Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suoraan sanoen ei huvita maksaa näin paljoa veroja että osa voi loisia kotona tyhjänpanttina

Vierailija
20.06.2023 |

Ärsyttää kun itse yrittää tienata tekemällä useampaa työtä ja koko ajan sais maksaa enemmän veroa, jotta osa kansasta pystyy olemaan kotona, nukkumaan pitkään ja saamaan kaiken ilmaiseksi.

Kommentit (489)

Vierailija
321/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksisti sinä olet!

Vierailija
322/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita veroja kuin ansiotulo ja pääomatuloveroja ei pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä maksa muiden tukia vaan lähinnä omat kustannuksesi

Voin sanoa etten käytä 1000e kk yhteiskunnan palveluita.

Kyllä sinä käytät yhteiskunnan palveluita joka päivä. Pitäisikö sulle laittaa henk. koht tiemaksut ja pitäisikö sulle lähettää lasku poliisista ja puolustusvoimista, kun hoitaa yhteiskuntarauhaa sinullekin? Siellä taas joku älyllisesti laiska luulee ettei käytä verorahoitettuja palveluja. No aika paljon sinunkin terveydenhoito tulee vielä maksamaan, koska aivan varmasti joskus sairastut kuten meistä kaikki viimeistään vanhana. 

No mitä sitten? Voisin silti maksaa hieman vähemmän jos jokainen hoitaisi osuutensa ja hankkisi itse tulonsa. Pl. sairaat mutta sitä ei läheskään kaikki työttömät ole.

Sulla on taloudellisesti tiukkaa, mutta ei ole työttömien eikä verotuksen syy. Käytä päihteitä vähemmän ! Ihan oma syy, jos sulla on rahat tiukilla. Vaikka työttömiltä vietäisiin tuet, ei se hoida sun henkilökohtaisia talousongelmia kuntoon. Sun ahdinkoa se ei paranna. Kun olen ap:n kirjoituksia lukenut niin ihan selkeä tapaus, että ap:lla on oma ahdinkonsa ja luulee, että oma tilanne korjaantuu, jos muita kurjistetaan. Älä juo tai narkkaa rahojasi, ap. 

Ei minulla ole taloudellista ahdinkoa. Käyttäisin vaan nekin rahat mieluummin omiin lapsiini kuin työttömien kotonaoloon.ap

Mutta 1,6 milj. eläkeläisen kotoilua rahoitat mielelläsi?

Minä ainakin, vanhuuseläkeläiset ovat oman työuransa tehneet ja siten ANSAINNEET kotoilun. Uniikit työikäiset lumihiutale-työkyvyttömyyseläkeläiset ovat sitten asia erikseen.

Mitä aktuaalista ulostetta taas? Ei ole mitään ANSAITSEMISTA. On ainoastaan kylmiä lukuja. Plus- ja miinusmerkkisiä sellaisia. Painu vaan hiiteen noiden sosialistisontiesi kanssa. Ansainnut... ei *****!

Vierailija
324/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et liiku teillä?

Ei ne rahat näytä ainakaan teihin menevän.

Vierailija
325/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia lahnailenkin tukien varassa kotona, teen pimeitä töitä ja sen mihin ei ole varaa, varastan. Tyhmä paljon työtä tekee, ja se nyt vaan on tyhmää maksaa - ja minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.

Tässä todellisen typeryksen ulosanti. Lahnailu, pimeät työt, ---ja "sen mihin ei ole varaa, sen varastan".

Vierailija
326/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksat lastesi koulutuksesta vai etkö ole osannut edes nussia?

No kuka nuo työttömät elättää kun veronmaksajat maksavat vain koulusta ja teistä teidän mukaan?

työttömien ei pitäisi nussia, siis lisääntyä lainkaan

Vierailija
327/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei vaadi tietoa, kuinka paljon rahaa laitetaan työttömien työllisyyspalveluihin?

Lienee moninkertainen summa työttömyyskorvauksiin nähden.

Noilla työttömyyspalveluilla ei työpaikkoja luoda ja harvemmin työttömän pätevyys, maine tai osaaminen kasvaa noilla työllisyyspalveluilla. Lähinnä työllisyyspalvelut varmistaa, että ihmisellä ei ole aikaa, mahdollisuutta tai itsetuntoa myydä työpanostaan työnantajalle. Ja näitä halutaan lisää, vaikka ne kustannukset otetaan verovaroista.

Asia olisi eri, jos työttömien työllistyminen rehellisiin työpaikkoihin paranisi, mutta kun "aktiiviset työttömät"  työllistyvät korkeintaan näihin työllistämispalveluihin.

Työttömyysturva + työvoimapalvelut yhteensä 5,6 mrd vuonna 2016. Työttömien osuus toimeentulotuesta ja asumistuesta 1,1 mrd.

Budjetti on jotakuinkin 80 mrd.

Vierailija
328/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikset mene töihin ja ala kustantaa oma elämäsi?

Vierailija
329/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei vaadi tietoa, kuinka paljon rahaa laitetaan työttömien työllisyyspalveluihin?

Lienee moninkertainen summa työttömyyskorvauksiin nähden.

Noilla työttömyyspalveluilla ei työpaikkoja luoda ja harvemmin työttömän pätevyys, maine tai osaaminen kasvaa noilla työllisyyspalveluilla. Lähinnä työllisyyspalvelut varmistaa, että ihmisellä ei ole aikaa, mahdollisuutta tai itsetuntoa myydä työpanostaan työnantajalle. Ja näitä halutaan lisää, vaikka ne kustannukset otetaan verovaroista.

Asia olisi eri, jos työttömien työllistyminen rehellisiin työpaikkoihin paranisi, mutta kun "aktiiviset työttömät"  työllistyvät korkeintaan näihin työllistämispalveluihin.

Työttömyysturva + työvoimapalvelut yhteensä 5,6 mrd vuonna 2016. Työttömien osuus toimeentulotuesta ja asumistuesta 1,1 mrd.

Budjetti on jotakuinkin 80 mrd.

Yritys(osinko)tuet n. 4 miljardia vuosi.

Vierailija
330/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ajattelen niin että persut äänesti tyhmyyttään.

Vierailija
331/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen jolla ei ole ajokorttia on nynny luuseri. Työpaikoilla heitä nauretaan.

Teilläpä on sivistymätöntä ja putkiaivoista porukkaa siellä työpaikallasi. Vakaasti melkeimpä uskon, että sinulla ei sitä työpaikkaa olekaan.

Vierailija
332/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi orpo laittaa loiset töihin.

Tuossa on vaan se huonopuoli että työpaikka pitää kyllä ottaa vastaan, mutta se miten sen työn tekee, on eri juttu. Jos teet puolet annetuista tehtävistä ja nekin pieleen, niin sitä ei mikään laki estä. Halutaanko siis näitä työhaluttomia yhteiskunnalle töihin, palkka on kuitenkin isompi kuin tuki, ja yksityisellä puolella ei tuollaista montaa päivää katseltaisi.

Vierailija
333/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun juuri kun itse haluan, mutta olenkin etätyössä freelancerina ja lisäksi teen luovaa työtä. Kukaan ei minun elämääni maksele, paitsi minä itse. Jos oma työ ketuttaa, niin kannattaa hakeutua toiselle alalle, joka sopii itselleen paremmin.

Vierailija
334/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä sitten pitäisi tapahtua? Haluatteko suomeen slummit ja että kaduilla ryöstellään ihmisiä afrikan tapaan koska muuten eivät saa rahaa mistään??

En ymmärrä tällaista ajattelutapaa. Tiedättekö miten vaikeaa vanhojen ihmisten on saada uutta työtä? Olin 4 vuotta työtön ennen kuin onnisti.

Vierailija
335/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kuinka onnekas kuitenkin olet, koska sinut on sentään töihin valittu, samaan aikaan kun monet, jotka hoitaisivat työtehtäväsi paremmin kuin sinä, ovat työttöminä

Vierailija
336/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne rahat suoraan sun tilille tuu, mutta sieltä yhteisestä verokassasta ne tulee.

Vierailija
337/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä sitten pitäisi tapahtua? Haluatteko suomeen slummit ja että kaduilla ryöstellään ihmisiä afrikan tapaan koska muuten eivät saa rahaa mistään??

En ymmärrä tällaista ajattelutapaa. Tiedättekö miten vaikeaa vanhojen ihmisten on saada uutta työtä? Olin 4 vuotta työtön ennen kuin onnisti.

Ei edes mikään Afrikan tapa, vaan siis Jenkeissä voi käydä katselemassa Skid Rown menoa Los Angelesissa. Tai sitä trailer park touhua yms. Ei ole varaa mihinkään, mutta töitäkään ei ole tarjolla tai saa helposti potkut ilman varoitusta. Mutta sitä ilmeisesti tosiaan halutaan Suomeen. Suomalaiset tietää Jenkeistä vaan ne hyvät puolet, mitä jossain telkkarissa näytetään. Ei ole kapitalismi siellä tuonut onnea, vaan lisääntyvää kurjuutta ja epävarmuutta myös työssäkäyville.

Vierailija
338/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne rahat suoraan sun tilille tuu, mutta sieltä yhteisestä verokassasta ne tulee.

Et ymmärtänyt mitä tarkoitettiin.

Vierailija
339/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Youtube-kanavaa nimeltä Soft White Underbelly, jos haluaa ymmärtää miltä köyhyys näyttää järjestelmässä, jossa töitä ei ole tarjolla, ja ihmisten mielenterveys ja muu hyvinvointi jätetään yksilön vastuulle eikä valtio juurikaan tue.

Vierailija
340/489 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä käytät yhteiskunnan palveluita joka päivä. Pitäisikö sulle laittaa henk. koht tiemaksut ja pitäisikö sulle lähettää lasku poliisista ja puolustusvoimista, kun hoitaa yhteiskuntarauhaa sinullekin? Siellä taas joku älyllisesti laiska luulee ettei käytä verorahoitettuja palveluja. No aika paljon sinunkin terveydenhoito tulee vielä maksamaan, koska aivan varmasti joskus sairastut kuten meistä kaikki viimeistään vanhana. 

No mitä sitten? Voisin silti maksaa hieman vähemmän jos jokainen hoitaisi osuutensa ja hankkisi itse tulonsa. Pl. sairaat mutta sitä ei läheskään kaikki työttömät ole.

Sulla on taloudellisesti tiukkaa, mutta ei ole työttömien eikä verotuksen syy. Käytä päihteitä vähemmän ! Ihan oma syy, jos sulla on rahat tiukilla. Vaikka työttömiltä vietäisiin tuet, ei se hoida sun henkilökohtaisia talousongelmia kuntoon. Sun ahdinkoa se ei paranna. Kun olen ap:n kirjoituksia lukenut niin ihan selkeä tapaus, että ap:lla on oma ahdinkonsa ja luulee, että oma tilanne korjaantuu, jos muita kurjistetaan. Älä juo tai narkkaa rahojasi, ap. 

Ei minulla ole taloudellista ahdinkoa. Käyttäisin vaan nekin rahat mieluummin omiin lapsiini kuin työttömien kotonaoloon.ap

Mutta 1,6 milj. eläkeläisen kotoilua rahoitat mielelläsi?

Minä ainakin, vanhuuseläkeläiset ovat oman työuransa tehneet ja siten ANSAINNEET kotoilun. Uniikit työikäiset lumihiutale-työkyvyttömyyseläkeläiset ovat sitten asia erikseen.

Yhtä lailla eläkeläisissä on entisiä työttömiä. Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla ja se oli parempi kuin nyt tehdastöistä. Nytkin tänä vuonna osa työttömistä jää eläkkeelle.