Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempien vierailu

Vierailija
20.06.2023 |

Tuli mieleen tuosta toisesta isovanhemmat-keskustelusta.

Miten teillä? Jos isovanhemmat tulevat kylään muutamaksi tunniksi tai menemme perheenä kylään heille, pitääkö heidän saada kahdenkeskistä aikaa lapsenlapsen kanssa? Minulle tämä on aivan uusi juttu, koska minun omilla, molemmilla isovanhemmilla vietimme aikaa aina koko perheen voimin. Ei ollut mitään vaatimuksia, että äiti lähtee kävelylle tai mummon pitää päästä kahdestaan lapsen kanssa käymään puistossa. Kyseessä siis anoppini, joka jankkaa esim. ulkona, että "lähde nyt lepäämään/asioille/lenkille". Ymmärtäisin, jos hän sanoisi näin. Hän kuitenkin yrittää joka kerta jollain tavalla saada ainakin minut, ja myös joskus miehenikin ulos. Mielestäni tämä on outoa.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on aloitus. Jos siis sanon tyttärelleni ja miehellensä, että mä voin olla lapsen kanssa ja he voivat vaikka mennä nukkumaa tai leffaan, niin tämä on pahasti sanottu?

Vierailija
42/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä käyn vauvaa ulkoiluttamassa vaunuilla, että tyttö saa vaikka ottaa torkut tai ihan mitä tahansa. Ihan sama, onko lapsen kanssa meillä tai minä siellä. En koe omituiseksi käytännöksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä käyn vauvaa ulkoiluttamassa vaunuilla, että tyttö saa vaikka ottaa torkut tai ihan mitä tahansa. Ihan sama, onko lapsen kanssa meillä tai minä siellä. En koe omituiseksi käytännöksi

Tässä tapauksessa perhe oli mennyt kylään, koko perhe. Miksi se lapsi sieltä pitäisi saada repiä jonnekin?

Vierailija
44/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on aloitus. Jos siis sanon tyttärelleni ja miehellensä, että mä voin olla lapsen kanssa ja he voivat vaikka mennä nukkumaa tai leffaan, niin tämä on pahasti sanottu?

Kyseessä siis anoppini, joka jankkaa esim. ulkona, että "lähde nyt lepäämään/asioille/lenkille". Ymmärtäisin, jos hän sanoisi näin. Hän kuitenkin yrittää joka kerta jollain tavalla saada ainakin minut, ja myös joskus miehenikin ulos. Mielestäni tämä on outoa.

Kyllä tämä on todella hämärää käytöstä. Siis häätämällä häädetään lapsen äitiä pois.

Vierailija
45/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että oma suhteesi isovanhempiin ei ole kovinkaan henkilökohtainen, kun et tunne heidän tärkeyden tunnetta lapsille. Oma "napanuorani" mammaani ei ole katkennut vaikka hän on jo kuollut. Ja meidän suhde ei ollut mitenkään äidiltäni pois vaan päin vastoin, kun äitini sairastui. Pidä mielessä ettet sinäkään ole kuolematon.

Oliko hän äitisi vai isäsi vanhempi? Siinä on ero. Jos ap äidinäiti tunkisi iholle siinä ei olisi mitään vikaa. :D 

Juuri kerroin, että minun äitini oli ihan yhtä epämiellyttävä ja härski.

Kuka sinulta mitään edes kysyi? Jos et kykene keskusteluun ilman omaa katkeruuttasi kannatta mennä kotiin vähän vielä kasvamaan. 

Älähän nyt. Tässä on nyt oikein oivallinen esimerkki siitä miten katkeria aikuisia syntyy aikuisten itsekkyydestä. Nyt esim aloituksen tyyppisessä tilanteessa kahden aikuisen ihmisen pitäisi pystyä keskustelemaan ne pelisäännöt. Ei ne isovanhemmatkaan osaa niitä ajatuksia lukea. Heillä voi olla ihan puhtaat jauhot pussissa ja he yrittävät vaan olla avuksi. 

Vierailija
46/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä. Kylläpä tämä ketju villiintyi. Piti oikein lukea aloitus uudestaan, kun kerta olen itsekäs ja olen kyyläämässä lapsen ja mummon kahdenkeskistä aikaa. Eikä minulla ole ollut läheistä suhdetta omiin isovanhempiini. :)

Tämä mummo on kyllä saanut viettää aikaa lapsenlapsen kanssa ilman meitä useampaankin kertaan. Mutta joka ikisellä vierailulla hän vaatimalla vaatii minut pois jollain tavalla, vaikka en olisikaan mitenkään "kyyläämässä" heitä. Noh, kaikilla on ilmeisesti onat mielipiteensä, mutta tämän pohdinnan turvin alan kyllä sanoman jämptimmin, että en tarvi lepoa tai muutakaan poistumista joka kerta.

Vierailija
47/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin tilanteesta ja ymmärrän hyvin mitä ap tarkoittaa. Jos susta ei tunnu mukavalta jättää lasta isovanhemmille yksinään ja muutenkin olet ajatellut vierailun idean toisin, se on ok. Ja näistä ei ole sopivaa jankata lasten kuullen, vaan aikuiset sopii hyvässä hengessä keskenään. Meillä on tosi hyvät ja avoimet välit isovanhempiin ja he tietävät varsinkin minun toivovan hengähdystaukoja kun olen niin paljon yksin lasten kanssa, joten lähden riemusta hypellen viettämään omaa aikaa kun tulevat katsomaan lapsia.

Vierailija
48/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä. Kylläpä tämä ketju villiintyi. Piti oikein lukea aloitus uudestaan, kun kerta olen itsekäs ja olen kyyläämässä lapsen ja mummon kahdenkeskistä aikaa. Eikä minulla ole ollut läheistä suhdetta omiin isovanhempiini. :)

Tämä mummo on kyllä saanut viettää aikaa lapsenlapsen kanssa ilman meitä useampaankin kertaan. Mutta joka ikisellä vierailulla hän vaatimalla vaatii minut pois jollain tavalla, vaikka en olisikaan mitenkään "kyyläämässä" heitä. Noh, kaikilla on ilmeisesti onat mielipiteensä, mutta tämän pohdinnan turvin alan kyllä sanoman jämptimmin, että en tarvi lepoa tai muutakaan poistumista joka kerta.

Sinä olet jo iso tyttö ja sinun pitää ne rajat asettaa. Kuten yllä sanottiin, kukaan ei osaa lukea ajatuksia. 

Vierailija
49/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin tilanteesta ja ymmärrän hyvin mitä ap tarkoittaa. Jos susta ei tunnu mukavalta jättää lasta isovanhemmille yksinään ja muutenkin olet ajatellut vierailun idean toisin, se on ok. Ja näistä ei ole sopivaa jankata lasten kuullen, vaan aikuiset sopii hyvässä hengessä keskenään. Meillä on tosi hyvät ja avoimet välit isovanhempiin ja he tietävät varsinkin minun toivovan hengähdystaukoja kun olen niin paljon yksin lasten kanssa, joten lähden riemusta hypellen viettämään omaa aikaa kun tulevat katsomaan lapsia.

Kiitos ihanasta kommentista! Pitää yrittää ottaa puheeksi vaikka jossain siirtymätilanteessa ilman lapsia. Hyvä vinkki.

AP

Vierailija
50/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä siis anoppini, joka jankkaa esim. ulkona, että "lähde nyt lepäämään/asioille/lenkille". Ymmärtäisin, jos hän sanoisi näin. Hän kuitenkin yrittää joka kerta jollain tavalla saada ainakin minut, ja myös joskus miehenikin ulos. Mielestäni tämä on outoa.

Kyllä tämä on todella hämärää käytöstä. Siis häätämällä häädetään lapsen äitiä pois.

Ehkä sitten teidän kannattaisi pitääbetäisyyttä tuohon mummeliin ja pärjätä ihan keskenänne. Se on periaatteessa ihan helppoa, mutta toki sinä et saa turpaasi auki silloin kuin olisi hyvä. Se on sinun ongelmasi, ei mummon.

Vierailija
51/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollainen mummo on teillä, jos ette pärjää hänen kanssaan?

Vierailija
52/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten teidän kannattaisi pitääbetäisyyttä tuohon mummeliin ja pärjätä ihan keskenänne. Se on periaatteessa ihan helppoa, mutta toki sinä et saa turpaasi auki silloin kuin olisi hyvä. Se on sinun ongelmasi, ei mummon.

Siis pitää katkaista välit koska mummo ei kykene käyttäytymään normaalisti? Selvä.

Vierailija
53/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on joku mamma hormonihuuruissaan. Mies ja lapsiparat.

Vierailija
54/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitää katkaista välit koska mummo ei kykene käyttäytymään normaalisti? Selvä.

Veikkaan, että sinäkään et osaa käyttäytyä normaalisti. :-) Ei kukaan normaali ihminen tule tänne huutamaan vieraille tuollaisesta asiasta.

Vierailija
55/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä anoppi tekee tätä turhan innokkaasti sen takia, että olisi itse toivonut aikoinaan omalta anopiltaan samanlaista tukea? Siis sitä, että pääsisi edes joskus johonkin itsekseen...

Vierailija
56/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä anoppi tekee tätä turhan innokkaasti sen takia, että olisi itse toivonut aikoinaan omalta anopiltaan samanlaista tukea? Siis sitä, että pääsisi edes joskus johonkin itsekseen...

Ai että jyrätään ja hätistellään pois kun mummolle tulee tarve? Se ei ole tukea.

Vierailija
57/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että jyrätään ja hätistellään pois kun mummolle tulee tarve? Se ei ole tukea.

En mä kokisi tuota mitenkään jyräämiseksi... Mitä luultavimmin hänen tarkoituksensa on hyvä ja nimenomaan haluaa sen miniän viettämään omaa aikaa ilman vauvaa. Itse ainakin olisin mielissäni, jos anoppi tai äitini sanoisi, että mene tekemään mitä tykkäät, että hän huolehtii vauvasta sen aikaa.

Vierailija
58/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä voikaan joku suuttua. Mitä ihmeen pahaa siinä on, jos mummi haluaa olla hetken lapsenlapsensa kanssa ilman mamman kyyläämistä?

Luulen, ettei tästäkään ole kyse, vaan siitä, että se anoppi ajattelee vaan miniän parasta, että saisi omaa aikaa ilman vauvaa!

Vierailija
59/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä katkaise välejä tai ota etäisyyttä sitten, vaan kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun saat.

Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen tulisi kyetä asettamaan itselleen rajat ja nyt kun lapsikin on olemassa, niin varsinkin silloin tulisi olla vakaa ja viisas.

Vierailija
60/94 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No älä katkaise välejä tai ota etäisyyttä sitten, vaan kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun saat.

Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen tulisi kyetä asettamaan itselleen rajat ja nyt kun lapsikin on olemassa, niin varsinkin silloin tulisi olla vakaa ja viisas.

Vaihtoehtona ei siis voi olla se, että mummo käyttäytyy normaalisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä