Mies ja naapurissa asuva nainen ystävystyi
Tukea kaivataan kinkkiseen parisuhdetilanteeseen! Teksti on pitkä, pahoittelut siitä..
Mieheni oli alkukesästä tutustunut pihalla uuteen naapuriimme, nuorempaan naiseen. He olivat vaihtaneet sometilit ja mies pyysi sitä kautta naapurin kylään (syynä eräs meitä kaikkia yhdistävä asia) ja hän kävikin kylässä pari päivää sitten, juteltiin ja sovittiin, että tulee käymään joskus uudelleenkin. Huomasin heti, että mies oli tosi innoissaan tästä uudesta tuttavuudesta, mutta annoin asian olla.
Nyt kävi sitten niin, että mies oli jättänyt puhelimen näytön auki nukahtessaan ja näin heidän keskustelun siinä näytöllä. En ole koskaan aiemmin katsonut toisen puhelinta, mutta nyt tilaisuus teki varkaan ja selasin keskustelua hieman. Pitkiä ystävällisiä viestejä oli lähetetty tässä muutaman viikon ajan, ihan tarkasti en sisältöjä halunnut lukea. Mutta viimeisimmissä viesteistä huokuu, että nainen yrittää keksiä tikusta asiaa ja laitellut yöllä viestiä miehelleni. Kaveruudessa ja juttelussa sinänsä ei olisi ollut mitään pahaa, mutta tuntuu että heidän keskustelussa voisi olla muustakin kyseessä, sen verran tuttavalliseen sävyyn oli tekstiä kirjoitettu.
Nainen ei ole pyytänyt minua kaveriksi somessa eikä hän hyväksynyt kaveripyyntöäni (en tiedä onko huomannut) eikä olla koskaan törmätty pihalla, ainoa kerta kun olen hänen kanssaan ollut tekemisissä oli siis tuo vierailu.
Pelkään, että miehen ja tämän naisen välilleen kehittyy muutakin kuin kaveruutta, ja se ei ole mulle ok vaan loukkaisi todella paljon.
Meillä on pieni vauva ja mun jaksaminen ei tällä hetkellä ole sitä luokkaa, että jaksaisin alkaa käymään parisuhdedraamaa läpi. Haluaisin luottaa tässä asiassa mieheeni, mutta kyllä hieman huolestuttaa, että tilanne tekee varkaan ja heidän välit lämpenee enemmänkin selkäni takana, jos ei muuten, niin viestejä lähetellen yötä myöten. Pitkissä parisuhteessa tulee hetken ihastuksia varmasti, mutta mielestäni on ehkä liian vaarallista alkaa leikkimään tulella naapurin kanssa.
Meillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen ja tietenkin pikkulapsiarki verottaa parisuhteessa yhteistä aikaa muutenkin. Tavallaan ymmärrän miestäni, imartelee tämä uusi tuttavuus ja tuollainen viestittely voi viedä mennessään. Itseäni ahdistaa, kun nainen asuu naapurissa ja jos jossain häneen törmään, en voi olla ajattelematta mitä selkäni takana on mahdollisesti tekeillä.
Tämä asia täytyy varmaankin ottaa miehen kanssa puheeksi vai mitä ihmettä tekisin tässä tilanteessa? Pelottaa, mutta voinko edes estää heitä tutustumasta? Olen kuullut niin monta tarinaa siitä miten mies pettää vauvan kanssa kotona olevaa vaimoa ja nyt yhtäkkiä olenkin itse tilanteessa, missä joudun pelkäämään asiaa. Mietin myös, millainen nainen alkaa iskemään varattua pienen lapsen isää, ehkä hänestä ei ainakaan minulle ole kaveriksi...
Tuntuu, että suurin osa ihmisistä on sitä mieltä, ettei ole sen sikkunaisen vastuulla muiden parisuhde, mutta itse en voi olla ajattelematta, että nainen ei kyllä arvosta minua. Mietin myös, pitäisikö jutella suoraan naiselle ja kertoa että tilanne tuntuu pahalta ja huolestuttaa? Varsinkin jos hän on tulossa uudelleen kylään, enhän voi vain leikkiä etten tiedä mitä on tekeillä.
Mitä mä voisin tehdä tässä tilanteessa? Yritänkö unohtaa koko asian ja seurata sivusta mitä tapahtuu vai pitäisikö kissa nostaa pöydälle?
Kommentit (616)
Jäit kiinni jo siinä vaiheessa kun sanoit että mies oli jättänyt puhelimen auki. Puhelimet menee lukkoon tietyn ajan päästä automaattisesti.
Kannattaa jatkossa miettiä parempia provoja.
En tykkää yhtään tuosta naapurin naisen asenteesta. On ylimielinen sinua kohtaan. En pitäisi tilanteesta ja nostaisin kissan pöydälle, eli puhuisin suoraan miehelle, että tuo tuntuu minusta kurjalta.
Sinulla on pieni vauva, jo se vaatii jaksamista. Kaikkea hyvää sinulle ja vauvallesi.
Vai alkukesästä alkanut ja nyt 17.6. Ja yli vuosi ilman seksiä. Miksette hae apua seks.terapeutilta? Sulla siis ei muuten ois huolta, mut ku mies ystävystyy naisen kanssa. Hohhoijaa, trollihin tää on tai sit itsekäs ja piittaamaton ap, joka ei välitä parisuhteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Voin jokseenkin samaistua. En tiedä mikä päähänpisto itsellä oli ajatella parisuhdetta tyypin kanssa, joka on hyvin flirttaileva ja lisäksi ystävystyy pääosin vastasukupuolen edustajien kanssa. Eihän siinä olisi järki kestänyt kovinkaan kauaa.
No sama. Tai siis lähdin juuri ja pyristelen pysyäkseni erossa. Haalitaan näitä mukamas "ystäviä" somessa ja irl, kummasti nättejä nuorempia naisia.
Tehdään itseään tykö naapurin naiselle auttamalla, kun muissa naapureissa on apua enemmän tarvitsevia...
Siis missään nimessä en epäile että onnistuu iskemään, mutta minulle on jo liikaa se ihan selvä innostus kaikkien mahdollisten naisten perään.
Niin varmaan. 😂Aina näihin löpinöihin liittyy pieni vauva tai jotain muuta hömppää. 😃
Minusta naapurin naisellakin on vastuu. Voihan sitä kohdata varatuilta ukoilta monenlaistakin flirttiä, mutta torpata asian. Varsinkin kun toisella on vielä pieni vauva. Miehillä nyt on himonsa, mutta miksi naiset ovat niin susia toisilleen.
Naapurin muikkeli selkeästi torppaa ap:n kaverustumisyritykset. Red flag!
Mene soittamaan sen naisen ovikelloa. Pyydä lenkille.
Meillä oli naapuri jolla kolme lasta ja ukko kävi vastapäätä olevalla yh-äidillä ja niillä oli suhde.
Lapset näki ikkunasta kun isä meni naapuriin. Ei ollut kerrostalo.
Kuvottavaa katseltavaa.
Se riippuu siitä kumpi on aloittanut viestittelyn ja puheenaiheista. Voi olla muutakin asiaa tai yhteisiä tuttuja joiden asiat kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan rupeaisin itse olemaan ns kaveri tuon naisen kanssa ja tuppautuisin usein sinne kylään vauvan kanssa. Rupeaisin laittamaan viestiä ja aina hoitaisin asian niin että mies ei tule mukaan.
Olen myös miettinyt tätä vaihtoehtoa. Mutta tosiaan nainen ei ole minun kaveripyyntöä hyväksynyt eikä olla törmätty missään niin en ole päässyt tutustumaan.
Toisaalta ahdistaa että pitöisi alkaa esittämään kaveria ihmisen kanssa joka ei minua kunnioita...
Jo tuo ettei noteeraa sinun kaveripyyntöäsi vaikuttaa hyvin epäilyttävältä. Ei haluta vaimoa sotkemaan "juttuja"....
Vierailija kirjoitti:
Jäit kiinni jo siinä vaiheessa kun sanoit että mies oli jättänyt puhelimen auki. Puhelimet menee lukkoon tietyn ajan päästä automaattisesti.
Kannattaa jatkossa miettiä parempia provoja.
Puhelimissa on asetuksia joilla asioita voi muuttaa. Luuletko että kaikki käyttää puhelimia oletusasetuksillaan, lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin jokseenkin samaistua. En tiedä mikä päähänpisto itsellä oli ajatella parisuhdetta tyypin kanssa, joka on hyvin flirttaileva ja lisäksi ystävystyy pääosin vastasukupuolen edustajien kanssa. Eihän siinä olisi järki kestänyt kovinkaan kauaa.
No sama. Tai siis lähdin juuri ja pyristelen pysyäkseni erossa. Haalitaan näitä mukamas "ystäviä" somessa ja irl, kummasti nättejä nuorempia naisia.
Tehdään itseään tykö naapurin naiselle auttamalla, kun muissa naapureissa on apua enemmän tarvitsevia...
Siis missään nimessä en epäile että onnistuu iskemään, mutta minulle on jo liikaa se ihan selvä innostus kaikkien mahdollisten naisten perään.
Jep ja se onkin aika vaikeaa se erossa pysyminen, kun flirttaaja yrittää pitää otteessaan. Mutta nyt kun olen kauemmin taas pysynyt hänestä erossa, niin olo on kyllä mainio! Se ei vaan tuntunut terveeltä, kun toinen sai jotenkin käännytettyä taas mukaan ja hetken oli hauskaa, kunnes sitten alkoi taas tuo muiden kanssa touhuaminen ja flirttaaminen ärsyttämään.
Kaksi asiaa pistää silmään.
1) Teillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen (!) Miksi?
2) Haluat keskustella aiheesta naapurin naisen kanssa. Miksi et keskustele ensin miehesi kanssa? Hänen ainakin luulisi olevan sinulle läheisempi henkilö kuin vastikään viereenne muuttanut naapuri.
Lähtisin nyt sinuna ennen kaikkea tutkimaan ihan terveydenhuoltoon noita kipuja.
Puhuisin enemmän miehen kanssa seksielämästä, hänen tyytymättömyydestä, miten asiaa aletaan korjaamaan.
Teillä on selvästi ongelmia taustalla, jonka "tuo" nainen nyt ilmaantunisellaan tuo esiin pelkällä ilmaantunisellaan. Pitää sen miehenkin tietää, että suhdetta ei lähdetä rikkomaan sen takia, että omassa elämässä on nyt vaikeaa lapsiperhearjen takia.
Mulla olisi sen verran pokkaa mennä sanomaan ihan sille naisellekin, että hänen pitää tietää oma "paikkansa", noudattaa sinun ja teidän parisuhteen rajoja.
Ihan sama mitä tykkää. Sen voi tehdä kohteliaasti ja asiallisesti. Eiköhän se teidän lapsi ole paljon tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa pistää silmään.
1) Teillä ei ole ollut seksiä yli vuoteen (!) Miksi?
2) Haluat keskustella aiheesta naapurin naisen kanssa. Miksi et keskustele ensin miehesi kanssa? Hänen ainakin luulisi olevan sinulle läheisempi henkilö kuin vastikään viereenne muuttanut naapuri.
Seksiä ei ole ollut raskausaikana koska oli erinäisiä terveysongelmia ja synnytyksessä komplikaatioita joiden jälkeen ei seksi ole ollut mielessä. Läheisyyttä toki muuten.
Lähinnä tuo keskustelu naapurin kanssa tarkoittaisi sitä että haluaisin tehdä selväksi että vilpittömästi olemme kutsuneet hänet kylään ja olisin halunnut häneen tutustua kaverina mutta tietenkään hän ei voi olla tekemisissä oikeastaan kummankaan kanssa jos tunteita on syttymässä miestäni kohtaan. Toki miehen kanssa on ensin puhuttava.
Ap
Kuka viestittelisi naapurin miehen kansssa? Siis mitä?
Luulisi että voivat puhua pihalla tms. Viestittely usein liiveihin uimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankala juttuhan se on, kun ei pitäisi periaatteessa kieltää toiselta vastasukupuolen kavereita ja helposti kai siihen vedotaan, mutta toisaalta helposti menee touhu muuksi kun kaveeraukseksi. Itse henkilökohtaisesti luultavasti ainakin menettäisin järkeni tuollaisessa tilanteessa ellei sitä jotenkin käsitellä. En tosin tiedä, onko puhumisestakaan apua kun toinen tietenkin kieltää kaiken vaikka jotain sutina-ajatuksia olisikin.
Niinpä. Jos vauvaa ei olisi, olisi asiat hieman erilailla. Sydän särkyy lapsen puolesta jos mies tekee jotain tyhmää ja meidän parisuhde päättyy sen takia nyt. Missään tapauksessa pettäjän kanssa en halua jatkaa.
Ap
Ei maailma siihen kaadu eikä perhettä kannata rikkoa jos mies välillä käy vähän naapuria polkemassa.
No jos se naapuri on kerta käynyt teillä, että sillä tavalla olet tavannut tyypin ja jutellut hänen kanssaan, niin sitten vain kaveraamaan. Jotenkin oudolta tuntuu että miehelläsi on ollut aikaa tutustua hyvinkin, mutta itse et edes kunnolla näe naapuria pihalla tms.
Niin ja miehellä ei ole mitään mahdollisuutta kieltäytyä vokottelusta? Kyllä se äkkiä loppuu jos mies käyttäytyy liioitellun asiallisesti ja naista alkaa nolottaa. Miehellä on kuin onkin osa ja arpa tässä kuviossa.