Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten auttaa Suomen köyhiä niin että apu menee perille?

Vierailija
16.06.2023 |

En tahdo lahjoittaa Lintsin rannekkeita sellaisen perheen lapsille, jonka krooninen rahapula johtuu siitä että vanhemmat tuhlaa rahansa vuodesta toiseen viinaan, tupakkaan ja/tai ties mihin turhuuksiin. Haluan auttaa köyhiä tilapäisissä kriiseissä ja saamaan elämänhallintansa kuntoon niin, että rahat riittäisi jatkossa paremmin. Mihin voisin lahjoittaa rahaa niin, että voin luottaa siihen että apu ei pelkästään mene perille vaan se myös todella auttaa saajiaan?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos diakoniaan voisi lahjoittaa vaikka lahjakortteja ruokakauppaan. Luulisi että ottaisivat. Antavat sitten tarvitseville. Voit toki itsekin mennä vaikka ruokajonoon jakamaa n niitä vaikka eläkeläisille.

Vierailija
2/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeija.

Itse käytän tätä, koska en muihin luota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen Risti

Vierailija
4/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa varmistaa, että apu menee perille on toimittaa se itse loppuun saakka. Etsi järjestö mikä toimii lähelläsi ja osallistu toimintaan. Arvokkain apu ei välttämättä ole rahallista.

Vierailija
5/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punainen Risti

HAH! Vuoden vitsi.

Vierailija
6/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelastusarmeija.

Ainakin täällä Turussa Pelastusarmeija jakaa ruoka-apua vain ajanvarauksen kautta, jossa käydään läpi hakijan taloudellinen tilanne. Pointsit siitä, ettei niiden jonoon voi mennä kuka tahansa. Mutta entä Pelastusarmeijan uskonnollinen puoli? Pidän sitä itse sen verran arveluttavana, että olen jättänyt joulupatakeräyksen väliin jo useampana vuotena.

Vierailija
7/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita rahaa yliopisto-opiskelijoille. 

Vierailija
8/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhä voi työntää almunsa sinne, missä ei aurinko paista.

Vierailija
9/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, antamalla niille

a) hyväpalkkaisia töitä

b) opettamalla niille oman talouden hallintaa

Silleen. Annettu raha ei  lompakossa pysy, itse ansaittu raha pysyy paremmin.

Vierailija
10/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse Kotimaanavun kautta jokin mieleinen keräys. Siellä kuvataan elämäntilannetta.

Vierailija
11/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastusarmeija.

Ainakin täällä Turussa Pelastusarmeija jakaa ruoka-apua vain ajanvarauksen kautta, jossa käydään läpi hakijan taloudellinen tilanne. Pointsit siitä, ettei niiden jonoon voi mennä kuka tahansa. Mutta entä Pelastusarmeijan uskonnollinen puoli? Pidän sitä itse sen verran arveluttavana, että olen jättänyt joulupatakeräyksen väliin jo useampana vuotena.

Eivät tuo uskonnollisuutta esiin millään tavalla. T: apua saanut

Vierailija
12/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punainen Risti

Rosvot lähettävät kaiken Afrikkaan. Kavaltavat ja varastavat lahjoituksista. 

Vierailija
13/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, antamalla niille

a) hyväpalkkaisia töitä

b) opettamalla niille oman talouden hallintaa

Silleen. Annettu raha ei  lompakossa pysy, itse ansaittu raha pysyy paremmin.

Sitten kun tämä pska osuu sinunkin tuulettimeesi, muista neuvosi. Ei tältä kukaan säästy.

Vierailija
14/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin kirkkoa antamaan minun puh numeron että voin itse tavata avun tarpeessa olevan. 

Vierailija
15/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä yhteyttä suvun "mustiin lampaisiin". Kaikilla on omassa suvussa joku joka ei oikein pärjää.

Vierailija
16/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastusarmeija.

Ei tuputa uskontoa, mutta on silti vahvasti uskonnollinen toimija, joka järjestää paljon uskonnollista toimintaa. Olen kuullut huonoja kokemuksia Pelastusarmeijan uskonnollisesta puolesta, joten siksi varovaisuus.

Vierailija
17/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein yrityksen lähettää Lappiin jollekin köyhälle perheelle joulurahan 500 euroa.Ei kelvannut sosiaalille.Oli liian pieni summa .Jos olisin laittanut yhden nollan lisää olisi vat auttaneet. Rovaniemen sosku sanoi myös että jos lahjotan vetävät pois sosiaaliavustuksesta. Siis jätin lähettämättä. Tämä kauan sitten. 

Vierailija
18/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekopyhä voi työntää almunsa sinne, missä ei aurinko paista.

Onko köyhien parempi kärsiä köyhyydestä kuin saada apua sellaiselta ihmiseltä, jonka motiivit ei ole täysin puhtaat?

Vierailija
19/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastusarmeija.

Ei tuputa uskontoa, mutta on silti vahvasti uskonnollinen toimija, joka järjestää paljon uskonnollista toimintaa. Olen kuullut huonoja kokemuksia Pelastusarmeijan uskonnollisesta puolesta, joten siksi varovaisuus.

Älä valehtele. Huono piirre ihmisessä.

Vierailija
20/33 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkin muuhun mutta ei kirkollisiin!! Huomasitteko että uuden hallituksen kristiliset eivät sanoneet mitään orpon leikkauksille heikompioaisia kohtaan, eli pysykää uskonnon alaisista ihmisistä/ järjestöistä  poissa ja kaukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan