Miksi valtaosa miehistä luulee, että naisilla ei ole kotonaan työkaluja?
Ja jos onkin niin eivät osaa niitä käyttää, eivätkä varsinkaan osaa koota huonekaluja, asentaa pesukoneita tai edes lamppuja..
Kommentit (66)
Täällä on yksi avuton nainen, tunnustan. 😀
Useimmat tuntemani naiset, varsinkin nuoremmat, tekevät kaiken itse. Minä en ole koskaan vaivautunut opettelemaan. Meillä mies hoitaa perinteiset miesten työt, minä naisten työt. Molemnat ovat tyytyväisiä tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat tuntemani naiset, varsinkin nuoremmat, tekevät kaiken itse. Minä en ole koskaan vaivautunut opettelemaan. Meillä mies hoitaa perinteiset miesten työt, minä naisten työt. Molemnat ovat tyytyväisiä tilanteeseen.
Kuinkahan paljon nykyaikaisessa asunnossa on niitä "miesten töitä"? Kuulostaa epätasa-arvoiselta työnjaolta, kun ruoanlaittoa, siivousta ja pyykinpesua on useita tunteja viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä jokaisella okt:ssa asuvalla naisella on aikamoinen arsenaali työkaluja. Kyse on enemmän asumismuodosta, eipä kerrostalossa paljoa moottorisahaa tai ruohonleikkuria tarvitse. Eikä ole mikään sukupuolikysymys myöskään. Mietipä sotien jälkeen lapsensa, maatilansa ja eläimensä yksin hoitaneita sotaleskiä - kyllä suomalainen nainen on henkisesti vahva ja erittäin sisukas.
Kerrostalossakin tarvitaan kaikkia näitä työkaluja, mutta yleensä niiden käyttö on ulkoistettu kiinteistöhuoltoyhtiölle. Harvemmin asukkaat itse leikkaa nurtsia tai huoltaa lämmitysjärjestelmää. Ei se silti tarkoita näiden töiden kadonneen mihinkään. Siksi pitää joka kuukausi maksaa monta sataa euroa hoitovastiketta taloyhtiölle. Jotta kaikki nämä "miesten työt" saadaan hoidettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran menin naisen luokse eikä sillä ollut edes jiirisirkkeliä!
Kuinkahan suuri osuus miehistä omistaa jiirisirkkelin?
Kaikki miehet omistavat jiirisirkkelin. Ne jotka ei omista on jotain ihan muuta. Mies ei ole mies jos ei omista moottorisahaa ja jiirisirkkeliä.
T. Mr. Testosteron
Oletko vapaana Juhannuksena? Mökkini ranta kaipaa risusavottaa. Tarjoan hyvän korvauksen, sauna kuumana jne. luontaisetuja.
t. testosteronia kaipaava nainen
Lupasin jo vaimolle lähteä mökille juhannuksen viettoon. Se rupeaa äksyilemään jos tässä vaiheessa alan muuttamaan suunnitelmia. Joten joudun kieltäytymään tarjouksesta. Toivottavasti löydät jonkun mukaasi saunakaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat tuntemani naiset, varsinkin nuoremmat, tekevät kaiken itse. Minä en ole koskaan vaivautunut opettelemaan. Meillä mies hoitaa perinteiset miesten työt, minä naisten työt. Molemnat ovat tyytyväisiä tilanteeseen.Kuinkahan paljon nykyaikaisessa asunnossa on niitä "miesten töitä"? Kuulostaa epätasa-arvoiselta työnjaolta, kun ruoanlaittoa, siivousta ja pyykinpesua on useita tunteja viikossa.
Nykyaikaisessa talossa ei ole niin paljoa, eikä kerrostalossa oikein mitään.
Mutta me asummekin vanhassa viime vuosisadan alun talossa, jossa korjattavaa riittää. Parin hehtaarin tontti tuottaa myös paljon töitä, molemmille.
Meillä on molemmilla myös vanhat autot, jotka mies korjaa itse.
Näillä taustatiedoilla ei varmaan ihmetytä, miksi olen ihan tyytyväinen systeemiin. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Juu on niitä mutta nehän ei kelpaa kun ne samat miehen Makitat ja Milwaukeet on parempia.
Makitan saa vaaleanpunaisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan suuri osuus miehistä omistaa jiirisirkkelin?
Kaikki miehet omistavat jiirisirkkelin. Ne jotka ei omista on jotain ihan muuta. Mies ei ole mies jos ei omista moottorisahaa ja jiirisirkkeliä.
T. Mr. Testosteron
Oletko vapaana Juhannuksena? Mökkini ranta kaipaa risusavottaa. Tarjoan hyvän korvauksen, sauna kuumana jne. luontaisetuja.
t. testosteronia kaipaava nainen
Lupasin jo vaimolle lähteä mökille juhannuksen viettoon. Se rupeaa äksyilemään jos tässä vaiheessa alan muuttamaan suunnitelmia. Joten joudun kieltäytymään tarjouksesta. Toivottavasti löydät jonkun mukaasi saunakaveriksi.
Niin minä vähän arvelinkin, että tosimiehet ovat varattuja. Saunaseuraa kyllä löytyy, mutta että ihan moottorisahan kanssa..Eipä ole tinderissäkään kukaan poseerannut moisen kanssa. ;D
Mukavaa juhannusta vaimon kanssa. Muista pitää hyvänä. Ja sahanterä hyvin öljyttynä.
Naiset ei tarvi työkaluja. Jos jotain remppaa niin hakee vain naapurin penan avuksi kahvipalkalla. Tiedän naisen joka remppaili kesämökkiään niin, että seurusteli aina sen alan miehen kanssa mitä mökillä piti tehdä.
Minä en hanki itselleni mitään työkaluja, käytän keittiövälineitä jos joku ruuvi tai mutteri tarvitsee kiristystä (veitset, sakset jne.), kaulin tai painava paistinpannu käy vasarasta. Ihan oikeilla työkaluilla saan aina aikaiseksi jotain tuhoa. Miehet tykkäävät, kun naiset pyytävät heiltä apua!
Vierailija kirjoitti:
Olen aina laittanut itse pesukoneen liitännät kuntoon. Samoin sokeripalat kattoon. Vaihtanut myös pyörään sisäkumit. Autoon renkaat joskus, jopa kesken reissun.
Miksi ihmeessä et vaihtanut renkaita ennen reisuun lähtöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en asenna pesukoneita, koska vakuutus vaatii ammattilaisen ja kerrostalossa aika ikävää jos sattuu jotain.
Olet väärässä. Kyllä itse saa tehdä kunhan tekee asianmukaisesti.
Saa, mutta vastuu on asentajalla ja vakuutusyhtiöiden kieroilut tuntien ei kannata ottaa mitään riskejä.
Miten vaikeaksi luulet sen asentamista?
Niin just. Ovat helppoja. Osaan naisena nämä ja asun ok-talossa jossa pesukone on nk. apukeittiössä jossa lattiakaivo. Astianpesukone on vielä helpompi laittaa paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Neidon tehtävä on kauniina levitellä käsiään ja tarjota prinssille hiukopalaa kun prinssi korjaa.
Prinssi antaa kalua levittelijöille 🤗
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei tarvi työkaluja. Jos jotain remppaa niin hakee vain naapurin penan avuksi kahvipalkalla. Tiedän naisen joka remppaili kesämökkiään niin, että seurusteli aina sen alan miehen kanssa mitä mökillä piti tehdä.
Höh. Mulla naisena on ihan työpaja jossa kaikki työkalut ja niitä on paljon ja niitä käytän harva se päivä. Sahojakin on kolme sähköllä käyviä ja rivi käsisahoja erilaisiin sahauksiin. Porakoneita kaksi, iso ja pieni. Kaikkea tarvitaan ja kaikenlaista teen. Miestä ei ole kun leskeksi jäin. Mutta jo isä ja pappa ovat opettaneet nuorena tekemään ja pappa opetti vielä ampumaan hirvikiväärillä. Naapurissa on muurari ja lupasi näyttää minulle miten sementtiä sekoitetaan. Aion opetella sen kun yhdessä tehdään puutarhaan pikkuinen muuri jonne tulee komposti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on.
N48
Vierailija kirjoitti:
Mä en asenna pesukoneita, koska vakuutus vaatii ammattilaisen ja kerrostalossa aika ikävää jos sattuu jotain.
No mitä voi sattua kun joku aika sitten ip-lehdet kirjoittelivat vinhaan tahtiin, ettei kotoa saa lähteä minnekään jos pesukone pyörii. Tarkoittavat, että istu vieressä ja jos et istu viiden minuutin välein käyt tarkkailemassa konetta. Mulle ei ole koskaan sattunut mitään ei edes silloin kun aiemmat koneet olivat ilman aquastoppia. Luuletko pärjääväsi koko elämäsi pelkäämällä että sattuu jotain? Minä otan välillä riskejäkin, mulla riittää naisena rohkeus siihen.
Yhtään en arvosta miestä en naista joka ei osaa mitään kädentöitä kodissaan tehdä enkä tarkoita siivousta ja kokkaamista vaan korjauksia jos tarve.
Minä voin myöntää, että en naisena osaa tehdä sellaisia asioita, joista täällä kyse. Minulla on rakas ja monessa hyvin taitava miesystävä, joka iloisesti auttaa tarvittaessa.
Yritän puolestani auttaa häntä asioissa, joita hän ei osaa lainkaan tai jotka ovat paljon helpompia ja luontevampia minulle. Täydennämme toisiamme, eikä se minusta ole mikään ongelma.
Oikeastaan minusta on kivakin näin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Kyllä itse saa tehdä kunhan tekee asianmukaisesti.
Saa, mutta vastuu on asentajalla ja vakuutusyhtiöiden kieroilut tuntien ei kannata ottaa mitään riskejä.
Miten vaikeaksi luulet sen asentamista?
Tunnen naisen jolle on haastavaa kiertää edes pakkausten kansia takaisin oikeille kierteille. Ehkä tämmöiselle voi olla vaikea asia kiertää letkuliitin paikalleen ryssimättä sitä vinoon.
Arvaa haluanko mä vesivahingon sattuessa jonkun vakuutusheebon arvioimaan MUN asennustaitoja, vai haluanko vaan todeta, että "asentaja asensi, kas tässä on mustaa valkoisella"?
Mä en anna edes isäni asentaa pesukoneitani, vaikka hän 100 % osaa.
Ammattilainen asentaa ja se kelvatkoon vakuutusyhtiölle, mutisematta.
t. alkuperäinen
Kertoo myös hänestä. Olen hieman yli 150cm nainen niin kai siitä syystä näitä "pelastavia pinssejä" on aina kertynyt ympärille.
Hiton ärsyttäviä, kykyä kuunnella, loukkaantuvat kun heitä ei tarvitse ja yksi varasti muutaman työkaluni (koska oli paremmat kuin hänen).
Ihmistyyppi joka tarvitsee muita pönkittämään itsetuntoaan.