Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei rahaa tehdä mitään kesällä - miten kestää kuunnella kun muut kertoilevat suunnitelmistaan ja mitä vastata kun kyselevät minun suunnitelmistani?

Vierailija
18.06.2023 |

Kaikki kertoilevat, mihin ovat ulkomaille menossa, milloin mökille, milloin veneilemään, milloin minnekin. Ja kyselevät minun lomasuunnitelmistani.

No, totuus kun on, että minulla ei ole rahaa mennä yhtään mihinkään. Ei ole mökkiä eikä venettä eikä nyt varaa matkustaa mihinkään.

On aika raskasta kuunnella mitä muut tekevät ja itse sitten yrittää vastailla jotain ympäripyöreää.

Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta kirja ja mene lukemaan se rannalle. Saat siinä muuta ajateltavaa kuin mitä muut ihmiset tekevät.

Vierailija
2/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että tänä vuonna et halua suunnitella mitään, et ihan fiilispohjalta aiot lomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta työnjohtaja kysyi viimeisessä koko työporukan yhteisessä palaverissa lomasuunnitelmista. Sanoin ettei ole minkäänlaisia suunnitelmia. Kokeilepa samaa, ei siihen kehuskelurinkiin ole mikään pakko lähteä mukaan. Totuus tarinoiden takana voi olla ihan toinen. Ja vaikkei olisikaan, muuttuisiko sinun kesäsi paremmaksi, jos kukaan muu ei tekisi yhtään mitään? Ei, se olisi tismalleen samanlainen kuin nytkin.

Vierailija
4/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että aiot vaan levätä ja rentoutua.

Vierailija
5/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että katsot, mitä kivaa kesä tuo tullessaan.

Vierailija
6/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suoraan kerron, mitä aion esim kirpparilla myydä ja hehkutan, kuinka ihanaa on käydä iltaisin Prismassa bongailemassa -60 alennuksia. Pitää muistaa haikeasti odottavansa syksyä että pääsee poimimaan mustikoita, niistä saa jo 50 euro ämpäristä! Kun poimii ja putsaa ahkerasti niin saattaa tehdä päivässä 12 tunnissa sen viiskymppisen!

Vierailija
7/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ympäripyöräile vaan sano suoraan, että ei oo nyt mahiksiii tehdä sitä sun tätä.

Loppujen lopuksi kesä on yhtäkuin auringonpaiste, linnunlaulu, kukkivat kukat, tuore ruoka, valoisat illat, terassilla nautittu kylmä juoma, hikoilua, rannalla makoilua, uimista, piknikkiä ja kesäromanssia.

Jos suvulla ei ole, tai heidän kanssa ei ole tekemisissä, joilla on esim. mökki voi lohduttautua, että loppujen lopuksi mökkikausi on lyhyt, mökillä on itikoita, örinää ja loputonta työmaata , ja kaikki maksaa.

Tänään mua piristi, kun ostin vesimelonin, varsisipuleita ( joista aion tehdä sipulivoita, googlaa ohje), varhaiskaalia, vichyä ym.

Lisäksi ostettiin teinin kanssa taas netflix, tuuletin puhaltaa ja pe..seillään ihan koko rahan edestä :D.

Joo ja sitten olin humppaamassa tossa viikolla, ja oli sellain yhden illan juttu komean miehen kaa.

Kesä on ihanaa aikaa , ja elokuun illat vasta tulossa ja sen jälkeen taas kaunis syksy :).

Vierailija
8/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut tälläisiin idioottikyselyihin että "jos vaikka lenkillä kävis".

Vierailija
9/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväisyys ja ilo ei ole kiinni lompakon paksuudesta, onneksi.

Vierailija
10/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta työnjohtaja kysyi viimeisessä koko työporukan yhteisessä palaverissa lomasuunnitelmista. Sanoin ettei ole minkäänlaisia suunnitelmia. Kokeilepa samaa, ei siihen kehuskelurinkiin ole mikään pakko lähteä mukaan. Totuus tarinoiden takana voi olla ihan toinen. Ja vaikkei olisikaan, muuttuisiko sinun kesäsi paremmaksi, jos kukaan muu ei tekisi yhtään mitään? Ei, se olisi tismalleen samanlainen kuin nytkin.

Ei muuttuisi, mutta muiden suunnitelmista kuuleminen (ja vielä kun osa esittelee jo kuvia siitä, miten ihanaa heidän mökeillään ja matkakohteissaan on) kirpaisee tilanteessa, jossa itsekin todella mielelläni menisin jonnekin kesällä. Olen aiempina kesinä nauttinut ihan valtavasti veneilystä, mutta vene jouduttiin myymään joitakin vuosia sitten. Joten kaipaan sitä luonnossa olemista. Mutta siihen ei nyt vain ole varaa tänä vuonna, ei edes veneen tai mökin vuokraamiseen. Olo tuntuu tosi epäonnistuneelta tämän rahattomuuden takia.

- ap

Vierailija
11/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tähän asti elämässäsi saanut kaiken haluamasi ja voinut tehdä mitä haluat? Olet ollut melkoisen etuoikeutettu! Ymmärrän, että tämä nyt kirpaisee mutta tähänkin tottuu.

Vierailija
12/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että esim. Luet kirjoja ja lenkkeilet rannalle uimaan ja syömään jäätelöä, sehän on melkeen kuin ilmaista!

Vierailija
13/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on vapaus valita mistä kokoaa lomansa!

Vierailija
14/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä yhtään minnekään vaikka olisikin rahaa? Itse tienaan hyvin mutta käytän aina kesälomani olemalla kotona/kotikaupungissa. Luen kirjoja, käyn rannalla, puistoissa, jäätelöllä, grillaan jne. Nukun pitkään enkä stressaa mistään aikatauluista lentojen yms. suhteen. Itselleni tällainen loma on juurikin se rentouttavin ja palauttavin eikä mikään kohteesta toiseen reissaaminen. Kukin tietysti tyylillään mutta en jotenkin yhtään jaa ajatustasi siitä, että vain köyhät viettävät kesäloman kotona/kotipaikkakunnalla.

Vierailija
15/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina sanonut lomasuunnitelma kyselyihin, että mä olen. En todellakaan lähde mihinkään, vaan pysyn kodin ympäristössä, enkä hötkyile.

Olis rahaa lähteä tai ei.

Ei voisi vähempää kiinnostaa reissata tms. Käyn puistotapahtumia, kesäjuhlia, taidenäyttelyissä.. mitä nyt Helsingissä on. Ja niitähän piisaa, vaikka joka päivälle, jos huvittas. Eväät mukaan.

Lomalla en tarvii aikatauluja.

Töissä muutama onkin todennut, että kumpa saiskin vaan olla.

Vierailija
16/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materialismia parhaimmillaan kun oletetaan että vapaa-ajalla on aina tehtävä jotain rahaa käyttäen. Inhottavaa minun mielestäni.

Vierailija
17/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä mulle tulee visitkouvola mainosta sähköpostiin joten ajattelin käydä kesälomalla kouvolassa :D

-m

Vierailija
18/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Materialismia parhaimmillaan kun oletetaan että vapaa-ajalla on aina tehtävä jotain rahaa käyttäen. Inhottavaa minun mielestäni.

Ei se kyllä kohdallani ole materialismia vaan sitä, että kaipaisin luontoon kaupungista. Ja sinne päästäkseen/siellä ollakseen kuitenkin tarvitsee rahaa (ihan jo matkoihin vaikka sitten telttailisi).

- ap

Vierailija
19/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuttuisi, mutta muiden suunnitelmista kuuleminen (ja vielä kun osa esittelee jo kuvia siitä, miten ihanaa heidän mökeillään ja matkakohteissaan on) kirpaisee tilanteessa, jossa itsekin todella mielelläni menisin jonnekin kesällä. Olen aiempina kesinä nauttinut ihan valtavasti veneilystä, mutta vene jouduttiin myymään joitakin vuosia sitten. Joten kaipaan sitä luonnossa olemista. Mutta siihen ei nyt vain ole varaa tänä vuonna, ei edes veneen tai mökin vuokraamiseen. Olo tuntuu tosi epäonnistuneelta tämän rahattomuuden takia.

- ap

Luonnossa oleminen ei kyllä vaadi rahaa. Eväät reppuun ja luonnon helmaan päiväksi kävelemään ja olemaan vaan. Jos on teltta niin sitten voi olla yötäkin. Metsää ja luontoa on kyllä ihan joukkoliikenteen reittien varrella joka puolella Suomea, ei tarvitse olla mökkiä tai venettä siitä nauttiakseen.

Vierailija
20/73 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kärsit lomahäoeästä?

Älä jää lomalle! Paiskit töitä hulluna, saat kirkkaimman kruunun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän