En tiedä, olenko koskaan aiemmin ollut yhtä innoissani uudesta hallituksesta
Tämä ei ole provo tai sarkasmia, vaan täysin tosi mielipide. Toinen toistaan parempia uudistuksia tulee nyt jatkuvalla syötöllä iltapäivälehtien uutisiin. On suorastaan ilo avata uutiset ja katsoa, mitä uutta on päätetty lähteä ajamaan, kun kaikki tuntuu olevan sitä minkä puolesta olen äänestänytkin. Okei, yksi huono juttu on ja se on että ekasta saikkupäivästä tulee palkaton, mutta eipä se itseä koske, kun harvoin sairastan ja tessissämme on sovittu palkasta sinä ekana saikkupäivänäkin. Tämän olisin silti sallinut pysyä entisellään, koska työnteko sairaana ei ole järkevää.
Muita, jotka ovat yhtä innoissaan? Demarit ja muut pummit ymmärrettävästi ovat varmaan raivoissaan, mutta minua ei heidän mielipiteensä kiinnosta. Viime hallituskausi jaeltiin holtittomasti rahaa jokaiselle joka sitä keksi pyytää, mutta nyt on vihdoin alkamassa aikakausi, jolloin oman työnsä hedelmistä saa nauttia ensisijaisesti itse. Enkä ole edes mikään pääkaupunkiseudun kroisos, vaan mediaanipalkkainen.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demari ei tietystikään ymmärrä tai hyväksy tulevia uudistuksia. Hänhän kun on oppinut siihen, että kaikki raha on yhteistä ja velkaa ottamalla sitä saa lisää loputtomasti.
Rahaa tehdään velkaa ottamalla.
Ahaa, eli lähemmäs tonnin ja jossain tapauksessa ylikin tukien maksaminen Suomen 200 000 toimeentulotuen saajalle on mitä parhain sijoitus? Tiedätkös, että olutpullon pantti on vain pieni murto-osa sen hinnasta.
Ajattelen enimmäkseen vasemmistolaisesti ja luonto on minulle tärkeä, mutta Vihreitä en äänestä enää koskaan, koska heille luonto on nykyisin täysin toisarvoinen asia ja siksi toiseksi minulle on jäänyt epäselväksi, mitä Marinin hallitus oikein sai aikaan. Toki koronaan ja Ukrainan hätään reagoitiin, mutta monet tärkeät asiat - sote, turvallisuus, koulurauha ja heikentyneet oppimistulokset, sähkön kiskurihinta ja ympäristö - jäivät retuperälle. Lisäksi reagointi koronakriisissä oli hidasta, huopaavaa ja riitelyn säestämää - monissa muissa maissa tehtiin vastaavat ja paljon järeämmätkin päätökset todella lyhyessä ajassa. En tajua sitäkään, miksi sähkölle ei voitu laittaa hintakattoa tai miksi Suomessa rajojen sulkeminen kriisitilanteessa on niin vaikeaa - joidenkin väitteiden mukaan jopa mahdotonta. Ei kuulosta itsenäisen maan toiminnalta. Marinin hallituksessa mainehaittojen pelko hidasti toimintaa liikaa ja sai hallituksen toimimaan todella löperösti EU:n ja ulkomaiden suuntaan.