Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emma, 20, muutti Englantiin opiskelemaan tämä asia suomalaisten ulkonäössä tuli paikallisille yllätyksenä

Vierailija
17.06.2023 |

Mikähän se yllätys "suomalaisen" Emman ulkonäössä mahtaakaan olla?

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000009656011.html

Kommentit (326)

Vierailija
241/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on oikeus sanoa itseäni suomalaiseksi, koska äitini on suomalainen, olen syntynyt Suomessa ja minulla on ollut koko elämäni Suomen kansalaisuus.

En ole millään tavalla velvollinen selvittämään kenellekään mitään muuta tai kutsumaan itseäni vain osittain suomalaiseksi.

Jos sinä haluat erottua minusta, niin kerro sinä olevasi myös geeniperimältäsi sataprosenttisesti suomalainen. Ymmärtävätkin sitten paremmin.

Saa olla suomalaisuudestaan ylpeä, mutta ei pidä myöskään peitellä sitä toista puolta perimästään, varsinkaan jos ulkonäkö poikkeaa selvästi kantasuomalaisesta. Pitää olla avoin ja rehellinen, eikä teeskennellä.

Sinähän et sitä määrää, mitä joku kertoo itsestään ja mitä ei.

En tietenkään määrää, mutta jos joku hehkuttaa ja korostaa suomalaisuuttaan, eikä edes muiden ihmetellessä eksoottista ulkonäköä voi avoimesti kertoa koko taustaansa, voin sitä ääneen paheksua. Ihan niinkuin mustatkin vissiin voi jopa määrätä minkälaisia lettejä kukakin saa pitää ja sinä varmasti puolustat heidän oikeuttaan tähän kulttuuriseen koskemattomuuteen (?).

Minä olen syntynyt Suomessa suomalaiselle äidille. Olen saanut alkuni luovutetuista sukusoluista, enkä todellakaan ala arvuutella sitä mistä sukusolunluovuttaja on, koska en edes tiedä sitä. Eikä se todellakaan kuulu kenellekään.

Jos joku ihan tosissaan pahoittaa mielensä ja alkaa jankata siitä, kun kerron olevani suomalainen, enkä tee selvitystä ruskeista silmistäni sekä ruskeista ja hieman kiharista hiuksistani, en todellakaan halua olla missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa.

Luovutetuista, sukusoluista, my ass!

Tiedoksesi: luovuttaja on aina tiedossa. Luovuttajaa valittaessa klinikka ottaa huomioon että silmien ja hiustenväri on sama kuin äidillä.

Ei siellä seropeja tehdä!

Jos äitisi on tuollaista satuillut, hän on hieman siistinyt seksihistoriaansa.😆

Ihan vaan tiedoksesi, että Suomessa sukusolujen luovutus anonyymisti oli mahdollista vuoteen 2006 tai 2007. Näin ollen Suomessa on edelleen paljon nuoriakin anonyymisti luovutetuilla sukusoluilla alkunsa saaneita. Anonyymi luovutus tarkoittaa sitä, että luovuttajan henkilöllisyys ei ole tiedossa. Silmien, hiusten jne. väreistä saa itse vaikuttaa jos haluaa. Ei niitä mitenkään automaattisesti mätsätä.

Kannattaa tarkistaa faktat, ennen kuin alkaa öyhäämään.

Se on sitten ollut todella vastuuton valinta äidiltä valita sukusolujen luovuttajaksi joku musta, jolloin lapsesta tulee automaattisesti ulkopuolinen yhteiskunnassa ja suvussa koko elämänsä ajan. Fiksua on valita niin, että lapsi näyttää mahdollisimman paljon samalta kuin se ainoa vanhempansa ja sukunsa ja sopeutuu yhteiskuntaan.

Noniin. Etköhän ole nolannut itseäsi jo ihan tarpeeksi tänään. Yritä rauhoittua ja ajatella jotain ihan muuta.

Menipä sulla tunteisiin. Onhan se outoa että joku nainen haluaa ehdottomasti afrikkalaisen näköisen lapsen, joka sitten vinkuu lopun ikäänsä sitä kun ihmiset ihmettelevät sen ulkonäköä.

Luuletko Afrikan olevan joku maa, missä ihmiset on aina keskenään samannäköisiä?

Ei hyvää päivää näitä taas.

Vierailija
242/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään tätä nykyistä touhua. Olen syntynyt 70-luvulla, eikä edes minun nuoruudessani tumma suomalainen ihminen ollut mitenkään outoa tai eriskummallista. Asuin kuitenkin melko pienessä kaupungissa Lapissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on oikeus sanoa itseäni suomalaiseksi, koska äitini on suomalainen, olen syntynyt Suomessa ja minulla on ollut koko elämäni Suomen kansalaisuus.

En ole millään tavalla velvollinen selvittämään kenellekään mitään muuta tai kutsumaan itseäni vain osittain suomalaiseksi.

Jos sinä haluat erottua minusta, niin kerro sinä olevasi myös geeniperimältäsi sataprosenttisesti suomalainen. Ymmärtävätkin sitten paremmin.

Saa olla suomalaisuudestaan ylpeä, mutta ei pidä myöskään peitellä sitä toista puolta perimästään, varsinkaan jos ulkonäkö poikkeaa selvästi kantasuomalaisesta. Pitää olla avoin ja rehellinen, eikä teeskennellä.

Sinähän et sitä määrää, mitä joku kertoo itsestään ja mitä ei.

En tietenkään määrää, mutta jos joku hehkuttaa ja korostaa suomalaisuuttaan, eikä edes muiden ihmetellessä eksoottista ulkonäköä voi avoimesti kertoa koko taustaansa, voin sitä ääneen paheksua. Ihan niinkuin mustatkin vissiin voi jopa määrätä minkälaisia lettejä kukakin saa pitää ja sinä varmasti puolustat heidän oikeuttaan tähän kulttuuriseen koskemattomuuteen (?).

Minä olen syntynyt Suomessa suomalaiselle äidille. Olen saanut alkuni luovutetuista sukusoluista, enkä todellakaan ala arvuutella sitä mistä sukusolunluovuttaja on, koska en edes tiedä sitä. Eikä se todellakaan kuulu kenellekään.

Jos joku ihan tosissaan pahoittaa mielensä ja alkaa jankata siitä, kun kerron olevani suomalainen, enkä tee selvitystä ruskeista silmistäni sekä ruskeista ja hieman kiharista hiuksistani, en todellakaan halua olla missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa.

Luovutetuista, sukusoluista, my ass!

Tiedoksesi: luovuttaja on aina tiedossa. Luovuttajaa valittaessa klinikka ottaa huomioon että silmien ja hiustenväri on sama kuin äidillä.

Ei siellä seropeja tehdä!

Jos äitisi on tuollaista satuillut, hän on hieman siistinyt seksihistoriaansa.😆

Ihan vaan tiedoksesi, että Suomessa sukusolujen luovutus anonyymisti oli mahdollista vuoteen 2006 tai 2007. Näin ollen Suomessa on edelleen paljon nuoriakin anonyymisti luovutetuilla sukusoluilla alkunsa saaneita. Anonyymi luovutus tarkoittaa sitä, että luovuttajan henkilöllisyys ei ole tiedossa. Silmien, hiusten jne. väreistä saa itse vaikuttaa jos haluaa. Ei niitä mitenkään automaattisesti mätsätä.

Kannattaa tarkistaa faktat, ennen kuin alkaa öyhäämään.

Se on sitten ollut todella vastuuton valinta äidiltä valita sukusolujen luovuttajaksi joku musta, jolloin lapsesta tulee automaattisesti ulkopuolinen yhteiskunnassa ja suvussa koko elämänsä ajan. Fiksua on valita niin, että lapsi näyttää mahdollisimman paljon samalta kuin se ainoa vanhempansa ja sukunsa ja sopeutuu yhteiskuntaan.

Noniin. Etköhän ole nolannut itseäsi jo ihan tarpeeksi tänään. Yritä rauhoittua ja ajatella jotain ihan muuta.

Menipä sulla tunteisiin. Onhan se outoa että joku nainen haluaa ehdottomasti afrikkalaisen näköisen lapsen, joka sitten vinkuu lopun ikäänsä sitä kun ihmiset ihmettelevät sen ulkonäköä.

Sinulla se tunteisiin tuntuu menevän, kun vingut siitä, että kaikki ei näytä "suomalaisilta". Eli siltä, minkä stereotypiakuvan olet suomalaisesta omassa pienessä maailmassasi rakentanut.

Kannattaako vähän laajentaa sitä maailmankuvaa?

Sinun elämäntehtäväsi taas on luota joku olkiukkorasisti jota vastaan voit hyökätä ja nostaa omia kuvitteellisia pinnojasi.

Ainoa syy muuten tuollaisille artikkeleille on just sinun kaltaisesi jotka nimenomaan haluaa löytää erinäköisen, osoitella sen erinäköisyyden ihan lehden sivulla asti ja sitten päästä julistamaan itsensä paremmiksi ihmisiksi kun eivät oman väittämänsä mukaan syrji eri näköisiä toisin kuin joku kuvitteellinen ihminen joka ei satu olemaan paikalla.

