Kerrostalohuoneiston parvekkeen pohja petti syntymäpäivän juhlijoiden alta Turun Linnanfältissä
Joku perustoimeentulotuella työskentelemään pakotettu amatimies ollut taas rakentamassa.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa uuteen Suomeen.
Et pääse lääkäriin,et saa tukia ja parvekkeelle tarvitset köyden vyötärölle.
Mieluiten kaulan ympärille, niin ei tarvitse kärvistellä leipäjonoissa sadistihallituksen uhrina.
Eikö olisi sitten hyvä, jos suomalaiset saataisiin töihin, kun sitten ei tuollaista tapahtuisi`?
Vierailija kirjoitti:
Joku sähköinsinööri (ex-aivokirurgi) ollut rakentamassa
Tai moniosaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa uuteen Suomeen.
Et pääse lääkäriin,et saa tukia ja parvekkeelle tarvitset köyden vyötärölle.Mieluiten kaulan ympärille, niin ei tarvitse kärvistellä leipäjonoissa sadistihallituksen uhrina.
Ei sentää niin paljon parvekkeelta tipahtele väkeä, kuin teillä venäällä.
Näyttäis että pohjalevyt on vaneria, mutta lattialevyjen ja pohjan välissä tukevat metallitangot. Eli ei tuosta kukaan pääse putoamaan (vielä) - pohjalevyt sen sijaan pudonneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos on betonista tehty parveke niin ne ei kyllä romahda mihinkään. Siellä on rautaa niin paljon parveke-elementissä etteivät kyllä mihinkään tipu. Mutta jos siellä on jotakin muita levyjä tms. niin ne voi tippua. Itse parveke ei voi romahtaa.
Kyllä siinä jossain vaiheessa tulee rakenteiden kantavuus vastaan vaikka olisi mistä betonista. Siitähän jo on varoiteltu, että parvekkeiden (siis aikanaan kunnolla ja laadukkaasti rakennettujenkaan) ei ole tarkoituskaan kestää hirmuisia massoja ja esim sellaiset isot kasvatuslaatikot painavine ja märkine multineen on todella huono idea.
Ihan oli suomalainen nainen mun näköinen. Ulkomailla on arveltu venäläiseksi, joka puhuu yllättävän hyvää englantia.
Minkäs geeneille mahtaa. Isovanhemmat ja heitä edeltävät tulevat ainakin Leningrad Oblastin alueelta ja Puolasta.
TS: Vaarallinen tilanne Turun illassa kerrostalon parveke alkoi pettää jalkojen alta kesken syntymäpäivien https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009664012.html
https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Uima_allas_Best_Way_956x488x132cm_1…
Saattaa mennä tovi kun tuohon lorotat sen neljäkymmentä kuutiota vettä puutarhaletkulla. Hyvä havainto myös tuo piha kantavuus. Halpa on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oli suomalainen nainen mun näköinen. Ulkomailla on arveltu venäläiseksi, joka puhuu yllättävän hyvää englantia.
Minkäs geeneille mahtaa. Isovanhemmat ja heitä edeltävät tulevat ainakin Leningrad Oblastin alueelta ja Puolasta.
Katos. Oli väärä sivu auki. Sattuuhan sitä ja voi venäläisen näköisenä pudota parvekkeeltakin. Itse asiassa todennäköisyys on suurempi itärajan tuolla puolen.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi hyvä syy luottaa vuosikymmeniä sitten rakennettuun neukkukuutioonsa. Ne oli meidän isät kun rakensi ne. Ne osasi rakentaa.
Niistä vaan valitettavasti on ruvennut puskemaan asbestia läpi, ei ole hyvä hengittää.
Ihan näin maallikon silmin, niim näyttipä erikoiselta parvekeratkaisulta. Jotain vaneria??
Rakentaminen tämän päivän Suomessa. 🙈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos. Oli väärä sivu auki. Sattuuhan sitä ja voi venäläisen näköisenä pudota parvekkeeltakin. Itse asiassa todennäköisyys on suurempi itärajan tuolla puolen.
Olen muutaman kerran myös kommentoinut ihan väärään ketjuun ;-)
Ruskealla talolla mielipidettä asiaan? Talon tiedottajaa ketjussa?
Tyypit siten päättäneet kiinnittää vaijereilla parvekkeen ?
Okei.
Ei muuten taida olla suomalaista rakentamista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan virolaiset tai balkanilta värvätyt asialla.
Miten toi pohja näytti vettyneeltä lastulevyltä! Katsoin kuvaa ja luulin et jossain ghetossa mutta nuo onkin niitä uusia taloja!
Jätkät niitanneet tuulensuojalevyä parvekkeen lattiaksi, jes?
No jos hanttihommia suomessa painaa ja sitte kipinkapin matkaten kotio niin kukaan ei perään kysele vaikka pikkasen oikasee materiaaleissa tai osaamisessa.
Tietääks kukaan sähkömiestä tai putkimiestä halvalla?
Vierailija kirjoitti:
Näyttävät vanhasta Trabantista besorgatuilta guttaperkka-levyiltä nuo parvekkeen pohjan materiaalit.
Ei ihme jos tulee klabbi läpi.Nuo parvekkeet pitäisi katsastaa sillä vanhalla metodilla; katsastus ei mene läpi jos ruuvari menee läpi."
Oli pakko nauraa ääneen kun tuli niin jämäkkä kommentti. (vaikka toki vakava asiahan tämä on)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi hyvä syy luottaa vuosikymmeniä sitten rakennettuun neukkukuutioonsa. Ne oli meidän isät kun rakensi ne. Ne osasi rakentaa.
Niistä vaan valitettavasti on ruvennut puskemaan asbestia läpi, ei ole hyvä hengittää.
Kunnon asiantuntija taidat olla. Kerrotko vielä miten kuiva tasoitteeseen/liimaan/tms. sekoitettu kuitu "puskee" yhtään minnekään sieltä pinnoitteen alta?
Joko se orpo ehti parvekkeitakin rakentaa, vai oliko Marin?