Sinkkunaisen mietintöjä miestyypeistä - millaisia puuttuu valikosta?
Olen kohtuullisen tuore keski-ikäinen sinkku, vasta palannut karjamarkkinoille eron jälkeen. Mielenkiintoista, kuinka monenlaisia miehiä on ehtinyt tulla vastaan. Tähän mennessä vastaan tulleita miestyyppejä:
1) Seksinvonkaaja. Pintavilkaisulla ihan ok mies, vaikuttaa mukavalta hetken, mutta sitten alkaa vihjailu. Ja jos ei vihjailu riitä, niin suorasukainen ehdottelu. "Ei sinun tarvitse välttämättä alkaa minun kanssani ihmissuhteeseen, pelkkä seksikin kyllä riittää".
2) Juoppo. Tuoppi on tärkeämpi kuin nainen. "Kun mä oon vapaalla, niin mä voin tehdä mitä vaan, vaikka juoda kaljaa". Mielenkiintoista olisi kuulla, mitä muuta voisit kuvitella tekeväsi. Kun tämä tyyppi juo tarpeeksi, hän muuttuu nopeasti seksinvonkaajaksi.
3) Erossa siipeensä saanut. Miehen erosta on lähes kymmenen vuotta, mutta hän ei ole valmis uuteen suhteeseen, koska ei luota enää naisiin. "Mut hei, ota yhteyttä myöhemmin, katotaan parin vuoden päästä, jos asiat olis silloin paremmin". Voin kertoa, ei ole.
4) Ikisinkku. Yksin asuva keski-ikänen mies, joko syrjäytynyt kaupunkiasuja, työlleen omistautunut oravanpyörässä juoksija tai maalla asuva metsätilallinen. Pisin naissuhde on on kestänyt puoli vuotta ja siitäkin on jo 15 vuotta aikaa. Rupattelee mukavia, mutta ei ymmärrä flirttailusta mitään. Kavereina on kiva olla!
5) Tekoäly. Nörtähtävä mies, joka elää (tieto)tekniikan maailmassa eikä ymmärrä ihmissuhteista mitään. On saattanut olla parisuhteessa, perustaa jopa perheen, mutta avioliitto on kariutunut siihen, että se ei toimikaan niin kuin sen teoriassa pitäisi. "En osaa yhtään sanoa, miksi mun avioliitto päättyi."
6) Peluri. Mies, jolla on rahaa ja ainakin jonkin verran ulkonäköä. Todennäköisesti menestynyt yrittäjä. Kiireinen pintaliitäjä, joka etsii naisia, joita voi sitten pikaisella tahdilla laittaa kiertoon. Ei pysty kiireiltään keskittymään parisuhteen rakentamiseen.
7) Kunnon mies. Tällaista en ole onnistunut löytämään, joten en ole ihan varma, onko tämä todellinen tyyppi. Jos on, niin todennäköisesti hän piileskelee kämpällään ja toivoo, että löytäisi itselleen kumppanin esim. niin, että tämä ilmestyisi ovelle soittamaan ovikelloa.
Kertokaa mulle lisää, millaisia tyyppejä teidän kohdalle on sattunut?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vikaa 3 miehessä on? Se ettette voi saada heitä?
T 3 mies
Niin, jos etsii parisuhdetta, niin sitä ei voi tyypin 3 kanssa saada.
Työnarkomaanit ja ghostaajat, toki sopii ominaisuutena moneen noista erikseenkin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kyllä mikä tuossa 4. niin huonoa on, sekö että ei ymmärrä flirttailua? Eikö sen pitäisi olla hyvä asia, ei lähde baarissa heti ensimmäisen flirttailevan naisen mukaan jos parisuhteen aloitatte.
- Niin. Ei välttämättä mitään, tai en minä niin voi sanoa koska tuosta listauksesta muistutan ehkä enitien juuri häntä. Oma kohtaloni on ollut päästä tai joutua kuinka vain nais(t)en kanssa parhaimmassakin tapauksessa joko kaveriksi tai jodienkin kanssa ystäviksi. Ei älkää ymmärtäkö väärin. Arvostan ja kunnioitan kaveruuttani ja ystävyyksiäni naisten kanssa erinomaisen paljon mutta aina joskus sitä on ennättänyt toivoa, että joko lisin kohdannut hänet, jonka kanssa voisin edetä yhteisymmärryksessä parisuhteeseen.
Toisaalta syytä sinkkuuten voi etsiä minusta itsestäni, koska en jaksa tai viitsi aktiivisesti metsästää ja hakea kumppania. En ole Tinderissä tai muussa treffi aplikaatiossa käy harvakseltaan baareissa tai yökerhoissa, niin missäpä sitä toiseen törmäisi vaikka tiedän liiankin hyvin sanonnnan siitä, että sen yhden ja erityisen voi kohdata ja löytää missä vain. Mutta tiedän myös kokemuksesta, että ellei ihmeitä tapahdu huomaas taas on pia kuinka onn mennyt yksi vuosi lisää sinkkuna.
Toisaalta vaikka huomaan välillä ajattelevani ja haaveksiviani kumppanista, niin vaikka en osaa oitää itseäni erityisen introverttina niin viihdyn kai liian hyvin sinkkuna kun kumppanin löytämine olisi enempi täydennystä elämääni kuin jotain sellaista, jota en ainakaan vielä tiedosta, miksi en selviäsi ja pärjäsi enemmän ja vähemmän hyvin ilmankin.
Naistyyppejä:
1. Läheisriippuvainen holhooja, joka hyysää juoppoja eikä anna näiden juoda rauhassa. Ei mene jakeluun, ettei toinen halua AA:han.
2. Kolmen lapsen yksinhuoltaja, joka haluaa, että mies kustantaa kaiken ja rupeaa isäksi hänen laumalleen. Sormukset pitäisi ostaa heti ja häät varata. Vaanii tilaisuutta hyötyä kaikesta.
3. Martta. Leipoo, opastaa ja siivoaa paitsi omassa myös miehen kodissa. Neljä lasta ja kaksi lapsenlasta.Tietää ja osaa kaiken. Lopulta siivoaa miehenkin elämästään.
4. Elintasoelli, joka kertoilee aiemman puolisonsa merkittävistä tutuista. Mikään ei ole riittävän kallista tai kuuluisaa. Esittää itseään parempaa ja kiskoo miehen köysissä oopperajuhlille näytille. Kylmä kuin kala.
Ps. Olen itse nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon miehet ovat kotona perheensä parissa. Huolehtivat asioista. Eivät viinapäissään örvellä kapakoissa. Siksi on niin vaikeaa löytää sopivaa miestä.
Näin on,tapasin tällaisen kunnon miehen harrastuksen parissa. Oli jokin aika sitten eronnut ja useampi lapsi. Sanoi ettei ikinä mene minnekään deittisaitille,livenä tulee jos on tullakseen. Aika hänellä kuluu aika pitkälti juuri perheen parissa.
Ehkä nyt alan ymmärtämään mistä kumpuaa juoksut juostu,feminismi petti naisten ajatuksenkulku. Kaikesta ei voida syyttää miehiä eikä feminismiä. Vika saattaa olla hyvinkin siellä peilissä. Olen vaan niin lopen kyllästynyt sonnassa piehtaroiviin naisiin ketkä rupesi kiertämään podcastista toiseen parjaamassa maailman pahuutta.
Olisi todella mielenkiintoista nähdä tutkimustuloksia, miten näin kyyniset ihmiset pariutuvat.
Kaikki hyveet äärimmilleen vietynä ovat lopulta paheita.
- perhekeskeinen, eli laittaa omat lapset uuden onnen edelle
- odottaa sitä oikeaa rakkautta eli aloitekyvytön
- rakkaudessa pettynyt eli märehtijä
- itsenäinen eli eristäytyjä
- edustava eli :elintasoelli: tai :-kolli:
- hyvä käsistään eli mummukkamartta tai rasvanäppireiska
Vierailija kirjoitti:
Kunnon miehet ovat kotona perheensä parissa. Huolehtivat asioista. Eivät viinapäissään örvellä kapakoissa. Siksi on niin vaikeaa löytää sopivaa miestä.
Tämäkö tähden monen parisuhteessa olevan miehen on helpompi löytää itselleen rinnakkaisn suhde kuin osan miesten sitä ensimmäsitkään parisuhteessa. - Siis siksi, kun edelleen elää vahva usko siihem että jos mies elää tai tiedetään eläneen ja viihtyneen pidempään sinkkuna, niin hänessä täytyy olla jotain vikaa tai erityisitä puutetta; jollei mutta niin hän on todennäköisesti (kaappi)homo, jos hänellä on lähipiirissään tolkullisia naisia kavereina.
Vierailija kirjoitti:
7) kunnon miehiä ei valitettavasti ole ikäluokassasi enää vapaana. Täysin mahdotonta löytää täysipäistä miestä ilman vakavaa riippuvuutta, mt-ongelmia jne.
Miksi onkin niin, että miehissä on lähes mahdotonta löytää ns. "kunnon miestä" siinä 25-30 ikävuoden jälkeen? Siis on aina joku juttu (alko, vonkaaja, mt-ongelmat, rikollisuutta, muuta), johon tyssää. Naisissa jostain syystä löytyy huomattavasti enemmän sellaisia, joilla on pinkka koossa. Miksi?
Minä lisään listaan oman riesani: huonomuistisen ukkomiehen. Minusta kiinnostuivat lähinnä nämä ikävuosieni 16-50 välillä. Viisikymppisenä heitin pariutumisajatuksen menemään (kun rakastuin numeroon 4 ja poltin näppini).
Ö) Huonomuistinen ukkomies. Hullaantuu palavasti ensi silmäykseltä ja unohtaa mainita olevansa ukkomiehiä. Pystyy selostamaan koko kesälomansa tapahtumat lipsauttamatta vihjettäkään siitä, että on tehnyt mökkireissut ja ulkomaanmatkat vaimonsa kanssa. Rakastaa poikamiehen leikkimistä siihen saakka, kun kesken seksin saa omantunnonkohtauksen ja paljastaa itsensä. Toivoo kuitenkin lupaa saada jatkaa salasuhdetta edes seksin osalta hamaan tulevaisuuteen.
Tuolla edellä aloitettiin samanlainen lista naisista. Taidan lisätä itseni sinne Ö-prototyypiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7) kunnon miehiä ei valitettavasti ole ikäluokassasi enää vapaana. Täysin mahdotonta löytää täysipäistä miestä ilman vakavaa riippuvuutta, mt-ongelmia jne.
Miksi onkin niin, että miehissä on lähes mahdotonta löytää ns. "kunnon miestä" siinä 25-30 ikävuoden jälkeen? Siis on aina joku juttu (alko, vonkaaja, mt-ongelmat, rikollisuutta, muuta), johon tyssää. Naisissa jostain syystä löytyy huomattavasti enemmän sellaisia, joilla on pinkka koossa. Miksi?
Tämä on hurja kommentti. Naiset, jotka ovat pariituneet tylyttävät täällä miehiään; naiset jotka haluaisivat pariutua, tylyttävät täällä sekä miehiä, joiden kanssa haluaisivat tapailla että niitä joiden kanssa eivät missään nimessä haluaisi tapailla; naiset jotka eivät halua miestä tai miehiä kertovat että se on miesten syy.
Okei.
N40
Ja kyllä, minusta naisetkin saavat vastaavasti miehiltä jos jonkilaista kuraa niskaan, mutta ehkäpä tämä ihmisviha ei ole enää sukupuolikysymys vaan jotain universaalia yksilön maailmankuvan vääristymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon miehiä on. Siinä vaiheessa kun saat pakit just tyyliin jossain Farmer's Onlyssä pitää kääntää katse peiliin. Vika ei ole työnteossa tai +30 iässä. Mitä oon podcasteja katellu niin järjestään noilla naisilla ilmenee passiivis-aggressiivisuutta (sama miehillä)
Heitän teille vinkujille kysymyksen. Miksi vaaditte sukupuolesta riippumatta parhaimmistoa olematta tasan yhtä laadukas?
