Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka puhutte, että ei töihin noin vain mennä, mikä teidän koulutus/tausta on?

Vierailija
17.06.2023 |

Sairaseläkkeellä olevat asia erikseen. Itse rehellisesti ihmettelen tätä, koska minut on nuoresta asti melkeinpä revitty töihin ja olen ollut myös rekrymässä porukkaa sellaisiin hommiin, joihin olisin ollut valmis ottamaan melkeinpä kenet vaan, eikä mielestäni palkka täysin kouluttamattomalle ihmiselle ole ollut ollenkaan huono ja työkin ihan mukavaa.

Kommentit (649)

Vierailija
521/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanninapakum kirjoitti:

Peruskoulu (sekin autopurkaamolla työpainoitteisena) koska adhd.

Tausta viim 6kk hakenut töitä 8 paikkaan, en ole päässyt (4 duunipaikkaan vaaditaan kk hakemaan ) mutta 8-12 hakenut jatkuvasti. En ole päässyt, nyt siitäkin ollaan rankaisemassa.

HYI MIKÄ MAA TÄMÄ SUOMI ON! Petteri urpo vie tämän tuhoon

Eihän Orpo vielä edes ole pääministeri

Vierailija
522/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yo-merkonomi + FM. Kokemusta runsaasti myös muistakin kuin koulutusta vastaavista töistä. Kuvittelisin, että suurin este vakituiselle työllistymiselleni on mun ikä, kun olen yli 50.  Hain talvella paikkaa, jonka vaatimukset täytin aivan nappiinsa. Innolla odottelin haastattelukutsua, jota ei kuitenkaan kuulunut. Sain kylläkin sähköpostia työpaikasta, että laittavat paikan uudelleen hakuun, kun ei ollut sopivia hakijoita. Tästä päättelin, että olen työnantajille pelkkää ilmaa, ja työvoimapula pelkkää p skapuhetta.

Sekinhän riippuu osin siitä minkä alan FM olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola, kauppa ja hoitoala. Noista kun valitsee yhden, johon kouluttautuu niin töitä kyllä on ja ihan soittamalla pääsee töihin. Elämä on valintoja.

Missä tällaisia ravintoloita on?

t. työtön kokki

Barona Oy - Barona Horeca Oy - Vantaa - Haku päättyy 23.06.2023 klo 23:59 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Birtatim42 kebab pizzeria Oy - Seinäjoki - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Blacksakura Oy - Ravintola Hua du - Helsinki - Haku päättyy 20.06.2023 klo 16:00 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Bolt.Works Oy - Jyväskylä - Haku päättyy 13.08.2023 klo 23:59 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta, Mahdollisuus jatkaa muissa kohteissa

Kokki

Brokadi Turku Oy - Turku - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Cai Xing Oy - sakuragawa ravintola väinönkatu 26 - Jyväskylä - Haku päättyy 30.06.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Campusravita Oy - tampere - Tampere - Haku päättyy 31.07.2023 - kokoaikatyö, 112,5 h / 3 viikkoa - yli 12 kuukautta

Kokki

Chen Ye Oy - Tampere - Haku päättyy 30.06.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

kokki

Cheng Kang Oy - Itsudemo Hansa - Turku - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Chichina Oy - Tampere - Haku päättyy 30.06.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Chong Qing Oy - Savonlinna - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Classic Troija Oy - Oulu - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Clean Cart Oy - Gulf Honkavaara/Pata247 - Joensuu - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta, Vakituinen sopimus

Kokki

Clubhouse Grill Oy - Clubhouse Burgers - Lohja - Haku päättyy 04.11.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Co Kakola Oy - Ravintola Kakolanruusu - Turku - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Compass Group Finland Oy - Sievi - Haku päättyy 18.06.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Compass Group Finland Oy - Pulkkila - Siikalatva - Haku päättyy 30.06.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Compass Group Finland Oy - Oulun alue - Oulu - Haku päättyy 16.07.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Se, että työpaikka on haussa ei tarkoita sitä, että sinne automaattisesti pääsee soittamalla. Voit siis lopettaa listojen tekemisen, kun et kuitenkaan osaa nimetä yhtään ravintolaa, johon pääsee pelkästään soittamalla töihin. 

Aloita soittamalla jokaiseen noista. Niin minäkin työnhakijana teen. Haen jokaikistä paikkaa ympäri Suomea, johon suinkin koulutukseni uppoaa.

Miksi et sitten ole työllistynyt johonkin noista listaamistasi ravintoloista? Sinähän väität, että niihin pääsee töihin vain soittamalla, joten jopa sinun pitäisi siinä tapauksessa työllistyä mihin tahansa niistä. Sen kun soitat vain :D

En voi tehdä ko. alan töitä. Äsken mainittu hygieniapassi kyllä löytyy.

Tekosyitä. Niitähän teillä työttömillä löytyy :D 

P.S. Soita kauppaan. Senhän oli myös listalla töistä, joita saa vain soittamalla :D

En ole työtön työnhakija, olen työnhakija. En muuten pysty kaupankaan töihin, se sisältää raskaita fyysisiä työtehtäviä.

Ja mitähän ne raskaat fyysiset työtehtävät mahtavat olla? Mitä itse olen marketissa ollut töissä niin ihan vain kassalla istuin ja piippailin tuotteita. Hirmu raskasta olikin :D:D:D:D:D Puhumattakaan siitä, miten raskasta oli lastenvaateliikkeessä viikata 62 kokoisia bodyja hyllyyn. Kyllä kalpenee esim. rakennusmiesten hommat sen fyysisyyden rinnalla ::D:D:D:D::D

Kuormien purkaminen, rullakoiden siirtely, ostoskärryjen siirtely ja hyllytys laatikoittain. Näitä kaikkia edellytetään mm. Prismassa, Lidlissä ja CM:ssa.

Nuo on hyllyttäjien hommaa. Ei kassamyyjät noita tee. Ei ne ehdi, kun pitää olla siellä kassalla. Niin, ja jos et vielä tiennyt, on olemassa muitakin kauppoja kuin Prisma, Lidl ja CM. Vaikka nyt joku lastenvaateputiikki. Ei ole ostoskärryjä ollenkaan, eikä rullakoitakaan ja vaatteetkin voit ottaa yksi kevyt laatikko kerrallaan hyllytettäväksi. Vai onko sinulle pieni bodykin liian raskas taakkaa :D

Kaikki kaupat eivät ole marketteja.

Vierailija
524/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te työttömät ymmärrätte, että jos cv on täynnä tyhjää, niin ei välttämättä niitä oman alan hommia ole mahdollista saada? Itse ainakin palkkaisin ennemmin sellaisen, joka jaksaa yrittää ja vaikka kokeilla jotain muuta alaa kuin jonkun joka odottaa vaan että tullaan kotoa hakemaan töihin tai mieluiten ei ollenkaan. 

Nii, ja vielä on jotenkin epäselvää, miksi jotkut eivät noin vain mene töihin. Ja kuka työtön nyt muka kotona odottelee, että joku tulee töihin hakemaan? Sillä, joka siellä kotona "odottelee, että joku tulee töihin hakemaan" on ehkä sellainen CV, millä ei töihin noin vaan mennä. Ja eikä se nyt yksin CV:stä ole kiinni. Itsekin olet rajaamassa, että kuka sinne työmaalle otetaan ja kuka ei.

Vierailija
525/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on AMK-tutkinto tekniikan alalta. Teen duunarihommia asiakaspalvelussa, koska koulutustani vastaavaa työtä en ole löytänyt. Kymmenen vuoden etsimisen aikana olen päässyt vain pariin työhaastatteluun. Onneksi on joku työ, koska en ymmärrä niitä jotka eivät suostu hakemaan mitään muuta kuin juuri omaa koulutustaan vastaavaa hommaa ja ollaan mieluummin työttömänä. Kurjaahan se on mutta minkäs teet. Mutta tosiaan, ei töihin niin vaan mennä ja jos jonkun työn onnistuu saamaan niin siitä pidetään kynsin hampain kiinni vastasi koulutusta tai ei.

Vierailija
526/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola, kauppa ja hoitoala. Noista kun valitsee yhden, johon kouluttautuu niin töitä kyllä on ja ihan soittamalla pääsee töihin. Elämä on valintoja.

t. työtön kokki

Barona Oy - Barona Horeca Oy - Vantaa - Haku päättyy 23.06.2023 klo 23:59 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Kokki

Blacksakura Oy - Ravintola Hua du - Helsinki - Haku päättyy 20.06.2023 klo 16:00 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Bolt.Works Oy - Jyväskylä - Haku päättyy 13.08.2023 klo 23:59 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta, Mahdollisuus jatkaa muissa kohteissa

Kokki

Kokki

Cai Xing Oy - sakuragawa ravintola väinönkatu 26 - Jyväskylä - Haku päättyy 30.06.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Campusravita Oy - tampere - Tampere - Haku päättyy 31.07.2023 - kokoaikatyö, 112,5 h / 3 viikkoa - yli 12 kuukautta

Kokki

kokki

Kokki

Chichina Oy - Tampere - Haku päättyy 30.06.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Kokki

Kokki

Clean Cart Oy - Gulf Honkavaara/Pata247 - Joensuu - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta, Vakituinen sopimus

Kokki

Clubhouse Grill Oy - Clubhouse Burgers - Lohja - Haku päättyy 04.11.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Kokki

Compass Group Finland Oy - Sievi - Haku päättyy 18.06.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Compass Group Finland Oy - Pulkkila - Siikalatva - Haku päättyy 30.06.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Compass Group Finland Oy - Oulun alue - Oulu - Haku päättyy 16.07.2023 - kokoaikatyö - yli 12 kuukautta

Kokki

Kerron sinulle salaisuuden, joka voi järkyttää mieltäsi: Se, että työpaikka on haussa ei tarkoita sitä, että sinne automaattisesti pääsee soittamalla. Voit siis lopettaa listojen tekemisen, kun et kuitenkaan osaa nimetä yhtään ravintolaa, johon pääsee pelkästään soittamalla töihin. 

Aloita soittamalla jokaiseen noista. Niin minäkin työnhakijana teen. Haen jokaikistä paikkaa ympäri Suomea, johon suinkin koulutukseni uppoaa.

Miksi minun pitäisi ravintoloihin soitella? En minä ole töitä hakemassa :D Kerroin vain, että töiden saaminen ei ole ihan niin helppoa kuin sinä luulet. Eikä ravintola-alallekaan tuosta vaan kävellä töihin. Ihan jo laki vaatii esim. hygieniapassin ja moniin tehtäviin muitakin koulutuksia. 

P.S. Miksi muuten olet työtön, jos kerran töitä saa ihan vain soittamalla? 

Mitä koulutusta? Kyllä kai jokainen osaa vähintään itselleen laittaa ruokaa?

Vierailija
527/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te työttömät ymmärrätte, että jos cv on täynnä tyhjää, niin ei välttämättä niitä oman alan hommia ole mahdollista saada? Itse ainakin palkkaisin ennemmin sellaisen, joka jaksaa yrittää ja vaikka kokeilla jotain muuta alaa kuin jonkun joka odottaa vaan että tullaan kotoa hakemaan töihin tai mieluiten ei ollenkaan. 

CV on täynnä tyhjää siksi, ettei myöskään niihin "jotain muuta alaa" töihinkään pääse. Edes siivoamaan.

Vierailija
528/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on AMK-tutkinto tekniikan alalta. Teen duunarihommia asiakaspalvelussa, koska koulutustani vastaavaa työtä en ole löytänyt. Kymmenen vuoden etsimisen aikana olen päässyt vain pariin työhaastatteluun. Onneksi on joku työ, koska en ymmärrä niitä jotka eivät suostu hakemaan mitään muuta kuin juuri omaa koulutustaan vastaavaa hommaa ja ollaan mieluummin työttömänä. Kurjaahan se on mutta minkäs teet. Mutta tosiaan, ei töihin niin vaan mennä ja jos jonkun työn onnistuu saamaan niin siitä pidetään kynsin hampain kiinni vastasi koulutusta tai ei.

Kiitos, että veit työni.

T. työtön aspa :(

Vierailija
529/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi, valmistunut 2018. Etsin jo ennen valmistumista oman alan ja osaamisen töitä ympäri Suomea (Helsinkiä lukuunottamatta) ja CVssä oli jo (oman alan) osa-aikaisia töitä ja projekteja valmiina. En asu timbuktussa vaan aika isossa kaupungissa.

Ei napannut sitten yhtään. Haastatteluja sain mutta aina tuli "kiitos, ei kiitos" vastauksena. Tein tutkintoni harjoittelun ulkomailla ja tämähän ei ole Suomessa yhtään suotavaa (tein sen ulkomailla koska Suomesta en saanut millään edes sitä harjoittelupaikkaa). Osassa haastatteluita kysellään milloin muutin Suomeen, kehuttu kuinka hyvin puhun suomea tai iloittu kun tiimiin tarvitaan joku venäjänkielen taitoinen. En puhu enkä väitä puhuvani mutta sukunimeni takia ihmiset vain olettavat minun olevan venäläinen.

Lähdin sitten takaisin ulkomaille töihin, vaikka vaikeaahan sieltäkin oli saada työpaikka. Nyt takaisin Suomessa raskauden ja vauvan takia

Sukunimn saa vaihtaa. Vaihda sukunimesi.

Vaihda itse. Sukunimeni on sukunimeni ja siinä ei ole mitään vikaa. Ei kenenkään Virtasenkaan tai Lindholmin tarvitse nimeänsä muuttaa. Liian monet täällä on vain ajattelemattomia juntteja.

Veljeni otti vaimonsa nimen kun avioituivat. Hän työskentelee rakennuspuolella ja kuulemani perusteella saa minuakin enemmän ryssittelyä

Vierailija
530/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. työtön kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Kokki

Miksi et sitten ole työllistynyt johonkin noista listaamistasi ravintoloista? Sinähän väität, että niihin pääsee töihin vain soittamalla, joten jopa sinun pitäisi siinä tapauksessa työllistyä mihin tahansa niistä. Sen kun soitat vain :D

En voi tehdä ko. alan töitä. Äsken mainittu hygieniapassi kyllä löytyy.

Tekosyitä. Niitähän teillä työttömillä löytyy :D 

P.S. Soita kauppaan. Senhän oli myös listalla töistä, joita saa vain soittamalla :D

En ole työtön työnhakija, olen työnhakija. En muuten pysty kaupankaan töihin, se sisältää raskaita fyysisiä työtehtäviä.

Ja mitähän ne raskaat fyysiset työtehtävät mahtavat olla? Mitä itse olen marketissa ollut töissä niin ihan vain kassalla istuin ja piippailin tuotteita. Hirmu raskasta olikin :D:D:D:D:D Puhumattakaan siitä, miten raskasta oli lastenvaateliikkeessä viikata 62 kokoisia bodyja hyllyyn. Kyllä kalpenee esim. rakennusmiesten hommat sen fyysisyyden rinnalla ::D:D:D:D::D

Kuormien purkaminen, rullakoiden siirtely, ostoskärryjen siirtely ja hyllytys laatikoittain. Näitä kaikkia edellytetään mm. Prismassa, Lidlissä ja CM:ssa.

Nuo on hyllyttäjien hommaa. Ei kassamyyjät noita tee. Ei ne ehdi, kun pitää olla siellä kassalla. Niin, ja jos et vielä tiennyt, on olemassa muitakin kauppoja kuin Prisma, Lidl ja CM. Vaikka nyt joku lastenvaateputiikki. Ei ole ostoskärryjä ollenkaan, eikä rullakoitakaan ja vaatteetkin voit ottaa yksi kevyt laatikko kerrallaan hyllytettäväksi. Vai onko sinulle pieni bodykin liian raskas taakkaa :D

Olen työskennellyt vaateliikkeessä, vaatteita viikkaillessa ja kassalla. Olen työskennellyt myös muissakin "helpoissa" hommissa, joissa saa seisoa tuntikaupalla tai kävellä ees taas.

Itselläni jalkani turpoavat helposti ja ovat päivän päätteeksi erittäin kipeät seisomatyöstä. Myös alaselkäni kipeytyy seisomisesta skolioosin takia. Olen terve, urheilullinen ja nuori mutta päivän päätteeksi tunnen itseni 60-vuotiaaksi näistä hommista

Vierailija
531/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu nelosella läpi. Viina maistuu.

Vierailija
532/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheemme nuoret hakivat niitä nuorten kahden viikon paikkoja vuosina 2008 ja 2010. Molemmat saivat kyllä paikat, mutta eivät kysymällä paikan päältä, vaan nettihakemuksella, mikä ohjeistettiin täyttämään. S-marketeissa keksisuuressa kaupungissa olivat molemmat, kumpikin eri paikassa. Tuli vielä niin että sanottiin mihin markettiin pääsevät, toiveita sai esittää mutta toinen pääsi lähiöön 5 km päähän, toinen pääsi keskustaan kilometrin päähän meiltä. Jos nuorten kahden viikon kesätyöt jo vuosia sitten haettiin netin kautta, niin uskoisin että muutkin paikat haetaan niin. Itse en tarvitse nyt töitä, mutta kun näillä nuorilla on sama ollut ajankohtaista, on 90 %:ssa paikoista vastattu "täytä hakemus netissä". 

Menimme kaverini kanssa rekrytapahtumaan printattujen CVn kanssa, ainahan sanotaan että työnantajille pitää rohkeasti mennä juttelemaan ja esittäytymään että antaa paremman vaikutelman.

Ystäväni löysi mielenkiintoisen paikan rekryfirmalta, halusi kysyä lisää paikasta ja tarjosi CVtään. Rekrytyttö vain totesi että täytä hakemus netissä, sieltä löytyy myös tiedot työstä. :D

Vierailija
533/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko AP itse millä alalla olet kerta oikein revitään töihin?

Vierailija
534/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi, valmistunut 2018. Etsin jo ennen valmistumista oman alan ja osaamisen töitä ympäri Suomea (Helsinkiä lukuunottamatta) ja CVssä oli jo (oman alan) osa-aikaisia töitä ja projekteja valmiina. En asu timbuktussa vaan aika isossa kaupungissa.

Ei napannut sitten yhtään. Haastatteluja sain mutta aina tuli "kiitos, ei kiitos" vastauksena. Tein tutkintoni harjoittelun ulkomailla ja tämähän ei ole Suomessa yhtään suotavaa (tein sen ulkomailla koska Suomesta en saanut millään edes sitä harjoittelupaikkaa). Osassa haastatteluita kysellään milloin muutin Suomeen, kehuttu kuinka hyvin puhun suomea tai iloittu kun tiimiin tarvitaan joku venäjänkielen taitoinen. En puhu enkä väitä puhuvani mutta sukunimeni takia ihmiset vain olettavat minun olevan venäläinen.

Lähdin sitten takaisin ulkomaille töihin, vaikka vaikeaahan sieltäkin oli saada työpaikka. Nyt takaisin Suomessa raskauden ja vauvan takia

Sukunimn saa vaihtaa. Vaihda sukunimesi.

Vaihda itse. Sukunimeni on sukunimeni ja siinä ei ole mitään vikaa. Ei kenenkään Virtasenkaan tai Lindholmin tarvitse nimeänsä muuttaa. Liian monet täällä on vain ajattelemattomia juntteja.

Veljeni otti vaimonsa nimen kun avioituivat. Hän työskentelee rakennuspuolella ja kuulemani perusteella saa minuakin enemmän ryssittelyä

Minä vaihdoinkin etunimeni, koska etunimestäni ei tykätty (suomalainen nimi).

Vierailija
535/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömänä saa opiskella, lähtee tuet ja jollain pitää elääkin.

Ei pidä paikkaansa!

Vierailija
536/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filosofian maisteri, pääaineena teoreettinen filosofia, sivuaineena tietojenkäsittelyä ja matematiikkaa. Ohjelmoijana tein töitä niin pitkään kun sain töissä olla. Puhe it-alan työvoimapulasta on täyttä roskaa. Minäkin töiden ohessa koko ajan kouluttautunut lisää, joten siitäkään ei ole kysymys, että osaamiseni olisi jymähtänyt jonnekin 30 vuoden takaisiin.

Ja mihinkään ns. hanttihommiin en ole päässyt. Oman alan hommiin sentään joskus vielä tulee jopa haastattelukutsuja.

Vierailija
537/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömänä saa opiskella, lähtee tuet ja jollain pitää elääkin.

Jos on työkkäriltä lupa opintoihin niin sitten max. kaksi vuotta saa. Mitä tahansa tutkintoa ei tuossa ajassa tietenkään suoriteta.

Vierailija
538/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko AP itse millä alalla olet kerta oikein revitään töihin?

Siivoojia revitään töihin. Eläkeläisiä ja kesken opintojen.

- Ei ap

Vierailija
539/649 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENKÄÄ TÖIHIN

Vierailija
540/649 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutusta mutta tausta kunnossa, koskapa pumppasin salilla itselleni valtavan perseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan