Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni pettyy omiin ruokaostoksiin, ja joutuu heittään ne roskiin? (Jos ei ole kenelle antaa..)

Vierailija
24.09.2026 |

Itselle käy liian usein, ja tämä on ongelma ja varsinkin hirvittävää rahantuhlausta, 

Itselle kävi viimeksi eilen ruokakaupassa kun ostin vahingossa odly goodin vegaanijuustoa. Muitakin vegaanijuustoja olen joutunut viemään kompostiin kun ne on niin sysipahoja. 

Pari kertaa olen ostanut vegaanirasvaa ja nekin oli pahoja. Sitten tulee liian monesti pettymys kaikkiin herkkuihin, ihan sama mikä herkku, salmiakki tai sipsit. Avaan pussin, maistan yhden ja totean että hyi, en syö.

En muutenkaan ole makeiden herkkujen ystävä, mutta suolaisista periaatteessa pidän. Käytäntö onkin toinen, eli syönkö kuitenkaan tai pidänkö. Yleensä en.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oikeaa ruokaa äläkä teollista kuraa niin maistuu eikä mene biojätteeseen. Eihän noita syö koiratkaan vapaaehtoisesti.

Vierailija
2/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos ostaisit ihan oikeaa juustoa, oikeaa rasvaa ja jättäisit ne mässyt kauppaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ostat kaikkea outoa jota sitten heität pois?? Omaa tyhmyyttä.

En osta mitään turhaa eikä tule hävikkiä. Tiedän oman makuni enkä osta sellaista mikä ei miellytä. 

Vierailija
4/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta koskaan mitään, mistä et ole varma. Ei ole järkevää ostaa ruokaa suoraan roskikseen. Lopeta tuollainen järjettömyys. Anna vaikka jollekin vastaantulijalle ne ostoksesi. Sano että ostit vaan tyhmyyksissäsi ja voit vielä näyttää kuitinkin, ei tunnu niin epämääräiseltä. 

Vierailija
5/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, milloin olisi viimeksi edes käynyt noin. 

Ymmärrän sinänsä kyllä, että jotain uutta tuotetta haluaa kokeilla. Mutta jos et pidä vegaanijuustosta, älä ainakaan osta sitä jatkossa.

Vierailija
6/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta oikeaa ruokaa äläkä teollista kuraa niin maistuu eikä mene biojätteeseen. Eihän noita syö koiratkaan vapaaehtoisesti.

No mitä mun pitäis sitten ostaa ja syödä kun olen vegaani. En tykkää pastasta, riisistä enkä perunoista. Periaatteessa haluaisin ruuan olevan vain kasviksia ja tofua ja mahdollisimman vähärasvaista. Tykkään kyllä linsseistä ja pavuistakin, utta kun olen onneton kokki. Olisko vinkkejä?

Vierailija
7/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että olisin koskaan heittänyt ruokaostoksia roskiin, ellei oteta lukuun pilaantuneita tuotteita, joista vasta kotona huomaa homeen 

8/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en osta mitään, mistä en ole varma, että se tulee meillä syödyksi. Ja toisinpäin: kaikki mitä ostetaan, syödään. Tämä pätee niin minun ostoksiini, kuin puolison ja jälkikasvun ostamiin. Joudun nyt oikein pinnistelemään, ja luulen, että meiltä on heitetty roskiin joku "syömäkelvoton" ruoka/aines ehkä kerran vuoden sisään. Sellainen mielikuva on, että joku vaan kertakaikkiaan oli niin pahaa - mutta ruoka siis ei mene kyllä roskikseen, vaan kompostiin!!!

Meille ylipäätään ostetaan harvoin mitään "herkkuja" kokeiltavaksi, vaan ihan tuttuja, turvallisia ja taatusti kelpaavia. Ruoka on kallista, en todellakaan hyväksy meillä rahan heittämistä roskiin!

Puolisolla näitä hutiostoksia on useammin, esimerkiksi korona-aikana panikoi ja osti tokmannin tarjouksesta sikanautasäilykettä monta purkkia. Kysyin, että tykkäätkö? No en? No miksi ostit? Jos vaikka ruoka loppuu? No ei todellakaan lopu. (puoliso söi ne kaikki, lopulta, viisi vuotta siihen meni)

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
9/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä mun pitäis sitten ostaa ja syödä kun olen vegaani. En tykkää pastasta, riisistä enkä perunoista. Periaatteessa haluaisin ruuan olevan vain kasviksia ja tofua ja mahdollisimman vähärasvaista. Tykkään kyllä linsseistä ja pavuistakin, utta kun olen onneton kokki. Olisko vinkkejä?

Pitäskös sun vaan lakata olemasta vegaani, jos et tykkää mistään vegaanisesta etkä osaa tehdä mitään mistä tykkäät? 

Vierailija
10/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei käy täysillä.

Vierailija
11/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei käy täysillä.

Siltä se kuulostaa kieltämätt..  :D  

T: AP

12/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vegaanin pitäisi syödä juustoa?

Vinkki: Opettele tekemään ruokaa, opettele maustamaan ruokasi.

Vinkki: Kertaa vegaanin ruokavaliosuositukset. Rasvaton ruoka ei ole terveellistä edes vegaanille.

Vinkki: Syö leipää, leivän päällä hummusta, maapähkinävoita tai pestoa ja erilaisia tuoreita kasviksia, niin ei tarvitse kokata.

Vinkki: Jos ostat vahingossa jotain sellaista, mistä pidät, kirjoita se ylös, ota vaikka pakkauksesta kuva, niin voit tulevaisuudessakin ostaa samaa.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
13/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy noin, ymmärrän siis Ap:ta. Tykkään maistella ja kokeilla uusia ruokia ja ruokatuotteita. Kaupoissa olisi hyvä olla enemmän maistatuksia meidänkaltaisille :) Tai sitten minipakkauksia kokeilua varten. Voisin jopa maksaa niistä reilun kilohinnan, sillä harmittaa aina heittää ruokaa pois. 

Vierailija
14/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ostat kaikkea outoa jota sitten heität pois?? Omaa tyhmyyttä.

En osta mitään turhaa eikä tule hävikkiä. Tiedän oman makuni enkä osta sellaista mikä ei miellytä. 

Tässä tulee hyvä neuvo: tee niin kuin me muut eli ostat vain sellaista, josta pidät ja syöt. Ei sitten tarvitse heittää kompostiin, kun koirakaan ei vegejuustoa ja muuta outoa syö.

Meillä heitetään jotain ruokaa roskiin ehkä kerran vuodessa siksi, että on tullut virheostos. Sekin joku muutaman euron tarjous, jota ei muuten olisi ostettu - eikä osteta toista kertaa.

Vierailija
15/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tarkempi kaupassa niin ostat oikeat tuotteet. Kyllä vegaani tuotteet eroaa muista.

Vierailija
16/17 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oddlygood on paras vegejuusto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän