Muuttaisitko Amerikkaan, jos voisit?
Jos löytyisi vaikka amerikkalainen puoliso tai tarjottaisiin muuten Green cardia?
Kommentit (159)
Todellakin muuttaisin. Amerikasta on täällä monilla todella negatiivisia mielikuvia, mutta kyllä se todella on vapauden ja mahdollisuuksien maa ihan eri tavalla kuin mikään Euroopan maista. Amerikassa on glooriaa, siellä eletään täysillä. Täällä vain himmaillaan, kituutetaan, varotaan ja säästellään. Niin rahassa, valinnoissa, ekspressiivisyydessä kuin kaikessa muussakin.
Hyi hitto, en ikinä missään nimessä, ennen vaikka venäjälle.
Jaa, mulla on amerikkalainen mies mutta hänkin sanoo että Amerikka on kamala maa. Terveydenhuolto on huono ja asuu paikassa missä ei ole lähelläkään luontopolkuja, ainoastaan autoteitä. Ilma on huono. Kun kävi Suomessa, niin ihastui tähän maahan.
Vertaatteko oikeasti sanna suomea maahan jossa voi työllä oikeasti rikastua.
En. Siihen olisi ollut mahdollisuus ja todennäköisesti onnistuisi nytkin mutta en erityisemmin pidä Yhdysvalloista. Olen käynyt useamman kerran, eri puolilla maata, eikä millään tavalla vaikuta sellaiselta, missä haluaisin asua. Toki on hyvääkin mutta huonot puolet ovat niin selviä. Asun mieluiten melko keskellä Eurooppaa, elintaso on hyvä ja asiat ovat aika hyvin kunnossa yleisestikin ja lisäksi matkustamaan pystyy helposti junalla ja on paljon nähtävää.
Voisin kokeillakin, jotain pienempää kaupunkia pohjoisemmassa, länsirannikon läheisyydessä. Ei minulla ole mitään suuria kuvitelmia minkään maan kaikkivoipaisuudesta, ja keksin Suomestakin yhtä pitkän listan huonoja puolia mitä toiset on tähän kirjoittanut Yhdysvalloista.
Jos muutaman vuoden pitäisi tukikohtaa siellä suunnalla, olisi moni haaveiden matkakohde lähempänä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla on amerikkalainen mies mutta hänkin sanoo että Amerikka on kamala maa. Terveydenhuolto on huono ja asuu paikassa missä ei ole lähelläkään luontopolkuja, ainoastaan autoteitä. Ilma on huono. Kun kävi Suomessa, niin ihastui tähän maahan.
Suomeen saapuu kaikki nämä ylijäämä ihmiset. Ei varmaan ole sinun kanssa siellä käynyt ja vaikka kävisitte toi sen asenteen kanssa tuskin olisi hauskaa edes.
Kyllä!!! USA on lempi maani ja käyn siellä lähes vuosittain. Kivahan siellä olisi asua. EN pidä suomesta.
NO en todellakaan muuttaisi. Eurooppaan voisin muutta, mutta en Usaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!!! USA on lempi maani ja käyn siellä lähes vuosittain. Kivahan siellä olisi asua. EN pidä suomesta.
Mitä erityisen ihanaa siellä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen saapuu kaikki nämä ylijäämä ihmiset. Ei varmaan ole sinun kanssa siellä käynyt ja vaikka kävisitte toi sen asenteen kanssa tuskin olisi hauskaa edes.
Ei hän asu Suomessa. Ainakaan vielä. Ja hän on vain rehellinen, siksi oikeastaan pidän hänestä. Ei myöskään kannattanut trumppia.
En.
Uuvuttaa pelkkä ajatuskin. Poliittinen ja maantieteellinen kahtiajakoisuus,
se, että kaikki on niin saakutin suurta ja vakavaa ja ekstraa... en jaksais.
Joku iso kaupunki olis vielä pahempi. Ajat kolme tuntia, että pääset lähimpään metsään, jossa sitten parveilee 3000 muutakin hiljaisuuden etsijää.
No thanks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän asu Suomessa. Ainakaan vielä. Ja hän on vain rehellinen, siksi oikeastaan pidän hänestä. Ei myöskään kannattanut trumppia.
Miten se on sun mies jos ette edes ole yhdessä? Kukkuu
Muuttaisin mielummin Australiaan.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin muuttaisin. Amerikasta on täällä monilla todella negatiivisia mielikuvia, mutta kyllä se todella on vapauden ja mahdollisuuksien maa ihan eri tavalla kuin mikään Euroopan maista. Amerikassa on glooriaa, siellä eletään täysillä. Täällä vain himmaillaan, kituutetaan, varotaan ja säästellään. Niin rahassa, valinnoissa, ekspressiivisyydessä kuin kaikessa muussakin.
Silti sosiaalinen liikkuvuus on Suomessa suurempaa kuin USA:ssa. Se siitä vapaudesta ja mahdollisuuksista ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä nyt kyselty jonkun seksituristin näkemyksiä.
No vaikka samantien jos olisi niin paljon rahaa että voisin elellä siellä normaalia elämää käymättä töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin.
Minulla on kyllä krooninen sairaus (astma) niin mitenhän tuo vaikeuttaisi muuttoa.
Mutta luin juuri siitä Arizonassa asuvasta suomalaisesta ja hänellä diabetes. Että näköjään joillekkin onnistuu ainakin.
Yhdysvalloissa on maailman korkeatasoisin terveydenhuolto.
En sitä kiellä, mutta kansalaisuushakemuksessa täysin terve kiilaisi reippaasti ohitseni? Vai eikö sairauksilla ole väliä? Hoitoni tulee maksamaan kuitenkin jotain.
Ei se heille maksa vaan sinulle
Enköhän muuttaisi. Vähän vaihtelua harmauteen.
Vain jos olisin miljonääri. Liian epävarmaa jos vaikka sairastuisi.