Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli yllätyksenä, koska lapsista on luvattu pitää huolta, eikä esim. koulutuksesta ole heidän osaltaan leikkaamassa.
Eli teoriassa ja kärjistettynä, jatkossa köyhän lapsi näpyttelee päivisin koulussa tonnin tietokonetta mutta näkee illat nälkää kotona.
Työmarkkinatuen 50€ korotus oli muuten vain tälle vuodelle, se tarkoittaa sitä, että summa laskee ensi vuoden alusta 50€ + ne lapsikorotukset. Puhutaan noin 250-300€ summasta. Aika hurjaa.
On. Työikäisiä kohdellaan huonosti ja eläkeläisten hoito voidaan jättää valtiolle.
Kun omaiset ei osallistu niin valtio joutuu palkkaamaan isot määrät hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.
Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.
Lapsilisät
On kyllä niinkin, että ketään ei oikein kiinnosta yksin asuvien tilanne. Osalla on hyvin vaikea taloudellinen tilanne ja heidät "unohdetaan" aina kätevästi julkisessa keskustelussa. Heitä vaivaa usein yksinäisyys, joka ajanmittaan heikentää ihmisen terveyttä ja vointia. Ja onko joku kuullut isoista joulukeräyksistä, joissa kerätään lahjoja sinkuille? Osa ei ehkä saa lahjaa keneltäkään.
Kolmen lapsen äitinä ja lapatossumies neljäntenä lapsena, olen sinulle suorastaan kateellinen. Minä teen kahta työtä, ensin kokopäivätyötä sairaalassa ja sitten huolehdinkaikki kodin asiat yksin. Ja koskaan ei oo mies eikä anoppi minulle lahjoja ostaneet. Sinulle riittää, kun töiden jälkeen pyyhit oman perälistosi. Et kerrassaan tajua, miten helpolla olet elämäsi saanut elää. Minulla tekisi mieli aika-ajoin luovuttaa, mutta eihän se käy, itse olen lapseni synnyttänyt niin pidän heistä hyvän huolen. Riittää, kun lapset saavat lahjansa. Jokaisella on se kohtalo, minkä ansaitsee ja toivottavasti jaksaa kantaa.
Miksi katsot ansainneesi tuollaisen miehen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuli yllätyksenä, koska lapsista on luvattu pitää huolta, eikä esim. koulutuksesta ole heidän osaltaan leikkaamassa.
Eli teoriassa ja kärjistettynä, jatkossa köyhän lapsi näpyttelee päivisin koulussa tonnin tietokonetta mutta näkee illat nälkää kotona.
Työmarkkinatuen 50€ korotus oli muuten vain tälle vuodelle, se tarkoittaa sitä, että summa laskee ensi vuoden alusta 50€ + ne lapsikorotukset. Puhutaan noin 250-300€ summasta. Aika hurjaa.
Ei kai tuo ole totta??
Vierailija kirjoitti:
OLen roikkunut mukana yhteiskunnassa, vaikka olenkin sairas. Olen mennyt kiltisti kuntouttaviin toimenpiteisiin ja tutkimuksiin, vaikka ne eivät ole johtaneet koskaan mihinkään (todetaan, että sairas on, mutta ei tarpeeksi sairas esim. eläkkeelle). Ostanut silloin tällöin uusia vaatteita, käynyt kaupungilla. Koittanut pysyä mukana elämässä. Nyt en enää näe ideaa tässä kaikessa. Jos minulla on jatkossa ehkä noin puolet nykyisestä rahasummasta käytössäni- ja sekin on ehdollista, kunnan halutessa työllistää minut Pohjois-Korean tyylisesti ilmaistyöntekijäksi- miksi ihmeessä näkisin enää tuota vähääkään vaivaa? Tyhjän saa pyytämättäkin; jos töissä oleminen ei nosta etuuksiani tai edes pidä niitä nykytasolla, miksi ihmeessä tekisin yhtään mitään? Voin yhtä hyvin pysyä kotona ja syödä kaurapuuroa kolmesti päivässä.
Tästä tilanteesta on syytettävä: ihmisiä, jotka hyväksyvät työttömien kyykytyksen kuntouttavilla ja työkokeiluilla. Joskushan ne ovat olleet tähän mennessä ok jos ihminen on voinut ne itse valita. Käytännössä valinta on kuitenkin tähänkin mennessä ollut karenssiuhalla höystetty. Ihmisille on ok tämmönen suomalainen orjatyöjärjestelmä. Samaten syyttävä sormi osuu myös kaikenlaisiin virkailijoihin, jotka näitä toimenpiteitä ajavat, jotka muka tekevät vaan työtään, niinhän kaikissa diktatuureissakin töitä vaan tehdään.
Ja unohtamatta, on syytettävä myös mediaa, joka sallii vuodesta toiseen työttömiin kohdistuvan vihapuheen.
Eräys vertsuskuva kertoo työttömistä:
Eräällä miehellä oli viinitarhassaan kasvamassa viikunapuu. Hän meni etsimään siitä hedelmiä, mutta ei löytänyt. Silloin hän sanoi puutarhurille: 'Jo kolmena vuotena olen käynyt etsimässä hedelmiä tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Kaada se, sehän vain vie voiman maasta.' Mutta puutarhuri vastasi: 'Herra, anna sen olla vielä yksi vuosi. Minä muokkaan ja lannoitan maan sen ympäriltä. Jospa se ensi vuonna tekee hedelmää. Jollei niin käy, käske sitten kaataa se.'"
Te työttömät olette näitä huonoja viikunapuita, he eivät ole tuottaneet satoa yhteiskunnalle ja nyt heidän etsikkoaikansa on loppu. Huono viikunapuu ei tuottanut satoa neljäntenäkään vuonna ja nyt on aika kaataa viikunapuu jotta viiniköynökset saavat elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Työikäisiä kohdellaan huonosti ja eläkeläisten hoito voidaan jättää valtiolle.
Kun omaiset ei osallistu niin valtio joutuu palkkaamaan isot määrät hoitajia.
Arvioituna oli 200 000 hoitajaa, mutta jos omaiset ei osallistu niin tarvitaan vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkkilaisessa parturissa hiustenleikkaus 18 euroa.
Meidän perheen miehet vaihtoi turkkilaiseen parturiin, on halvempi.
Mä leikkaan itse, en tod. halua maksaa siitä, että joku saksien heiluttelija utelee mun asioita ja jos en vastaa, heittäytyy töykeäksi ja kaiken päälle ei osaa edes tasausta kunnolla tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Eräällä miehellä oli viinitarhassaan kasvamassa viikunapuu. Hän meni etsimään siitä hedelmiä, mutta ei löytänyt. Silloin hän sanoi puutarhurille: 'Jo kolmena vuotena olen käynyt etsimässä hedelmiä tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Kaada se, sehän vain vie voiman maasta.' Mutta puutarhuri vastasi: 'Herra, anna sen olla vielä yksi vuosi. Minä muokkaan ja lannoitan maan sen ympäriltä. Jospa se ensi vuonna tekee hedelmää. Jollei niin käy, käske sitten kaataa se.'"
Te työttömät olette näitä huonoja viikunapuita, he eivät ole tuottaneet satoa yhteiskunnalle ja nyt heidän etsikkoaikansa on loppu. Huono viikunapuu ei tuottanut satoa neljäntenäkään vuonna ja nyt on aika kaataa viikunapuu jotta viiniköynökset saavat elää.
Ja kun ihminen täyttää 80-vuotta ja miettii mitä on tämän elämän jälkeen niin ahneus ei taida olla plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Opettelisit edes kirjoittamaan, viestisi ovat aina täynnä virheitä. On mennyt se Suomen ilmainen koulutus hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ihminen täyttää 80-vuotta ja miettii mitä on tämän elämän jälkeen niin ahneus ei taida olla plussaa.
Ei riitä, että käy kirkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä antaa vähästäänkin, rikas....
Omaishoitoon joustoa, kun sukulaiset alkaa hoitaa omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä antaa vähästäänkin, rikas....
Köyhä leski teki oikein antaessaan kaiken minkä omisti ja tarvitsi elääkseen vaikka se ei ollut enepää kuin kaksi kuparikolikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.
Sitten olet epäonnistunut elättäjä ja vanhempi, kyllä sitä vanhemman on tehtävä kaikkensa lasten parhaaksi. Voisikohan se olla voimaannuttavaa tai ainakin tuntuu, että olisi tässä tapauksessa oikeutettua myydä vaikka per.settä.
erosin kirkosta, huomaatteko että orpo haluaa lisää tuloja varakkaille kun tottakai tuloveroa pienennetää?? Pienituloisten ja eläkeläisten veron alennus ei tunnu missään mutta pienoinenki alennus kovapalkkaisilla näkyy!! Saadaan suomi kuntoon,anna mun nauraa. Tietääkö kaikki ettäyh vanhempi 2 lapsen kanssa saa reilut 900 e/kk pruttona, mutta teille jotka kritisoi päivärahoja niistä tämä yh maksaa 20% veroa että repikääs siittä.
Sipilän hallituskaudella oli kovat leikkaukset ja rikkaat ja miljönäärit rikastuivat entisestään, se yksi kymmenes, kun oikeistohallitus oli vallassa, köyhät ja keskiluokka velkaantui entisestään mutta nyt kun hallituspohja rakentuu äärioikeistohallitukseen, nyt on oksat pois.
Esim. työntekijän irtisanomisen syy on maailmanlaajuisesti Suomessa helpointa ja syyksi riittää "asialliset" syyt, joka voi periaatteessa olla esim. perhesuhteet tai poliittinen vakaamus. Kuinkahan monta persua saa työpaikallaan potkut mielipiteensä takia, kun ovat niin ahkerasti käyttämään "sananvapauttaa".
Ja mitä tulee lapsilien korotukseen, nyt Kokoomus vain sen palautti, minkä Sipilän hallituksen aikana leikattiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kärvistellyt vassarihallituksen uutisten kourissa viimeiset neljä vuotta. Nyt on jonkun muun vuoro vittuuntua uutisista. Mulle tämä on hyvä uutinen, työhön ne jotka kykenee, sairauspäivärahalle ne jotka eivät kykene.
Sulla taitaa olla lukemisen ymmärtämisessä vähän ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Sitten olet epäonnistunut elättäjä ja vanhempi, kyllä sitä vanhemman on tehtävä kaikkensa lasten parhaaksi. Voisikohan se olla voimaannuttavaa tai ainakin tuntuu, että olisi tässä tapauksessa oikeutettua myydä vaikka per.settä.
Mikä hitto sua vaivaa?
Olin vakityössä kun lapset syntyi.
Noniin. Näin pienipalkkaisena tulee muutto pois Helsingistä. Tehkööt muut. Muualla jää vuokran ja pakollisten menojen jälkeen vielä jotain käteenkin mutta täällä ei mitään. Kiitos kovasti PERSUT ja KOKKARIT.