Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei rahaa tehdä mitään kesällä - miten kestää kuunnella kun muut kertoilevat suunnitelmistaan ja mitä vastata kun kyselevät minun suunnitelmistani?

Vierailija
18.06.2023 |

Kaikki kertoilevat, mihin ovat ulkomaille menossa, milloin mökille, milloin veneilemään, milloin minnekin. Ja kyselevät minun lomasuunnitelmistani.

No, totuus kun on, että minulla ei ole rahaa mennä yhtään mihinkään. Ei ole mökkiä eikä venettä eikä nyt varaa matkustaa mihinkään.

On aika raskasta kuunnella mitä muut tekevät ja itse sitten yrittää vastailla jotain ympäripyöreää.

Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla sulla paras loma porukasta. Ei suorittamista eikä näyttämistä. Nauti kaikesta siitä mitä nyt lomalla voit tehdä ja ennenkaikkea lepää ja lataa itseäsi. Ei hyvään lomaan tarvitse mitään erikoista ohjelmaa. Kuvittele vaikka olevasi pitkällä lomalla asuinpaikkakunnallasi. Mitä tekisit vastaavalla esim mökkipaikkakunnalla. Nauti oman kodin mukavuudesta verrattuna esim mökkiin tai hotelliin.

Kyllä. Ja tiedostan kyllä, että kyse on myös asenteesta joka minulla on tällä hetkellä negatiivinen ja masentunut, kun on muutenkin vaikea tilanne elämässä. Vihaan nykyistä asuntoani ja työpaikkaani, joten siksi kai kaipaisin niin paljon irtiottoa. Inhoan sitä, että ikkunasta ei näy mitään vihreää. Mutta pitää yrittää vain saada elämä parempaan kuosiin yleisestikin. On vain tosiaan ollut vaikeaa muutenkin ja on tälläkin hetkellä, niin se vaikuttaa mielialaan.

- ap

Ap kannattaisiko muuttaa ja vaihtaa työpaikkaa. Itse en kestäisi yhtään.

Asun itse Tampereella ja luonnon keskellä ja ranta ihan vieressä.

Nyt ollaan remonttia paossa ja kaunis on tämäkin paikka mutta olen niin ärtynyt kun ei ole tuota järveä mihin olen tottunut.

Ympäristön vaihdos voisi auttaa sinua.

Vierailija
62/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan suoraan kerron, mitä aion esim kirpparilla myydä ja hehkutan, kuinka ihanaa on käydä iltaisin Prismassa bongailemassa -60 alennuksia. Pitää muistaa haikeasti odottavansa syksyä että pääsee poimimaan mustikoita, niistä saa jo 50 euro ämpäristä! Kun poimii ja putsaa ahkerasti niin saattaa tehdä päivässä 12 tunnissa sen viiskymppisen!

Saat itsesi kuulostamaan oudolta, kun puhut muiden kanssa vain rahasta ja rivien välistä tuot köyhyyttä esille. On elämässä muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla sulla paras loma porukasta. Ei suorittamista eikä näyttämistä. Nauti kaikesta siitä mitä nyt lomalla voit tehdä ja ennenkaikkea lepää ja lataa itseäsi. Ei hyvään lomaan tarvitse mitään erikoista ohjelmaa. Kuvittele vaikka olevasi pitkällä lomalla asuinpaikkakunnallasi. Mitä tekisit vastaavalla esim mökkipaikkakunnalla. Nauti oman kodin mukavuudesta verrattuna esim mökkiin tai hotelliin.

Kyllä. Ja tiedostan kyllä, että kyse on myös asenteesta joka minulla on tällä hetkellä negatiivinen ja masentunut, kun on muutenkin vaikea tilanne elämässä. Vihaan nykyistä asuntoani ja työpaikkaani, joten siksi kai kaipaisin niin paljon irtiottoa. Inhoan sitä, että ikkunasta ei näy mitään vihreää. Mutta pitää yrittää vain saada elämä parempaan kuosiin yleisestikin. On vain tosiaan ollut vaikeaa muutenkin ja on tälläkin hetkellä, niin se vaikuttaa mielialaan.

- ap

Ap kannattaisiko muuttaa ja vaihtaa työpaikkaa. Itse en kestäisi yhtään.

Asun itse Tampereella ja luonnon keskellä ja ranta ihan vieressä.

Nyt ollaan remonttia paossa ja kaunis on tämäkin paikka mutta olen niin ärtynyt kun ei ole tuota järveä mihin olen tottunut.

Ympäristön vaihdos voisi auttaa sinua.

Sitä tässä yritänkin. Olen etsimässä uutta työpaikkaa ja kunhan sellaisen saan, niin muutan. Tuskin Helsingistä lähden, mutta haluan paremman asunnon. Tai no, asunto itsessään on hyvä mutta haluan enemmän luontoa ympärille.

- ap

Vierailija
64/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun voiskin sanoa, että luen ja laiskottelen ja nautin oman kodin onnesta. Mutta kun on naimisissa sukumökin osakkaan kanssa, niin sinne vaan tekemään osuutensa. :(

Vierailija
65/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa yhtään, jos toiset matkustavat, mökkeilevät, hehkuttavat lomasuunnitelmiaan. Vastaan kaikille, että minua ei huvita lähteä lentokentälle jonottamaan. Se on muuten totta. Tämän kesän chillaan, ainoastaan yksi lomasuunnitelmia on (3 yötä kotimaassa, ystävien luona). Rahaa ei juurikaan ole, muutto tulossa.

Vierailija
66/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa enemmänkin kun työkaveri esittelee etelän matkoilta kuvia. Aivan hölmöjä kuvia ovat. Ei edes rajattu mitenkään kivasti, maisemakuvat jostain tyyliin kaupan seinästä ja jonkun ohikulkijan puolikas näkyy.

Sit se niitä esittelee ja mulla ei kiinnosta oikeastaan pätkääkään, kun en tunne sen perhettäkään. Katsele nyt sit jotain lapsenlasta jossain lomakuvissa..

Vierailija
67/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyytyväisyys ja ilo ei ole kiinni lompakon paksuudesta, onneksi.

Siinä vaiheessa kun raha ei riitä ruokaan niin tyytyväisyys järkkyy. Kun ei ole kyse herkkujen ostamisesta vaan ei oikeasti riitä ruokaan.

Tämä tilanne on erinäisistä syistä totta joillekin täälläkin.

Vierailija
68/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity facen kimppakyyti ryhmiin, niitä on eri kaupunkien välillä, esimerkiksi Helsinki - Lappeenranta. Saattaa saada ilmaisenkin kyydin, joskus myös juna tai bussilippuja halvalla tai jopa ilmaiseksi, kun joku ei pääsekään reissuun. Näitä meinasin itse vähän kytätä kesän aikana, kun opiskelijana on pitkä loma, kun ei kesätöitä saanut.

Vierailija
69/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sentään terve. Minä en tee mitään kesällä, koska olen keskellä syövän sytostaattihoitoja. Siitä ei mielellään kerro kaikille.

Vierailija
70/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sentään terve. Minä en tee mitään kesällä, koska olen keskellä syövän sytostaattihoitoja. Siitä ei mielellään kerro kaikille.

Olen todella pahoillani puolestasi. Mutta vaikean tilanteen taustalla on se, että en minäkään ole terve. Vaan sairastuin pahaan kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön joitakin vuosia sitten. Jonka aiheuttaman pahan maniajakson aikana sotkinkin raha-asiani, eli velkaannuin aivan järkyttävästi. Niitä velkoja olen nyt maksanut pois viimeiset 6 vuotta ja olen nyt niissä loppusuoralla mutta niihin menevät ihan kaikki rahat. Olen onnistunut pysyttelemään työelämässä ja tuloni itse asiassa ovat hyvät - siksi onkin niin vaikeaa vastailla kollegoiden ja tuttujen kysymyksiin, sillä he kaikki olettavat minulla olevan reilusti rahaa käytössä, samoin kuin heilläkin on. Ja en todellakaan voi kertoa tuosta sairaudestani kuin ihan läheisimmille, varsinkaan työelämässä.

Vierailija
71/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei koskaan ole ollut. Elätän itseni omalla palkallani ja kaikki raha menee asuntolainaan ja peruselämiseen ( ilman yleellisyyksiä, kuten autoa). Jos minulla olisi kumppani, joka maksaisi puolet asumiskuluista, jäisi minulle 600 euroa joka kuukausi käytettäväksi ihan mihin vain. Kyllä tällaisilla rahoilla jo matkustelisikin.

Ne, jotka ovat koko ikänsä olleet parisuhteessa eivät tätä ymmärrä enkä jaksa heille asiaa edes alkaa selittämään.

Minä sanon suoraan, että ei ole rahaa. Ihan sama mitä muut siitä ajattelevat.

Sama. Paitsi mulla on myös auto rahanmenona. Muttei rahaa matkailla sinne sun tänne. Perusajot hoidan. Kaverit ei tajua, että joudun maksamaan kaiken elämisen, kämpän ja sen kunnossapidon yksin. Ja myös tekemään kaiken yksin talon huoltotöistä ja pihahommista siivoukseen. Lapsenlapset kun kutsun luokseni, hoidan heitä yksin ja olen ihan puhki sen 24-tuntisen valvonnan jälkeen.

Sinkun elämä on ihan perseestä, mutta en väkivaltaista eksäänikään kaipaa yhtään. Ei ole taivaasta tipahtanut mitään herrasmiestä.

Vierailija
72/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että "ajattelinpa kerrankin ottaa iisisti tämän kesän, minulla on semmoinen paha tapa juosta paikasta toiseen ja lopulta huomaan että loma hujahti ohi siinä juostessa. Eli nautiskelen ja menen fiiliksen mukaan."

Vierailija
73/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan niihin kysymyksiin vastata salaperäisesti hymyillen, että pitää suunnitelmat omana tietonaan.

No siitä se tivaus vasta alkaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi