Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tt- tuki monella vain joitakin kymppejä kuukaudessa. Jos siitä uhataan leikata 40%, mikäli henkilö ei suostu tekemään sitä vastaan töitä, niin luuleeko joku

Vierailija
17.06.2023 |

tosiaan että tuensaaja lähtisi tuollaisen rahan takia töihin. Se keneltä lähtee enemmän keksii luultavasti helpommankin tavan ansaita menetetyt pennoset kuin Orpon keksimä pakkotyö.

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on toissijaista, menevätkö niihin pakkotöihin. Jos eivät mene, jokainen sen seurauksena leikattu euro on säästöä. Tarpeeksi monesta kieltäytyjästä tulee iso puro euroja, jotka voidaan sitten hyödyntää parempiin tarkoituksiin kuin näiden pummien Pirkka-oluisiin.

Mitä maksaa yhteiskuntarauha?

Tätähän sinä ja kaltaisesi jaksatte toitottaa, niinkuin se olisi kovinkin vakavasti otettava uhkaus. Etköhän sinäkin tule tekemään jomman kumman seuraavista sitten, kun käsky käy:

A. Otat sen velvoitetyön kitisemättä vastaan, jottei tukiisi kajota, tai

B. Pummaat jatkossa tutuiltasi tai otat pikavippejä, "ylläpitääksesi elintasoasi", kun valtio kiristää kukkaronnyörejään.

Se kun tiedetään, ettei kaltaisesi beta uskalla näppäimistöltään lähteä hädin tuskin ruokakauppaan saati barrikadeille; ja maailmassa on useita, useita maita missä ei ole välttämättä sosiaaliturvaa laisinkaan, eikä niissäkään rähistä vastikkeettoman rahan tavoittelemiseksi vaan viime tipassa kerjätään. Joten sori vaan, mutta et sinä ainakaan minua hämää noilla "yhteiskuntarauha"-vihjailuillasi. On tullut sinunkin aika ottaa itseäsi niskasta kiinni, ottaen oman elämäsi vastuu omiin käsiisi ja lopettaa tuo lorviminen.

Vierailija
142/145 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun olimme luonanne, me määräsimme, että jos joku ei suostu tekemään työtä, hänen ei pidä myöskään syödä."

- 2. kirje tessalonikalaisille 3.10

Jaa! En tiennytkään että suomalainen sananlasku "joka ei työtä tee, ei syömäänkään pidä" on peräisin raamatusta. Mielenkiintoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tullaan muuten hirveästi hukkaamaan yhteiskunnan varoja ja työtunteja siihen, kuinka määritellään se, että työtön ei ole toteuttanut aktiivivelvoitettaan. Samoin palaa rahaa siihen, että operoidaan jonkinlainen stasikoneisto valvomaan näitä asioista. Yhtään latia ei löydy mistään siihen, etä TE-toimistoille tai Kelalle saataisiin enempää resursseja näihin puuhasteluihin. 

Mielenkiintoista on nähdä ne tutkimukset sitten, joissa yritetään osoittaa että 100 000 uutta työntekijää/veronmaksajaa on saatu aikaiseksi. Mutta tämä on vain lumetta - tärkeintä on hallituksen viiteryhmät ja rikkaat saavat paistatella päivää kun köyhin ja pienituloisin väestönosa saa maksaa kaikkien tämän vuosituhannen päättäjien sekoilut, virheet ja laskut.

Vierailija
144/145 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan ainakin toimeentulotukea 950€/kk

Ai. Paljonko saat tukia kaikkiaan? Toi sun tuki on melkein puolet mun netosta ja teen täyttä päivää. Miksi saat noin paljon, oletko sairas tmv?

Vierailija
145/145 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan ainakin toimeentulotukea 950€/kk

Ai. Paljonko saat tukia kaikkiaan? Toi sun tuki on melkein puolet mun netosta ja teen täyttä päivää. Miksi saat noin paljon, oletko sairas tmv?

Ei kukaan saa toimeentulotukea 950 euroa kuukaudessa. Silloin tosin ehkä voi saada, jos esimerkiksi ei vielä saa asumistukea vaan sen käsittely on kesken. Liikaa maksettu toimeentulotuki peritään sitten pois asumistuesta.