voittaneesi kun sinäkin SAAT maksaa kuluja perheessä. No, mikäs siinä jos tykkää fifty-fiftystä.
Miksi mulla olisi ongelma siitä, että maksan oman osani kuluista? Muussa tapauksessa eläisin itsellisenä naisena ja maksaisin joka tapauksessa kuluni itse.
Minun näkökulmasta jos mies ei merkittävästi helpota naisen elämää varsinkin taloudellisesti, niin naisen kannattaa olla ilman miestä. Mutta ihmiset ovat erilaisia.
Ihan kiinnostava näkemys ja ei siinä mitään, erilaisia tässä ollaan. Oletko nainen vai mies? Ja voitko vähän avata, miksi ajattelet näin?
Sinulla taitaa olla käynyt lottovoitto, jos olet saanut hyvän miehen, mutta olet vähemmistössä ja ilmeisesti et edes ymmärrä sitä.
Miehestä on niin paljon vaivaa, että ellei suhde tuo lisäarvoa selvästi enemmän kuin ilman miestä oleminen niin eikö asia ole ihan itsestään selvä, kumman valitsee. Valitettavasti monellakaan miehellä ei ole henkistä pääomaa, siistiä ulkonäköä ym. naista kiinnostavia asioita, joten perheen kuluihin käytetty raha jää monen osalta ainoaksi hyödyksi. Pallohan olisi tässä miehillä itsellään, mutta kun ei monen miehen aivot taivu ajattelemaan toisin, että haluaisi olla muuta kuin lompakko.
Mulla on hyvä mies, mutta en ymmärrä miksi edes hankkia mies josta on pelkkää vaivaa? Lapsetko pitää yhdessä? En kysy siis pahalla, vaan siksi että omaan korvaan yksineläminen kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisten naisten suorittaminen on sairasta. Kilpaillaan (postataan facebookiin) lasten harrastuksilla, sisustamisella, puolisolla (??), matkoilla, tavaroilla..kaiken pitäisi olla täydellistä. Toisaalta on paljon normaalejakin, jotka yrittävät selvitä työn, lasten asioiden ja ikääntyvien vanhempiensa hoitamisesta - sekä joissakin tapauksissa lisäksi mieslapsen hyysäämisestä. Viimeisin mainitttu kannattaa pudottaa työkuormasta niin helpottaa heti.
Tein niin monta lasta kuin yksin pystyn hoitamaan (eron jälkeen ei ole ollut tiukkaa taloudellisesti tai muutenkaan, toki olen hyväpalkkaisessa työssä) ja vaihdoin työpaikkaa huonosta eli ei kannata jäädä kituman jos on töisssä huono olo. Pystyn sanomaan EI kaikenmaailman pyynnöille/vaatimuksille, en esittele elämääni somessa (enkä vertaile sitä muihin vaan elän omaa rataani), pidän itsestäni ja perheestäni huolta omaa jaksamista unohtamatta. Näillä toimintamalleilla ei uuvuta yhtään. Suosittelen tekemään elämänmuutoksia jos väsyttää. Elämän vastuuhenkilö löytyy katsomalla peiliin.
Kyllä nuo kilpavarustelevat somemammat on hyvin pieni osuus kaikista naisista. Toki heidän kiiltokuvaelämä saattaa luoda paineita normaaleille perheenäideillekin, jos ei ymmärretä että se on vaan pintaa. Media toki tekee myös tehokkaasti osansa tässä paineitten luona kertomalla joka viikko mitä kaikkea olet tehnyt aina väärin, lastenkasvatuksessa, siivouksessa, treenaamisessa, talousasioissa, töissä jne. Monet nykynelikymppiset on kasvatettu kilteiksi tytöiksi, jotka yrittää miellyttää kaikkia ja sehän sitten jossain kohtaa johtaa väsymiseen.
Tuo kiltiksi kasvattaminen koskee kyllä enemmän viisi-kuusikymppisiä.
