Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No mitäs tämä uusi hallitusohjelma nyt vaikuttaa elämääsi

Vierailija
16.06.2023 |

Minun elämääni tuskin vaikuttaa mitenkään.

Kommentit (264)

Vierailija
241/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ei jää ruokaan nykyäänkään kuin 100e kuussa, koska on yksi kallis laina, jota pitäisi maksella vielä monta vuotta. Enkä halua enää koskaan ulosottoon, koska olen sen jo kerran kokenut ja vain ihmeen kaupalla siitä nopeasti selvinnyt, koska satuin voittamaan juuri tarpeeksi rahaa.

Tällä hetkellä pärjäilen vain siksi, koska on huolehtivainen miesystävä ja äiti olemassa. Mutta tiedostan, että hekin voivat tehdä perskokkareet milloin tahansa ja vähentää tai jopa kokonaan lopettaa sen pitkäaikaisen vastikkeettoman taloudellisen avun minulle.

Ymmärrän. Mulla mies alkaa jo kiristää vyörinnaruja ja monesti painostanut peppuseksiin ja en oo suostunut. Ennen sano että ei tietenkään tartte jos et halua. Mut jättää tahallaan ostamatta minkä ennen osti kun nyt vaan "unohti" . Ja painostaa kokoajan , sanoo että nauttii seksistä mutta haluaisi "jo tässä vaiheessa muutakin" suhdetta 1,8kk takana ja ihan eri suhde oli alussa .

"Tule, vietetään huippu viikonloppu 🥰🥰🥰🥰🥰🥰"

Muuttu siihen "Mikset tänään tule, tule tänään!!!" "Miksi olet vain 3 kertaa viikossa minun kanssa?!😡"

Nyt kun hän ostaa ruokaa nii pitäis antaa jotain mitä en halua ja ennen pelkkä halaaminen ok mutta siitä pikkuhiljaa eteenpäin. Kuka herrasmies ! En usko enään .

Vierailija
242/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuu pieni progressiivinen eläkeleikkuri toisi suuret säästöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-apu vakinaistetaan hallitusohjelmassa. Alan kanta-asiakkaaksi.

Vierailija
244/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion vähentää kulutustani noin 80%.

Olen sinnitellyt vuosia mukana yhteiskunnassa, nyt se on osaltani loppu. Vaikka kiristykset peruttaisiin, olen saanut tarpeekseni tästä kaikesta. Syödään sitten pelkkää puuroa kolmesti päivässä, en ota enää osaa mihinkään.

Vierailija
245/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei uskalla leikata eläkeläisiltä.

Heidän eläkkeensä nousivat noin 8% kuluneen 12kk aikana, loppuiko ulina? Ei loppunut. Paheni vaan. Aina käsi lapsiperheiden kukkarolla ja rahat vähissä, vaikka pienin eläke alkaa ysillä, työttömän aikuisen tuki vitosella (seiskalla jos kaksi lasta).

Vierailija
246/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeestaan mitenkään. Reilu puolivuotta ja jään ansaitulle eläkkeelle. Sitä odotellessa.

Vierailija
247/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei uskalla leikata eläkeläisiltä.

Heidän eläkkeensä nousivat noin 8% kuluneen 12kk aikana, loppuiko ulina? Ei loppunut. Paheni vaan. Aina käsi lapsiperheiden kukkarolla ja rahat vähissä, vaikka pienin eläke alkaa ysillä, työttömän aikuisen tuki vitosella (seiskalla jos kaksi lasta).

Uli uli vali vali älä ulise, kateelinen.

Vierailija
248/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan ollenkaan, hyvältä näyttää.

Vierailija
249/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää mitään, hilloan kaiken liikenevän rahan käteisenä sukanvarteen, olen erittäin ahdistunut ja pelottaa.

Vierailija
250/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siten, että minulla on vaikeampaa toiskertalaisena alanvaihtajana hakea psykologiaa opiskelemaan: hallitus aikoo kasvattaa ensikertalaiskiintiöitä.

Vierailija
251/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Jatkan töissäkäymistä ja säästämistä, koska yhteiskunnan tuet työttömyyden varalle heikkenevät. Puskurirahasto on tarpeen, koska ansiosidonnaista leikataan. Toki työttämyys alallani on erittäin epätodennäköistä

Vierailija
252/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon hirvittää. En tiedä, että miten pärjään tulevaisuudessa, mutta hallitus lupasi, että ketään ei jätetä pulaan, sairaita ainakaan. En taida uskoa. Jo entuudestaan hauras mieleni hapertuu entisestään ja pelottaa. Ei ole ikinä ennen pelottanut näin paljon politiikan takia.

Vierailija
253/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siten, että minulla on vaikeampaa toiskertalaisena alanvaihtajana hakea psykologiaa opiskelemaan: hallitus aikoo kasvattaa ensikertalaiskiintiöitä.

Se on kurja juttu. Toivotaan parasta, tsemppiä..

Vierailija
254/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön 50 vuotias, 2 lapsen yh-äiti. Eläkkeelle ei päästetä vaikka työkyvyn arvioinnissa todettu sairauksia mitkä vaikeuttaa työn tekoa. Minua pidetään työkkärin kirjoilla ja pakotettuna kuntouttavassa työssä. Leikkaukset osuu asumistukeen, lapsikorotuksiin sekä mahdolliseen tttukeen. Ajatuskin hirvittää kun en tiedä enää mistä säästäisin kun tulot hyvin pienet. Nyt loppuu se vähäinenkin kulutus

Vierailija
255/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, riippuen siitä, onko meidän tessissä suojaus tuota 1. saikkupäivän omavastuuta vastaan. Siis olen saikulla vain kipeänä, mutta apteekissa ei pahemmin asiakaspalvelussa räkäisenä olla.

Vierailija
256/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttövarani tulevat äkkiseltään laskettuna laskemaan varmaan muutaman satasen ja joudun tod.näk. toimeentulotuelle. Olen työtä tekevä, eli käytännössä hallitus tekee omasta työnteostani taloudellisesti kannattamatonta.

Vierailija
257/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näkee siis, kuinka paljon asumistuki pienenee? Onko hallitusohjelma jo julkistettu kokonaisuudessaan?

Todennäköisesti hyväksyttyjen asumismenojen suuruuteen ei tule korotuksia. Joten vanhalla summalla mennään, sillä samalla mikä sulla nyt on, mutta muut laskentaan vaikuttavat tekijät muuttuvat.

Helsinkiläisillä hyväksytyt asumismenot hieman tippuu, koska Helsinki siirretään Espoon ja Vantaan kanssa samaan ryhmään ja jatkossa Helsingissä hyväksytyt asumismenot on samat kuin Espoossa ja Vantaalla.

Vierailija
258/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään kun ei mitään hallitusriihen päätösä ole viety lakiesitykseksi ja eduskunnan käsiteltäväksi.

Vierailija
259/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veroprosenttini nousee koska työmatkavähennyksen omavastuunousee. Puoliso on alalla jossa joka vuosi 2-3kk lomautus (säästä riippuva työ). Työssäoloehdon muutoksen jälkeen puoliso ei saa enää lomautusajalta ansiosidonnaista vaan peruspäivärahaa. Se tulee olemaan radikaalein muutos että 2-3kk vuodesta perheemme tulot putoaa n. 1500 euroa .

1500 euroa /kk siis 2-3kk ajan kun puoliso lomautettuna. 20 vuotta tehnyt ko alan töitä että ihan heti ei ole saamassa lomautuksen ajaksi mitään työtä esim siivoojana tai kaupan hyllyttäjänä

Työssäoloehtoahan kerrytetään 28kk ajalta. Joten jos on 9-10kk vuodesta töissä, niin kyllä sen lomautuksen ajalta saa ansiosidonnaista jatkossakin.

Vierailija
260/264 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun luultavasti hakemaan toimeentulotukea. Jos en sitä saa, joudun luopumaan asunnosta. En tiedä mistä löytäisin halvemman. Varsinkin kun jos se tuohon menee, tuhannet etsivät samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan