Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempien vierailu

Vierailija
20.06.2023 |

Tuli mieleen tuosta toisesta isovanhemmat-keskustelusta.

Miten teillä? Jos isovanhemmat tulevat kylään muutamaksi tunniksi tai menemme perheenä kylään heille, pitääkö heidän saada kahdenkeskistä aikaa lapsenlapsen kanssa? Minulle tämä on aivan uusi juttu, koska minun omilla, molemmilla isovanhemmilla vietimme aikaa aina koko perheen voimin. Ei ollut mitään vaatimuksia, että äiti lähtee kävelylle tai mummon pitää päästä kahdestaan lapsen kanssa käymään puistossa. Kyseessä siis anoppini, joka jankkaa esim. ulkona, että "lähde nyt lepäämään/asioille/lenkille". Ymmärtäisin, jos hän sanoisi näin. Hän kuitenkin yrittää joka kerta jollain tavalla saada ainakin minut, ja myös joskus miehenikin ulos. Mielestäni tämä on outoa.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on mennyt istumaan pimeälle pihalle ollakseen kahden lapsen kanssa ja aina yrittää karkailla jonnekin ja tunkea minua pois.

Ei ole tervettä eikä sinun pidä suostua.

Vierailija
2/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Miksi pitäisi? Jos perheeseen mennään kyläilemään tai puolin toisin niin eikö ole tarkoitus viettää yhdessä aikaa? Siis koko porukalla?

Se on sitten erikseen, jos vanhemmat pyytävät lapsiaan hoitamaan tai isovanhemmat ehdottavat, että voisivat ottaa lapsenlapset hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on outoja

Vierailija
4/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Myös minunkin mielestä yleensä on ideana viettää aikaa koko porukalla. En siis ole yksin tämän asian ihmettelyssä. Tämä on aiheuttanut minulle paineita, kun olen miettinyt, olenko väärässä.

Vierailija
5/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa siitä seuraa, jos isoäiti haluaa tutustua lähemmin lapsenlapsensa kanssa ja rauhassa viettää vähän aikaa hänen kanssaan kahden kesken. Hän on kiinnostunut lapsesta, se lienee positiivista, vai oletko mustasukkainen? Te saatte vähän huilata sillä aikaa tai käydä siellä lenkillä.

Vierailija
6/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tosi kiva, kun isovanhemmat itse ehdottavat, että menkää vaikka kaupungille tai uimaan tai mitä vain. Ihan parasta, saadaan jutella rauhassa ja lapset tutustuvat isovanhempiinsa. Kummaa pahoittaa tuosta mielensä.

Tavallisesti täällä valitetaan, kun isovanhemmat eivät edes sen verran ole lasten kanssa, että päästäisiin yhdessä vaikka saunaan tai elokuviin.

Vierailija
7/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmille pakottavat meidät kellariin, kyllä ne on karmeita ihmisiä.

Vierailija
8/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koska MINUN omilla, molemmilla isovanhemmilla vietimme aikaa aina koko perheen voimin."

Minut aina kärrättiin sinne mammalle ja vanhemmat lähti omille menoilleen. Kumpi nyt on se pyhä totuus? :D

Jokainen perhe ja tavat on erilaisia. Minusta isovanhemmille ja lapsille "pitää" antaa myös tilaa ilman että vanhemmat sitä tilannetta ohjailee ja säätelee. 

Eli se totuus on jossain puolessa välissä. :D

Vierailija
9/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu tietenkin miten on puhuttu ja mikä hyvältä tuntuu. Tämäkin asia on niin helppo jutella ennen ja jopa vierailun aikana selväksi. En ole huomannut tehdä tuostakaan asiasta ongelmaa.

Asuimme ulkomailla, kun ensimmäinen lapsemme syntyi ja appivanhemmat tulivat sinne käymään pariksi viikoksi. He hoitivat todella mielellään vauvaa vaikka sen ajan, että kipaisin kaupassa tai miehen kanssa kävimme leffassa. Ehdimme oikein kivasti olla yhdessä koko porukalla myös.

Suomessa ollessa juttelimme asiat ja tarpeet ihan normaaliin tapaan ja tottakai oli ihanaa, kun mummi sanoi, että menkää vaan, jos tarvetta on, me katsomme lasten perään mielellämme. Aina ei tarvetta ollut ja siitäkään ei tullut mitään ränkytystä.

Vierailija
10/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"koska MINUN omilla, molemmilla isovanhemmilla vietimme aikaa aina koko perheen voimin."

Minut aina kärrättiin sinne mammalle ja vanhemmat lähti omille menoilleen. Kumpi nyt on se pyhä totuus? :D

Jokainen perhe ja tavat on erilaisia. Minusta isovanhemmille ja lapsille "pitää" antaa myös tilaa ilman että vanhemmat sitä tilannetta ohjailee ja säätelee. 

Eli se totuus on jossain puolessa välissä. :D

Ei se kuule se isovanhempi voi toisen perheen tavoista ja lapsista päättää. Itsekin totesit.

Vierailija
11/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siitä seuraa, jos isoäiti haluaa tutustua lähemmin lapsenlapsensa kanssa ja rauhassa viettää vähän aikaa hänen kanssaan kahden kesken. Hän on kiinnostunut lapsesta, se lienee positiivista, vai oletko mustasukkainen? Te saatte vähän huilata sillä aikaa tai käydä siellä lenkillä.

Ap on mustis, hän haluaa omia lapsen kokonaan 100 % ajasta ja sitten hän valittaa, kun kukaan ei auta, ei edes lapsen isä.

Vierailija
12/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutumisenkulttuuri, jossa jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita ja iloisesti unohdetaan kaikki positiivinen. Minusta isovanhemmat yrittää olla hyvä tahtoisia ja ottaa lapsista koppia, että te saatte sitä omaa aikaa. Oli niin tai näin aina joku on tyytymätön.

Vierailija
13/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista. Myös minunkin mielestä yleensä on ideana viettää aikaa koko porukalla. En siis ole yksin tämän asian ihmettelyssä. Tämä on aiheuttanut minulle paineita, kun olen miettinyt, olenko väärässä.

Huokaus.

Voit oikein hyvin avata suusi ja kertoa isovanhemmille mitä ajattelet ja toivot.

Vierailija
14/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan kyläilyssä koko porukalla eikä toisen kotiin tullut perhe ole kuin omassa kodissaan. Minä en mene miniän jääkaapille, hän ei tongi pakastintani jne. Lasten kanssa ollaan yhdessä ja vastuu viihdyttämisestään on vanhemmilla, ei isovanhemmilla.

Vierailija
15/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus.

Voit oikein hyvin avata suusi ja kertoa isovanhemmille mitä ajattelet ja toivot.

Huokaus.

Rajaton outo anoppi ei ole se ihminen, jolle kannattaa edes yrittää selittää, kun hänen lähestymistapansa on tuollainen.

Vierailija
16/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on mustis, hän haluaa omia lapsen kokonaan 100 % ajasta ja sitten hän valittaa, kun kukaan ei auta, ei edes lapsen isä.

Lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Lapsista on tullut oman egon jatkeita joiden avulla päteä, että vain minä ja vain minä tiedän mikä on lapselle hyväksi. 

Vierailija
17/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia tehdään silkasta itsekkyydestä tyydyttämään niitä omia narsistisia tarpeita. Lapsista on tullut oman egon jatkeita joiden avulla päteä, että vain minä ja vain minä tiedän mikä on lapselle hyväksi. 

Katkeruus ei ole kaunista.

Vierailija
18/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus.

Huokaus.

Rajaton outo anoppi ei ole se ihminen, jolle kannattaa edes yrittää selittää, kun hänen lähestymistapansa on tuollainen.

Tunnet hyvinkin aloittajan anopin? Lasten takia aikuisten ihmisten pitäisi olla niitä aikuisia ja puhua asiat läpi ja sopia yhteiset pelisäännöt. Ja molempien joustaa. Vaikka omistushaluiset vanhemmat muuta väittääkin kyllä ne isovanhemmatkin on lapsille tärkeitä. 

Vierailija
19/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus.

Huokaus.

Rajattoman anopin poika onnsellainen ihminen, joka huolehtii äiteensä rajojen asettelusta. Jos hän ei osaa tehdä sitä, niin olet valinnut todella nyhverön pojan lastesi isäksi. Osanottoni!

Vierailija
20/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeruus ei ole kaunista.

Ei sekään ole lapselle hyväksi kun vanhempi kuvittelee omistavansa lapsen kuten lemmikkieläin omistetaan. Syntyy meitä katkeria aikuisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi