Sinkkunaisen mietintöjä miestyypeistä - millaisia puuttuu valikosta?
Olen kohtuullisen tuore keski-ikäinen sinkku, vasta palannut karjamarkkinoille eron jälkeen. Mielenkiintoista, kuinka monenlaisia miehiä on ehtinyt tulla vastaan. Tähän mennessä vastaan tulleita miestyyppejä:
1) Seksinvonkaaja. Pintavilkaisulla ihan ok mies, vaikuttaa mukavalta hetken, mutta sitten alkaa vihjailu. Ja jos ei vihjailu riitä, niin suorasukainen ehdottelu. "Ei sinun tarvitse välttämättä alkaa minun kanssani ihmissuhteeseen, pelkkä seksikin kyllä riittää".
2) Juoppo. Tuoppi on tärkeämpi kuin nainen. "Kun mä oon vapaalla, niin mä voin tehdä mitä vaan, vaikka juoda kaljaa". Mielenkiintoista olisi kuulla, mitä muuta voisit kuvitella tekeväsi. Kun tämä tyyppi juo tarpeeksi, hän muuttuu nopeasti seksinvonkaajaksi.
3) Erossa siipeensä saanut. Miehen erosta on lähes kymmenen vuotta, mutta hän ei ole valmis uuteen suhteeseen, koska ei luota enää naisiin. "Mut hei, ota yhteyttä myöhemmin, katotaan parin vuoden päästä, jos asiat olis silloin paremmin". Voin kertoa, ei ole.
4) Ikisinkku. Yksin asuva keski-ikänen mies, joko syrjäytynyt kaupunkiasuja, työlleen omistautunut oravanpyörässä juoksija tai maalla asuva metsätilallinen. Pisin naissuhde on on kestänyt puoli vuotta ja siitäkin on jo 15 vuotta aikaa. Rupattelee mukavia, mutta ei ymmärrä flirttailusta mitään. Kavereina on kiva olla!
5) Tekoäly. Nörtähtävä mies, joka elää (tieto)tekniikan maailmassa eikä ymmärrä ihmissuhteista mitään. On saattanut olla parisuhteessa, perustaa jopa perheen, mutta avioliitto on kariutunut siihen, että se ei toimikaan niin kuin sen teoriassa pitäisi. "En osaa yhtään sanoa, miksi mun avioliitto päättyi."
6) Peluri. Mies, jolla on rahaa ja ainakin jonkin verran ulkonäköä. Todennäköisesti menestynyt yrittäjä. Kiireinen pintaliitäjä, joka etsii naisia, joita voi sitten pikaisella tahdilla laittaa kiertoon. Ei pysty kiireiltään keskittymään parisuhteen rakentamiseen.
7) Kunnon mies. Tällaista en ole onnistunut löytämään, joten en ole ihan varma, onko tämä todellinen tyyppi. Jos on, niin todennäköisesti hän piileskelee kämpällään ja toivoo, että löytäisi itselleen kumppanin esim. niin, että tämä ilmestyisi ovelle soittamaan ovikelloa.
Kertokaa mulle lisää, millaisia tyyppejä teidän kohdalle on sattunut?
Kommentit (157)
Yrittäjä. Hänen elämänsä pyörii yrityksen ympärillä ja hän uskoo kuuluvansa yhteiskunnan eliittiin kun on yrittäjä. Todellisuudessa firma voi pyöriä osaksi tukirahoilla. Joka tapauksessa kaikki muu elämässä saa väistyä ja hän odottaa myös että tuleva kumppani asettaa tuon firman etusijalle. Voi olla että halu löytää kumppani on pohjimmiltaan tarve saada ilmainen taloudenhoitaja, että firmaan on helpompi keskittyä.
Poikkeuksetta ne naiset joita tiedän jotka toistavat tätä "ei ole hyviä miehiä" mantraa, ovat itse hyvin epävakaita ja epämiellyttäviä tapauksia.
Tässäkin asiassa tyhjät tynnyrit kumisee eniten: normaalit naiset joita tiedän ovat joko vakaassa parisuhteessa, tai tapailevat mukavia miehiä. Mutta sitten kaiken maailman kaksisuuntaiset mentalisti naiset usein valittavat kuinka "kaikki miehet ovat ihan pe*seestä", ymmärtämättä sitä että he ovat itse aivan kaameaa seuraa.
Parisuhdemarkkinoillakin vesi löytää kyllä tasonsa: jos et löydä hyvää kumppania, ongelma olet todennäköisesti sinä itse, ei kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi asetut heti markkinoille eron jälkeen? Luulin että nainen on yksin onnellisimmillaan.
En heti. Kaksi vuotta olen nyt asunut itsekseni. Olen tyytyväinen elämääni, mutta toivoisin vielä olevani tyytyväisyyden lisäksi myös onnellinen. Jos se ei onnistu, tyytyväisyyskin on varmaan ihan hyvä.
AP
Olen seurannut yhden hyvän miehen sinkkuilua lähietäisyydeltä. Hän meni Tinderiin, mutta ahdistui nopeasti siitä kun tajusi miten moni nainen aidosti etsii parisuhdetta ja tuntui olevan kiinnostunut juuri hänestä. Sekin ehkä kertoo vähän siitä miestarjonnasta, että kyllä ne naiset piirittää ihan toden teolla kun löytyy hyvä tapaus. Mies taisi olla Tinderissä pari viikkoa kunnes poisti äpin.
Lopulta hänet iskettiin baarista kaksi kuukautta sen jälkeen kun oli muuttanut pois edellisen naisen luota. Pakko sanoa, että en olisi voinut kuvitellakaan, että hän olisi jaksanut sitä jatkuvaa pettymysten tuottamista toisille ihmisille, hän kun ei ole ollenkaan peluri tai venkoilija, vaan empaattinen ja hyväntahtoinen tapaus.
Itse olen kunnon mies, mutta eipä sitä moni tiedä ja toisaalta hankala sitä on yrittää kenellekään kertoa tai todistaa. Nämä on vaikeita asioita joskus nämä parisuhde asiat. Luulen, ettei tarpeeksi hyviä kohtaamispaikkoja ole. Tinder liian pinnallinen ja huono paikka, missä ei ikinä voi olla varma toisesta ja epäilen, että sitä kautta mitään löytäisi. Tinderissä paljon enemmän miehiä tyrkyllä ja naisilla monta rautaa tulessa. Lisäksi moni swaippailee väärillä perusteilla ja pilkkaavat toisten profiileita. En halua tämmöiseen osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kunnon mies, mutta eipä sitä moni tiedä ja toisaalta hankala sitä on yrittää kenellekään kertoa tai todistaa. Nämä on vaikeita asioita joskus nämä parisuhde asiat. Luulen, ettei tarpeeksi hyviä kohtaamispaikkoja ole. Tinder liian pinnallinen ja huono paikka, missä ei ikinä voi olla varma toisesta ja epäilen, että sitä kautta mitään löytäisi. Tinderissä paljon enemmän miehiä tyrkyllä ja naisilla monta rautaa tulessa. Lisäksi moni swaippailee väärillä perusteilla ja pilkkaavat toisten profiileita. En halua tämmöiseen osallistua.
Mikä tekee sinusta kunnon miehen?
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksetta ne naiset joita tiedän jotka toistavat tätä "ei ole hyviä miehiä" mantraa, ovat itse hyvin epävakaita ja epämiellyttäviä tapauksia.
Tässäkin asiassa tyhjät tynnyrit kumisee eniten: normaalit naiset joita tiedän ovat joko vakaassa parisuhteessa, tai tapailevat mukavia miehiä. Mutta sitten kaiken maailman kaksisuuntaiset mentalisti naiset usein valittavat kuinka "kaikki miehet ovat ihan pe*seestä", ymmärtämättä sitä että he ovat itse aivan kaameaa seuraa.
Parisuhdemarkkinoillakin vesi löytää kyllä tasonsa: jos et löydä hyvää kumppania, ongelma olet todennäköisesti sinä itse, ei kaikki muut.
Suurin osa miehistä yrittää vierittää kotityöt naisen niskaan. Miehet eivät hoida mielenterveysongelmiaan. Paljon on väkivaltaisia ja alkoholisteja. Tunteista ei puhuta.
Suurelle osalle naisista ei riitä yhtä hyvää miestä kuin nainen itse. Se ei ole naisen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä yrittää vierittää kotityöt naisen niskaan. Miehet eivät hoida mielenterveysongelmiaan. Paljon on väkivaltaisia ja alkoholisteja. Tunteista ei puhuta.
Suurelle osalle naisista ei riitä yhtä hyvää miestä kuin nainen itse. Se ei ole naisen syy.
Menisit jonnekin muualle julistamaan omaa erinomaisuuttasi, ei ketään kiinnosta. Yksin sä jäät, ja se onkin varmasti parasta myös sinulle itsellesi, kun olet niin paljon muita parempi.
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta olet keski-ikäinen eronnut haahka, joten markkina-arvosi on nollassa ja ihme, että pystyt saamaan edes noita luettelemiasi miehiä ja kelpaat jollekkin seksiin.
Naisen markkina-arvohuippu on 22 vuotiaana, sitten alkaa alamäki. Miksi ihmeessä keski-ikäiset"kunnon miehet"olisivat olleet vapaita enää vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon mies: hoitaa asiansa, on vastuullinen, luotettava, yksi avioinen, kiltti, empaattinen, tasa-arvoinen, päihteetön, väkivallaton, talousasiat kunnossa, lapsi ja eläinrakas, rakastava ja välittävä, hyväntekijä, sosiaalinen, osaa puhua tunteista ja joka asiasta, kunnioittaa kaikkia ihmisiä, perhe elämä kunnossa, ei ole addiktoitunut, tasapainoinen, normaalipainon mitoissa, jnejne. Eli pakka kunnossa.
Noista ehkä tuo viimeinen vähemmän tärkeä, sillä lievä ylipaino ei haittaa ketään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon mies: hoitaa asiansa, on vastuullinen, luotettava, yksi avioinen, kiltti, empaattinen, tasa-arvoinen, päihteetön, väkivallaton, talousasiat kunnossa, lapsi ja eläinrakas, rakastava ja välittävä, hyväntekijä, sosiaalinen, osaa puhua tunteista ja joka asiasta, kunnioittaa kaikkia ihmisiä, perhe elämä kunnossa, ei ole addiktoitunut, tasapainoinen, normaalipainon mitoissa, jnejne. Eli pakka kunnossa.
Noista ehkä tuo viimeinen vähemmän tärkeä, sillä lievä ylipaino ei haittaa ketään...
Hyvä lista, mutta yksi oleellinen asia unohtui: miehen pitää olla myös hyvännäköinen. Jos miehen kasvot on ihan kamalan näköiset, ei hommasta tule mitään, vaikka hänellä olisikin sydän puhdasta kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kyseenalainen olettama on se, että kaikki työssäkäyvät, parisuhteessa elävät ja/tai lapsia omaavat miehet olisivat jotenkin automaattisesti "hyviä ja kunnollisia miehiä".
Perustatko olettamasi someen, yksittäisiin illanistujaisiin ja kavereiden kertomuksiin? Noh, aika moni kuitenkin haluaa antaa elämästään ja näin ollen myös parisuhteestaan jos ei nyt täydellisen, niin ainakin suht miellyttävän kuvan, ne vähemmän mieluisat puolet pidetään yleensä visusti omana tietona tai ainakin niistä avaudutaan valikoiden. Muutenhan sitä joutuisi myöntämään itselleen ja siinä sivussa muillekin erehtyneensä miehensä suhteen ja jos vielä on yhteisiä lapsia tai eläimiä, suurta yhteistä asuntolainaa sekä muita sitoumuksia, ei takaisinpäin peruuttaminen ole kovinkaan helppoa.
Ihan yhtä lailla niistä parisuhteessa elävistä, ehkä perheellisistäkin miehistä löytyy päihdeongelmaisia, oravanpyörässä juoksevia, sosiaalisesti kömpelöitä, vaikea luonteisia, pinnallisia, väkivaltaisia, seksin vonkaajia, pettäjiä jne.
On siis hieman outo olettama, että pariutuminen tai lapsen teko itsessään tekisi kenestäkään ylivertaista yksilöä muihin miehiin nähden. Tämän tosiasian voisit varmistaa vasta jos itse asuisit kyseisen miehen kanssa.
Kaikki parisuhteessa olevat eivät ole kunnon miehiä, mutta kunnon miehet ovat tyypillisesti parisuhteessa. Tai jos joutuvat sinkuksi esim. naisen törttöilyn seurauksena, niin löytävät helposti uuden ja ovat siksi vapailla markkinoilla vain harvoin ja vähän aikaa.
Eivät kaikki halua löytää uutta naista koskaan. ITsehän erosin 8 vuoden liitosta vuonna 2018 ja heti perään otin parin vuoden laastarin, mutta sitten ovat saaneet jäädä. Jokunen irtonumero on ollutmutta siinä se. Pitää olla todella hyvä että otan uutta vakituiseksi enää. Naisissakin suurin osa jämiä 40+
Olen tuo peluri. Miksi ihmeessä syytäisin itse ansaitsemiani rahoja jonkun naisen käyttöön kun saan ilmaiseksi seksiä sen minkä haluan? Partnerini ovat vieläpä nuoria alle 25v lähes kaikki. Tuskimpa pystyt kilpailemaan heidän kanssaan. m44
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo peluri. Miksi ihmeessä syytäisin itse ansaitsemiani rahoja jonkun naisen käyttöön kun saan ilmaiseksi seksiä sen minkä haluan? Partnerini ovat vieläpä nuoria alle 25v lähes kaikki. Tuskimpa pystyt kilpailemaan heidän kanssaan. m44
Ei ole. Etkä ole. On runkkufantasiasi.
Oman kokemukseni mukaan kunnon miehiä "ei ole" niin kauan kun itsellä haastetta itsensä kanssa.
Itse aikuistuin 40+ ja tapasin huomaavaisen, viisaan ja lämpimän miehen. Suhde oli heti alusta asti ns vakava ja vakaa.
Aiemmin pyörin vaikeiden pelle-miesten kanssa ja oli draamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kyseenalainen olettama on se, että kaikki työssäkäyvät, parisuhteessa elävät ja/tai lapsia omaavat miehet olisivat jotenkin automaattisesti "hyviä ja kunnollisia miehiä".
Perustatko olettamasi someen, yksittäisiin illanistujaisiin ja kavereiden kertomuksiin? Noh, aika moni kuitenkin haluaa antaa elämästään ja näin ollen myös parisuhteestaan jos ei nyt täydellisen, niin ainakin suht miellyttävän kuvan, ne vähemmän mieluisat puolet pidetään yleensä visusti omana tietona tai ainakin niistä avaudutaan valikoiden. Muutenhan sitä joutuisi myöntämään itselleen ja siinä sivussa muillekin erehtyneensä miehensä suhteen ja jos vielä on yhteisiä lapsia tai eläimiä, suurta yhteistä asuntolainaa sekä muita sitoumuksia, ei takaisinpäin peruuttaminen ole kovinkaan helppoa.
Ihan yhtä lailla niistä parisuhteessa elävistä, ehkä perheellisistäkin miehistä löytyy päihdeongelmaisia, oravanpyörässä juoksevia, sosiaalisesti kömpelöitä, vaikea luonteisia, pinnallisia, väkivaltaisia, seksin vonkaajia, pettäjiä jne.
On siis hieman outo olettama, että pariutuminen tai lapsen teko itsessään tekisi kenestäkään ylivertaista yksilöä muihin miehiin nähden. Tämän tosiasian voisit varmistaa vasta jos itse asuisit kyseisen miehen kanssa.
Kaikki parisuhteessa olevat eivät ole kunnon miehiä, mutta kunnon miehet ovat tyypillisesti parisuhteessa. Tai jos joutuvat sinkuksi esim. naisen törttöilyn seurauksena, niin löytävät helposti uuden ja ovat siksi vapailla markkinoilla vain harvoin ja vähän aikaa.
Eivät kaikki halua löytää uutta naista koskaan. ITsehän erosin 8 vuoden liitosta vuonna 2018 ja heti perään otin parin vuoden laastarin, mutta sitten ovat saaneet jäädä. Jokunen irtonumero on ollutmutta siinä se. Pitää olla todella hyvä että otan uutta vakituiseksi enää. Naisissakin suurin osa jämiä 40+
Ei ole. Miehiä on enemmän. Ja naiset ovat aina ihmisrodun selviämisen kannalta tärkeämpiä kuin miehet ja arvokkaampia. Ensiksikin synnyttäjinä ja toiseksi lasten hoitajina ja hengissäpitäjinä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta olet keski-ikäinen eronnut haahka, joten markkina-arvosi on nollassa ja ihme, että pystyt saamaan edes noita luettelemiasi miehiä ja kelpaat jollekkin seksiin.
Naisen markkina-arvohuippu on 22 vuotiaana, sitten alkaa alamäki. Miksi ihmeessä keski-ikäiset"kunnon miehet"olisivat olleet vapaita enää vuosikymmeniin.
Miehen markkina- arvo on aina nolla. Koska teitä miehiä on enemmän, kuin naisia, ja parisuhde heikentää naisen terveyttä ja elämänlaatua. Ainoastaan mies joka on hyvä ja pystyy tarjoamaan hyvät resurssit on markkina- arvoltaan edes jonkinlainen. Sinä olet negatiivinen markkina- arvoltasi.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7) kunnon miehiä ei valitettavasti ole ikäluokassasi enää vapaana. Täysin mahdotonta löytää täysipäistä miestä ilman vakavaa riippuvuutta, mt-ongelmia jne.
Mä olen monta kertaa Tinderissä matchannyt 4-kymppisen tosi mukavanoloisen ja kiinnostavan miehen kanssa, mutta koska on paljastunut, että miehellä on alle teini-ikäisiä lapsia, niin en ole halunnut tutustua enempää, kun itse en pidä lapsista.
Noihin ei kannata sotkeutua- pääset varahuoltajaksi äidin velvollisuuksilla, mutta et oikeuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisit jonnekin muualle julistamaan omaa erinomaisuuttasi, ei ketään kiinnosta. Yksin sä jäät, ja se onkin varmasti parasta myös sinulle itsellesi, kun olet niin paljon muita parempi.
Älä vedä hernettä nenään faktojen kertomisesta.
Epäiletkö hänen olemassaoloaan?