Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syntyvyys pitäisi saada nousuun. Näinköhän.
Suoraan sanottuna valtion ei kannata kannustaa sellaisen väestönosan lisääntymiseen, jonka toimeentulo on sossutukien varassa. Tulee vain kaikkine lieveilmiöiden sivukuluineen todella kalliiksi.
Juuri niin! Keski- ja erityisesti hyvätuloiset on niitä, joiden lisääntymistä tulisi todella tukea. Heidän lapsistaan kasvaa todennäköisimmin tulevaisuuden nettomaksajia, joita maamme tarvitsee muiden elättämiseen.
Amerikanmalliin tehdään kohta kahta matalapalkkatyötä, että saadaan toimeentulo kokoon. Päivät hoiva-avustajana ja illat tarjoilijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Sit vaan uudelle alalle niin töitä löytyy. On siinä esimerkki pennuille, töitä ei saa.
Miksi sanot lapsia pennuiksi?
Sanoinko että en ole ikinä ollut töissä?Jos vanhempi on kotona loisiva pentu eikä aikuinen joka ottaa vastuun elämästään, usein lapsi tekee saman perässä. Eli pentu kasvaa pennusta.
Miksi syyllistät minua siitä että sairastuin ja meni vakipaikka alta?
Nyt olen kuntoutunut mutta pitkä aukko cv:ssä takaa sen etten pääse hakemisesta huolimatta mihinkään.
Voivoi kun joku ottaa tämän henkilökohtaisesti. Maailmassa muitakin työttömiä kuin sinä, sinusta, sinuun ja kaikki ei ole heistä sairastuneet edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Jo lapsia tehdessään pitää ottaa huomioon, että niitä pitää elättää, vaatettaa jne ainakin 18v saakka. Ei asiaa voi heivata yhteiskunnan ja veronmaksajien vastuulle.
Meinaatko että sairastuin tahallaan?
Teit lapset tietoisesti. Lasten tekoon liittyy aina riskejä, jotka on syytä ottaa huomioon ennen raskautumista. Et voi syyttää elämää tai yhteiskuntaa siitä, että sinulle kävi noin, kun periaatteessa kaikkea pahaa ja yllättävää voi taphtua kenelle tahansa milloin tahansa. Sinun olisi pitänyt harkita tarkemmin etukäteen pystytkö selviytymään lapsesi, saati useiden lasten, elättämisestä, jos sairastut yllättäen tai joudut onnettomuuteen, jossa menetät työkykysi. Ellei riittäviä säästöjä, tuloja, henkistä pääomaa, uudelleenkouluttautumishalua tai muuta turvaverkkoa löydy, ei olisi kannattanut ottaa riskiä perheenkään perustamisesta. -Eri
Tuolla periaatteella kukaan ei voisi tehdä lapsia.
Kyllä minulla oli säästöjä, on useita koulutuksia ja turvaverkkoja. Enkä ole syyttänyt yhtään ketään.
Vaikka itse olen matalasti tienaava (brutto 2000€/kk) ja olen yksin asuva, niin silti kannatan näitä veronkiristyksiä. Suomessa on niin paljon ihmisiä, jotka loisivat tarkoituksella veronmaksajien piikkiin. Tiedän myös monia kaltaisiani duunareita, jotka kannattavat näitä uusia kiristyksiä. Meitä matalatuloisia ottaa niin aivoon nämä tahallaan kotona loisivat. Me käymme töissä ja silti joudumme laskemaan euroja. Haluamme kuitenkin mielummin käydä töissä ja kantaa kortemme kekoon. Tähän tietysti joku näsäviisastelee, että olisiko kannattanut opiskella. Tietysti olisi, jos olisi ollut aivoja siihen. Minulle niitä ei suotu. Opin lukemaankin vasta kahdeksanvuotiaana ja matematiikkaa tahkosin koulussa läpi nelosilla ja vitosilla. Siksi olen päätynyt matalapalkkaiseen työhön, johon ei kouluja vaadita.
Ja se, että tilillä makaa 100 000 euroa ja saadaan tukia! Onneksi tähän tulee muutos. Tiedän myös yhden perheenäidin, joka ei halua palata työelämään, niin yrittää vaatia exältään enemmän ruokoja. Lastenvalvojakin oli yrittänyt vihjailevasti kysellä työelämään paluusta. Onneksi tämän kaltaiset joutuvat nyt ryhdistäytymään.
Miksi eläkeläisten etuihin ei vaan voida koskaan koskea? Juuri oli uutinen talouselämässä, että eläkeläisten elintaso pysynyt samalla tasolla indeksikorotusten ansiosta, kun työläisten mennyt 14v taaksepäin. Silti eläkeläiset aina valittamassa joka paikassa, eipä voisi vähempää kiinnostaa heidän ininänsä ja kunnioitus kyllä tätä itsekästä sukupolvea kohtaan aivan nolla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, lapsiperheet saavat kuitenkin lapsilisät. Kumma jos rahat ei riitä.
Ja jos ei riitä niin kerrostalon konkurssissa kaikki osakkaat menettävät asuntonsa.
Näistä veronkiristyksistä on se hyöty, että tämä maa ei tunnu enää niin houkuttelevalta tietyille maahan tulijoille. Toki nyt nämä maassa asuvien jälkeläiset tulevat tekemään enemmän rikoksia. Hullummaksi tulee menemään touhu isommissa kaupungeissa.
Paljon on huonoa tässä nyt.
Esimerkiksi asumistukea ei saa omistuasuntoon. Me saimme asumistukea yhtiovastikkeeseen aikoinaan, sillä mies lopetti yritystoiminnan ja joutui työmarkkinatuelle. Itse sain minimirahaa äitiyslomalla. Tämä oli meille hetken aikaa helpotus , eikä pysyvä ratkaisu.
Minun on vaikea ajatella, että monikaan lähtökohtaisesti omistusasuntoa hankkiessaan tulee ajatelleeksi rahoittaa sitä asumistuella. Elämässä voi olla muuttuvia tekijöitä, jotka kestää hetken ja kyllä siihen hetkeen tulee saada apua, minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi poistetaan lapsikorotus?
Vaimo taas raskaana ja kymmenes lapsi tulossa.
terveisin Ali-somali
Ali on hyvä ja ottaa vastuun perheensä elatuksesta hakemalla töitä. Niitä lapsia ei tehdä, jos ei ole taloudelliset resurssit kunnossa. Ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää, vaan yksilön kuuluu ottaa vastuuta omasta elämästään.
Ja samaa voisin sanoa monelle suomalaisellekin. Tiedän eräänkin naisen, joka tekee sopivasti lapsen, kun alkaa lapsilomailut tulla päätökseen. Nainen on kolmekymmentä vuotias ja hänellä on neljä lasta kahden eri miehen kanssa. No, kohta on kolmas mies kuvioissa ja viides lapsi tulossa. Voisin vaikka lyödä vetoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Sit vaan uudelle alalle niin töitä löytyy. On siinä esimerkki pennuille, töitä ei saa.
Sanoinko että en ole ikinä ollut töissä?Jos vanhempi on kotona loisiva pentu eikä aikuinen joka ottaa vastuun elämästään, usein lapsi tekee saman perässä. Eli pentu kasvaa pennusta.
Nyt olen kuntoutunut mutta pitkä aukko cv:ssä takaa sen etten pääse hakemisesta huolimatta mihinkään.Voivoi kun joku ottaa tämän henkilökohtaisesti. Maailmassa muitakin työttömiä kuin sinä, sinusta, sinuun ja kaikki ei ole heistä sairastuneet edes.
Idiootti.
Voisiko olla, että ihmiset ottavat (ihan aiheesta) henkilökohtaisesti tällaisen asian, kun kerran leikkuri osuu niihinkin henkilöihin, jotka eivät ole elämäntapatyöttömiä, vaan esim. sairaita?
Miten on? Älä kannata, äläkä puolustele kaikkiin köyhiin osuvia leikkauksia, jos itsekin tajuat, että ne ovat epäreiluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Jo lapsia tehdessään pitää ottaa huomioon, että niitä pitää elättää, vaatettaa jne ainakin 18v saakka. Ei asiaa voi heivata yhteiskunnan ja veronmaksajien vastuulle.
Teit lapset tietoisesti. Lasten tekoon liittyy aina riskejä, jotka on syytä ottaa huomioon ennen raskautumista. Et voi syyttää elämää tai yhteiskuntaa siitä, että sinulle kävi noin, kun periaatteessa kaikkea pahaa ja yllättävää voi taphtua kenelle tahansa milloin tahansa. Sinun olisi pitänyt harkita tarkemmin etukäteen pystytkö selviytymään lapsesi, saati useiden lasten, elättämisestä, jos sairastut yllättäen tai joudut onnettomuuteen, jossa menetät työkykysi. Ellei riittäviä säästöjä, tuloja, henkistä pääomaa, uudelleenkouluttautumishalua tai muuta turvaverkkoa löydy, ei olisi kannattanut ottaa riskiä perheenkään perustamisesta. -Eri
Kyllä minulla oli säästöjä, on useita koulutuksia ja turvaverkkoja. Enkä ole syyttänyt yhtään ketään.Ei voisikaan kuin vain he, jotka pystyvät varmuudella elättämään lapsensa kaikissa tilanteissa. Lapsia tehdään muutenkin aivan liikaa, ja ihmisten määrän täytyy vähentyä huomattavasti. Turvaverkkosi, säästösi ja koulutuksesi eivät valitettavasti riittäneet, etkä esim. osannut/jaksanut työllistää itseäsi yrittäjänä. Kaikki tämä täytyy ottaa huomioon vanhemmuuden suunnittelussa.
Kukaan ei voi varmuudella elättää lapsiaan kaikissa tilanteissa.
Tämä on sitä EK:n ja Kokoomuksen kannattamaa sosialismia.Kulut ja tappiot veronmaksajien maksettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla oli säästöjä, on useita koulutuksia ja turvaverkkoja. Enkä ole syyttänyt yhtään ketään.Ei voisikaan kuin vain he, jotka pystyvät varmuudella elättämään lapsensa kaikissa tilanteissa. Lapsia tehdään muutenkin aivan liikaa, ja ihmisten määrän täytyy vähentyä huomattavasti. Turvaverkkosi, säästösi ja koulutuksesi eivät valitettavasti riittäneet, etkä esim. osannut/jaksanut työllistää itseäsi yrittäjänä. Kaikki tämä täytyy ottaa huomioon vanhemmuuden suunnittelussa.
Kukaan ei voi varmuudella elättää lapsiaan kaikissa tilanteissa.
Jotkut voivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen kuntoutunut mutta pitkä aukko cv:ssä takaa sen etten pääse hakemisesta huolimatta mihinkään.Voivoi kun joku ottaa tämän henkilökohtaisesti. Maailmassa muitakin työttömiä kuin sinä, sinusta, sinuun ja kaikki ei ole heistä sairastuneet edes.
Idiootti.
Voisiko olla, että ihmiset ottavat (ihan aiheesta) henkilökohtaisesti tällaisen asian, kun kerran leikkuri osuu niihinkin henkilöihin, jotka eivät ole elämäntapatyöttömiä, vaan esim. sairaita?
Miten on? Älä kannata, äläkä puolustele kaikkiin köyhiin osuvia leikkauksia, jos itsekin tajuat, että ne ovat epäreiluja.
Turhaan haukut työttömiä elämäntapatyöttömiksi kun itse kuulut samaan elämäntapatyöttömien joukkoon. Oman ajattelutasosi mukaisesti voit todeta, että ihminen pääsee eläkkeelle, jos on liian sairas työelämään. Kokoomuksen leikkuri ei koske eläkeläisiä.
Työtön on sellainen, joka ei ole saanut palkkatyöpaikkaa. On aivan turha ryhtyä luokittelemaan toisten työttömyyttä negatiivisemmin ja omavalintaiseksi kuin luokittelisi omaa työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Työtulovähennykseen tulee lapsikorotukset .
50 euroa lapsi per vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.
Tästä kommentista voikin åäätellä, miksi juuri sinä olet työtön. Sinusta siis lapsikorotus on palkkio äidille tai isälle hyvyydestä? Oikein parhaudesta. Ei tullut mieleen, että lapset syövät ruokaa, käyttävät vaatteita jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että nautin loisten kyynelistä.
Kannattaa alkaa rakentamaan jo tiilimuuria talon ympärille, hankkia jykevä valurauta portti sekä ostaa vartiointi ja valvonta palvelu Verisurelta.
Kannattaa myös varautua siihen, että järjestää lastensa ulkonaliikkumisen niin, etteivät joudu koskaan kulkemaan muiden joukossa. Mikään ei suojaa ryöstöiltä ja pahoinpitelyiltä, joiden määrä räjähtää siitäkin, mitä se nyt on. Tai sitten kannattaa suoraan muuttaa Yhdysvaltoihin ja Brasiliaan, missä tuo on arkipäivää ja slummit myös. Onnea vaan kaikille muillekin hallituspuolueiden äänestäjille kaikkien aikojen ääliömäisimmästä äänestyspäätöksestä.
Nyt olen kuntoutunut mutta pitkä aukko cv:ssä takaa sen etten pääse hakemisesta huolimatta mihinkään.