Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkunaisen mietintöjä miestyypeistä - millaisia puuttuu valikosta?

Vierailija
17.06.2023 |

Olen kohtuullisen tuore keski-ikäinen sinkku, vasta palannut karjamarkkinoille eron jälkeen. Mielenkiintoista, kuinka monenlaisia miehiä on ehtinyt tulla vastaan. Tähän mennessä vastaan tulleita miestyyppejä:

1) Seksinvonkaaja. Pintavilkaisulla ihan ok mies, vaikuttaa mukavalta hetken, mutta sitten alkaa vihjailu. Ja jos ei vihjailu riitä, niin suorasukainen ehdottelu. "Ei sinun tarvitse välttämättä alkaa minun kanssani ihmissuhteeseen, pelkkä seksikin kyllä riittää".

2) Juoppo. Tuoppi on tärkeämpi kuin nainen. "Kun mä oon vapaalla, niin mä voin tehdä mitä vaan, vaikka juoda kaljaa". Mielenkiintoista olisi kuulla, mitä muuta voisit kuvitella tekeväsi. Kun tämä tyyppi juo tarpeeksi, hän muuttuu nopeasti seksinvonkaajaksi.

3) Erossa siipeensä saanut. Miehen erosta on lähes kymmenen vuotta, mutta hän ei ole valmis uuteen suhteeseen, koska ei luota enää naisiin. "Mut hei, ota yhteyttä myöhemmin, katotaan parin vuoden päästä, jos asiat olis silloin paremmin". Voin kertoa, ei ole.

4) Ikisinkku. Yksin asuva keski-ikänen mies, joko syrjäytynyt kaupunkiasuja, työlleen omistautunut oravanpyörässä juoksija tai maalla asuva metsätilallinen. Pisin naissuhde on on kestänyt puoli vuotta ja siitäkin on jo 15 vuotta aikaa. Rupattelee mukavia, mutta ei ymmärrä flirttailusta mitään. Kavereina on kiva olla!

5) Tekoäly. Nörtähtävä mies, joka elää (tieto)tekniikan maailmassa eikä ymmärrä ihmissuhteista mitään. On saattanut olla parisuhteessa, perustaa jopa perheen, mutta avioliitto on kariutunut siihen, että se ei toimikaan niin kuin sen teoriassa pitäisi. "En osaa yhtään sanoa, miksi mun avioliitto päättyi."

6) Peluri. Mies, jolla on rahaa ja ainakin jonkin verran ulkonäköä. Todennäköisesti menestynyt yrittäjä. Kiireinen pintaliitäjä, joka etsii naisia, joita voi sitten pikaisella tahdilla laittaa kiertoon. Ei pysty kiireiltään keskittymään parisuhteen rakentamiseen.

7) Kunnon mies. Tällaista en ole onnistunut löytämään, joten en ole ihan varma, onko tämä todellinen tyyppi. Jos on, niin todennäköisesti hän piileskelee kämpällään ja toivoo, että löytäisi itselleen kumppanin esim. niin, että tämä ilmestyisi ovelle soittamaan ovikelloa.

Kertokaa mulle lisää, millaisia tyyppejä teidän kohdalle on sattunut?

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7) kunnon miehiä ei valitettavasti ole ikäluokassasi enää vapaana. Täysin mahdotonta löytää täysipäistä miestä ilman vakavaa riippuvuutta, mt-ongelmia jne.

Miksi onkin niin, että miehissä on lähes mahdotonta löytää ns. "kunnon miestä" siinä 25-30 ikävuoden jälkeen? Siis on aina joku juttu (alko, vonkaaja, mt-ongelmat, rikollisuutta, muuta), johon tyssää. Naisissa jostain syystä löytyy huomattavasti enemmän sellaisia, joilla on pinkka koossa. Miksi?

Minulla on kaveriporukka täynnä korkeasti kouluttautuneita noin 30v sinkkumiehiä. Käyvät töissä, harrastavat urheilua eikä viina vie. Jonkinlainen kohtaamisongelma?

ohis

Vierailija
42/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. On aina ilo kuulla, että naisilla on ongelmia suhderintamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7) kunnon miehiä ei valitettavasti ole ikäluokassasi enää vapaana. Täysin mahdotonta löytää täysipäistä miestä ilman vakavaa riippuvuutta, mt-ongelmia jne.

Miksi onkin niin, että miehissä on lähes mahdotonta löytää ns. "kunnon miestä" siinä 25-30 ikävuoden jälkeen? Siis on aina joku juttu (alko, vonkaaja, mt-ongelmat, rikollisuutta, muuta), johon tyssää. Naisissa jostain syystä löytyy huomattavasti enemmän sellaisia, joilla on pinkka koossa. Miksi?

Minulla on kaveriporukka täynnä korkeasti kouluttautuneita noin 30v sinkkumiehiä. Käyvät töissä, harrastavat urheilua eikä viina vie. Jonkinlainen kohtaamisongelma?

ohis

saattaa ollakin, tinder ei monia nappaa koska koetaan kertakäyttöseuran hakemiseksi( oletan naisena että ihan kaikki miehet ei sen perään ole, siis yhden yön juttujen). Harrastukset saattaa olla tietyllä porukalla tai yksin ja baarit ei kiinnosta, niin kyllä siinä kohtaamispaikat aika vähiin jää. Jos joku alkaisi lenkkipolulla juttelemaan, niin sekin voisi aluksi olla aika freaky..eli ei ole helppo löytää seuraa.

Vierailija
44/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- sellainen, joka hakee hoivaajaa itselleen ja sellaisen löydettyään alkaa pahoinpidellä tätä henkisesti (myöhemmin ehkä myös fyysisesti). Eli haluaa äidin itselleen ja sitten kokeilee, mitä äiti oikein kestää, ennen kuin hylkää. Ulkoisesti hyvännäköinen, menestyvä ja sosiaalinen (kaikki nuo vain pintaa).

Tämä on pelottavan yleinen tyyppi. Minun ex oli tällainen.

45/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kunnon miehet ollaan niitä joita et viitsinyt vilkaistakkaan nuoruudessasi saatikka jutella jotain edes. Nyt me ollaan ne alfat joilla on tyytyväiset vaimot ja asiat kunnossa. Mietipä sitä.

46/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistyyppejä:

1. Läheisriippuvainen holhooja, joka hyysää juoppoja eikä anna näiden juoda rauhassa. Ei mene jakeluun, ettei toinen halua AA:han.

2. Kolmen lapsen yksinhuoltaja, joka haluaa, että mies kustantaa kaiken ja rupeaa isäksi hänen laumalleen. Sormukset pitäisi ostaa heti ja häät varata. Vaanii tilaisuutta hyötyä kaikesta.

3. Martta. Leipoo, opastaa ja siivoaa paitsi omassa myös miehen kodissa. Neljä lasta ja kaksi lapsenlasta.Tietää ja osaa kaiken. Lopulta siivoaa miehenkin elämästään.

4. Elintasoelli, joka kertoilee aiemman puolisonsa merkittävistä tutuista. Mikään ei ole riittävän kallista tai kuuluisaa. Esittää itseään parempaa ja kiskoo miehen köysissä oopperajuhlille näytille. Kylmä kuin kala.

Ps. Olen itse nainen.

Mahtava kuvaus.

Vierailija
47/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mutta jos nyt uskottelen ja pidan itseäni "kunnnon miehenä", joka toivoisi mieluusti löytävänsä ja kohtaavsna sen oman rakkaansa vielä joskus niin yksi syy miksi minulaiseni saattaa olla niin vaikea löytää on se, että emme tai paremmin moni meistä  ei enää,jos on koskaan viihtynytkään niin paljon yleisissä paikoissa, joissa on ns. moraalisesti hyväksyttävämpää yrittää iskeä ja löytää itselle seuraa ja mahd. se kumppani.

- Vaikka monelle on tuttu fraasi, että sen oman rakkaansa voi löytää ja kohdata missä vain niin kuitenkin vaatii aika paljon pokkaa, jotta uskaltautuu päivän valossa lähestyä ja yrittää saada itselleen ennestään tuntemattomasta  naisesta (/miehestä) seuraa. Ei syynä tähän ei ole me too vaan yleisemmin, että tällainen nyt vain ei ole Suomessa yleisesti tapana.

Kirjoitin edellä yleisissä paikoissa siksi, että aika monen niin kunnon miehen kuin naisen harrastuksetkin saattavat olla sellaisia, ettei niissä tapaa tai kohtaa, ainakaan helposti ja luontevasti ketään sellaista jota saattais pyytää itselleen seuraksi / lähtemään treffeille. 

Tämä on kyllä totta! Voisikohan tulevat sukupolvet olla jo niitä, jotka uskaltavat pyytää uusia tuttavuuksia vaikka kahville, kuten muualla maailmassa on tapana? Minusta olisi hienoa, jos arkisissa tilanteissa nähtäisiin mahdollisuuksia tutustua uusiin ihmisiin - ilman taka-ajatuksia, ihan vain tutustua. Kuka tietää jos vaikka kemiat kohtaisivat joskus jonkun kanssa?

Vierailija
48/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mutta jos nyt uskottelen ja pidan itseäni "kunnnon miehenä", joka toivoisi mieluusti löytävänsä ja kohtaavsna sen oman rakkaansa vielä joskus niin yksi syy miksi minulaiseni saattaa olla niin vaikea löytää on se, että emme tai paremmin moni meistä  ei enää,jos on koskaan viihtynytkään niin paljon yleisissä paikoissa, joissa on ns. moraalisesti hyväksyttävämpää yrittää iskeä ja löytää itselle seuraa ja mahd. se kumppani.

- Vaikka monelle on tuttu fraasi, että sen oman rakkaansa voi löytää ja kohdata missä vain niin kuitenkin vaatii aika paljon pokkaa, jotta uskaltautuu päivän valossa lähestyä ja yrittää saada itselleen ennestään tuntemattomasta  naisesta (/miehestä) seuraa. Ei syynä tähän ei ole me too vaan yleisemmin, että tällainen nyt vain ei ole Suomessa yleisesti tapana.

Kirjoitin edellä yleisissä paikoissa siksi, että aika monen niin kunnon miehen kuin naisen harrastuksetkin saattavat olla sellaisia, ettei niissä tapaa tai kohtaa, ainakaan helposti ja luontevasti ketään sellaista jota saattais pyytää itselleen seuraksi / lähtemään treffeille. 

Tämä on kyllä totta! Voisikohan tulevat sukupolvet olla jo niitä, jotka uskaltavat pyytää uusia tuttavuuksia vaikka kahville, kuten muualla maailmassa on tapana? Minusta olisi hienoa, jos arkisissa tilanteissa nähtäisiin mahdollisuuksia tutustua uusiin ihmisiin - ilman taka-ajatuksia, ihan vain tutustua. Kuka tietää jos vaikka kemiat kohtaisivat joskus jonkun kanssa?

Kiitos kommentistasi ja  rohkaisusta ja kaunista kesää sinulle!

Vierailija
49/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tämän päivän nuoria miehiä katsoo, niin ei varmasti tulevat sukupolvet kysele toisiaan kahville. Naisista nyt puhumattakaan. Ja Tinder on kuitannut tuon kahville pyytämisen jo ajat sitten: mies ei voi pyytää vierasta naista kahville, koska naisen täytyy saada viestitellä miehen kanssa ensin tekstitse 1-3 viikkoa naisesta riippuen.

Vierailija
50/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhdistelmä 2, 5 ja 7

Vierailija
51/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- sellainen, joka hakee hoivaajaa itselleen ja sellaisen löydettyään alkaa pahoinpidellä tätä henkisesti (myöhemmin ehkä myös fyysisesti). Eli haluaa äidin itselleen ja sitten kokeilee, mitä äiti oikein kestää, ennen kuin hylkää. Ulkoisesti hyvännäköinen, menestyvä ja sosiaalinen (kaikki nuo vain pintaa).

Tämä on pelottavan yleinen tyyppi. Minun ex oli tällainen.

Varmaan 90 prosenttia naisten eksistä on juuri tuollaisia, koska muunlaiset miehet harvemmin viihtyvät baareissa ja iskevät naisia. Ja samat miehet menestyvät myös Tinderissä.

Vierailija
52/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon miehet ovat kotona perheensä parissa. Huolehtivat asioista. Eivät viinapäissään örvellä kapakoissa. Siksi on niin vaikeaa löytää sopivaa miestä.

Näin se on.

Kunnon mies on tehnyt valintansa iässä 18-23v.

Hän on tiennyt mitä haluaa ja löytänyt etsimänsä kunnon naisen jonka kanssa elelee hyvässä parisuhteessa onnellisena.

Kunnon miehiä ei ole vapaana iässä 30-50v.

Vierailija
53/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvinhän aloittaja luonnehti meitä ikisinkkuja, kun määritelmään lisätään vielä pari täydennystä ensimmäisen sivun kommentaattoreilta. Kyllähän me myös flirtin ymmärrämme, mutta emme ole huomaavinamme, koska se on yleensä vapauttamme estävää toimintaa.

Vierailija
54/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesi oli napa kymppi.Ihan samaa koen  aikuisena naisena Itä-Helsinki. Ei saa rauhassa edes lenkeilä kun joku eläkeläis äijä pyörällä ja jurissa alkaa sösötää.Joudun Itis Prisma käynnit lopetaa juuri kyseisen äijän takia.Seso siellä odotamassa ja perille ei mennyt ,ei kinosta 8 kk.Peri vonkaajista sentään meni vuokra talon pihapiiri.Mutta otti aikaa.Enk' ole ainoa nainen.Heille kelpaa vaikka 100 vuotias.Muuta eivät 100 vuotiastakaan saa.Eroneet, syrjäytyneet ,muten yksin jääneet äijät kaljassa.Yäk

Kuulostat kyllä ihan täyspäiseltä, eiköhän sulle joku kympin mies vielä löydy. Ulkonäkökin varmasti priimaa ja parhaassa iässä.

Vierailija
55/157 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vasta eronnut ja etsit jo uutta miestä. Etkö osaa yksin elää?

Jos tämä oli kysymys AP:lle, niin olen eronnut parisen vuotta sitten. Nyt olen pikkuhiljaa palaamassa markkinoille, mutta harkitsen saman tien vetäytymistä. Osaan hyvin elää yksin, mutta joskus olisi kiva jakaa asioita toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
56/157 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auts. Mulla oli tollanen. Ajattelin että tyyppi oli mt- ongelmainen tai jotenki traumatisoitunut. Mutta se onkin ihmistyyppi. Apua..

Miten tuollaisen tunnistaa ensi metreillä? Ettei käy sama homma uudelleen.

Tunnistaa esimerkiksi siitä että tarina ei ole yhtenäinen, eli puhuu ja käyttäytyy ristiin. Epävakaan narsistinen. Mököttää, katoilee ja ripustautuu. Poikkeuksellisen läheinen suhde omaan äitiin vielä päälle nelikymppisenä.

olin naimisissa tollasen kanssa, valitettavasti parikymppisenä ei soinut kellot riittävän lujaa liian "läheisestä" äitisuhteesta..suhteen aikana sitten selvisi että tahdin määritti äiti ja muu hänen sukunsa ja se oli hänen mielestä täysin ok..kai mä olen jotenkin kapinallinen, mutta ei mun vanhemmilla ole oikeutta tulla mulle sanomaan mitä mä saan ja en saa tehdä..se oikeus loppui kun täytin 18v ja toki ihan itse itseni elättänyt siitä lähtien.

Nämähän on kait aluksi hyvin miellyttäviä ihmisiä nämä alistajat. Ote kiristyy vähitellen. Loppujen lopuksi nämä ei kai koskaan ole tulleet omiksi itseikseen, vaan pyrkivät toteuttamaan vanhempiensa unelmia niin kauan kuin vanhemmat elävät. Lapsenomainen kunnioitus ja ihailu kaikkia iäkkäiden vanhempien tekoja kohtaan, ikään kuin vielä aikuisenakin pelko jostakin selkäsaunasta, joka niskuroinnista seuraa.

Vierailija
57/157 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei ymmärrä flirttailua/mitään" = ei täytä tarpeitani käyttäytymällä sen käsikirjoituksen mukaan, minkä minä olen lapsuudessa ja nuoruudessa omaksunut siitä, että mikä on oikeaa seksuaalisuutta ja jonka kuuluu perustua naisen fantasioihin

Saman voisi kirjoittaa myös roolit käännettyinä. Vonkaajan tilalle frigidi pihtaaja jne. joka ei ymmärrä miehen käsikirjoitusta. 

58/157 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen monta kertaa Tinderissä matchannyt 4-kymppisen tosi mukavanoloisen ja kiinnostavan miehen kanssa, mutta koska on paljastunut, että miehellä on alle teini-ikäisiä lapsia, niin en ole halunnut tutustua enempää, kun itse en pidä lapsista.

Vierailija
59/157 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
60/157 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen monta kertaa Tinderissä matchannyt 4-kymppisen tosi mukavanoloisen ja kiinnostavan miehen kanssa, mutta koska on paljastunut, että miehellä on alle teini-ikäisiä lapsia, niin en ole halunnut tutustua enempää, kun itse en pidä lapsista.

Itse olen päälle 40, täysipäinen, asiat kunnossa, lapset jo vanhempia. Käytän FB:n deittiä, ja ihan hyvät kuvat siellä. Ei muuta kuin matchaamaan.