Sinkkunaisen mietintöjä miestyypeistä - millaisia puuttuu valikosta?
Olen kohtuullisen tuore keski-ikäinen sinkku, vasta palannut karjamarkkinoille eron jälkeen. Mielenkiintoista, kuinka monenlaisia miehiä on ehtinyt tulla vastaan. Tähän mennessä vastaan tulleita miestyyppejä:
1) Seksinvonkaaja. Pintavilkaisulla ihan ok mies, vaikuttaa mukavalta hetken, mutta sitten alkaa vihjailu. Ja jos ei vihjailu riitä, niin suorasukainen ehdottelu. "Ei sinun tarvitse välttämättä alkaa minun kanssani ihmissuhteeseen, pelkkä seksikin kyllä riittää".
2) Juoppo. Tuoppi on tärkeämpi kuin nainen. "Kun mä oon vapaalla, niin mä voin tehdä mitä vaan, vaikka juoda kaljaa". Mielenkiintoista olisi kuulla, mitä muuta voisit kuvitella tekeväsi. Kun tämä tyyppi juo tarpeeksi, hän muuttuu nopeasti seksinvonkaajaksi.
3) Erossa siipeensä saanut. Miehen erosta on lähes kymmenen vuotta, mutta hän ei ole valmis uuteen suhteeseen, koska ei luota enää naisiin. "Mut hei, ota yhteyttä myöhemmin, katotaan parin vuoden päästä, jos asiat olis silloin paremmin". Voin kertoa, ei ole.
4) Ikisinkku. Yksin asuva keski-ikänen mies, joko syrjäytynyt kaupunkiasuja, työlleen omistautunut oravanpyörässä juoksija tai maalla asuva metsätilallinen. Pisin naissuhde on on kestänyt puoli vuotta ja siitäkin on jo 15 vuotta aikaa. Rupattelee mukavia, mutta ei ymmärrä flirttailusta mitään. Kavereina on kiva olla!
5) Tekoäly. Nörtähtävä mies, joka elää (tieto)tekniikan maailmassa eikä ymmärrä ihmissuhteista mitään. On saattanut olla parisuhteessa, perustaa jopa perheen, mutta avioliitto on kariutunut siihen, että se ei toimikaan niin kuin sen teoriassa pitäisi. "En osaa yhtään sanoa, miksi mun avioliitto päättyi."
6) Peluri. Mies, jolla on rahaa ja ainakin jonkin verran ulkonäköä. Todennäköisesti menestynyt yrittäjä. Kiireinen pintaliitäjä, joka etsii naisia, joita voi sitten pikaisella tahdilla laittaa kiertoon. Ei pysty kiireiltään keskittymään parisuhteen rakentamiseen.
7) Kunnon mies. Tällaista en ole onnistunut löytämään, joten en ole ihan varma, onko tämä todellinen tyyppi. Jos on, niin todennäköisesti hän piileskelee kämpällään ja toivoo, että löytäisi itselleen kumppanin esim. niin, että tämä ilmestyisi ovelle soittamaan ovikelloa.
Kertokaa mulle lisää, millaisia tyyppejä teidän kohdalle on sattunut?
Kommentit (157)
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7) kunnon miehiä ei valitettavasti ole ikäluokassasi enää vapaana. Täysin mahdotonta löytää täysipäistä miestä ilman vakavaa riippuvuutta, mt-ongelmia jne.
Mä olen monta kertaa Tinderissä matchannyt 4-kymppisen tosi mukavanoloisen ja kiinnostavan miehen kanssa, mutta koska on paljastunut, että miehellä on alle teini-ikäisiä lapsia, niin en ole halunnut tutustua enempää, kun itse en pidä lapsista.
Ohis. Minusta tuo, on ollut varmasti reilua molempia kohtaan. - Tarkoitan, että jos selkeästi tiedät ja tai tunnet, että et pidä tai viihdy lapsien kanssa, niin saattaa olla parempi sanoa suoraan, että ei halua edetä toisen kanssa parisuhteeseen kuin esim. kiukutella tai kokea mustasukkaisuutta ajasta, jonka mahd. kumppani käyttää omiin lapsiinsa.
Itse olen aina ihmetellyt heitä, joiden mielestä sinkkuvanhemman saaminen parisuhdekumppaniksi olisi, jotenkin helpompaa ja mutkattomampaa kuin sellaisen, jolla ei ole lainkaan lapsia. Omata mielestä se on aivan päinvastoin.
Yksi suurimpia kiinnostuksen tappajia on joskus ollut kun nainen, joka on hyvin pian, hyvä ettei jo ensimmäsillä trefeillä kertonut että kyllä kyllä hänellä on lapsi(a) mutta kuinka paljon enemmän hän rakastaa minua ja tai tykkää viettää aikaansa minun kanssani. Tai miten paljon erilaisempi ja parempi olen kuin hänen laps(i)ensa isä.
Erinomaisen vaikeaa oli myös joskus yrittää ymmärtää naista, joka lopulta kertoi, että kyllä hänellä on lapsi(a) mutta ei ole, eikä halua olla heidän kanssaan yhtään missään tekemisissä.
- Ehkä tuon "irtioton" lapsistaan olsin saattanut ymmärtää, josolisin pystynyt hahmottaana ja löytämään tällaiselle jonkun syyn tai syitä mutta kun en pystynyt, niin en pystynyt.
-Potentiaalinen kumppaniehdokas, kunnes tulee vastaan verenpunainen red flag, että on pakko lopettaa tapaaminen. (Pätee kumpaankin sukupuoleen.)
Uskon, että tätä porukkaa on suurin osa.
Jälleen yksi aloitus missä miehistä kaivetaan puutteita ja vikoja, mutta ei tarkastella sitä mitä nainen on.
Kunnon miehet ovat tehneet järkiperäisen päätöksen ja poistaneet itsensä markkinoilta. Osasyyllisiä asiaan ovat naiset itse.
Yksi kyseenalainen olettama on se, että kaikki työssäkäyvät, parisuhteessa elävät ja/tai lapsia omaavat miehet olisivat jotenkin automaattisesti "hyviä ja kunnollisia miehiä".
Perustatko olettamasi someen, yksittäisiin illanistujaisiin ja kavereiden kertomuksiin? Noh, aika moni kuitenkin haluaa antaa elämästään ja näin ollen myös parisuhteestaan jos ei nyt täydellisen, niin ainakin suht miellyttävän kuvan, ne vähemmän mieluisat puolet pidetään yleensä visusti omana tietona tai ainakin niistä avaudutaan valikoiden. Muutenhan sitä joutuisi myöntämään itselleen ja siinä sivussa muillekin erehtyneensä miehensä suhteen ja jos vielä on yhteisiä lapsia tai eläimiä, suurta yhteistä asuntolainaa sekä muita sitoumuksia, ei takaisinpäin peruuttaminen ole kovinkaan helppoa.
Ihan yhtä lailla niistä parisuhteessa elävistä, ehkä perheellisistäkin miehistä löytyy päihdeongelmaisia, oravanpyörässä juoksevia, sosiaalisesti kömpelöitä, vaikea luonteisia, pinnallisia, väkivaltaisia, seksin vonkaajia, pettäjiä jne.
On siis hieman outo olettama, että pariutuminen tai lapsen teko itsessään tekisi kenestäkään ylivertaista yksilöä muihin miehiin nähden. Tämän tosiasian voisit varmistaa vasta jos itse asuisit kyseisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kyseenalainen olettama on se, että kaikki työssäkäyvät, parisuhteessa elävät ja/tai lapsia omaavat miehet olisivat jotenkin automaattisesti "hyviä ja kunnollisia miehiä".
Perustatko olettamasi someen, yksittäisiin illanistujaisiin ja kavereiden kertomuksiin?
AP vastaa: Perustan nämä stereotyyppiset tyypit omiin kokemuksiin höystettynä (oudolla) huumorilla ja kavereiden kertomuksilla. Ja en tietääkseni väittänyt, että kaikki parisuhteessa elävät ovat kunnollisia miehiä. Tämä oli minun katsaukseni näihin markkinoihin, joihin olen tässä hetkisen aikaa yrittänyt tutustua. :D
Vierailija kirjoitti:
Perustatko olettamasi someen, yksittäisiin illanistujaisiin ja kavereiden kertomuksiin? Noh, aika moni kuitenkin haluaa antaa elämästään ja näin ollen myös parisuhteestaan jos ei nyt täydellisen, niin ainakin suht miellyttävän kuvan, ne vähemmän mieluisat puolet pidetään yleensä visusti omana tietona tai ainakin niistä avaudutaan valikoiden. Muutenhan sitä joutuisi myöntämään itselleen ja siinä sivussa muillekin erehtyneensä miehensä suhteen ja jos vielä on yhteisiä lapsia tai eläimiä, suurta yhteistä asuntolainaa sekä muita sitoumuksia, ei takaisinpäin peruuttaminen ole kovinkaan helppoa.
Ihan yhtä lailla niistä parisuhteessa elävistä, ehkä perheellisistäkin miehistä löytyy päihdeongelmaisia, oravanpyörässä juoksevia, sosiaalisesti kömpelöitä, vaikea luonteisia, pinnallisia, väkivaltaisia, seksin vonkaajia, pettäjiä jne.
On siis hieman outo olettama, että pariutuminen tai lapsen teko itsessään tekisi kenestäkään ylivertaista yksilöä muihin miehiin nähden. Tämän tosiasian voisit varmistaa vasta jos itse asuisit kyseisen miehen kanssa.
Mitä tuo seksin vonkaaminen tarkoittaa? Jos mies on 195cm, tuuheahiuksinen, valkoihoinen, 'hyvin varustettu' ja matala rasvaprosentti korkeilla poskipäillä, niin hän ei ehkä "vonkaa" seksiä, koska sitä tarjotaan hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo seksin vonkaaminen tarkoittaa? Jos mies on 195cm, tuuheahiuksinen, valkoihoinen, 'hyvin varustettu' ja matala rasvaprosentti korkeilla poskipäillä, niin hän ei ehkä "vonkaa" seksiä, koska sitä tarjotaan hänelle.
Tosi henkilökohtaisia eroja on, mutta kyllä oma naisnäkökulmakokemukseni on, että miehet keskimäärin enemmän on kiinnostuneista seksistä ihan vaan huvittelun vuoksi, kun taas naiset mieluummin harrastavat seksiä niin, että siinä on jotain aitoa tunnettakin mukana. Mä en henkilökohtaisesti yleensä edes puhu seksistä, vaan rakastelusta, koska mun sanastossa seksi on suoritus, rakastelu on tunnevaltainen kokemus. Olen tavallisen näköinen nainen enkä varmastikaan herättäisi kuvailemassasi komeassa alfauroksessa mitään kiinnostusta ensinäkemältä. Mutta jos hän nyt jostain kumman syystä haluaisi minut, niin en kyllä hetkessä heittäytyisi syliin.
Tuossa iässä kunnon miehet on viettämässä aikaa vaimonsa ja lastensa kanssa.
Mutta jatka ihmeessä listojesi tekoa, kyllä se siitä 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7) kunnon miehiä ei valitettavasti ole ikäluokassasi enää vapaana. Täysin mahdotonta löytää täysipäistä miestä ilman vakavaa riippuvuutta, mt-ongelmia jne.
Miksi onkin niin, että miehissä on lähes mahdotonta löytää ns. "kunnon miestä" siinä 25-30 ikävuoden jälkeen? Siis on aina joku juttu (alko, vonkaaja, mt-ongelmat, rikollisuutta, muuta), johon tyssää. Naisissa jostain syystä löytyy huomattavasti enemmän sellaisia, joilla on pinkka koossa. Miksi?
"Naisissa jostain syystä löytyy huomattavasti enemmän sellaisia, joilla on pinkka koossa"
Melko erikoinen väite 🙄.
Muistaakseni noin 35% naisista syö / on syönyt mielialalääkkeitä, ja mitä nyt omankin tuttavapiirini 30-40v sinkkunaisia katson, niin ei heistä kyllä huoku minkäänlaista onnellisuutta tai elämäniloa. Enemmänkin näitä naisia leimaa katkeruus, epävakaa käytös ja täysin todellisuudesta irrallaan oleva käsitys omasta arvostaan.
Olennainen puuttui tästä. Pari kk sitten eronnut kahdenkymmenen vuoden avioliitosta. Sitten etsitään hullun lailla naista. Nainen kun nainen käy. Jutut pyörii vaan exän petollisuudessa tai muuten vaan exän ympärillä. Omien puheidensa mukaan on "päässyt hienosti erosta yli". Näitä mä tapasin tinderissä aikanaan paljon. Tämmöisen kun tapaa niin kannattaa poistua kiireesti takavasemmalle.
Kyllä niitä hyviäkin miehiä on, ystäväni esimerkiksi meni juuri naimisiin mukavan miehen kanssa, jonka tapasi Tinderissä vuosi sitten. 37 vuotiaita ovat molemmat.
Väittäisin että tinderissäkin pätee yleisesti ottaen se sääntö, että hyvät tyypit kyllä löytävät hyviä tyyppejä, ja ääliöt löytävät toisia ääliöitä. Jos vastaan tulee koko ajan vain k*sipäitä, niin todennäköisin syy lienee se että olet itsekin k*sipää, ja houkutat puoleesi kaltaisiasi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kunnon mies on kiinni siihen saakka, kun vaimo alkaa kyllätymään miehen vuosi vuodelta madaltuvaan sexdriveen, eli oikein hyvä saalis naiselle, joka kaipaa vain tavallista arkea ilman läheisyyttä ja seksiä, kun sellaisen vapailta markkinoilta löytää. Hänellekin tuli ihan yllätyksenä, että miksi ero tuki. Osa kyynistynyt erosta, mutta parhaimmillaan oikein hyvä mies, joka rakastaa lapsiaan.
Sinkkumarkkinoilla on myös hyvissä miehissä myös leskiä, jotka arvostavat puolisoon, perhettään ja varoen tutustuen heistä saa erinomaisen puolison 2. kierrokselle. Jopa paremman kuin hän 1. kierroksella, koska ymmärtää, ettei puoliso ole itsestäänselvyys. Ap, jos kohtaat - älä mieti kahdesti, koska kelpaa muillekin ;)
Naimisissa oleva panomies.
Koulutettu, hyvätuloinen, ok näköinen, puhelias ja sosiaalinen.
Vaimo, perhe, farmariauto (sähkö) ja omakotitalo halutulla alueella.
Kierrossa vähintään sen 2-3 muutakin naista, satunnaisten hoitojen lisäksi.
Hupsista keikkaa, kuvailin juuri itseni...
M41
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä hyviäkin miehiä on, ystäväni esimerkiksi meni juuri naimisiin mukavan miehen kanssa, jonka tapasi Tinderissä vuosi sitten. 37 vuotiaita ovat molemmat.
Väittäisin että tinderissäkin pätee yleisesti ottaen se sääntö, että hyvät tyypit kyllä löytävät hyviä tyyppejä, ja ääliöt löytävät toisia ääliöitä. Jos vastaan tulee koko ajan vain k*sipäitä, niin todennäköisin syy lienee se että olet itsekin k*sipää, ja houkutat puoleesi kaltaisiasi.
Tapaamisesta vuosi, nyt jo naimisiin ja mies luokiteltu "kunnon mieheksi".
No huh huh.
Mä ennustan tolle suhteelle yhtä lasta, avioeroa ja huoltajuuskiistaa viimeistään vuonna 2024.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaamisesta vuosi, nyt jo naimisiin ja mies luokiteltu "kunnon mieheksi".
No huh huh.
Mä ennustan tolle suhteelle yhtä lasta, avioeroa ja huoltajuuskiistaa viimeistään vuonna 2024.
OK, kuulostat aika "valoisalta" persoonalta.
Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden ikisinkkumiehen, mutta hän ei ole luuseri eikä mitään sellaista. Komea on ja hyvätuloinen. Häntä ei kiinnosta parisuhde ja jakaa elämää jonkun kanssa. Hän tulee ja menee miten huvittaa, mutta silti hänellä on hyvin usein nainen. Kysyin kerran tätä mieheltäni, niin sano ettei ikinä ota vakituista kumppania jarruttamaan elämää.
Tämä ikisinkku ei osu sinun 4 kohtaan.
Ei tietenkään osu kun hän on peluri.
Vierailija kirjoitti:
"7) Kunnon mies. Tällaista en ole onnistunut löytämään, joten en ole ihan varma, onko tämä todellinen tyyppi. Jos on, niin todennäköisesti hän piileskelee kämpällään ja toivoo, että löytäisi itselleen kumppanin esim. niin, että tämä ilmestyisi ovelle soittamaan ovikelloa."
Kunnon miehet - nimenomaan keski-ikäiset miehet - huolehtivat itsestään, perheestän ja työstään eivätkä ole ns. vapailla markkinoilla sinkkunaisten pyydystettävissä.
Luulisi että te naiset tunnistaisitte näitä kunnon miehiä esimerkiksi työpaikoillanne, lastenne harrastusten kautta (valmentajat, muiden lasten isät) jne. Kai te nyt töissä sentään käytte, kun olette niin tasokkaita itse?
Eikö yhdellekään ystävälle ole sattunut osumaan kunnon miestä? Jos ei niin pistää miettimään, minkälaisessa seurassa oikein liikutte.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhdellekään ystävälle ole sattunut osumaan kunnon miestä? Jos ei niin pistää miettimään, minkälaisessa seurassa oikein liikutte.
AP vastaa: On osunut ainakin yhdelle kaverille kiva mies Tinderistä. Mutta hänestä ei saa kirjoitettua hauskoja stereotypioita. ;)
Tästä käsittämättömästä umpihumalaisen autistin käsialaa olevasta mökellyksestä ei voi tehdä muuta yhteenvetoa kuin sen, että naisen ei tarvitse tarjota kuin lämmin reikä niin aina riittää kiinnostuneita miehiä. Korvien välissä ei tarvitse olla yhtään mitään.