Toimistolla samaa hommaa tekevät mies ja nainen. Naista pyydetään aina tekemään ripurapuhommat.
Olen erään miespuolisen kollegani kanssa samassa toimistossa vierekkäisissä huoneissa ja teemme täsmälleen samaa työtä samalla palkalla ja tittelillä.
Pomo marssii aina minun huoneeseeni ja pyytää tekemään kopioita, osoitetarroja ymym, koska "Sinulta se sujuu niin hyvin."
Sitten se kollega saa kehuja, kun on niin nopea omassa työssään. No mikähän minua hidastaa?!?!
Kommentit (62)
Sano joku kerta tyynesti, että minulla on juuri tämä projekti kesken, varmaan Pertti ehtii tällä kertaa. Jos hän sanoo, että Pertti ei ole niin hyvä, niin sano ystävällisesti, että no niin hänen on hyvä harjoitella se myös.
Kysy että miten ilmiselvästi pomonkin huomaama nopeutesi ja erikoisosaamisesi huomioidaan palkassasi?
Ikävää ja todellista.
Mutta palauta nyt hyvä ihminen pomosi arkitodellisuuteen: "Toki, mutta ymmärräthän, että joudun laittamaan tämän projektin sivuun siksi aikaa?" Ihan ystävällisesti.
Kehityskeskustelussa ottaisin tarkemmin puheeksi, että on erikoista verrata sinun ja toisen työtehoa, kun sinulle annetaan ylimääräisiä tehtäviä ja toiselle ei.
Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua.
Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan? Koska ne voi.
No, mitä olet ajatellut asialle tehdä? Palstalaisen sympatiat ja miesviha auttaa ja tulee kivempi olo, kun hyeenalauma kivittää tekijän netissä?
Vierailija kirjoitti:
Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua.
Ja mies saa arvoistaan kohtelua vaatimattakin.
Naisen pitää sitä erikseen vaatia....
Pyytää voi mitä tahansa ja pyynnöstä voi kieltäytyä, opetti se äiti aina myöntymään kaikkeen tai ei.
Ymmärrän kyllä, että kieltätyminen on vaikeaa, koska jos mies kieltäytyy kaikki on ok, ei mitään. Jos nainen kieltäytyy niin se aiheuttaa vihaa, katkeruutta ja se muistetaan vielä 10 vuotta tapahtuman jälkeenkin ja naista pidetään totaalisena lehmänä ja kusipäänä. Joten kun seuraukset on eri, pienistäkin asioista niin nainen joutuu miettimään hieman pidempään, että viekö yksi kieltäytyminen työuran loppuun ja ikuiseen köyhyyteen.
Juuri tämän takia miehet toimistossa oikeasti tekee kaiken nopeammin ja paremmin koska ne ei käytä työaikaa uhriutumisen ja valittamiseen. Ja usein akat vielä kiertää kyselemässä että onko tää nyt liikaa sanottu vai mitä? Huoh!
Jos saat saman palkan, titteli on sama työsuhde vajaa, tee ne ripurapuhommat, vähemmällähän pääset. Ajattele vaikka että saat askarrella työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos saat saman palkan, titteli on sama työsuhde vajaa, tee ne ripurapuhommat, vähemmällähän pääset. Ajattele vaikka että saat askarrella työajalla.
..työsuhde vakaa, piti sanoa. Vaikka aika usein on kyllä vajaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kuinka söpösti te naiset osaattekin pyytää jos suoritettava työ vaatii sitä fyysistä voimaa. Tavattoman monta kertaa olen naiselle joutunut sanomaan, jos olet miesvaltaiselle alalle lähtenyt käyttäydy kuin mies. Kunnioitus on ansaittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, kuinka söpösti te naiset osaattekin pyytää jos suoritettava työ vaatii sitä fyysistä voimaa. Tavattoman monta kertaa olen naiselle joutunut sanomaan, jos olet miesvaltaiselle alalle lähtenyt käyttäydy kuin mies. Kunnioitus on ansaittava.
Meillä oli viime viikolla toimipisteen muutto ja kaikki naiset oli viime viikon etätöissä. Tänään heti tuli toimistoon ja odottivat, että pääsevät valmiiseen pöytään. :D
Jos perusmies ja perusnainen niin nainen on luonnostaan palvelualttiimpi mikä johtuu hoivavietistä, mutta eihän se päde kaikkien yksilöiden kohdalla.
Miksi se pomo ei tulosta itse lippulappusiaan.
Äitini opetti aikoinaan älä ikinä tee mitään asiaa kolmea kertaa, mies olettaa tästä että haluat omia kyseisen työn itsellesi.
Et sinäkään mitään lapsen tasolle typistetty viaton uhri ole vaan ihan toimiva subjekti.
Olet viiva.