Ja ketju ei todista suomalaisista mitään koska paikalla on lähinnä trolleja. Joten jos haluat tuntea ylpeyttä siitä että olet trollien luomaa ihmisen irvikuvaa parempi niin onneksi olkoon sitten vaan. Sanoisin että niin on kaikki muutkin suomalaiset.

Miten minä liityn mihinkään erinäköisyyden haluamisen tai artikkeliin? Koitapa vähän seuloa tuota potaskaasi, mitä suollat.

Vierailija
244/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apua, mikä keskustelu.

:D

Vierailija
245/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään tätä nykyistä touhua. Olen syntynyt 70-luvulla, eikä edes minun nuoruudessani tumma suomalainen ihminen ollut mitenkään outoa tai eriskummallista. Asuin kuitenkin melko pienessä kaupungissa Lapissa.

Tämäpä mielenkiintoista. Eli 70-luvulla Lappi oli täynnä mustia afrikkalaisia?

Vierailija
246/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beaking news.

Kaikki afrikkalaiset ei ole tummaihoisia.

Vierailija
247/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beaking news.

Ehkä kuitenkin breaking news.

Vierailija
248/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beaking news.

"Beaking news"?

Vierailija
249/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beaking news.

Beaking?

Tuo jutun nainen on tummaihoinen.

Vierailija
250/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä :=D Tämä on silkkaa komediaa.

Vierailija
251/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välillä lähteä sieltä Impivaarasta maailmalle ja katsella, millaista elämä voi olla muualla kuin teillä.

Ja ei, en tarkoita nyt paikallista kirkonkylää.

Vierailija
252/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko jutulla ei ole mitään tekemistä suomalaisten kanssa koska Emma ei ole suomalainen yhtään sen enempää kuin kiinalainen.

Erittäin suomalainen. Käynyt Suomen armeijan. Moitiskelijat tuossa yllä: Mikä on sinun sotilasarvosi, kertokaapas!

Jos tuo emma näyttää suomalaiselta, niin minä olen suomen seuraava presidentti.

Vierailija
253/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle näitä juttuja tehdään? Ihan sama onko suomalainen vai minkämaalainen.

Vierailija
254/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa välillä lähteä sieltä Impivaarasta maailmalle ja katsella, millaista elämä voi olla muualla kuin teillä.

Niin, tämä juttu käsitteli Birminghamissa opiskelevien nuorten aikuisten ihmetystä siitä, että joku joka ilmoittaa olevansa suomalainen näyttääkin mustalta afrikkalaiselta.

Joten minne noiden Birminghamin opiskelijoiden pitää mielestäsi mennä katselemaan elämää? Birmingham kun sattuu olemaan köyhä, taantuva entinen teollisuuskaupunki jossa puolet väestöstä on muita kuin valkoisia. Et kai yritä sanoa, että nuo kaikki ei-valkoiset ovat rasistisia?

Vierailija
255/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä suomalainen näyttää?

Ohuet, lättänät ja vaaleanlikaisen väriset hiukset, siniharmaat hailakat silmät ja värittömät kulmakarvat?

Vierailija
256/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohuet, lättänät ja vaaleanlikaisen väriset hiukset, siniharmaat hailakat silmät ja värittömät kulmakarvat?

Lisäksi isukki oli alkoholistinjota piti paeta lumihankeen lauantaisin ja isäpuoli vei neitsyyden.

Vierailija
257/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset viestit ovat aina jotenkin niin uskomattoman herttaisia naiviudessaan. Huomaa, että tällaisen viestin kirjoittaja ei ole koskaan poistunut siitä omasta pikkukylästään.

Suuri maailma on armoton rotutaustojen suhteen. Iso-Britannia ei ole edes siitä pahimmasta päästä.

Vierailija
258/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle näitä juttuja tehdään? Ihan sama onko suomalainen vai minkämaalainen.

Jutun nainen taitaa haikailla influencer-uraa.

Vierailija
259/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi isukki oli alkoholistinjota piti paeta lumihankeen lauantaisin ja isäpuoli vei neitsyyden.

Aikamoinen suku sinulla.

Vierailija
260/326 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä :=D Tämä on silkkaa komediaa.

Luulisi että älykäs ei jaksaisi enää viihtyä tällaisen tuhanteen kertaan nähdyn trollijankutuksen parissa. Ehkä et sitten ole älykäs?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi