Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.
"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."
Huhhuh.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Kommentit (1339)
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen heikon terveyden vuoksi työtön, tuo lapsikorotus menee suoraan lapsen tarpeisiin.
Jos sinulla on tuollainen tilanne, niin sun pitää hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle.
Olen eri, mutta työttömien työkyvyttömyyshakemukset hylätään melkein kaikki. Vaikka olisi sairaus, jolla työssäkäyvä pääsee eläkkeelle. Työttömälle eläkkeellepääsy on kuin lottovoitto.
Ei se pidä paikkaansa. Itte työtön ja olin sairaslomalla piiiiiitkään.
Hyvä että työttömyyskorvauksesta poistetaan lapsikorotus, eihän se
l a p s i ole työtön, vaan aikuinenhan sitä korvausta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkkilaisessa parturissa hiustenleikkaus 18 euroa.
Meidän perheen miehet vaihtoi turkkilaiseen parturiin, on halvempi.
Meillä leikataan kaikkien hiukset itse. Hyvä hinta laatu suhde. Pitää vain olla erikseen hiusten leikkuuseen sopivat sakset, joita ei saa käyttää mihinkään muuhun tarkoitukseen. Ja omat sakset myös ompeluun. Saksiin on kirjoitettava mustalla isilla HIUS ja OMPELU.
Niin, meillä miehet käy turkkilaisessa parturissa ja puoliso leikkaa mun hiusten latvat. Fiskarsin hiustenleikkaus sakset maksoi noin 20 euroa.
Työttömissä ja toimeentuen saajista valkoiset ja kantasuomalaiset tais nykyisin olla pelkka pieni vähemmistö vähemmistö, joten sosiaaliturvan leikkaukset ja uudistukset ovat siinä suhteessa hyvä ja tervetullut asia koska se ei pahemmin osu ja satu suomalaisiin vaan lähinnä muunmaalaisiin "työturisteihin."
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että työttömyyskorvauksesta poistetaan lapsikorotus, eihän se
l a p s i ole työtön, vaan aikuinenhan sitä korvausta saa.
Niinpä kun yhtiölaina jää maksamatta niin muut naapurit maksaa sen ja taloyhtiön konkurssissa lähtee kaikilta asunto.
Vain tyhmällä on omistusasunto kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.
Lapsetkin syö. Kyllä tulisin toimeen yksin työttömyysetuudella, mutta lapsille pitäisi olla tasapainoista ruokaa, eikä vain makaronia ja jauhelihaa. Onneksi on kesä ja voin onkia kaloja ruoaksi.
Koulusta saa ilmaisen yhteiskunnan maksaman ruan. Onko nyt joku 300 grammar annos joka on tarkkaan ravintosuositusten mukainen. . Siinä on lapsille tarpeeksi syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Työttömissä ja toimeentuen saajista valkoiset ja kantasuomalaiset tais nykyisin olla pelkka pieni vähemmistö vähemmistö, joten sosiaaliturvan leikkaukset ja uudistukset ovat siinä suhteessa hyvä ja tervetullut asia koska se ei pahemmin osu ja satu suomalaisiin vaan lähinnä muunmaalaisiin "työturisteihin."
Oot kyllä pihalla. Ja jos olet sairaalassa töissä niin siellä on työttömiä työkokeilussa sairaaloiden osastoilla auttamassa osastonsihteeriä työmarkkinatuella ja kulukorvauksella, samoin arkistossa toimistotöissä kuntouttavassa työtoiminnassa, lisäksi palkkatuella Infossa ja hallinnossa toimistotöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Mistäs etukäteen tiedät ettet töitä saa tulevaisuudessa. Joku päivä vaan onnistaa.
Toivottavasti onnistaa, olen ollut jo pari vuotta työtön.
Vierailija kirjoitti:
Tulee sille turkkilaisellekin yrittäjälle tiukemmat paikat kun yrittäjien asumistuki pistetään oikeudenmukaiseksi. "Yrittäjien mahdollisuuksia saada asumistukea kiristetään. Aiemmin yrittäjien asumistuen perustana oli YEL-työtulot, mutta vastaisuudessa huomioidaan henkilön kaikki todelliset tulot".
Tämä on LOISTAVAA ! Monet yrittäjät ovat tahallaan ilmoittaneet eläkeyhtiöille aivan liian pienet tulot koska eivät halua maksaa YEL-maksua ja haluavat nostaa asumistuen. Vihdoinkin tuolle sikailulle tulee loppu!
jos ihmisiä ärsyttää nämä hallituksen leikkaukset ja muutokset, niin sitä vastaan voi protestoida lopettamalla kulutuksen/painamalla kulutuksen ehdottomaan minimiin. Mitä useampi näin tekee, sitä enemmän se iskee suomen talouteen ja hallituksen pitää alkaa ajatella yleistä hyvää eikä vain puolueiden tai eturyhmien hyvää. Mikään av-palstalla tai muualla kitiseminen ei asiaan auta.
Itseeni ei nuo leikkaukset juuri iske
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.
Lapsetkin syö. Kyllä tulisin toimeen yksin työttömyysetuudella, mutta lapsille pitäisi olla tasapainoista ruokaa, eikä vain makaronia ja jauhelihaa. Onneksi on kesä ja voin onkia kaloja ruoaksi.
Koulusta saa ilmaisen yhteiskunnan maksaman ruan. Onko nyt joku 300 grammar annos joka on tarkkaan ravintosuositusten mukainen. . Siinä on lapsille tarpeeksi syötävää.
Lapselle kuuluu olla 5 ateriaa, koska lapsi syö vähemmän kerralla kuin aikuinen.
Mutta sinä olet tyhmä lapseton, jolla iso paskamaha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kärvistellyt vassarihallituksen uutisten kourissa viimeiset neljä vuotta. Nyt on jonkun muun vuoro vittuuntua uutisista. Mulle tämä on hyvä uutinen, työhön ne jotka kykenee, sairauspäivärahalle ne jotka eivät kykene.
Mut kun me työkyvyttömät ei meinata päästä sille sairaspäivärahalle nykyäänkään, kun Kelalla on vaikeuksia hyväksyä lääkärintodistuksia asiasta.
Mikäli kela ei hyväksy hakemusta on se varma todiste siitä että olet täysityökykyinen ja koitat laistaa töistä keksityllä luulosairaudella.
Luulosairaus kun kipujen takia ei pysty kävelemään ja sormetkin vääntyneet väärään suuntaan?
Se kipu syntyy aivoissasi vai voitko väittää muuta?
Eli reuma on sun mielestä luulosairaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee sille turkkilaisellekin yrittäjälle tiukemmat paikat kun yrittäjien asumistuki pistetään oikeudenmukaiseksi. "Yrittäjien mahdollisuuksia saada asumistukea kiristetään. Aiemmin yrittäjien asumistuen perustana oli YEL-työtulot, mutta vastaisuudessa huomioidaan henkilön kaikki todelliset tulot".
Tämä on LOISTAVAA ! Monet yrittäjät ovat tahallaan ilmoittaneet eläkeyhtiöille aivan liian pienet tulot koska eivät halua maksaa YEL-maksua ja haluavat nostaa asumistuen. Vihdoinkin tuolle sikailulle tulee loppu!
He saa starttirahan ja kun se loppuu niin veli voi tulla omistajaksi ja saa starttirahan.
Vierailija kirjoitti:
Pa*kaduunien haukkujat.
Teen päiväkodissa aamulla työtä ja iltaisin ja viikonloppuisin olen rautakaupassa ja hampurilaisia tekemässä. Työtinteja viikossa noin 57.
Tienaan lähes 4000€.
Tukia en saa. Tehkää te muutkin työtä. Mitä tahansa työtä.
Onpa harmi, kun et saa tukia, vaikka palkkasi on vain 4000 e/kk. Että risoo nämä "en saa tukia-ihmiset". Koita nyt hyväksyä, että tuet on tarkoitettu oikeasti köyhille ja vähävaraisille. Ilmeisesti se kansalaispalkka pitäisi ottaa käyttöön, niin ihan kaikki saisivat tukia, lapset lapsilisää ja muu kansa kansalaispalkka.
Mutta ei me voida jatkuvasti ottaa uutta velkaa!
Kuulehan Sanna hyvä, velat on maksettava, muuten valtion tulot menevät pelkkiin korkoihin.
Entäs sitten se, että kun yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen. Voidaanko myös alihankintayritykset ja tytäryhtiöt kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.
Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.Sama. Olen ollut työttömänä, koska eläkettä en saanut ja olen oikeasti työkyvytön. Tuki ja turva ollut tuo lapsikorotus, kun hinnat nousee. Iski jo kovasti, kun esikoisesta jäi lapsilisä pois eli noin 140€. Pahin skenaario tässä olisi, että miehestäni aika jättäisi ja meille jäisi yksin asunto, jossa huomattava rahoitusvastike siinä pakosti tehtyjen kalliiden homeremonttien vuoksi. En millään voisi maksaa 800€ vastikkeita yksin, koska en saisi asumistukeakaan sitten jatkossa uusien sääntöjen mukaan. Ja miten tämän myy. Naapuri yritti myydä, muttei kukaan käynyt katsomassakaan. Tappiokaupalla menisi tällä hetkellä ja jäisi huomattava velka. Ja mulla näkyy siis omaisuuserä, jota ei ole kukaan ostanut. Sen myyntihinta on juurikin vähän yli 50 000€. Maata alueella, josta kukaan ei osta. Perinnöksi saatua ja verotkin siitäkin ilosta maksettu. Voisi olla edessä päivä, jolloin luovutan.
Laita se kämppäs vuokralle ja muuta itse halvempaan vuokra-asuntoon
No toiveenne toteutuivat, näin olette äänestäneet!
Vierailija kirjoitti:
Että nautin loisten kyynelistä.
Tämänpäivän työllistetty voi olla ensi vuoden 'loinen'
Nautin sitten kun sinulle napsahtaa...
Työttömiä on tarhoissa ja jos herpes tarttuu lapseen, kun työttömällä ei ole rahaa herpeslaastareihin niin hyvätuloiset saa sitten kiittää itseään. Vai tuleeko joku uusi systeemi, että valtio tarjoaa herpeslaastarit työttömille joilla ei ole vakipaikkaa. Kaikki ei saa toimeentulotukea.