Varmasti heitäkin ja ehkä enemmänkin, mutta silti ihan kolmekymppisissäkin on paljon niitä kiltiksi kasvatettuja.
Aina on varmasti yksilöitä joo, mutta kultturaalisena ilmiönä tuo kiltiksi kasvattaminen koskee nimenomaan niitä 50-60 vuotiaita. Täähän oli kestoaihe naistenlehdissä muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on ollut tutkimuksia. Yksi syy on tämä feministinen kulttuuri, missä nainen luulee haluavansa kulkea hyvänä jätkänä kaupungilla ja luoda kovaa uraa. Mieheltä hän luulee haluavansa pehmoisuutta, missä ei ole ripaustakaan maskuliinisuutta. Lapset tehdään aika myöhään ja pistetään iskä kotiin hoitamaan ja itse taas jakkupuku päällä uraa luomaan.
Sitten tulee masennus, jota ei osaa selittää. On paha olla, vaikkei tiedä miksi. Onhan saanut kaiken sen minkä itse halusi. Oma mies ei kiinnosta siinä mielessä, tuntuu ettei jaksa oravanpyörää ja lapsiakin on ikävä. Mutta ei VOI olla, kun tätä ihan itse halusi. Sitten lääkäriltä masennuslääkkeitä ja avataan yhteiskunnallinen keskustelu siitä, miksi niin moni keski-ikäinen nainen masentuu.
Ehkäpä unelma oli alunperinkin väärä, tiedäpä siitä sitten.
Kaunis satu, aika kaukana vain todellisuudesta. Tämä "nainen on onnellinen vain kodin lämpöisen hellan ääressä" on juuri sitä samaa 50-luvun Amerikan hapatusta, jota tietyt ihmiset apinoivat. Silloinhan kotiäideille oli tyypillistä olla huumekoukussa tai alkoholisti, olivat onnettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on ollut tutkimuksia. Yksi syy on tämä feministinen kulttuuri, missä nainen luulee haluavansa kulkea hyvänä jätkänä kaupungilla ja luoda kovaa uraa. Mieheltä hän luulee haluavansa pehmoisuutta, missä ei ole ripaustakaan maskuliinisuutta. Lapset tehdään aika myöhään ja pistetään iskä kotiin hoitamaan ja itse taas jakkupuku päällä uraa luomaan.
Sitten tulee masennus, jota ei osaa selittää. On paha olla, vaikkei tiedä miksi. Onhan saanut kaiken sen minkä itse halusi. Oma mies ei kiinnosta siinä mielessä, tuntuu ettei jaksa oravanpyörää ja lapsiakin on ikävä. Mutta ei VOI olla, kun tätä ihan itse halusi. Sitten lääkäriltä masennuslääkkeitä ja avataan yhteiskunnallinen keskustelu siitä, miksi niin moni keski-ikäinen nainen masentuu.
Kaunis satu, aika kaukana vain todellisuudesta. Tämä "nainen on onnellinen vain kodin lämpöisen hellan ääressä" on juuri sitä samaa 50-luvun Amerikan hapatusta, jota tietyt ihmiset apinoivat. Silloinhan kotiäideille oli tyypillistä olla huumekoukussa tai alkoholisti, olivat onnettomia.
Noh nyt ne samat onnettomat sekakäyttäjät pääsevät vielä raatamaan töissä päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feminismi petti naiset. Samalla jäi lapset tekemättä ja nyt niitä ei varmaan onnistu saada. Se on rankkaa varmaan sitten henkisesti.
Monet tuttuni muuttivat ulkomaille, jotta saivat naisen ja miehen välisen normaalin perhe-elämän.
Tässä on totuuden siemen.
Mutta meillä ei ole miehiä jotka maksaa kaiken naisen elämisessä, jotta nainen voi keskittyä kynsien hoitoon ja iltapäivä drinksutteluun muiden joutilaiden kotirouvien kanssa. Sitten ne vähän harrastaa töissä käyntiä ja käy shoppailemassa miehen luottokortilla. Ei meillä ole miehiä jotka maksaa tämän elämäntavan.
Minä maksaisin mielelläni vaimoni elämän kotona, jos saisin kunnon palkkaa. Enpä saa. Etenkään verojen, eläkemaksujen ja muiden kulujen jälkeen. Tarvitaan molempien palkka ja molempien työpanos sekä töissä että kotona. Nyt olemme molemmat uupumuksen partaalla.
No se sinun palkkasi pienuus ei johdu siitä että naisille maksetaan palkkaa. Kiva juttu, että osallistut taloutesi pyörittämiseen kuin aikuinen ihminen.
Miksi ilkeilet? Eiköhän tuon kommentin ollut tarkoitus tuoda esiin se, että "ei meillä ole miehiä jotka maksaa tämän elämäntavan" voi johtua myös elämän realiteeteista. Joku saattaisi haluta maksaa, muttei pysty.
Sinkkujen määrä onkin kasvanut ja lapsia tehdään vähän, ei ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh nyt ne samat onnettomat sekakäyttäjät pääsevät vielä raatamaan töissä päivät pitkät.
Mä tekisin itsarin, jos joutusin asumaan vuosikymmeniä tauteja kotiin tuovan sovinistin kanssa. Kaikkia naisia ei ihan oikeasti kiinnosta jäädä kotiin antanaan silmät kii just sakarakkaan luota saapuneelle biohasardille.
Feminismi EI ESTÄ ketään ryhtymästä kotirouvaksi. Nainen voi halutessaan liittyä Farmer's Onlyyn kokiessaan äitiyden olevan uran sijasta omana suurimpana kutsumuksenaan.
Youtubesta löytyy kyllä informatiivisia videoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on totuuden siemen.
Mutta meillä ei ole miehiä jotka maksaa kaiken naisen elämisessä, jotta nainen voi keskittyä kynsien hoitoon ja iltapäivä drinksutteluun muiden joutilaiden kotirouvien kanssa. Sitten ne vähän harrastaa töissä käyntiä ja käy shoppailemassa miehen luottokortilla. Ei meillä ole miehiä jotka maksaa tämän elämäntavan.
Minä maksaisin mielelläni vaimoni elämän kotona, jos saisin kunnon palkkaa. Enpä saa. Etenkään verojen, eläkemaksujen ja muiden kulujen jälkeen. Tarvitaan molempien palkka ja molempien työpanos sekä töissä että kotona. Nyt olemme molemmat uupumuksen partaalla.
No se sinun palkkasi pienuus ei johdu siitä että naisille maksetaan palkkaa. Kiva juttu, että osallistut taloutesi pyörittämiseen kuin aikuinen ihminen.
Miksi ilkeilet? Eiköhän tuon kommentin ollut tarkoitus tuoda esiin se, että "ei meillä ole miehiä jotka maksaa tämän elämäntavan" voi johtua myös elämän realiteeteista. Joku saattaisi haluta maksaa, muttei pysty.
Sinkkujen määrä onkin kasvanut ja lapsia tehdään vähän, ei ihme.
RyanAir lentää Puolaan. Skyscanneri näyttää Bulgariaan ja Turkkiin meneviä lentoja.Lopeta se vinkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohtaa tapahtui virhe ja naisten täytyy nykyään olla sekä naisia että miehiä.
Miehetkään eivät voi hyvin.
Eivät voi naisetkaan. Vaan milläs saisi Suomessa olla nainen?
MiehetKÄÄN -muotoon sisältyy jo se, etteivät naiset voi hyvin.
Hirveää vihaa ihmisyyttä kohtaan. Terminologiat kuntoon nyt HETI. Uusin määritelmä (myös) naiselle USA:n huippuyliopiston mukaan on 'ei-mies'.
Kukaan kun ei pysty määrittelemään termiä nainen. Mistä tässä jutussa siis edes puhutaan.
Sukupuolet ovat siis mies ja ei-mies(kaikki muut)... vaikka hyvin binäärinen on tämäkin määrittelytapa. Mutta tällä on nyt mentävä, tai olet takapajulan peräkammarilissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain kohtaa tapahtui virhe ja naisten täytyy nykyään olla sekä naisia että miehiä.
Eivät voi naisetkaan. Vaan milläs saisi Suomessa olla nainen?
MiehetKÄÄN -muotoon sisältyy jo se, etteivät naiset voi hyvin.
Ei sisälly. Sellaista ei ole kuin nainen. Nainen ei sisälly mihinkään, sitä ei voi määritellä. Yritä vaikka.
Ahdistaa. Tajusin kesän alussa minulla olevan täsmälleen samat ongelmat kuin melkein 20 vuotta sitten. Mikään ei koskaan muutu ainakaan parempaan.
Tämä juuri on mielestäni Feminismin suurin epäonnistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, lapsethan ne tekevät elämästä rankkaa.
Mutta toisaalta antavat eksistentiaalista merkitystä, tarkoitusta ja sisältöä elämään. Kyllä tuo on yksi täysin validi näkökulma johon olen useinkin törmännyt elävässä elämässä.
- joku muu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Median luoma arvomaailma. Seksiä ja ulkonäön priorisointia. Kansa maksaa terapiakulut.
Ihan lähipiirissä on varoittava esimerkki tästä "50-luvun seesteisestä kotirouvaidyllistä".
Idylli purkautui, kun mies jätti vaimonsa puolta nuoremman sihteerinsä takia.
Tuli sitten ilmi kaikkea muutakin. Mies oli "häntäheikki" juoppo ja väkivaltainen, yksi lapsista oli seurausta seksuaalisesta väkivallasta.
Kun ero tapahtui, nainen joutui muuttamaan arvoalueelta, kauniista kodistaan, pieneen murjuun sossun asiakkaaksi.
vanhempi ikä, olematon työkokemus ja vanhentunut koulutus ei lisää naisen houkuttavuutta työmarkkinoilla.
Naisella on kaksi jo aikuista tytärtä ja yksi 16v. tytär. Hän on kiitollinen, että tytöt eivät ole aikeissa toistaa hänen virheitään, vaan ovat itsenäisiä ja itsepäisiä ja urasuuntautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa manipulointia. Sepität itsellesi vieraille ihmisille tunteita, joita heillä ei ole, vain hirttäytyäksesi omaan maailmankuvaasi.
Eiköhän uupuneiden joukosta löydy myös perheenäitejä, joilla on miesvauva vielä ylimääräisenä hyysättävänä.
Naisvauvalla miesvauva, juuh ja hiekkavittu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Sä olet nyt asian ytimessä.
Ei miehet ole vauvoja, se on loukkaavaa sanoa niin. Ne on miehiä. Jo lähtökihtaisesti vähän erilaisia kuin naiset.
Minäkin koen, että nykyfeminismi asettaa liikaa paineita. Miksi naisen pitäisi olla kuin mies? Minulle ainakin riittää, että olen nainen ja että suoriudun tästä roolistani ja tehtävästäni.
Miten olet päätynyt käsitykseen, että naisen pitäisi olla kuin mies?
Nykypäivän feministin roolimalli tuntuu valitettavan usein olevan jonkinlainen itseriittoinen öykkärimies. Ihannoidaan jotain voimakkaan aggressiivista boss lady -elämäntyyliä jossa tehdään mitä haluaa vähät välittämättä muista ihmisistä. Leveillään lukuisilla seksikumppaneilla ja keskustellaan omasta alapäästä podcasteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkinäisillä työkaluilla tulee rikkinäisiä lopputuloksia. Feminismi on harhainen vihaideologia, terroristinen kultti.