"7) Kunnon mies. Tällaista en ole onnistunut löytämään, joten en ole ihan varma, onko tämä todellinen tyyppi. Jos on, niin todennäköisesti hän piileskelee kämpällään ja toivoo, että löytäisi itselleen kumppanin esim. niin, että tämä ilmestyisi ovelle soittamaan ovikelloa."
Kunnon miehet - nimenomaan keski-ikäiset miehet - huolehtivat itsestään, perheestän ja työstään eivätkä ole ns. vapailla markkinoilla sinkkunaisten pyydystettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sellainen, joka hakee hoivaajaa itselleen ja sellaisen löydettyään alkaa pahoinpidellä tätä henkisesti (myöhemmin ehkä myös fyysisesti). Eli haluaa äidin itselleen ja sitten kokeilee, mitä äiti oikein kestää, ennen kuin hylkää. Ulkoisesti hyvännäköinen, menestyvä ja sosiaalinen (kaikki nuo vain pintaa).
Auts. Mulla oli tollanen. Ajattelin että tyyppi oli mt- ongelmainen tai jotenki traumatisoitunut. Mutta se onkin ihmistyyppi. Apua..
Miten tuollaisen tunnistaa ensi metreillä? Ettei käy sama homma uudelleen.Tunnistaa esimerkiksi siitä että tarina ei ole yhtenäinen, eli puhuu ja käyttäytyy ristiin. Epävakaan narsistinen. Mököttää, katoilee ja ripustautuu. Poikkeuksellisen läheinen suhde omaan äitiin vielä päälle nelikymppisenä.
olin naimisissa tollasen kanssa, valitettavasti parikymppisenä ei soinut kellot riittävän lujaa liian "läheisestä" äitisuhteesta..suhteen aikana sitten selvisi että tahdin määritti äiti ja muu hänen sukunsa ja se oli hänen mielestä täysin ok..kai mä olen jotenkin kapinallinen, mutta ei mun vanhemmilla ole oikeutta tulla mulle sanomaan mitä mä saan ja en saa tehdä..se oikeus loppui kun täytin 18v ja toki ihan itse itseni elättänyt siitä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Mutta jos nyt uskottelen ja pidan itseäni "kunnnon miehenä", joka toivoisi mieluusti löytävänsä ja kohtaavsna sen oman rakkaansa vielä joskus niin yksi syy miksi minulaiseni saattaa olla niin vaikea löytää on se, että emme tai paremmin moni meistä ei enää,jos on koskaan viihtynytkään niin paljon yleisissä paikoissa, joissa on ns. moraalisesti hyväksyttävämpää yrittää iskeä ja löytää itselle seuraa ja mahd. se kumppani.
- Vaikka monelle on tuttu fraasi, että sen oman rakkaansa voi löytää ja kohdata missä vain niin kuitenkin vaatii aika paljon pokkaa, jotta uskaltautuu päivän valossa lähestyä ja yrittää saada itselleen ennestään tuntemattomasta naisesta (/miehestä) seuraa. Ei syynä tähän ei ole me too vaan yleisemmin, että tällainen nyt vain ei ole Suomessa yleisesti tapana.
Kirjoitin edellä yleisissä paikoissa siksi, että aika monen niin kunnon miehen kuin naisen harrastuksetkin saattavat olla sellaisia, ettei niissä tapaa tai kohtaa, ainakaan helposti ja luontevasti ketään sellaista jota saattais pyytää itselleen seuraksi / lähtemään treffeille.
Ai niin, ja AP jatkaa: Tehkää toki samanlainen lista naistyypeistä. Antaa mennä! :D