Te jotka puhutte, että ei töihin noin vain mennä, mikä teidän koulutus/tausta on?
Sairaseläkkeellä olevat asia erikseen. Itse rehellisesti ihmettelen tätä, koska minut on nuoresta asti melkeinpä revitty töihin ja olen ollut myös rekrymässä porukkaa sellaisiin hommiin, joihin olisin ollut valmis ottamaan melkeinpä kenet vaan, eikä mielestäni palkka täysin kouluttamattomalle ihmiselle ole ollut ollenkaan huono ja työkin ihan mukavaa.
Kommentit (649)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yo merkonomi. On paperilla ok työpaikka, mutta olen 5v hakenut muita töitä niitä saamatta.
N51Mitä töitä olet hakenut?
Samaa kaupallista alaa mitä nyt.
Yhteiskuntatieteiden maisteri, valtio-oppi.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömänä saa opiskella, lähtee tuet ja jollain pitää elääkin.
Täähän on ihan älytöntä. Ei sen noin pitäis mennä. Silti, itse opiskelisin vaikka kynsiä syöden (näin olen tehnytkin, sillä vaihdoin alaa alle 40-vuotiaana) jonkun suht lyhyen koulutuksen, koska se olisi vain lyhyt aika elämästä. Ei työttömyyskorvaus niin hyvä kuitenkaan voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola, kauppa ja hoitoala. Noista kun valitsee yhden, johon kouluttautuu niin töitä kyllä on ja ihan soittamalla pääsee töihin. Elämä on valintoja.
Noissa tehtävissä pitää olla tosi paksunahkainen, sosiaalinen ja valmis vuorotöihin sekä ylitöihin. Palkka kehno ja työmäärä hirvittävä.
Lastenohjaaja. Ei kelvannut jossain vaiheessa mihinkään ilman kokemusta. Sisko lähihoitajana kelpaa siivoamaan etsittyään turhaan ja pitkään alan töitä. Että ei ap sitä työtä vaan oo sillee että menee vaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintola, kauppa ja hoitoala. Noista kun valitsee yhden, johon kouluttautuu niin töitä kyllä on ja ihan soittamalla pääsee töihin. Elämä on valintoja.
Minulla on sosiaalialan koulutus työvoimapula-alalla mutta tyhjä cv ja mt ongelmat (jotka aiheuttaneet tyhjän ceeveen) estää työnsaannin.
Tuon ymmärrän jos mt-ongelmia taustalla. Toivottavasti saat apua ongelmiisi. Terveitä työttömiä en voi ymmärtää mitenkään.
Tradenomi ja aukoton 35 vuoden työkokemus. En ole päässyt edes kauppaan hyllyjen täyttäjäksi. Eiköhän esteenä ole ikä 50+.
Ap on vieraantunut nykymaailmasta.
Miksi et voi kunnioittaa toisten ihmisten kokemusta työnhausta ja työelämästä ap? Asenteesi huokuu ylimielisyyttä.
Ap, hyvä sinä. Nyt voitkin kaivautua takaisin sinne omaan napaasi. Päivän trollaukset/työt tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa tehtävissä pitää olla tosi paksunahkainen, sosiaalinen ja valmis vuorotöihin sekä ylitöihin. Palkka kehno ja työmäärä hirvittävä.
Niin ne on ihan oikeita töitä. Itse asiassa tosi monessa työssä on työmäärä valtava, harvassa ovat ne työpaikat jossa voi rentoilla vaan. Kyllä sen palkan eteen pitää tehdäkin jotain. Joka alalla on mahdollisuus tehdä osittaista työaikaa, esim nelipäiväistä viikkoa.
Itse olen insinööri ja toki töissä, mutta hain muita hommia, niin hakijoita oli 50...
Koska ei niitä jotainmitävain töitä ole kaikille. Huomaatte sitten kun itse jäätte työttömäksi.
Tein ensimmäisen työpaikkahakemukseni vasta viisikymppisenä, koska aiemmin minut oli aina pyydetty töihin. Työtä oli yllin kyllin, aivan liikaa. Olen kahden ammatin FM, tehnyt pitkän uran kouluttajana liike-elämässä.
Hain ensimmäiset pari vuotta kaikkea, mihin uskoin pystyväni. Pääsin muutamaan oman alani haastatteluun, kun täytettiin omien alojeni superhyper-erikoisasiantuntijan virkoja, mutta yksikään tavallista konttoriapulaista (vanh.) etsivä työnantaja ei kiinnostunut minusta.
Korona vei loputkin työllistymismahdollisuudet. Koska en ole nuortunutkaan viime vuosina, näyttää siltä, että työttömyys jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen insinööri ja toki töissä, mutta hain muita hommia, niin hakijoita oli 50...
50 on vähän. Yhteen paikkaan, johon itse hain, oli yli 400 hakijaa.
Onhan työttömän mahdollista opiskellakin esim oppisopimuksella lähihoitajaksi. Muillekin aloille on mahdollista päästä oppisopimuksella, vaikkapa sähköasentajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Dip.ins. 28 vuotta kansainvälisissä tehtävissä metsäteollisuudessa, eli Suomen talouden ydinosaaja. Nyt ikää 58, uniapnea, diabetes ja nivelrikko. Sikari tarjotaan, mutta ei töitä edes opettajana.
Uniapnea tai diabetes syynä johonkin? Täysin korjattavia lääkkeillä ja cpap-laitteella. Nivelrikko ehkä, mutta kun sekin korjataan ja dippainssi tuskin tekisit mitään metsurin hommia. Ja opettajan työt? Miksi ihmeessä, kun ei ole mitenkään sun ydinosaamista? Haet ihan vääriä hommia jos näin teet. Hae Stora Ensolle ostoon etsimään ostettavia metsiä.
AMK insinööri
Autismikirjon häiriö
Vierailija kirjoitti:
Tein ensimmäisen työpaikkahakemukseni vasta viisikymppisenä, koska aiemmin minut oli aina pyydetty töihin. Työtä oli yllin kyllin, aivan liikaa. Olen kahden ammatin FM, tehnyt pitkän uran kouluttajana liike-elämässä.
Hain ensimmäiset pari vuotta kaikkea, mihin uskoin pystyväni. Pääsin muutamaan oman alani haastatteluun, kun täytettiin omien alojeni superhyper-erikoisasiantuntijan virkoja, mutta yksikään tavallista konttoriapulaista (vanh.) etsivä työnantaja ei kiinnostunut minusta.
Korona vei loputkin työllistymismahdollisuudet. Koska en ole nuortunutkaan viime vuosina, näyttää siltä, että työttömyys jatkuu.
Miksi et hakisi vaikka koulumaailmaan koulunkäyntiavustajaksi?
Jaaha. Ap on taas näitä puhtaan sonnan lässyttäjiä pätemässä.