Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Hallitus pyrkii ratkaisemaan hoiva-alan ja hoivakotien henkilöstöpulaa sosiaaliturvan uudistuksilla. Etenkin lähihoitajille ja lastenhoitajille on kysyntää, mutta myös vanhusten avustajille ja lääkereille on Suomessa huutava pula jonka korjaamiseksi tuore hallitus on ottanut käyttöön järeät aseet.
Vierailija kirjoitti:
Viera seilija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.
Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.
Menkää hyvät ihmiset töihin jos teillä on lapsia. Muuten älkää hankkiko niitä.
Mihin töihin?
Kävin tänään paikan päällä kysymässä töitä. En saanut paikkaa.Esimerkiksi mara-alalle ja siivoamaan pääsee keikkalaiseksi ilman koulutusta. "Nii mutku paska palkka ja selkää särkee ja pitäis herätä aikasin ja mutku"
Täällä ei ole siivoojan tai mara-alan paikkoja auki.
Sitten täytyy muuttaa töiden perässä, kouluttautua alalle, jossa voi tehdä etätyötä tai tyytyä tilanteeseen. Niin me muutkin ollaan tehty. Ei Suomella ole varaa elättää kotiin työkuntoisia ihmisiä.
Mitenkähän kaltaisillesi typerille mistään mitään ymmärtämättömille kusiperseille saisi paksuun kalloon mahtumaan, että eihän tässä maassa enää ole mitään mekanismia olemassa, millä voit kouluttaa itsesi uudelleen, jos aiempi ammatti ei enää työllistä. Nämä leikkaavat viimeisetkin mahdollisuudet siihen, joka selviää, jos on edes sen verran kykyjä, että osaa lukea tämän roskasakin hallitusohjelmaa.
No kuka käski opiskella ammatin joka ei työllistä?Sivistynyttä kielenkäyttöä te vasurit ette kyllät.eri näytä hallitsevan Ei ole ihme jos noin sivistymätön ei pääse töihin.
Näin on. Sanavarasto on suppea. Orja. Se ja sitten köyhä. Lusikalla anettu niin ei voi kauhalla ottaa.
Kun ei lusikalla on annettu niin ei voi kauhalla ottaa, mutta kauhakuornaajalla voi ja mielellään jopa kahdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syntyvyys pitäisi saada nousuun. Näinköhän.
Suoraan sanottuna valtion ei kannata kannustaa sellaisen väestönosan lisääntymiseen, jonka toimeentulo on sossutukien varassa. Tulee vain kaikkine lieveilmiöiden sivukuluineen todella kalliiksi.
Mistäs Sekoomuslaiset ja Persut meinaa jatkossa saada halpatyöntekijät tekemään pskaduunit Suimessa?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus pyrkii ratkaisemaan hoiva-alan ja hoivakotien henkilöstöpulaa sosiaaliturvan uudistuksilla. Etenkin lähihoitajille ja lastenhoitajille on kysyntää, mutta myös vanhusten avustajille ja lääkereille on Suomessa huutava pula jonka korjaamiseksi tuore hallitus on ottanut käyttöön järeät aseet.
Eli hallitus haluaa että lapsia ei duunarit jatkossa enää tee. Mitä järkeä on siinä että yh lähäri alkaa tekemään lähörin töitä 3 vuorossa,ja lapset/lapsi joutuvat vuoropäiväkotiin? Tulot eivät kuitenkaan riitä vuokraan, lasten hoitomaksuun,työmatkakuluihin? Lisäksi,ja ennenkaikkea-laoset kärsivät, kun äiti ei näe lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hallitus haluaa että lapsia ei duunarit jatkossa enää tee. Mitä järkeä on siinä että yh lähäri alkaa tekemään lähörin töitä 3 vuorossa,ja lapset/lapsi joutuvat vuoropäiväkotiin? Tulot eivät kuitenkaan riitä vuokraan, lasten hoitomaksuun,työmatkakuluihin? Lisäksi,ja ennenkaikkea-laoset kärsivät, kun äiti ei näe lapsiaan.
