Miksi ei saa keskustella aiheesta vanhus??????
Siis mikä mättää? Tämä on ikäsyrjintää ja rasismia, jos aiheesta ei saa keskustella
Kommentit (32)
Miksi olisit halunnut keskustella aiheesta?
Onhan täällä usein keskusteltu aiheesta. Kuka on kieltänyt. Se vaan huvittaa kun ihmisen on näköjään hyvin valkeaa myöntää olevansa vanhus, vaikka ihan selvästi on ikänsä puolesta. Ilmeisesti joku ajattelee, että vanhus on sama kuin seniili. Mielestäni vanhus tarkoittaa samaan kuin vanha eli on ikäluokka. Eli ihminen on lapsi, nuori. Keski-ikäinen ja vanha. Jos vanha sanoo, että nuorihan minä olen vielä, niin voisi miettiä, että olinko nuorena jo vanhan näköinen ja oliko ajatusmaailma ja harrastuksetkin ihan samat kuin nyt.
Kuulin tällaisen sanonnan, että vanhat naiset haisee k.selle ja vanhat miehet p.skalle. Kyllä nauratti. Siis itse ole sitten ilmeisesti se vanha k.selle haiseva henkilö. Älkää tulko lähelle, kiitos.
Vanhus poikkeaa myöhäiskeski-ikäisestä miten?
Omko Sauli Niinistö vanhus?
Onko Ursula von Leyen vanhus?
Onko Vladimir Putin vanhus?
Donald Trump?
Kamala Harris? (60 v)
Kyllä se on niin että ulkonäkö rapistuu mutta sisällä on se sama parikymppinen.
Kaverin mielestä vanhemmat vanhuksia kun sai itse lapsen. Siis 47vuotiaat! Ehkä vain sanonta, mutta ärsytti pahasti.
Te 60 vuotiaat olette vanhuksia. Vaikka mitä sanotte. Vaippaa käyttää moni ja alkoholistit paskoo suoraan kintuille kun eivät suostu vaippoihin.
Vierailija kirjoitti:
Te 60 vuotiaat olette vanhuksia. Vaikka mitä sanotte. Vaippaa käyttää moni ja alkoholistit paskoo suoraan kintuille kun eivät suostu vaippoihin.
Ei ihme, että keskustelut poistuvat, jos keskustelemassa on tuollainen "älykkö". 🙄🙄
Liian pelottava aihe nykypinnallisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksia eivät ole töissä käyvä ikäluokka. Vanhuus voi alkaa aikaisintaan eläkeikäisestä, mielestäni kuitenkin noin 70-vuotiaasta eteenpäin ihmistä voi kutsua vanhaksi.
Vanhus terminä taas on hieman hankalampi, kaikki vanhat eivät ole vanhuksia. Vanhus on mielestäni jo selkeästi toimintakyvyltään heikentynyt henkilö.
N42
Ilmeisen ilkeilyn tarve jollakulla.
Vanhus sana kuvaa mielestäni ihmisen elämisen jälkiä eli kuntoa. Ei ikääntymisessä mitään vikaa ole. Vain yleiskunnon heikkeneminen voi harmittaa. Näinhän sen on kyllä tarkoituskin olla. Pikkuhiljaa harmaantuu ja kunto heikkenee, kunnes elimistö pettää.
Elämä voi silti olla ikääntyessä rikasta ja onnellista. Kaikille se vanheneminen kuitenkin tapahtuu, joten eletään ja nautitaan syksystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhus, mutta en käytä vaippoja, koska pidätyskyky toimii vielä hyvin. Ihan muusta huomaa, kuten ryppyjä on, liikunta on hitaampaa, kaikenlaista muutakin kremppaa. Toista se oli elämä nuorena. Ja kauneus on katoavaista. Aikansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhus poikkeaa myöhäiskeski-ikäisestä miten?
Omko Sauli Niinistö vanhus?
Onko Ursula von Leyen vanhus?
Onko Vladimir Putin vanhus?
Donald Trump?
Kamala Harris? (60 v)
Vuonna 1964 syntyneillä on oikeus vanhuuseläkkeeseen 65 vuotiaana. Isolla rahalla saa leikeltyä, kavennettua ja kohotettua itseään, mutta kyllä se valitettavasti näkyy. Pingotettu naama fylleineen ja ilmeettömyyksineen ei näytä nuorelta. Kaikenlaisia apuvälineitä joutuu käyttämään, kun aistit iän myötä heikkenevät. Jotain kuulokojetta arvuutellaan mediassa, onko/eikö? Vanhuus tulee vastaan jokaiselle, joka saa tarpeeksi kauan elää. Laskeminen alkaa syntymähetkellä. En ymmärrä, miksi sitä pitää hävetä ja loukkaantua, että on sukupolvensa edustaja. Yllämainituista Kamala Harris ei vielä täytä vanhuksen määritettä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin että ulkonäkö rapistuu mutta sisällä on se sama parikymppinen.
Toivottavasti ei.
Hyvin eletty elämä tarkoittaa henkistä kypsymistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis, milloin ihminen on vanhus?
65-vuotiaana pääsee vanhuuseläkkeelle. Silloin on virallisesti vanhus. Vanhuksia on erilaisia. Toiset ovat terveitä ja hyväkuntoisia. Toiset taas fyysisesti, sairauksien takia, ovat vanhuksen oloisia ja kuntoisia paljon aikaisemmin. Nauti vaan vanhuudestasi.
En ollut edes vanha vielä vuosi sitten. Nyt olen raihnainen vanhus.
"Kiitos" koronaviruksen, joka tuhosi/tuhoaa elimistöni.
- Uskoisitko oikeasti että minulla on 25-vuotias tytär ja 30-poika?
- No tota.. JOOOOOOOO!!!
Siis, milloin ihminen on vanhus?