Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa se vinkuminen,ilmasta rahaa saatte ja miksi niitä kakaroita pitää väsätä jos ei ole rahaa ruokkia ? Haloooooooo!
Etkö ymmärrä että lapset on tehty sillon kun oli töitä ja terveys?
Mitä sitten? Voihan se vähän parempi vuokrakämppäkin olla hankittu silloin, kun oli töissä. Nyt iskee työttömille leikkurit. Miksi lapsilisät pitäisi olla leikkausten ulkopuolella? Huonoina aikoina voi joutua tinkimään elintasostaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisiin ei puututtu. Vielä. Tulee satavarmasti mukaan toisessa kiristysten aallossa, koska se on ainoita etuuksia, joita ei ole vielä leikattu. Odotetaan nyt kuitenkin ensin se ruuan alv kannan nosto 14->24%. Mukavaa joulunodotusta ja toivorikasta uuttavuotta.
Holtittoman elämän seurauksena on nyt krapula. Itse katsonut vuosia vierestä miten loiseläjillä on ollut Suomessa mukavat oltavat. Ei huolta huomisesta, yhteiskunta elättänyt mukavasti. Ja kun vielä lastensuojelun asiakkuus, niin lapset ovat saaneet kaiken, siis aivan kaiken paremmin kuin se niska limassa työtä tekevän lapsi. Samoin juoppoja elätetään ilmaiseksi sinne kotiin, että jaksavat juoda. Välillä vähän kuntouttavaa työtoimintaa joka yleensä katkeaa kesken, kuka sitä sellaista jaksaisi. Ruokajonosta saa mukavasti ruokaa ja vaatteitakin jos tuntuu siltä että kaikki raha menee ryyppäämiseen. Aika kallista veronmaksajille ja erityisen epäreilua pienipalkkaisille ihmiselle, jotka kustantavat itse elämänsä, jotta nämä loiset saavat mukavan elämän.
Tällaista touhua vuosia vierestä katselleena olen erittäin iloinen, että vihdoin näitä tukia leikataan.
Loiset töihin, on tullut maksun aika. Vaan aivan minimi ja sosiaaliturva vastikkeelliseksi. Ei voi olla oikein, että ns. köyhät elävät paremmin kuin pienituloiset itse oman elämänsä maksavat ihmiset. Joka ikinen kannustinloukkuja on poistettava heti. Kaikkea työtä pitää kunnioittaa ja nimenomaan työtä tekeviä ihmisiä pitää kunnioittaa. Nämä kotona makaavat päihdeongelmaiset yms. muut lusmut töihin tai sitten vaikka kerjuulle, jos ei työ maistu.
Vierailija kirjoitti:
On tulossa paha lama ja irtisanotaan porukkaa.
Käy sääliksi asuntovelkaiset perheet. Ensin pitää odottaa ansiosidonnaista 2 kuukautta. Eikä noi perheet saa sen jälkeenkään toimeentulotukea, kun lainat ei ole asumismenoja eli työttömyyskorvaus riittää.
Joko olette säästäneet 2 kuukauden ansiosidonnais odottelu rahat?
Eiköhän jokaisella ole tuollainen summa säästettynä. Itse pystyn säästötilin turvin elämään vuoden vaikka en saisi senttiäkään mistään. Sittenkin on vielä sijoituksia mutta niihin en haluaisi kajota. Mutta kyllä tässä on sen verran epävarmat ajat tulossa Suomeen ylipäänsä että kulutus on meidän osalta pitkälti seis ja säästetään kaikesta mahdollisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi asuntovelkaiset perheet. Ensin pitää odottaa ansiosidonnaista 2 kuukautta. Eikä noi perheet saa sen jälkeenkään toimeentulotukea, kun lainat ei ole asumismenoja eli työttömyyskorvaus riittää.
Eiköhän jokaisella ole tuollainen summa säästettynä. Itse pystyn säästötilin turvin elämään vuoden vaikka en saisi senttiäkään mistään. Sittenkin on vielä sijoituksia mutta niihin en haluaisi kajota. Mutta kyllä tässä on sen verran epävarmat ajat tulossa Suomeen ylipäänsä että kulutus on meidän osalta pitkälti seis ja säästetään kaikesta mahdollisesta.
Lamaa pukkaa kun ne joilla olisi vielä varaa, pelotellaan säästämään entistä enemmän eli se on kaikki poissa kulutuksesta, koska "olemme eläneet yli varojemme ja on huonot ajat tulossa". Matalapalkkaisilta leikataan, jolloin he eivät voi kuluttaa edes tarpeeseen niin kuin ennen. Itsensä toteuttava ennustus siis tuo sen manaaminen, kuinka huonosti Suomella menee. Menee kyllä, ja kohta menee vielä huonommin kun tulee lama kun kukaan ei kuluta ja työpaikat lähtee niin yrittäjiltä itseltään konkurssien myötä kuin heidän työntekijöiltään.
Tosi vastuullista politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös perustuu tutkittuun tietoon siitä, että nuo lapsikorotukset aiheuttavat kannustinloukkuja ja johtavat naisten pitkäaikaistyöttömyyteen. Se voi tuntua aluksi epäreilulta, mutta kun se kannustaa menemään töihin niin ajan kanssa se palkkakin kasvaa lopulta isommaksi, ja lopulta lopputulos on parempi myös vanhemman kannalta. Samalla myös lapsien ylisukupolvista työttömyyttä pyritään estämää .
Tämä. Tiedän työni kautta näitä naisista jotka elävät lapsillaan. Eli tehdään aina uusi lapsi, jo ka avulla saadaan yhteiskunta elättämään. Olen katsonut huuli pyöreänä vieressä, että se todella onnistuu niin. Ja sitten vielä kun on lastensuojelun asiakkuus, lapsi saa kaiken yhteiskunnan maksamana. Ei Yst itse ostaa itse mitään, erittäin kätevää. Miksi vaivautua töihin kun voi elää huolettomasti yhteiskunnan siivellä?
Tälläinen asukas on juuri se, johon demaripiruun viitataan, kun tarkoitetaan kotonaan lojuvaa yh-demariläskiä, jonka "työ"
on töniä niitä helvetin tuikkukuppeja päivät edes takaisin siinä hyllyllä ja täytellä kelan tukikuponkeja. Eikä pienintäkään yritystä mennä töihin, ei. Kun heti väännetään jonkun lähibaarin pillunkipeän älykääpiön kanssa uusi kersa että saadaan Easy Mode-jatkumaan ja horisontissa siintävä, uhkaavasti lähestyvä työvelvoite tönittyä taas muutamalla vuodella eteenpäin. Ja sama sirkus taas muutaman vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lamaa pukkaa kun ne joilla olisi vielä varaa, pelotellaan säästämään entistä e
Kutsutaan reaalipolitiikaksi ja tosiasioiden tunnustamiseksi. Loisivien demarisikojen velkabileet on nyt pidetty, ja kaikki niillä putte possun nimipäivillä olleet kaivaa vain kitisemättä taskujaan, kyyppari kiikuttaa just laskua pöytään.Miettikä ensi kerralla paremmin, ketä äänestätte näitä bileitä järjestämään. Demarisiat, joiden jäljiltä jälki on aina tämä sama, vai reaalipoliitikot, jotka maksattaa pääsylipun jokaisella jo ovella, ja jokainen maksaa omat bileensä etukäteen. Jos ei ole pilettiin fyffeä, niin silloin ei biletetä. Ihan kuten on luonnollista ja oikein.
Vierailija kirjoitti:
Loiset töihin, on tullut maksun aika. Vaan aivan minimi ja sosiaaliturva vastikkeelliseksi. Ei voi olla oikein, että ns. köyhät elävät paremmin kuin pienituloiset itse oman elämänsä maksavat ihmiset. Joka ikinen kannustinloukkuja on poistettava heti. Kaikkea työtä pitää kunnioittaa ja nimenomaan työtä tekeviä ihmisiä pitää kunnioittaa. Nämä kotona makaavat päihdeongelmaiset yms. muut lusmut töihin tai sitten vaikka kerjuulle, jos ei työ maistu.
Pidä toi asenne kun sut saneeraataan seuraavissa yt:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lamaa pukkaa kun ne joilla olisi
Älä jenkki tuo sitä teidän poliitiikkaa Suomeen. Koska komennus päättyy?
Nekin rahat tarvitaan rikkaiden hyyssäämiseen. Ja eihän köyhien kakaroiden tarvitse syödä joka päivä. Vain parempien ihmisten lapsosten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jenkki tuo sitä teidän poliitiikkaa Suomeen. Koska komennus päättyy?
Kuinka kertoa olevansa loisiva demarisika, ilman että kertoo sitä suoraan ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Nekin rahat tarvitaan rikkaiden hyyssäämiseen. Ja eihän köyhien kakaroiden tarvitse syödä joka päivä. Vain parempien ihmisten lapsosten.
KUKA KÄSKI VÄÄNTÄÄ NIITÄ KAKAROITA PERSEAUKISENA?! Luulitko sinä suuhengittäjä, että se on muka yhteiskunnan asia alkaa makselemaan sinun tekoasia ja elättämään niitä? Ne on sinun kakaroitasi, ne on _SINUN VASTUULLASI_ ja se on sinun velvollisuus niiden elätys järjestää, ei yhteiskunnan. Sinä olet täysi-ikäinen ja vastaat itse omista tekosistasi, se on niin yksinkertaista. Lapset varmasti kärsii, mutta syyllisen löydät kun katsot peiliin. Sieltä ei katso takaisin yhteiskunta, vaan sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös perustuu tutkittuun tietoon siitä, että nuo lapsikorotukset aiheuttavat kannustinloukkuja ja johtavat naisten pitkäaikaistyöttömyyteen. Se voi tuntua aluksi epäreilulta, mutta kun se kannustaa menemään töihin niin ajan kanssa se palkkakin kasvaa lopulta isommaksi, ja lopulta lopputulos on parempi myös vanhemman kannalta. Samalla myös lapsien ylisukupolvista työttömyyttä pyritään estämää .
Tämä. Tiedän työni kautta näitä naisista jotka elävät lapsillaan. Eli tehdään aina uusi lapsi, jo ka avulla saadaan yhteiskunta elättämään. Olen katsonut huuli pyöreänä vieressä, että se todella onnistuu niin. Ja sitten vielä kun on lastensuojelun asiakkuus, lapsi saa kaiken yhteiskunnan maksamana. Ei Yst itse ostaa itse mitään, erittäin kätevää. Miksi vaivautua töihin kun voi elää huolettomasti yhteiskunnan
Onko Timo Takanen jo tullut av:llekin kirjoittelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUKA KÄSKI VÄÄNTÄÄ NIITÄ KAKAROITA PERSEAUKISENA?! Luulitko sinä suuhengittäjä, että se on muka yhteiskunnan asia alkaa makselemaan sinun tekoasia ja elättämään niitä? Ne on sinun kakaroitasi, ne on _SINUN VASTUULLASI_ ja se on sinun velvollisuus niiden elätys järjestää, ei yhteiskunnan. Sinä olet täysi-ikäinen ja vastaat itse omista tekosistasi, se on niin yksinkertaista. Lapset varmasti kärsii, mutta syyllisen löydät kun katsot peiliin. Sieltä ei katso takaisin yhteiskunta, vaan sinä itse.
Hyi hel*etti mikä tyyppi olet
/eri
Kohta on pakko aina vaan enemmän alkaa houkutella moninlaisin rahallisin kannustimin ulkomailta väkeä, kun ei tänne enää synny kuin kultapossukerholaisia, jotka ei tosiaankaan ala hoivaamaan kasvavia määriä vanhuksia kun isukki järkkää suojatyöpaikat siisteihin sisähommiin.
Hallituksen leikkaukset eivät lisää työpaikkoja, miten se muka olisi mahdollista.?
Miksi tätä on alunperin maksettu? Meillä on lapsilisät.
Eräs tuttu elämäntapatyötön varmaankin repii juuri nyt hiuksiaan. Hänen piti mennä nuoremman naisen kanssa naimisiin ja tehdä kolme (!) lasta hänen kanssaan. Nainenkin on pelkkä amis. Ihan turha valittaa rahasta, oma valinta.
Lapset voi jättää kirkonrappusille ja mennä itse töihin.