Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin työhön ajattelette että kaltaiseni 37v pitkäaikaistyötön ilman koulutusta (pelkkä lukio) työllistyy? Työhistoriani on alle vuoden pituinen :D

Vierailija
16.06.2023 |

Niin, jos kerran kaikille on kohta töitä, niin mihin sitten työllistyisin? :DD

M37

Kommentit (323)

Vierailija
61/323 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa 9e/pv orjaksi

Vierailija
62/323 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa 9e/pv orjaksi

Varastan 5 jakoavainta päivässä. Sovittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/323 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä trolli pääsee eläkkeelle, Kelan laskurin mukaan vusi on 2055

64/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämä on ollut aikaa miettiä. Ja nyt vasta ekaa kertaa mietit mihin voisit työllistyä?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
65/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene työkkärin kustantamana opiskelemaan itsellesi ammattia akk:een? Aiotko kituuttaa koko loppuelämäsi?

Orpon  hallitus lakkauttaa aikuiskoulutustuen.

Vierailija
66/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion käyneet ovat osoittautuneet hyviksi metsätyömiehiksi ja ojankaivajiksi. Jos on ihan ylioppilas, niin voi hakeutua ulkoministeriksi ja jopa presidentiksikin. Kaikki tiet ovat Sinulle avoinna, yritä!

Vierailija
67/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Sinulle järjestetään pikakoulutus hoito-alalle. Vuodessa opit pyyhkimään joko lasten tai vanhusten peppuja."

Tuo asenne on aivan käsittämättömän hölmö, että hoitotyössä muka riittää että "oppii pyyhkimään joko lasten tai vanhusten peppuja."'

Työ on paljon muutakin ja vaatii myös ennenkaikkea sopivaa luonnetta alalla, mikä on ihmisten huolenpitoa.

Siihen ei kuka tahansa todellakaan sovellu, vaikka tarvitsisikin työpaikan.

Vierailija
68/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanottokeskukseen vessoja siivoamaan.

Vierailija
69/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olin 32-vuotias pitkäaikaistyötön ilman lukiota kummallisempaa koulutusta ja työllistyin teollisuusalalle tuotantotyöntekijäksi. Opiskelin 10 vuotta yliopistossa mutta en masennuksen takia koskaan valmistunut. Työkokemusta oli aikaisemmin vaan puhelinmyynnistä, mäkistä, lintsiltä ja siivouksesta kaikki alle vuoden kestäviä lyhyitä pestejä.

Nyt olen työssä josta todella nautin ja palkkakin on ihan hyvää ja porukka ihan paras. Ehkä joskus vielä kouluttaudun jos löydän jonkun alan mikä oikeasti kiinnostaa ja mistä varmasti työllistyy, mutta just nyt olen erittäin tyytyväinen työhöni ja voisin hyvin tuota tehdä ihan hamaan tulevaisuuteen asti.

Vierailija
70/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri hyvä esimerkki siitä miten yhteiskunta sallii ja rahoittaa tämän elämäntavan. Ja näitä on paljon. Ilman muuta kuntouttavaan työtoimintaan ja veloite käydä siellä tai tuet katkeaa. Kaikista halvin asunto ,koska kelahan maksaa asunnon.

Vierailija
71/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo uudistus tarkoittaa ainoastaan sitä, että perustoimeentulotuellakin tulee hakea töitä, kuten työmarkkinatuella nyt.

Ja työmarkkinatukea minä olen saanut jo 10 vuotta...Joten mikään ei muutu.

ap

Miksi et ole hankkinut 10 vuodessa mitään ammattia?

Onhan työttömänä paljon työkyvyttömiä, ja heille pitäisi löytää joku ratkaisu

Vierailija
72/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisille voisi perustaa pakkotyölaitoksia. Voisi teettää risusavottaa ja ojanperkausta käsipelillä.

Vierailija
73/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimuskoulutus olisi varmaan paras vaihtoehto.

Vierailija
74/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaiseksi avustajaksi.

Vierailija
75/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ap käynyt äänestämässä.

Vierailija
76/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama tilanne. Olin 25-35 -ikävuodet huumekauppias ja jäin omiin tuotteisiini koukkuun. Sitten vain lähdin amiskaan ja sillä tiellä olen. Tuo moralisointi on typerää ja turhaa. Mennyt ei sillä muutu, että sitä kauhistellaan. Siksi kannattaa keskittyä tulevaan. Mulla pahin este työllistymiselle ei ollut ikä, terveys tai CV, se oli pitkä rikosrekisteri, joka syrjäyttää todella tehokkaasti enkä ymmärrä mitä hyötyä on tuhota rikollisten lailliset tulevaisuudet vankilasta pääsyn jälkeen, koska sillähän vain lisätään sekä pahoinvointia että kustannuksia. Mutta että mahdollisuuksia on, ne on vain itse käytettävä. Voit toki aina jättää yrittämättä ja surkutella tilannettasi tai sitten yrittää ja epäonnistua - tai onnistua.

77/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppaan töihin, siivoojaksi ja voithan sä kouluttautua amiksessa mihin vaan kiinnostaa.

Vierailija
78/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluttaudu lähihoitajaksi.

Miksi olet muuten viettänyt melkein 20 vuotta hankkimatta koulutusta?

Ikäuodet 17-21 meni lukiossa ja armeijassa.

22-24v olin koulussa jonka keskeytin.

25-26v olin toisessa koulussa jonka keskeytin.

noiden välissä joitakin kuukausia/puoli vuotta työttömänä.

Joten 10v on lähempänä toimetonta aikaa kuin 20v.

Ei vain kiinnostanut nuo koulut.

Onko tämä joku trolli ? Jos olet täyttänyt 25 eikä ole koulutusta niille ei makseta työttömyys korvausta

ap

Vierailija
79/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menet vaikka kuntouttavaan, kuten minäkin menin, kun ei muuta ollut.

Teet edes jotain ja työttömälle se näistä päivistä koostuva pari sataa on iso raha.

Monessa paikassa saa vielä ruoan ja bussikortin tuon 9e pv lisäksi.

Vierailija
80/323 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kaltaisille voisi perustaa pakkotyölaitoksia. Voisi teettää risusavottaa ja ojanperkausta käsipelillä.

Olet aivan sairas. Toivottavasti tuollainen napsahtaa omalle kohdallesi, tavalla tai toisella. Koet sitten varmasti ansainneesi sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä