En tiedä, olenko koskaan aiemmin ollut yhtä innoissani uudesta hallituksesta
Tämä ei ole provo tai sarkasmia, vaan täysin tosi mielipide. Toinen toistaan parempia uudistuksia tulee nyt jatkuvalla syötöllä iltapäivälehtien uutisiin. On suorastaan ilo avata uutiset ja katsoa, mitä uutta on päätetty lähteä ajamaan, kun kaikki tuntuu olevan sitä minkä puolesta olen äänestänytkin. Okei, yksi huono juttu on ja se on että ekasta saikkupäivästä tulee palkaton, mutta eipä se itseä koske, kun harvoin sairastan ja tessissämme on sovittu palkasta sinä ekana saikkupäivänäkin. Tämän olisin silti sallinut pysyä entisellään, koska työnteko sairaana ei ole järkevää.
Muita, jotka ovat yhtä innoissaan? Demarit ja muut pummit ymmärrettävästi ovat varmaan raivoissaan, mutta minua ei heidän mielipiteensä kiinnosta. Viime hallituskausi jaeltiin holtittomasti rahaa jokaiselle joka sitä keksi pyytää, mutta nyt on vihdoin alkamassa aikakausi, jolloin oman työnsä hedelmistä saa nauttia ensisijaisesti itse. Enkä ole edes mikään pääkaupunkiseudun kroisos, vaan mediaanipalkkainen.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on yrittäjä jolla just ja just kituuttava yritys mutta suuren maailman toimitusjohtajan titteli ja elkeet.
En ole. Ihan tavallinen työntekijä olen ilman päätäntävaltaa.
-ap
Tiesitkö että heikennykset voivat kohdata myös sinua koska mikään työpaikka ei ole enää vakituinen vaan toistaiseksi voimassa oleva.
Teen alani asiantuntijatyötä, jota ei voi korvata esimerkiksi robotilla. Vaikka kohtaisin YT:t, ei menisi viikkoakaan, kun olen uudessa työssä. Jo nyt minulla olisi sellainen vain yhden puhelinsoiton päässä, koska CV:ni on niin timanttinen. Kannattaa valita alansa niin, että se työllistää.
-ap
Te ette välitä köyhien tilanteesta lainkana, alanuolituksesta päätellen. Ajattelu on "minä itse" tyylistä. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Te ette välitä köyhien tilanteesta lainkana, alanuolituksesta päätellen. Ajattelu on "minä itse" tyylistä. Surullista.
*Korjaan, lainkaan.
Aloittaja taitaa olla vielä nuorehko ja kokematon kun ilmiselvästi kuvittelee että muutoksia tehdään vilpittömin aikein. Todellisuudessa sisäpiirien ulkopuoliset oikeistoa äänestäneet kyykkäävät kilvan vasemmiston kanssa,
Vierailija kirjoitti:
Hyvät maahanmuuttolinjaukset.
Kyllä kannatti äänestää persuja!
Muutenkin olen tyytyväinen.
Terv. Pieni palkkainen
Ihan samat fiilikset. Todella hyvältä kuulostaa hallitusohjelma ja persut tuntuu vieneen muita kuin pässiä narussa. Persuille kaikki parhaimmat ja vaikutusvaltaisimmat salkut ja hallitusohjelma kuin täysin heidän käsikirjoittama. Heh, toisin kuin täällä monta viikkoa sitten irvailtiin, että Purraa viedään kuin litran mittaa. Mites nyt suu pannaan, vihersossut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät maahanmuuttolinjaukset.
Kyllä kannatti äänestää persuja!
Muutenkin olen tyytyväinen.
Terv. Pieni palkkainen
Kurjalisto äänesti itselleen raippaa ahdasmielisyyssyistä.
No, sitä saa mitä tilaa. Kaikkia ei voi auttaa. Viimeinen sammuttaa valot.
Vierailija kirjoitti:
Yli 65-vuotiaita eläkeläisiä kannustetaan ottamaan vastaan työtä keventämällä heidän verotustaan. Myös tämä toteutetaan työtulovähennyksen kautta.
Olen eläkeläinen eikä tulisi mieleenkään palata enää työelämään, eiköhän ne paikat ole parempi tarjota nuoremmille.
Tuo muuten on läpinäkyvin kiertoilmaisu sille, että työt eivät voisi enää vähempää kiinnostaa. Siihen ei tarvitse nuoria sotkea. Eikä siinä mitään, olet varmasti eläkkeesi ansainnut: mutta kyllä sinä ihan vapaasti saat sanoa asiat suoraan. Kukaan kun ei kuitenkaan usko, että ihan hyvyyttäsi nuorempiasi vain ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen iloinen. En ole ikinä saanut mitään tukia opintotukea lukuunottamatta. Jospa tekemällä työllään ja yrittämisellä voisi nyt menestyä paremmin.
Mitä nyt olet saanut ilmaisen koulutuksen ja yhteiskunta tarjoaa toimivan infrastruktuurin.
Eikö sen näin tulisi ollakin? Yhteiskunta tarjoaa alustan ja mahdollisuuden oppia ja sen jälkeen lentää omin siivin. Tuskin minkään yhteiskunnan tarkoitus on mahdollistaa vetelehtiminen, alkoholismi, ja loputon sipsienmättö sohvalla hervantalaisessa kerrostalokolmiossa ilman minkäänlaista vastinetta yhteiskunnalle joka nämä asiat kustantaa. Kuukauteen ei mahdu muita ponnisteluita kuin tukihakemuksen määräaikainen täyttö.
Täytyy sanoa, että kyllä kuuluukin. Esimerkiksi itselläni ei ole edes varaa asua kolmiossa lapseni kanssa, vaan asumme kaksiossa. Olen töissä matalapalkkaisella alalla ja pidän työstäni. Korkealoulututkinto löytyy, ja olen saanut yhteiskunnalta paljon. Pitääkö työttömällä olla paremmat olosuhteet kuin vaikka itselläni. Työttömiä väheksymättä.
Tuntuu kuin viime vaalikausi olisi mennyt täysin persupelon ja galluppelkojen varassa ja sekalainen seurakunta ei saanut mitään oikeasti järkevää aikaiseksi, koska kepu, ay-liike ja viherterrori. Nyt kun oikeistohallitus on koonnut rivinsä niin selvästi pannaan tuulemaan. Hyvä! Koska rohkeita muutoksia tämä kituuttava ja hiljaa vajoava yhteiskunta kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Uudistuksissa puhuttiin jotain paikallisesti TES:n sopimusten "ohittamisesta". Voiko olla mahdollista? Tämähän voi tarkoittaa myös AP:lle palkatonta saikkupäivää jos voidaan noin vain ohittaa mitä TES sanoo. 🤔
Ei, vaan siinä nimenomaan on että ekasta saikkupäivästä saa yhä palkan, jos siitä on sovittu tessissä. Ei ole mitään tessin ylikävelemisiä, eikä tule, sillä liitot olisivat muuten samantien silmillä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on yrittäjä jolla just ja just kituuttava yritys mutta suuren maailman toimitusjohtajan titteli ja elkeet.
-ap
Demarit eivät tajua, että niiden kotona maleksijoiden paapominen vie motivaation paitsi pienipalkkaisilta työssäkäyviltä myös niiltä kotona maleksijoilta. Oikeasti sairaat ja työkyvyttömät ovat eri asia, mutta ei ratkaisu heidänkään tilanteeseen ole paapova työmarkkinapolitiikka.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat fiilikset. Todella hyvältä kuulostaa hallitusohjelma ja persut tuntuu vieneen muita kuin pässiä narussa. Persuille kaikki parhaimmat ja vaikutusvaltaisimmat salkut ja hallitusohjelma kuin täysin heidän käsikirjoittama. Heh, toisin kuin täällä monta viikkoa sitten irvailtiin, että Purraa viedään kuin litran mittaa. Mites nyt suu pannaan, vihersossut?
Persut saivat heille tärkeät ministerisalkut. Kokoomuksella 8 ministeriä ja tietysti pääministerin pesti, persuilla vain 7. Siinä Purra joutui antamaan periksi.
Mutta, aivan toisenlainen tulos hallitusneuvotteluissa kuin Soini-sinisillä, joilla ei ilmeisesti ollut puhevaltaa sen enempää hallitusneuvotteluissa kuin itse hallituksessakaan. Kaikki kävi. Hyvää työtä Purralta ja Suomen kansan tulevaisuus on selvästi valoisampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tiesitkö että heikennykset voivat kohdata myös sinua koska mikään työpaikka ei ole enää vakituinen vaan toistaiseksi voimassa oleva.
Teen alani asiantuntijatyötä, jota ei voi korvata esimerkiksi robotilla. Vaikka kohtaisin YT:t, ei menisi viikkoakaan, kun olen uudessa työssä. Jo nyt minulla olisi sellainen vain yhden puhelinsoiton päässä, koska CV:ni on niin timanttinen. Kannattaa valita alansa niin, että se työllistää.
-ap
Luuletko, että kaikki ihmiset voisivat tehdä "alansa asiantuntijatyötä, jota ei voi korvata robotilla"? Luulisi korkeakoulutetun ihmisen ymmärtävän, että meidän yhteiskunnassa on valtava määrä töitä, jotka ovat pienipalkkaisia, epämukavia ja tulevaisuudessa monet niistä voidaan korvata roboteilla. Silti nämä työpaikat ovat aivan ensiarvoisen tärkeitä yhteiskunnan toiminnan kannalta - hyvin mahdollisesti jopa tärkeämpiä, kuin sinun hieno asiantuntijatyösi. Oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa pitäisi siksi tarjota tällaisistakin töistä riittävä palkka tai edes mahdollisuus saada tukia palkan päälle, mikäli minimipalkka ei ole sellainen, että pelkästään sillä tulee toimeen. Hienoa että sinulla on timanttinen cv, mutta paljoa sydämen sivistystä se ei sinulle selvästi ole tarjonnut.
Demari ei tietystikään ymmärrä tai hyväksy tulevia uudistuksia. Hänhän kun on oppinut siihen, että kaikki raha on yhteistä ja velkaa ottamalla sitä saa lisää loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Demari ei tietystikään ymmärrä tai hyväksy tulevia uudistuksia. Hänhän kun on oppinut siihen, että kaikki raha on yhteistä ja velkaa ottamalla sitä saa lisää loputtomasti.
Rahaa tehdään velkaa ottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
Luuletko, että kaikki ihmiset voisivat tehdä "alansa asiantuntijatyötä, jota ei voi korvata robotilla"? Luulisi korkeakoulutetun ihmisen ymmärtävän, että meidän yhteiskunnassa on valtava määrä töitä, jotka ovat pienipalkkaisia, epämukavia ja tulevaisuudessa monet niistä voidaan korvata roboteilla. Silti nämä työpaikat ovat aivan ensiarvoisen tärkeitä yhteiskunnan toiminnan kannalta - hyvin mahdollisesti jopa tärkeämpiä, kuin sinun hieno asiantuntijatyösi. Oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa pitäisi siksi tarjota tällaisistakin töistä riittävä palkka tai edes mahdollisuus saada tukia palkan päälle, mikäli minimipalkka ei ole sellainen, että pelkästään sillä tulee toimeen. Hienoa että sinulla on timanttinen cv, mutta paljoa sydämen sivistystä se ei sinulle selvästi ole tarjonnut.
Hieno puhe, mutta olet ymmärtänyt minut väärin jos kuvittelet, etten arvosta matalapalkkatöitä tai niiden tekijöitä. Kunhan vain vastasin tuolle eräälle kateelliselle viisastelijalle, joka kuvittelee että kuka tahansa voi olla koska tahansa korvattavissa. Kannatan kuitenkin ilman muuta ajatusta, että oli työ kuin työ, niin oikeudenmukaisen palkan tulee kuulua siihen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut saivat heille tärkeät ministerisalkut. Kokoomuksella 8 ministeriä ja tietysti pääministerin pesti, persuilla vain 7. Siinä Purra joutui antamaan periksi.
Mutta, aivan toisenlainen tulos hallitusneuvotteluissa kuin Soini-sinisillä, joilla ei ilmeisesti ollut puhevaltaa sen enempää hallitusneuvotteluissa kuin itse hallituksessakaan. Kaikki kävi. Hyvää työtä Purralta ja Suomen kansan tulevaisuus on selvästi valoisampi.
Jep, Soinin porukka otti mitä annettiin ja olivat tyytyväisiä kun pääsi jollekin pallille. Mielenkiintoista kuulla mitä kitkerää ja katkeraa Timppa keksii kommentoida hallitusohjelmasta, joka on ihan eri luokkaa kuin soinilaisten räpellykset.
Yli 65-vuotiaita eläkeläisiä kannustetaan ottamaan vastaan työtä keventämällä heidän verotustaan. Myös tämä toteutetaan työtulovähennyksen kautta.
Olen eläkeläinen eikä tulisi mieleenkään palata enää työelämään, eiköhän ne paikat ole parempi tarjota nuoremmille.