Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käytä älypuhelinta. Muita kaltaisiani?

Vierailija
16.06.2023 |

Olen 29-v nainen. Tuttavapiirissäni ei ole enää ketään, kenellä ei ole älypuhelinta.

Jos et käytä älypuhelinta, miksi et?
Minä en käytä, koska en tarvitse sitä mihinkään, eikä kiinnosta. Tietokoneella saan tehtyä kaiken.
Puhelinlaskukin on yleensä vain 6e/kk.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tietokoneella saa tuon itkunauru-emojin? Yleensähän tuollaisia on älypuhelimissa.

Jos on windows, niin windows+piste.

Vierailija
62/65 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:n lippu-uudistuksessa useamman vuorokauden liput tulevat jäämään saataville ainoastaan mobiilisovellukseen. Älypuhelimettomuudella rahastetaan, koska esimerkiksi erikseen ostettuna 5 vrk maksaa 50 €, kun sovelluksessa on 5 vrk lippu 30 €. Ennustan, että muutaman vuoden päästä lippujärjestelmä muuttuu niin, että automaatit, kortinlukijat, palvelupisteet ja muovikortit poistuvat käytöstä. Odottakaapa vain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSL:n lippu-uudistuksessa useamman vuorokauden liput tulevat jäämään saataville ainoastaan mobiilisovellukseen. Älypuhelimettomuudella rahastetaan, koska esimerkiksi erikseen ostettuna 5 vrk maksaa 50 €, kun sovelluksessa on 5 vrk lippu 30 €. Ennustan, että muutaman vuoden päästä lippujärjestelmä muuttuu niin, että automaatit, kortinlukijat, palvelupisteet ja muovikortit poistuvat käytöstä. Odottakaapa vain...

Nythän ne saivat viimein lähimaksun aikaiseksi, mutta sepä on kalliimpi kuin tavallinen kertalippu.

Vierailija
64/65 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut älypuhelin jo vuodesta 2010, mutta viime vuosina olen alkanut kovasti kyseenalaistaa sen tarvetta. Jos puhelin on käden ulottuvilla, sitä tulee käytettyä vähän väliä, esim. kesken tv-ohjelman, ruoanlaiton, jopa vessassa. Käytän läheisten ja tuttujen kanssa viestimiseen WhatsAppia tietokoneella, ja verkkopankkiin pääsee perinteisellä tunnuslukulistalla (tekstiviestivahvistus tosin vaaditaan maksuihin), joten mitään pakottavaa tarvetta ei ole hoitaa näitä asioita nimenomaan puhelimella.

Vierailija
65/65 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut älypuhelin jo vuodesta 2010, mutta viime vuosina olen alkanut kovasti kyseenalaistaa sen tarvetta. Jos puhelin on käden ulottuvilla, sitä tulee käytettyä vähän väliä, esim. kesken tv-ohjelman, ruoanlaiton, jopa vessassa. Käytän läheisten ja tuttujen kanssa viestimiseen WhatsAppia tietokoneella, ja verkkopankkiin pääsee perinteisellä tunnuslukulistalla (tekstiviestivahvistus tosin vaaditaan maksuihin), joten mitään pakottavaa tarvetta ei ole hoitaa näitä asioita nimenomaan puhelimella.

Jatkoa. Puhelimessani on latausliittymä, joten käyttämättä lojuva puhelin ei tee lainkaan puhelinlaskua. Ainoa sudenkuoppa tuossa tosin on: liittymä täytyy pitää hengissä lataamalla siihen kahden vuoden välein vähintään 10 €.