Hallitus on laskenut, että on halvempaa tuoda alaluokka ulkomailta kuin kasvatta se itse. Hauska kyllä nähdä, miten antaumuksella persutkin ovat nyt lähteneet väestönvaihdon tielle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsien elämä köyhemmissä perheissä umpisurkeaa miten voidaan ottaa noin iso summa.
Edunvalvoja näille perheille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätös perustuu tutkittuun tietoon siitä, että nuo lapsikorotukset aiheuttavat kannustinloukkuja ja johtavat naisten pitkäaikaistyöttömyyteen. Se voi tuntua aluksi epäreilulta, mutta kun se kannustaa menemään töihin niin ajan kanssa se palkkakin kasvaa lopulta isommaksi, ja lopulta lopputulos on parempi myös vanhemman kannalta. Samalla myös lapsien ylisukupolvista työttömyyttä pyritään estämää .
Ei paljon auta lapsikorotuksen poistaminen, kun ei kukaan ota töihin muutenkaan.
Tosi vaikea uskoa ettei kukaan ota töihin. Mikä sinun koulutus on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi toimeentulotuen perusosan asumiskustannuksia hallittaisiin jatkossa lain ja asetuksen tasolla. Kelan virkailija voisi hyväksyä vuokranormin ylittävät kulut vain, mikäli siihen on erityisiä tarpeita, jotka säädettäisiin laissa.
Vuokranormin ylittävät joutuvat hankkimaan kolmen kuukauden kuluessa edullisemman asunnon. Sen jälkeen kieltäytyminen tarjotusta edullisemmasta asunnosta johtaa tuen kohtuullistamiseen eli leikkaukseen. Lisäksi perustoimeentulotuen asumismenoihin tulee 5 prosentin omavastuuosuus."
Jess, vihdoinkin!!!
Kuka siis tarjoaa mainitsemaasi halvemopaa vuokra-asuntoa henkilölle, joka Kelan normien mukaan asuu liian kalliissa asunnossa? Hankkiiko uuden asunnon asuinkunta vai valtio?
Toihan kuulostaa siltä että ihmisiä aletaan häätämään kaduille jos ei löydy edullista asuntoa jossa voi asua. Järkyttävää.
Sitten hädetään jos eivät osaa etsiä ja hakea halvempaa asuntoa.
Mutta eläkeläisten asumistukea ei leikata.
Ei ole lakia, että omaisten pitäisi hoitaa eläkeläisiä, joten hukkukoot paskaan kotonaan.
Kun sosiaaliohjaaja soittaa, että pitäisi pitää palaveri eläkeläisen hoidosta niin sille sanotaan haista v... ja katkaistaan puhelu.
Jatkossa vain fyysisesti hyväkuntoiset tulevat pärjäämään.
Ja nämä vaimmaiset jotka hakevat avustajaa niin avustaja avustaa, ei ole palvelija eli jos kädet toimii niin laitan kotihommiin. Vammainen tekee, minä ojennan tavaroita. Voin tehdä tiskivedet pesuvateihin ja nostaa ne pöydälle.
Vammaisilla alkaa myös työnteko, ei tule enää palvelijaa joka siivoaisi kodin ja jos on lapsia niin laitan ne kotitöitä tekemään. Jos on mies niin hän imuroi ja luutaa myös.
Valtio leikkaa niin työttömät hakee avustajaksi ja se tarkoittaa, että vammainen tekee kotityöt, minä käskytän ja ojennan tavaroita.
Ja käskytän myös, että pitää itse käsivoimilla nousta esim. jos siirtyy autoon.
Mulla on itsellä kauppakassien kantokielto ja nostelukielto niin huudan ja käskytän.
Kun mä menen avustajaksi niin huudan, että nyt sä tiskaat, tossa on pesuvadit ja vedet.
Vammainen tekee kotitöitä, mä huudan ja käskytän.
Eipä taida huutaminen ja käskyttäminen auttaa. Vammainen on avustajansa työnantaja, joten avustaja saanee tuollaisella käytöksellä potkut ensimmäisenä työpäivänään, ja sossu vähentää itse aiheutetusta irtisanomisesta johtuen 40-60% avustajan toimeentulotuesta.
Miettikää jos jokainen tähän keskusteluun osallistunut laittaisi sähköpostia vaikkapa johonkin EU tuomioistuimeen tai muuhun Suomalaista poliitikkoa isompaan tahoon...
Kyllä joku 100-200 sähköpostia huolestuneilta ihmisiltä laittaa aika äkkiä johonkin koneistoon liikettä, jos ei muuta niin Suomelle ainakin pieni surunaama tarra sinne EU ystäväkirjaan. Täällä kitinä ei auta paljoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syntyvyys pitäisi saada nousuun. Näinköhän.
Suoraan sanottuna valtion ei kannata kannustaa sellaisen väestönosan lisääntymiseen, jonka toimeentulo on sossutukien varassa. Tulee vain kaikkine lieveilmiöiden sivukuluineen todella kalliiksi.
Mistäs Sekoomuslaiset ja Persut meinaa jatkossa saada halpatyöntekijät tekemään pskaduunit Suimessa?
Näitä paskaduunia tehdään ihan suomalaisin voimin koko ajan vaikka ne ei helsinkiläisille kelpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos jokainen tähän keskusteluun osallistunut laittaisi sähköpostia vaikkapa johonkin EU tuomioistuimeen tai muuhun Suomalaista poliitikkoa isompaan tahoon...
Kyllä joku 100-200 sähköpostia huolestuneilta ihmisiltä laittaa aika äkkiä johonkin koneistoon liikettä, jos ei muuta niin Suomelle ainakin pieni surunaama tarra sinne EU ystäväkirjaan. Täällä kitinä ei auta paljoa mitään.
Ja mitä luulet että EU tekee?Nauravat siellä kippurassa kun täällä valitetaan asioista jotka muissa maissa on ollut koko ajan.Ja kukaan ei ole valittanut.
Vierailija kirjoitti:
Toivon että jokainen mulkero joka äänesti oikeistoa putoaa polvilleen ja joutuu itse tukien varaan.
Ei kannata toivoa toisille pahaa.
Petteri Orpo kirjoitti vuonna 1989 lukiossa pitkän matematiikan, saaden siitä toiseksi huonoimman hyväksytyn arvosanan, eli lubenter approbaturin
Jos mistä tahansa YO-kokeen osa-alueesta saa lubenturin, on yksinkertaisesti TYHMÄ.
Taitaa aika moni tippua ansiosidonnaiselta kun työssäoloehto nousee 12 kuukauteen ja euroistuu. Jatkossa ei lasketa työssäolotunteja vaan palkan määrää.
Omalla kohdalla se ei tuota ongelmaa, sillä keikkatyöntekijänä saan hyvää palkkaa. Voin jopa vähentää työtunteja. Nyt teen tasan sen verran tunteja että se täyttää työssäoloehdon.
Silti surettaa pienipalkkaisten puolesta. Ja niiden pätkätyöläisten puolesta jotka eivät saa tarpeeksi työpätkiä. 12 kk on kova vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisten lapset eivät ole yhteiskunnan elättejä. On epäoikeudenmukaista ja kohtuutonta että veronmaksajat pakotetaan maksamaan loisten lapset vaikka lapsen elatus vastuu on lasten vanhemmilla ja jos on lapsia niin sitten mennään töihin eikä jäädä kotia.
Mietipä hetki sita asiaa sen lapsen kannalta. Onko tämä lapsi valinnut syntyä "loisen lapseksi"? Käsittääkseni ei. Miksi siis rangaista sitä lasta sillä että hän elää entistä köyhemmässä perheessä?
Lapsen on hyvä oppia, että työssä käyvien vanhempien perheessä elintaso on parempi, jotta hän itse motivoituisi tekemään erilaisia ratkaisuja kuin vanhempansa.
Nykyään oletetaan ja vaaditaan, että mitään tekemättä elintaso on yhtä hyvä kuin niillä, jotka tekevät. Jos ei ole, siitä tulee paha mieli.
Kyllä 80/90 luvullakin vielä ymmärrettiin, että usein voi itse vaikuttaa omaan tulotasoonsa ja tyydyttiin siihen mitä on.
Sanon tämän nyt lama-ajan lapsena, joka oli pienestä yksin kotona vanhempien ollessa aina töissä, näki kun oma perhe menetti konkurssissa kaiken. Harrastusvälineitä ja harrastuksia ei ollut, vaatteetkin saatiin jostain kyliltä säälistä. Kaverit oli rikkaasta perheestä ja minä en. Silti en lapsena osannut ajatella jääneeni jostain paitsi. Oman lapsen synnyttyä olin itse pätkätöissä, myöhemmin tukiverkoton pienen lapsen yksinhuoltaja, joka joutui hakemaan monesti elantonsa leipäjonosta, kun työpätkä loppui ja rahan saannissa kesti. Sain vain lapsilisän yh korotuksen ja välillä asumistukea. Isä maksoi elatustuen kun sattui huvittamaan. Menin lopylta takaisin kouluun, jotta lapselle olisi tarjota parempaa kuin itselle. Kyllä minä silti itse ymmärsin, että vanhemman tehtävä on lapsensa elättää ja siihen on varauduttava ennakkoon, että rahaa ei välttämättä aina ole.
Tässäkin keskustelussa on kyse siitä, että saavutetuista eduista ei haluta luopua. Jos on saanut rahaa mitään tekemättä ja jatkossa ei saa, totta kai se tuntuu pahalta. Jostain on pakko säästää ja aina ne säästöt osuu ikävästi johonkin. Työttömyyskorvausta ei kai ole tarkoitettu pitkäaikaiseksi eduksi, vaikka moni niin luuleekin.
Osa kouluttautuu, niska limassa raatavat ylitöitä ja osa tekee useampaa työtä saadakseen perheelle elannon, he ovat varmasti sen leveämmän elintasonsa ansainneet. Ehkä he saavat sen pienen palkkion pienemmän verotuksen kautta jatkossa.
Näissä keskusteluissa vedotaan aina lapsen etuun ja pitäisi saada samat asiat kuin muidenkin. Omasta kokemuksesta voin sanoa, ei tarvitse! Onnellisuus ei ole kiinni rahasta tai siitä, miten kalliisti on varaa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo kirjoitti vuonna 1989 lukiossa pitkän matematiikan, saaden siitä toiseksi huonoimman hyväksytyn arvosanan, eli lubenter approbaturin
Jos mistä tahansa YO-kokeen osa-alueesta saa lubenturin, on yksinkertaisesti TYHMÄ.
Ihan käsi sydämellä, mitä näet kun Petteriä katsot?
On ne vaan semmoisia kansankynttilöitä koko revohka ettei pahmmasta väliä.
Mielestäni on kohtuutonta leikata lapsiperheiltä ja pienituloisilta asumistuen saajilta. T: hyvätuloinen perussuomalaisten äänestäjä
Minkä takia yhteiskunnan pitäisi maksaa ja tukea ihan jokaista yksilöä ja elämänvaihetta? Tämä Suomen tuki-systeemi on mennyt ihan naurettavaksi. Ymmärrän, että ihminen saattaa kokea elämänsä varrella haasteita ja osittain niihin kuuluukin saada hetkellisesti taloudellista tukea. Ei yhteiskunta voi kestää jos sadattuhannet kansalaiset pyörittävät talouttaan tukien voimalla vuodesta toiseen. Mielestäni kaikille tuille olisi oltava joku maksimi ajanjakso, milloin ne hommat pitää saada kuntoon (lukuunottamatta tiettyjä sosiaaliryhmiä, joissa tilanteelle ei ikäänkuin voi mitään).
Turha selittää, että töitä ei löydy. Sitten pitää vaan nöyrtyä ottamaan duuni vastaan, joka ei välttämättä ole unelmatyö ja kenties jatkaa siitä oikealle suunnalle kunhan siihen tulee tilaisuus.
On fakta, että nämä tukien perässä juoksevat, kasvattavat lapsensa samaan malliin ja tilanne vaan eskaloituu vuosien kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loisten lapset eivät ole yhteiskunnan elättejä. On epäoikeudenmukaista ja kohtuutonta että veronmaksajat pakotetaan maksamaan loisten lapset vaikka lapsen elatus vastuu on lasten vanhemmilla ja jos on lapsia niin sitten mennään töihin eikä jäädä kotia.
Mietipä hetki sita asiaa sen lapsen kannalta. Onko tämä lapsi valinnut syntyä "loisen lapseksi"? Käsittääkseni ei. Miksi siis rangaista sitä lasta sillä että hän elää entistä köyhemmässä perheessä?
Lapsen on hyvä oppia, että työssä käyvien vanhempien perheessä elintaso on parempi, jotta hän itse motivoituisi tekemään erilaisia ratkaisuja kuin vanhempansa.
Nykyään oletetaan ja vaaditaan, että mitään tekemättä elintaso on yhtä hyvä kuin niillä, jotka tekevät. Jos ei ole, siitä tulee paha mieli.
Kyllä 80/90 luvullakin vielä ymmärrettiin, että usein voi itse vaikuttaa omaan tulotasoonsa ja tyydyttiin siihen mitä on.
Sanon tämän nyt lama-ajan lapsena, joka oli pienestä yksin kotona vanhempien ollessa aina töissä, näki kun oma perhe menetti konkurssissa kaiken. Harrastusvälineitä ja harrastuksia ei ollut, vaatteetkin saatiin jostain kyliltä säälistä. Kaverit oli rikkaasta perheestä ja minä en. Silti en lapsena osannut ajatella jääneeni jostain paitsi. Oman lapsen synnyttyä olin itse pätkätöissä, myöhemmin tukiverkoton pienen lapsen yksinhuoltaja, joka joutui hakemaan monesti elantonsa leipäjonosta, kun työpätkä loppui ja rahan saannissa kesti. Sain vain lapsilisän yh korotuksen ja välillä asumistukea. Isä maksoi elatustuen kun sattui huvittamaan. Menin lopylta takaisin kouluun, jotta lapselle olisi tarjota parempaa kuin itselle. Kyllä minä silti itse ymmärsin, että vanhemman tehtävä on lapsensa elättää ja siihen on varauduttava ennakkoon, että rahaa ei välttämättä aina ole.Tässäkin keskustelussa on kyse siitä, että saavutetuista eduista ei haluta luopua. Jos on saanut rahaa mitään tekemättä ja jatkossa ei saa, totta kai se tuntuu pahalta. Jostain on pakko säästää ja aina ne säästöt osuu ikävästi johonkin. Työttömyyskorvausta ei kai ole tarkoitettu pitkäaikaiseksi eduksi, vaikka moni niin luuleekin.
Osa kouluttautuu, niska limassa raatavat ylitöitä ja osa tekee useampaa työtä saadakseen perheelle elannon, he ovat varmasti sen leveämmän elintasonsa ansainneet. Ehkä he saavat sen pienen palkkion pienemmän verotuksen kautta jatkossa.
Näissä keskusteluissa vedotaan aina lapsen etuun ja pitäisi saada samat asiat kuin muidenkin. Omasta kokemuksesta voin sanoa, ei tarvitse! Onnellisuus ei ole kiinni rahasta tai siitä, miten kalliisti on varaa harrastaa.
Jos onnellisuus ei riipu rahasta, niin rikkailta leikkaaminen ei varmaan ole mikään ongelma
Mitäs lakkoilivat. Joutavat pihalle !