Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Vierailija kirjoitti:
Yksi tämän päivän nuorten ongelmista on se että samassa työpaikassa ei viihdytä ja pysytä kuin vain muutaman kuukauden ja sitten nostetaan kytkintä ja häivytään. Ennen samassa työpaikassa pysyttiin useita vuosia, jopa vuosikymmeniä ja palkaksi siitä sai ylennyksiä ja palkankorotuksia.
Te jäljelle jääneet ehkä kuvittelette, että se uusin tyyppi häipyi, koska oli nirppanokka. Tosiasiassa vuokrafirma potkaisi hänet pellolle ensimmäisen sairausloman tultua, tai työkokeilu loppui eikä yrityksellä ollut aikomustakaan palkata ketään.
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Ei kannata tehdä lapsia jos niitä ei pysty elättämään.
Niin ja kostetaan nyt sitten jo tehdyille lapsille nää huonot valinnat joita aikuiset on tehneet.
Ne lapset katkeroituu ja syrjäytyy ja kostaa yhteiskunnalle.
Sekö on sitten hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämäkin maa on nyt "köyhimpien osalta" jo nähty. Ei mitään hyvää heille. Itsekin kuulun tähän ryhmään. En myös voi ymmärtää sitä, että työtön yksinhuoltaja saa saman korvauksen kuin minä ilman lapsien tuomaa korotusta jatkossa. Eihän sekään ole oikein. Mitä silläkin hyödytään jos lapsienkin oloja vaan kurjistetaan. Jotenkin myös ironista, että juuri sosiaali ja terveysmenoista karsitaan. Täällähän on jo terveydenhoito kriisissä ja jonot hoitoon hyvin pitkät. Luin vähän aikaa sitten nuoresta äidistä jolla pieni lapsi ja hänelle pitkien tutkimusten ja kaiken niihin liittyvän viiveen jälkeen viimein todettiin synnynnäinen sydänvika aikuisena. Meni nopeasti huonoon kuntoon ja pelkäsi ettei selviä edes leikkaukseen asti. Joutui huonossa kunnossa odottamaan ensin koko kesän, sitten syksyn ja vasta seuraavana talvena leikattiin. Selvisi ja toipui, mutta kertoi kuinka pahinta oli pelko, että tytär jää ilman äitiä ja leikkaukseen asti ei pärjää. Silloin mietin mitä vikaa täällä oikein on jos annetaan ihmisen odottaa niin kauan. Entä sitten ne Tanskaan lähetetyt sydänvikaiset lapset. En voi kuvitellakaan sitä kaikkea.
Näin Suomi ei olekaan mikään paratiisi. Ai niin, kuka hoitaa kaikki mielenterveyteen liittyvät ongelmat jotka jo nyt räjähtämässä käsiin. Ja päihteisiin liittyvät ongelmat. Osastot täynnä jo nyt. Itse en edes harkitse onneksi lapsia. Hyvä niin, kun nyt itse selviäisi. Suomi on jo ennestään saanut EU:lta huomautuksia liian alhaisesta työttömyys tms korvauksen tasosta. Nyt leikataan vielä lisää. Ei näytä monenkaan tulevaisuus hyvältä. Siitä kärsii myös tulevat sukupolvet ja lapset köyhissä perheissä. Ja kaikki eivät töihin pääse. Siinä mielessä julmaa leikata juuri niistä tärkeistä kuluista.
Tässä vielä linkki tuon sydänongelmista kärsineen äidin juttuun:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a01b7da0-6c92-4861-a4ae-d890b…
Vierailija kirjoitti:
Tässä selvästi haetaan Englannin mallia eli saat tietyn määrän tukia, selviät niiden varassa tai et. Englannissa on valtavat varallisuuserot rikkaiden ja köyhien välillä. Eli nyt köyhiltä viedään jotta saadaan hyväosaisten veroja alennettua.
Kaikki te tyhmistä tyhmimmät köyhät jotka äänestitte persuja löydätte sen nyt edestänne. Sitä saa mitä tilaa. Toivottavasti viisastutte seuraaviin vaaleihin mennessä. Voi myös kysyä missä on se kristillisdemokraattien lähimmäisenrakkaus. Ei missään.
Se on täsmälleen näin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämäkin maa on nyt "köyhimpien osalta" jo nähty. Ei mitään hyvää heille. Itsekin kuulun tähän ryhmään. En myös voi ymmärtää sitä, että työtön yksinhuoltaja saa saman korvauksen kuin minä ilman lapsien tuomaa korotusta jatkossa. Eihän sekään ole oikein. Mitä silläkin hyödytään jos lapsienkin oloja vaan kurjistetaan. Jotenkin myös ironista, että juuri sosiaali ja terveysmenoista karsitaan. Täällähän on jo terveydenhoito kriisissä ja jonot hoitoon hyvin pitkät. Luin vähän aikaa sitten nuoresta äidistä jolla pieni lapsi ja hänelle pitkien tutkimusten ja kaiken niihin liittyvän viiveen jälkeen viimein todettiin synnynnäinen sydänvika aikuisena. Meni nopeasti huonoon kuntoon ja pelkäsi ettei selviä edes leikkaukseen asti. Joutui huonossa kunnossa odottamaan ensin koko kesän, sitten syksyn ja vasta seuraavana talvena leikattiin. Selvisi ja toipui, mutta kertoi kuinka pahinta oli pelko, että tytär jää ilman äitiä ja leikkaukseen asti ei pärjää. Silloin mietin mitä vikaa täällä oikein on jos annetaan ihmisen odottaa niin kauan. Entä sitten ne Tanskaan lähetetyt sydänvikaiset lapset. En voi kuvitellakaan sitä kaikkea.
Näin Suomi ei olekaan mikään paratiisi. Ai niin, kuka hoitaa kaikki mielenterveyteen liittyvät ongelmat jotka jo nyt räjähtämässä käsiin. Ja päihteisiin liittyvät ongelmat. Osastot täynnä jo nyt. Itse en edes harkitse onneksi lapsia. Hyvä niin, kun nyt itse selviäisi. Suomi on jo ennestään saanut EU:lta huomautuksia liian alhaisesta työttömyys tms korvauksen tasosta. Nyt leikataan vielä lisää. Ei näytä monenkaan tulevaisuus hyvältä. Siitä kärsii myös tulevat sukupolvet ja lapset köyhissä perheissä. Ja kaikki eivät töihin pääse. Siinä mielessä julmaa leikata juuri niistä tärkeistä kuluista.
Miksi kyseinen äiti meni julkisella eikä ostanut hoitoa yksityiseltä jos sen kanssa oli kiire ja kova pelko että henki lähtee?
Palveluita ei saa väkisin tyrkyttää ihmisille ja häiritä. Siellä on turhia "palveluja" paikat täynnä, mutta taas hammaslääkärille ja yksityiselle hankala päästä. Saati julkiselle jos tulee joku tilanne. Riittävä raha jokaiselle varmistaisi että itse voi mennä hammaslääkäriin tai jos jokin hajoaa kotona ei synny katastrofi. Joku joutuu aina sen katastrofin korjaamaan tai se jää korjaamatta. Ellei ole sattumalta asiat niin hyvin, että on muualta tulo.
Täällä huudetaan, että mitäs läksit. Huono alavalinta jne. Mutta onko näillä huutelijoilla käynyt mielessäkään, että esim. 20 vuotta sitten työtilanne saattoi olla ihan erilainen?
Minä kouluttauduin kokiksi, koska "ihmisten on aina syötävä". Paria taantumaa ja koronaa myöhemmin totesin, että väärässäpä olin. Edes suurtalouspuolelle ei meinattu ottaa, koska ruoka tehdään murto-osalla entisestä työntekijämäärästä, ja se lähinnä lämmitetään ja pannaan esille kohteissa.
Sitten on sekin, että kaikilla ei riitä äly paremman tason hommiin: minä voin lukea itseni korkeammalle, vaan naapurin lievästi heikkolahjainen poika ei. Soisin hänellekin mahdollisuuden elättää itsensä edes apukätenä jossain, mielummin kuin jäädä kotiin pelaamaan pleikkaria. Näitä ihmisiä on tuhansia maassamme.
Miettikää ennen kuin hankitte lapsia, onko teillä varaa elättää niitä.
Millaista esimerkkiä elämäntapatyöttömänä näytätte lapsillenne.
Miksi umpiköyhät omaakaan elämää ei osata elää kuten ihmiset,,,,miksi tämmöset tekee lapsia, useita heitteille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkkilaisessa parturissa hiustenleikkaus 18 euroa.
Meidän perheen miehet vaihtoi turkkilaiseen parturiin, on halvempi.
Meidän perheeseen ostettiin jo aikoja sitten tukan leikkuukone. Osaan leikata kuin parturissa. Googladin ohjeen.
0€ .
Työtön saa sillä 18 eurolla päivän ruuat.
Lihapullataikinaan jatkeeksi kauraryynejä, yksi muna, suolaa, sipulia, pippuria ja loraus öljyä. Keitetyt perunat.
Porkkanaraaste. Punajuuriraaste. Kastike: suurusta vehnäjauhoilla.
Seuraavana päivänä kokkaa pyttipannu tästä satsista kun olet keittänyt paljon noita pottuja. Sekaa voi silputa tummaa leipää ja vaikkapa herne,maissi pussin.
Paistoin tänään kokonaisen broilerin. Teen siitä huomenna pyttipannun. AINA teen ruuan niin, että seuraavana päivänä duunaan siitä jotain maittavaa.
Sämpylöitä saa kun tekee taikinan kaurapuuron jämään.
Jne. Ps. olemme hyvin toimeentuleva pariskunta, mutta kun minä pyöritän tätä ruokarumbaa niin olen ottanut tavaksi olla järkevä ja silleen.
Maksan joskus jonkun huonompiosaisen sapuskat kassalla, ei se ole minulta pois. En minä siitä mitään kunniamainintaa hae, kiva tehdä joku iloiseksi edes pienen hetken verran.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
"Lisäksi hallitus hakee säästöjä asumistuen muutoksilla. Merkittävin uudistus lienee yleiseen asumistukeen tuleva 10 000 euron varallisuusraja. Sen ylittävältä osalta lasketaan 20 prosenttia huomioitaviin vuosituloihin aina 50 000 euroon saakka. Sen rajan jälkeen asumistukea ei enää saa.
Varallisuudeksi ei kuitenkaan lasketa tuottamatonta omaisuutta, kuten autoa, omassa käytössä olevaa kiinteistöä tai kesämökkiä. Sen sijaan omistusasuntoon yleistä asumistukea ei jatkossa myönnetä.
Yleisestä asumistuesta poistetaan 300 euron ansiotulovähennys. Tuen perusomavastuuta korotetaan nykyisestä 42 prosentista 50 prosenttiin. Lisäksi tuen taso tarkistetaan 70 prosenttiin hyväksyttyjen asumismenojen ja perusomavastuun erotuksesta."
Omassa käytössä olevaa kiinteistöä? Eikö omistusasunto ole sellainen? Eli kesämökkiä ei oteta huomioon varallisuudessa, mutta omistusasuntoa et saa omistaa? Miten omassa käytössä oleva asunto on tuottava?
Vierailija kirjoitti:
Täällä huudetaan, että mitäs läksit. Huono alavalinta jne. Mutta onko näillä huutelijoilla käynyt mielessäkään, että esim. 20 vuotta sitten työtilanne saattoi olla ihan erilainen?
Minä kouluttauduin kokiksi, koska "ihmisten on aina syötävä". Paria taantumaa ja koronaa myöhemmin totesin, että väärässäpä olin. Edes suurtalouspuolelle ei meinattu ottaa, koska ruoka tehdään murto-osalla entisestä työntekijämäärästä, ja se lähinnä lämmitetään ja pannaan esille kohteissa.
Sitten on sekin, että kaikilla ei riitä äly paremman tason hommiin: minä voin lukea itseni korkeammalle, vaan naapurin lievästi heikkolahjainen poika ei. Soisin hänellekin mahdollisuuden elättää itsensä edes apukätenä jossain, mielummin kuin jäädä kotiin pelaamaan pleikkaria. Näitä ihmisiä on tuhansia maassamme.
Aika erikoista jos ei kokkina pääse töihin.Täälläpäin suorastaan viedään käsistä,minä olen eläkkeellä ja vieläkin pääsisin töihin jos haluaisin.
Suunnittelen syyslokakuulle matkaa Italiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen heikon terveyden vuoksi työtön, tuo lapsikorotus menee suoraan lapsen tarpeisiin.
Voi vi**u Petteri ja Purra.
Ketä äänestit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen heikon terveyden vuoksi työtön, tuo lapsikorotus menee suoraan lapsen tarpeisiin.
Ketä äänestit?
Vasemmistoliittoa kuten joka kerta siitä asti kun sain äänioikeuden.
Vierailija kirjoitti:
Miksi umpiköyhät omaakaan elämää ei osata elää kuten ihmiset,,,,miksi tämmöset tekee lapsia, useita heitteille?
Minun veljeni tytär. Alkoi seurustelemaan nuorena ja heti raskaana. Muuttivat yhteen, 18 vuotiaana. Poika ihan lapsenkengissä vielä, tytär oli sitä mieltä että isäja äiti hoitaa vauvaa, hän jos huvittaa. 19 vuotiaana raskaana uudelleen.
Lasten isä oli jo entinen avopuoliso kun vauva syntyi. Tytär huusi puhelimessa, ettei hänellä ole rahaa vauvan maitovastikkeeseen. No, pitihän vastikkeet ostaa koko kuukaudelle ettei tytär vaan hermostu lisää.
Rahat menivätkin rakennekynsiin. Vauva tuotiin nälissään veljelle, isompi lapsi vielä enemmän nälissään.
Tytär liehui missä milloinkin, veljeni ja vaimo hoitivat lapsia. Tytär rakastui tulisesti mieheen joka pääsi vankilasta. Muutto yhteen ja heti raskaana. Kolme vuotta ja mies takas vankilaan. Ero !
Vanhin lapsista ei enää halunnut mennä kotiin ja niinpä veljeni otti lapsen kokonaan heille asumaan. Tässä vaiheessa kysyin veljeltäni, että meneeköhän nyt ihan normiasetusten mukaan. Meni välit poikki.
Tämä lapsi muutti 15 vuotiaana takaisin äitinsä luo. Oli jo silloin koukussa huumeisiin. Eikä kukaan huomannut mitään. 16 vuotiaana lapsi oli jo kuollut huumeisiin.
Koko tänä aikana tytär ei ole ollut päivääkään työssä. Eikä paljon huolehtinut lapsistaan. Ne 2 muuta lasta ovat jo menetetty tapaus. Veljeni hyyssää tytärtään edelleenkin. Edessäpäin eljeni esittää niin täydellistä perhekuviota kuin ikinä, kulissien takana on pelkkää kärsimystä ja pahaa oloa.
Välit ovat poikki - niitä ei enää eheäksi saa. Pienten lasten vuoksi ne minun taholta poikki ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä äänestit?
Vasemmistoliittoa kuten joka kerta siitä asti kun sain äänioikeuden.
Lakkoiletko ja kuinka usein ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.
Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.
Menkää hyvät ihmiset töihin jos teillä on lapsia. Muuten älkää hankkiko niitä.
Mihin töihin?
Kävin tänään paikan päällä kysymässä töitä. En saanut paikkaa.Esimerkiksi mara-alalle ja siivoamaan pääsee keikkalaiseksi ilman koulutusta. "Nii mutku paska palkka ja selkää särkee ja pitäis herätä aikasin ja mutku"
Täällä ei ole siivoojan tai mara-alan paikkoja auki.
Sitten täytyy muuttaa töiden perässä, kouluttautua alalle, jossa voi tehdä etätyötä tai tyytyä tilanteeseen. Niin me muutkin ollaan tehty. Ei Suomella ole varaa elättää kotiin työkuntoisia ihmisiä.
Mitenkähän kaltaisillesi typerille mistään mitään ymmärtämättömille kusiperseille saisi paksuun kalloon mahtumaan, että eihän tässä maassa enää ole mitään mekanismia olemassa, millä voit kouluttaa itsesi uudelleen, jos aiempi ammatti ei enää työllistä. Nämä leikkaavat viimeisetkin mahdollisuudet siihen, joka selviää, jos on edes sen verran kykyjä, että osaa lukea tämän roskasakin hallitusohjelmaa.
No kuka käski opiskella ammatin joka ei työllistä?Sivistynyttä kielenkäyttöä te vasurit ette kyllät.eri näytä hallitsevan Ei ole ihme jos noin sivistymätön ei pääse töihin.
Näin on. Sanavarasto on suppea. Orja. Se ja sitten köyhä. Lusikalla anettu niin ei voi kauhalla ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.
Voi pyhäyksinkertaisuus. Siinä on kasvamassa uusia veronmaksajia. Ja useampi henkilö tarvitsee enemmän rahaa elämiseen kuin yksi yksihenkilö. Omat asiani ovat kunnossa mutta voi palstan empatiavajetta. Onko tääällä joku narsistien klubi koolla.
Rupeaa sarjaporsivat mammatkin miettimään kannattaako niille nurkkakuppilan miehille jokakerta pyllistää.