Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.

Vierailija
16.06.2023 |

"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."

Huhhuh.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Kommentit (1339)

Vierailija
881/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi toimeentulotuen perusosan asumiskustannuksia hallittaisiin jatkossa lain ja asetuksen tasolla. Kelan virkailija voisi hyväksyä vuokranormin ylittävät kulut vain, mikäli siihen on erityisiä tarpeita, jotka säädettäisiin laissa.

Vuokranormin ylittävät joutuvat hankkimaan kolmen kuukauden kuluessa edullisemman asunnon. Sen jälkeen kieltäytyminen tarjotusta edullisemmasta asunnosta johtaa tuen kohtuullistamiseen eli leikkaukseen. Lisäksi perustoimeentulotuen asumismenoihin tulee 5 prosentin omavastuuosuus."

Jess, vihdoinkin!!!

Kuka siis tarjoaa mainitsemaasi halvemopaa vuokra-asuntoa henkilölle, joka  Kelan normien mukaan asuu liian kalliissa asunnossa? Hankkiiko uuden asunnon asuinkunta vai valtio?

Sehän se kun kuntien ja kaupunkien asuntojen vuokrat ylittää kelan normit!

Vierailija
882/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hvelttiä tämä hallitus kuvittelee että tällä kaikella pahanolon maksimoinilla saavutetaan. Itse korkean moraalin ihmisen olen ihan vakavissani jo suunnitellut miten tulen tekemään ihan mitä vain että pysyn niin sanotusti hengissä niin mitä nämä tekee joilla rikollisuus on jo ihan verissä.

Minä teen myös ihan mitä vaan jos alat varastamaan toisten omaisuutta. Ihan. Mitä. Vaan.

Taposta pääset vankilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikataanko K AI K KIE N ansiosidonnaista?

Käytännössä kaikkia sosiaalitukia ainakin indeksijäädytysten verran, siis myös eläkkeitä.

Vierailija
884/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälän ja ahdingon lisääntyessä on aika kaivaa esiin 1800-luvun lapsipatareseptit nälkävuos8en ajoilta.

"Lapsenmurha, saman lajin aikuisten yksilöiden jälkeläisten tappaminen, on laajalle levinnyt ilmiö eläinkunnassa. Epäilemättä sitä esiintyy myös ihmisten keskuudessa. Peter Freuchen, tanskalainen toimittaja ja matkustaja, joka vietti vuosia grönlannin inuiittien parissa 1900-luvun alussa, kuvailee muistelmissaan esimerkillistä tapausta: ”Äidillä oli neljä lasta ruokittavana, mutta apua ei odotettu. Kaikki tiesivät hänen tarinansa – kuinka hän hirtti kolme lastaan pelastaakseen heidät nälkään. Häntä kutsuttiin usein kauniiksi esikuvaksi äidinrakkaudesta.”

Tähänkö ollaan palaamassa????

Vierailija
885/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.

Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.

Sit vaan uudelle alalle niin töitä löytyy. On siinä esimerkki pennuille, töitä ei saa.

Vierailija
886/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälän ja ahdingon lisääntyessä on aika kaivaa esiin 1800-luvun lapsipatareseptit nälkävuos8en ajoilta.

"Lapsenmurha, saman lajin aikuisten yksilöiden jälkeläisten tappaminen, on laajalle levinnyt ilmiö eläinkunnassa. Epäilemättä sitä esiintyy myös ihmisten keskuudessa. Peter Freuchen, tanskalainen toimittaja ja matkustaja, joka vietti vuosia grönlannin inuiittien parissa 1900-luvun alussa, kuvailee muistelmissaan esimerkillistä tapausta: ”Äidillä oli neljä lasta ruokittavana, mutta apua ei odotettu. Kaikki tiesivät hänen tarinansa – kuinka hän hirtti kolme lastaan pelastaakseen heidät nälkään. Häntä kutsuttiin usein kauniiksi esikuvaksi äidinrakkaudesta.”

Tähänkö ollaan palaamassa????

Pelastaakseen kaikki nälkäkuolemalta

Vierailija
887/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai noissakin on ollut jotain lapsikorotuksia. Jaa jaa. Työssäkäyvänä saa lapsista vain lisäkuluja.

Vierailija
888/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan siitä! Niin ne normaalit ihmiset tekee!

Vierailija
889/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Rahavallan pääministeri kerää viimeisetkin rovot vähäosaisten pussista. Suomen yhteiskuntarauha halutaan näemmä tahallaan romuttaa. Siinäpä oiva sauma itänaapurin hybridivaikuttamiselle ja mielenosoitusten lietsomisille. Espoon hyväosaisten omakotitalojen tonteille tarvitaan pian parempi vartiointi ja korkeammat aidat. Sitäkö tässä halutaan?

Vierailija
890/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti kaksi kertaa hankitko lapsen, jos päätät olla työttömänä. Jos alasi ei työllistä, jätä se lapsi tekemättä.

Vierailija
891/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta ajaa Great Resetiä ja Agenda2030;ta, se on uutisoitu jopa valtamediassa. Siihen kuuluu mm. keskiluokan romahduttaminen. Tulee orjaluokka ja omistava yläluokka joka vuokraa orjille kaiken, orjat eivät omista mitään.

Marin lähti Schwab-jugendiin opiskelemaan Great resetiä heti kautensa alussa, ja niiden pääkouluttaja sanoi että kaikki koulutettavat ovat erittäin sitoutuneita ajamaan Great resetiä. Eduskunnassa on paljon myös muita WEF:iin kuuluvia.

Kuten Klaus Schwab sanoi: olemme penetroituneet 17 valtion hallituksiin.

Syökää ötököitä, minä tarjoan.

Vierailija
892/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Ei kannata tehdä lapsia jos niitä ei pysty elättämään.

Lapset on usein tehty sillon kun oli vielä työpaikka ja terveys.

Yleensä kun sulla on työkyky ja terveys on lapsesi alle 18.v. Harvalla menee terveys alle 60.v.

Vierailija
893/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämäkin maa on nyt "köyhimpien osalta" jo nähty. Ei mitään hyvää heille. Itsekin kuulun tähän ryhmään. En myös voi ymmärtää sitä, että työtön yksinhuoltaja saa saman korvauksen kuin minä ilman lapsien tuomaa korotusta jatkossa. Eihän sekään ole oikein. Mitä silläkin hyödytään jos lapsienkin oloja vaan kurjistetaan. Jotenkin myös ironista, että juuri sosiaali ja terveysmenoista karsitaan. Täällähän on jo terveydenhoito kriisissä ja jonot hoitoon hyvin pitkät. Luin vähän aikaa sitten nuoresta äidistä jolla pieni lapsi ja hänelle pitkien tutkimusten ja kaiken niihin liittyvän viiveen jälkeen viimein todettiin synnynnäinen sydänvika aikuisena. Meni nopeasti huonoon kuntoon ja pelkäsi ettei selviä edes leikkaukseen asti. Joutui huonossa kunnossa odottamaan ensin koko kesän, sitten syksyn ja vasta seuraavana talvena leikattiin. Selvisi ja toipui, mutta kertoi kuinka pahinta oli pelko, että tytär jää ilman äitiä ja leikkaukseen asti ei pärjää. Silloin mietin mitä vikaa täällä oikein on jos annetaan ihmisen odottaa niin kauan. Entä sitten ne Tanskaan lähetetyt sydänvikaiset lapset. En voi kuvitellakaan sitä kaikkea.

Näin Suomi ei olekaan mikään paratiisi. Ai niin, kuka hoitaa kaikki mielenterveyteen liittyvät ongelmat jotka jo nyt räjähtämässä käsiin. Ja päihteisiin liittyvät ongelmat. Osastot täynnä jo nyt. Itse en edes harkitse onneksi lapsia. Hyvä niin, kun nyt itse selviäisi. Suomi on jo ennestään saanut EU:lta huomautuksia liian alhaisesta työttömyys tms korvauksen tasosta. Nyt leikataan vielä lisää. Ei näytä monenkaan tulevaisuus hyvältä. Siitä kärsii myös tulevat sukupolvet ja lapset köyhissä perheissä. Ja kaikki eivät töihin pääse. Siinä mielessä julmaa leikata juuri niistä tärkeistä kuluista.

Tehän täällä elätte muiden verorahoilla. Siis rahoilla joita muut tienaavat hiellä. Voiko mikään olla elämässä helpompaa?

Vierailija
894/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalisti, joka elää osingoilla, elää muiden rahoilla.

Vierailija
895/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräys vertsuskuva kertoo työttömistä:

Eräällä miehellä oli viinitarhassaan kasvamassa viikunapuu. Hän meni etsimään siitä hedelmiä, mutta ei löytänyt. Silloin hän sanoi puutarhurille: 'Jo kolmena vuotena olen käynyt etsimässä hedelmiä tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Kaada se, sehän vain vie voiman maasta.' Mutta puutarhuri vastasi: 'Herra, anna sen olla vielä yksi vuosi. Minä muokkaan ja lannoitan maan sen ympäriltä. Jospa se ensi vuonna tekee hedelmää. Jollei niin käy, käske sitten kaataa se.'"

Te työttömät olette näitä huonoja viikunapuita, he eivät ole tuottaneet satoa yhteiskunnalle ja nyt heidän etsikkoaikansa on loppu. Huono viikunapuu ei tuottanut satoa neljäntenäkään vuonna ja nyt on aika kaataa viikunapuu jotta viiniköynökset saavat elää.

Ja kun ihminen täyttää 80-vuotta ja miettii mitä on tämän elämän jälkeen niin ahneus ei taida olla plussaa.

Ei riitä, että käy kirkossa.

Köyhä antaa vähästäänkin, rikas....

Köyhä ei anna edes lapselleen, vaan sekin pitää olla yhteiskunnan tarjoamaa!

Vierailija
896/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.

Jos et kykene sitä vähää vanhempana tekemään että hankit lapsillesi syötävää, ei lastesi tarvitsekaan elää. Geenipooli paranee samalla.

Mieti, siinä sitten sunkin lapsen luokkakavereista aina välillä kuolis joku nälkään, ja lapsestasi tulisi tasapainoinen hyvinvointiyhteiskunnan jäsen.

Aika kaukana ollaan nälkäkuolemasta. Eiköhän ala työ kuin työ maittamaan. Mene siivoamaan tai jakamaan postia.

Vierailija
897/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kun sulla on työkyky ja terveys on lapsesi alle 18.v. Harvalla menee terveys alle 60.v.

Minulla meni terveys alle 30v.

Vierailija
898/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni terveys raskauskomplikaation vuoksi. Oli koulutus ja työtä ennen kuin lasta alettiin tehdä. Nyt olen pitkäaikaistyötön. Juuri näitä vajaakuntoisia, joita ei oteta töihin mutta ei pääse eläkkeellekään.

Mitähän pahaa minäkin olen tehnyt, saati lapseni.

Vierailija
899/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki leikkaukset iskevät eniten pariskuntiin, joissa toinen on työtön. Ihmiset alkavat entistä enemmän muuttaa "erilleen" tukien takia. Suomessa EI ELÄ yhden ihmisen palkalla, mutta se yksi palkka syö kaikki työttömän tuet pois! Kun vain toinen on töissä, ei tule työttömällekään asumistukea, toimeentulotukea jne.

Miettikää esim. minua, joka käyn töissä 2200 bruttopalkalla, kun puoliso on pitkäaikaistyötön (ei päässyt kuntoutustuelle, ammatinvaihto edessä). Asumiskulujen jälkeen meille jää käteen n. 200€ enemmän, kuin jos minäkin olisin työtön ja saisimme kaikki tuet. 200€ taitaa juuri kattaa työssäkäyntikulut...

Lohtuna ajattelisin, että siitä palkasta kuitenkin kertyy eläkettä.

Vierailija
900/1339 |
17.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä huudetaan, että mitäs läksit. Huono alavalinta jne. Mutta onko näillä huutelijoilla käynyt mielessäkään, että esim. 20 vuotta sitten työtilanne saattoi olla ihan erilainen?

Minä kouluttauduin kokiksi, koska "ihmisten on aina syötävä". Paria taantumaa ja koronaa myöhemmin totesin, että väärässäpä olin. Edes suurtalouspuolelle ei meinattu ottaa, koska ruoka tehdään murto-osalla entisestä työntekijämäärästä, ja se lähinnä lämmitetään ja pannaan esille kohteissa.

Sitten on sekin, että kaikilla ei riitä äly paremman tason hommiin: minä voin lukea itseni korkeammalle, vaan naapurin lievästi heikkolahjainen poika ei. Soisin hänellekin mahdollisuuden elättää itsensä edes apukätenä jossain, mielummin kuin jäädä kotiin pelaamaan pleikkaria. Näitä ihmisiä on tuhansia maassamme.

Aika erikoista jos ei kokkina pääse töihin.Täälläpäin suorastaan viedään käsistä,minä olen eläkkeellä ja vieläkin pääsisin töihin jos haluaisin.

katoppa palkkoja ja tunteja. Huono homma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan