Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitalousvähennys hyödyttää vain hyvätuloisia

Vierailija
20.06.2023 |

https://yle.fi/a/74-20037485

Hyvä kolumni Seppäseltä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pariskuntia. Sinkkutalouksia rangaistaan.

Vierailija
2/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kolumni. Kyllä keskituloiset ja pienituloiset ostavat remonttipalveluita ja vanhuksille palveluita. Ei tosiaan mikään pieni hyvätuloinen vähemmistö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin juuri keittiöremontin. Yhteensä meni 20 000, josta työn osuus oli n. Puolet. Sain vähennettyä kotitalousvähennystä maksimin. Helpottaa se kummasti maksamista.

Vierailija
4/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ison remontin joutuu teettämään että pariskunta hyötyy enemmän. Täyden vähennyksen saa kun työn osuus on jotain vähän päälle 5000 euroa. Itse teetin samana vuonna keittiöremontin ja piharempan ja työn osuus jäi silti alle täyden vähennyksen.

Vierailija
5/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetin juuri keittiöremontin. Yhteensä meni 20 000, josta työn osuus oli n. Puolet. Sain vähennettyä kotitalousvähennystä maksimin. Helpottaa se kummasti maksamista.

Oho! Teetin keittiöremontin jossa työn osuus oli 2000, kalusteet 18 000.

Vierailija
6/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyttää se niitä yrittäjiäkin ja heidän perheitään.

Vierailija
7/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn osuus oli n 400€, plus muu osuus 700€ Takaisin tuli joku 20€. En tiedä kannattaako tuollaisen summan takia nähdä vaivaa. Harva homma on sellainen jossa työn osuus on joku 5tonnia. Tai ainakaan firma ei sellaista kuitteihinsa mielellään laita.

Vierailija
8/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä keski- ja pienituloinenkin voi hyödyntää kotitalousvähennystä. Itse olen ostanut siivoojan palveluja monesti.

Vierailija
9/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole hyvätuloinen, teetin yläkerran remontin velkarahalla. Kiva, että saa työmiesten kuluista edes jotain takaisin. Ja sai siinä kirvesmies ja sähkömies töitä ainakin hetkeksi.

Vierailija
10/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaaja taitaa olla taas väärässä. Vähennys on euromääräinen ja yläraja on määrätty. Tuloihinsa nähden suurituloinen saa vähentää prosentteina selvästi vähemmän kuin pienituloinen, joka siis hyötyy suhteessa enemmän.

Vierailija
11/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sinkku (tai no, eronnut) ja olen käyttänyt kotitalousvähennyksiä. Kylppäriremppa nimittäin.

Vierailija
12/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennys on oikeasti kosmeettinen lukuunottamatta suurempia remontteja, joita tehdään n. 20 vuoden välein. Jopa harvemmin, jos on satsattu alunperin laatukalusteisiin.

Vierailija
13/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella pienituloisellakin näyttää olevan varaa tupakointiin. Minulla käy siivooja kaksi kertaa kuukaudessa. Kotitalousvähennyksen jälkeen se maksaa minulle 110 €/kk. Tämä on selvästi vähemmän kuin mitä maksaisi se, että polttaa puoli askia (10 tupakkaa) päivässä.

Vierailija
14/14 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen enkä ole ikinä käyttänyt kotitalusvähennystä. Pienituloinen äitini käyttää kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi