Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mies velvollinen elättämään minua?

Vierailija
16.06.2023 |

Meillä on kaksi lasta pienellä ikäerolla. Ennen lapsia maksoimme kaiken puoliksi, eikä riitaa rahasta ollut. Minä valmistuin ammattikorkeasta hetki ennen raskaaksi tuloa, muutimme miehen halusta toiselle paikkakunnalle ja olin lasten kanssa kotona sen pari vuotta, kunnes hoitovapaan loputtua aloin etsimään töitä. Enkä ole löytänyt. Ja on tullut selväksi, että en löydä koulutuksessani tältä paikkakunnalta tai läheltä töitä enkä muutakaan työtä joka edes vähän liittyisi koulutukseeni. Olen siis ollut pienen tukirahan varassa kotona edelleen vaikka siis haluaisin olla työssä. Ja kotona on riitaa kuka maksaa elämisen eli lasten kulut, asumiset, ruoat, vaatteet, bensat, autovakuutukset ja kaikki mitä näitä nyt on. Saamani pienet tuet laitan kaikki yhteiseen elämiseen, mutta miehen tulojen takia en edes saa kuin minimit. Emme ole naimisissa. Onko mies velvollinen ns. elättämään minua ja lapsia, kun hänen takia ne asutaan paikassa josta en saa töitä?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapset ja lähde toiselle paikkakunnalle työhön. Mies ei rakasta sinua.

Vierailija
22/92 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto / avoliitto on vain laillistettua prostituutiota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on noin tarkka kuluista ettekä ole naimisissa niin mies on taatusti laskeskellut asiat siten ettei hänen tarvitsisi elättää sinua ja lapsia. En yleensä suosittele eroa, koska muutaman tuskallisen sellaisen läpikäynyt, mutta tässä tapauksessa se lienee hyvä vaihtoehto jos ette pääse asioista sopuun.

Et kertonut mille alalle olet kouluttautunut? Jos opiskelemasi ala on ns. pilipali niin sitten pitää harkita joko toisen ammatin opiskelua tai koulutusta vastamattoman työn vastaanottamista. Elämääsi et voi rakentaa sen varaan, että mies tai yhteiskunta elättää koko ajan. Täytyy sinun itsekin ottaa vastuuta.

Ei alani ole kai pilipali, se kyllä työllistää Etelä-Suomen suurissa kaupungeissa. Täällä päin vain ei. Tykkään alastani. Eikä täällä päin lähellä oikein edes ole mitään kunnollisia oppilaitoksia, joissa opiskella uusi järkevä ja sopiva ala, joka täällä sitten työllistäisi. Sen takia mieskin muutti opiskelujen vuoksi täältä muualle.,

Ap

Vierailija
24/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän voit muuttaa sellaiseen paikkaan, josta saat töitä! Sitten vaan kovasti toivomaan, että mies muuttaisi samalle paikkakunnalle.

Älä ainakaan erehdy menemään naimisiin tuon kanssa, sillä ei se mitään muuttaisi. Saituri mikä saituri. Lapsille voit vaatia elatusmaksua lastenvalvojan ja oikeuden avulla, mutta itse sinun pitäisi elättää itsesi.

Vierailija
25/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miehen hyväpalkkaisen työn vuoksi hevon persiissä ja kyllä, mies elättää silloin kun en saa töitä. Tosin olemme avioliitossa, joten hänellä on ihan lakiin perustuva elatusvelvollisuus. Erotessa saisin kynittyä ukon puhtaaksi, joten pienempi paha hänelle on suosiolla elättää.

Vierailija
26/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä sen miehen ratkaisuehdotus asiaan on?

Jos ei ole töitä paikkkunnalla, ja saat vain pienet tuet, joista ei ole maksaa enempää perheen yhteisiin menoihin, niin miten hän ajatteli, että asia ratkistaan?

Lisäksi, mitä hän ajattelee, että se raivoaminen auttaa asiassa?

Vierailija
27/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se mies ehdottaa ratkaisuksi? Jos kerran töitä et saa.

Huonon miehen kanssa teit lapset. Tuskin hän kotitöihinkään osallistuu. Sittenkään kun sinä olet myös töissä.

Vierailija
28/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tossun alla. Mies päättää teillä kaiken asuinpaikasta alkaen ja pihistelee jopa OMIEN lastensa elatuksessa.

Vierailija
29/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löysitkin noin pihin miehen? Ja et hankkinut hänen kanssaan vain yhtä lasta vaan kaksi. Ettekä edes ole naimisissa! Oikea mies elättäisi vaimonsa ja lapsensa mutta kun nyt olet sotkeutunut tuollaiseen otukseen niin ota lapset ja muuta sinne, mistä saat töitä.

Tutustuimme ystävien kautta. Mutta ei hän ennen lapsia ollut pihi. Eikä niin kauan kun olin äitiys/hoitovapaalla. Piheys alkoi kun meille molemmille selvisi, että minun on mahdotonta työllistyä täällä.

Ap

Mikä on osaamisesi, jos ei 80 km säteellä ole yhtäkään työpaikkaa?

Vierailija
30/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on noin tarkka kuluista ettekä ole naimisissa niin mies on taatusti laskeskellut asiat siten ettei hänen tarvitsisi elättää sinua ja lapsia. En yleensä suosittele eroa, koska muutaman tuskallisen sellaisen läpikäynyt, mutta tässä tapauksessa se lienee hyvä vaihtoehto jos ette pääse asioista sopuun.

Et kertonut mille alalle olet kouluttautunut? Jos opiskelemasi ala on ns. pilipali niin sitten pitää harkita joko toisen ammatin opiskelua tai koulutusta vastamattoman työn vastaanottamista. Elämääsi et voi rakentaa sen varaan, että mies tai yhteiskunta elättää koko ajan. Täytyy sinun itsekin ottaa vastuuta.

Ei alani ole kai pilipali, se kyllä työllistää Etelä-Suomen suurissa kaupungeissa. Täällä päin vain ei. Tykkään alastani. Eikä täällä päin lähellä oikein edes ole mitään kunnollisia oppilaitoksia, joissa opiskella uusi järkevä ja sopiva ala, joka täällä sitten työllistäisi. Sen takia mieskin muutti opiskelujen vuoksi täältä muualle.,

Ap

Miksi ihmeessä menit muuttamaan tuollaiseen paikkaan? Anna mä arvaan. Mies olisi siitäkin järjestänyt riidan, jos et olisi muuttanut.

Vierailija
31/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat etsimään muita kuin oman alan töitä. Tuossa tilanteessa melkein mikä tahansa rahanlähde on plussaa. Oman alan hommia voi hakea siinä sivussa kun niitä aukeaa.

Vierailija
32/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitto, se kompastuskivi, kun ei ole puhuttu asioista etukäteen. Riitelemällähän ei tilannetta ratkaista, eikä tuollainen käytös ole reilua lapsia kohtaan. Moraalinen velvollisuus miehellä on elättää, koska sinulla ei, sattuneesta syystä ole siihen mahdollisuutta, ja vaikka asuisitte erillään lapsille kuuluisi elatusmaksut,. Avioliitossa olisitte velvollisia elättämään toinen toisenne eli se maksaa, joka pystyy. Jos miehelle on kerrottu, että toisella paikkakunnalla voisi olla toinen tilanne, mutta ei suostu lopettamaan rähjäämistä tai muuttamaan niin Sinuna harkitsisin muuttoa lasten kanssa, heidän normaalin kasvunsa turvaamiseksi.

Vierailija
33/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Naiset vielä nykyään suostuu vapaaehtoisesti perheessä miehen orjaksi? Passaa, siivoilee, pesee, huoltaa, tsemppaa..

Tässä tilanteessa se on pakollinen kahden pienen kanssa. Mikä olisi vaihtoehto? Muuttaa lasten kanssa toiselle paikkakunnalle. Itse valitsisin sen viimeisen . Mutta ei se ole vaan niin yksinkertaista lähteä. 

Vierailija
34/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Naiset vielä nykyään suostuu vapaaehtoisesti perheessä miehen orjaksi? Passaa, siivoilee, pesee, huoltaa, tsemppaa..

xD

Tsemppaajaorja. Mukavuus kanssaihmisiä kohtaan on nykyään orjuutta Suomessa.

Vierailija
35/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet vapaaehtoisesti työtön kerta haluat vain oman alasi tai sitä liippaavia töitä. Kyllä minuakin ennen pitkää kismittäisi tuollainen tilanne, raataa niska limassa että saisi leivän päälle muutakin kuin ylähuulen.

Vierailija
36/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa surraan ja hehkutetaan kun joku jää leskeksi. Saavat miehen työeläkkeestä puolet loppuelämänajan. Saavat asua yhteisessä kodissa loppuelämän. Haloo! Me jotka jätetty, erottu, ym: me emme saa mitään. Emme voi jäädä kotiimme,se myydään. Emme saa mitään tukea valtiolta vaikka olemme synnyttäneet ja kasvattaneet lapset. Todella epätasa-arvoista. Pysykää naiset aviossa vaikka hampaat irvessä.

Vierailija
37/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä löysitkin noin pihin miehen? Ja et hankkinut hänen kanssaan vain yhtä lasta vaan kaksi. Ettekä edes ole naimisissa! Oikea mies elättäisi vaimonsa ja lapsensa mutta kun nyt olet sotkeutunut tuollaiseen otukseen niin ota lapset ja muuta sinne, mistä saat töitä.

Tutustuimme ystävien kautta. Mutta ei hän ennen lapsia ollut pihi. Eikä niin kauan kun olin äitiys/hoitovapaalla. Piheys alkoi kun meille molemmille selvisi, että minun on mahdotonta työllistyä täällä.

Ap

Sitten eroat ja lähdet

Jätät lapset miehelle ja tapaat heitä lomilla.

Ei mies halua jäädä kahden pienen lapsen kanssa. Hän on paljon töissä, välillä työmatkojakin. Ja on tottunut siihen, että minä vastaan suurimmaksi osaksi lasten arjesta.

Ap

Meillä oli aikoinaan sama homma. Erottiin kun lapset oli kouluikäisiä. Ei siitä mitään tullut. Exää ei hirveästi lapset kiinnostanut eron jälkeen mutta hoiti minimivelvollisuutensa. Kun lapset täytti 18v mies lopetti yhteydenpidon lapsiin eikä tue heitä mitenkään taloudellisesti. Ei esim suostunut ostamaan 18v opiskelijalle edes halpaa puhelinta kun vanha meni kokonaan rikki.

Omasta kokemuksesta suosittelen ap:lle eroa, ei mies muutu. Muuta sellaiseen kaupunkiin missä työllistyy. Eron jälkeen talous on hämmästyttävän hyvä kun vastaat omista rahoista.

Vierailija
38/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avoliitossa se maksaa suurimmat kulut se jolla on eniten rahaa. Jos sellainen ei sovi niin ei pidä muuttaa ollenkaan kenenkään kanssa yhteen. Puoliso voi sairastuakkin. Jos putoo minimaalisille päivärahoille niin ei niistä pysty asumiskuluja maksamaan koska kela laskee puolison tulot niihin riittävän. Jos ei suostu sellaiseen niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin muuttaa erilleen. 

Vierailija
39/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä etsitään paikkakunta, jossa molempien on mahdollista työllistyä. Eikä meillä ole kahden eri elintason vanhemmuutta.

Vierailija
40/92 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa surraan ja hehkutetaan kun joku jää leskeksi. Saavat miehen työeläkkeestä puolet loppuelämänajan. Saavat asua yhteisessä kodissa loppuelämän. Haloo! Me jotka jätetty, erottu, ym: me emme saa mitään. Emme voi jäädä kotiimme,se myydään. Emme saa mitään tukea valtiolta vaikka olemme synnyttäneet ja kasvattaneet lapset. Todella epätasa-arvoista. Pysykää naiset aviossa vaikka hampaat irvessä.

Älkää menkö sinne Avioon. Tämä tarina on niin monen muunkin. Omanikin. Edelleen mies maksattaa minulla lasten menot vaikka erottiin. Nauraa vain mitäs maksat