Housewife-sana, mikä suomenkielinen sana olisi kaikista lähimpänä sitä?
Kommentit (68)
Eikös "House wife" usein olla, kun on taloudessa sen verran varallisuutta, että ei sen takia tarvi käydä töissä, niin kotirouva. Toki jos vielä kotona asuvia lapsia voi olla myös kotiäiti.
Jos palstaa on uskominen, niin nimityksen pitää olla Lokki
Vanha ketju, mutta kummallisia käsityksiä aina vaan saa lukea.
Esim. mä en ole työtön vaikka en töissä käykään, jos rastiruutuun-kyselyyn pitää vastata niin siellä on varmaan kohta "muu" joka sopii kotona olevalle. Työtön on henkilö joka on ilmoittautunut työnhakijaksi ja saa työttömyystukea. Vierastan kotirouva-ilmaustakin koska siitä tulee helposti mieleen se essussa hellan ääressä ja imurin varressa hyörivä kodinhoitohenkilö joka elää puolison tulojen (ja anteliaisuuden) varassa.
Itse olen "vapaaherratar" koska on varaa olla käymättä töissä ja ilmoittautumatta työnhakijaksi, tosin ove alkaa kohta rullata eli ehkä mä sitten voin alkaa ruksata "eläkeläinen". Puolison kanssa tiiviisti omat rahat, tilit ja menot.
Mikä olisi MILFin suomenkielinen vastine? ÄJHN?
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi MILFin suomenkielinen vastine? ÄJHN?
HoMu - hottismutsi?
Samaa mieltä. Eihän sitä jaksa sellaista kiekumista ja kaakatusta jenkkisarjoissa katsella millään. On niin vieras se heidän kulttuurinsa kaikin tavoin. Täytyy olla tyhjä pää jos tuollaisia kokonaisen kauden katsoo.