Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.

Vierailija
16.06.2023 |

"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."

Huhhuh.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Kommentit (1339)

Vierailija
641/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että jokainen mulkero joka äänesti oikeistoa putoaa polvilleen ja joutuu itse tukien varaan.

Toiset meistä ovat aikuisia jotka osaavat huolehtia omista asioistaan. Se ettet sinä pärjää Suomen tapaisessa yhteiskunnassa, tarkoittaa vain sitä ettet pärjäisi missään muuallakaan ja olet muiden avun varassa. Olen pahoillani puolestasi.

Mene nyt jumankekka itseesi välillä! Ihmisillä on erilaisia lähtökohtia, Suomessakin. Sekä tavallista epäonnea, työ lähtee alta tai sairastuu.

Kertoo paljon yhteiskunnasta miten se kohtelee niitä heikompiosaisempiaan.

Mutta tää on tätä, Suomi on niin keskiluokkaistunut, että harva välttämättä edes tapaa työttömiä tai muuten köyhiä, joten heistä on helppo luoda päässään mielikuvia vaan sohvalla makaavina laiskottelijoina.

Suomessa on ilmainen perusopetus ja oppivelvollosuus juuri siksi että kaikki lähtevät samalta viivalta ja kaikilla on elämässä samat mahdollisuudet ja lähtökohdat.

Vierailija
642/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia eikä tule kirjoitti:

Maksakoot lapsia tehneet omasta pussista heidän kaikki menot. Suomessa ei mikään pakko lisääntyä. Oma valinta. Turhaan täällä huutelette mistään lapsikorotuksista.

Valtio vois sitten lopettaa sen valittamisen liian alhaisesta syntyvyydestä, jos ei täällä kerran tarvitse tehdä lapsia.

Hallitusohjelmassahan annettiin nimenomaan lapsille ja perheille. Putinin trollitko täällä huutaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetöntä poistaa suojaosa asumis- ja työttömyystuesta. Käytännössä ei sitten kannata ottaa mitään lyhyitä työsuhteita vastaan, jos se syö heti muita tukia. Monilla aloilla on käytössä todella paljon 0-tuntisopimuksia, joten tulevaisuudessa voi olla hankala löytää tuurajia vaikka ravintolaan, jos töitä on tarjolla vain 1-2 päivää viikossa. Aiemmin suojaosa on mahdollistanut tällaistenkin hommien tekemisen.

Ja minun ei osatyökykyisenä enää kannata ottaa vastaan sellaisia pieniä keikkatöitä, joita olen aina silloin tällöin pystynyt tekemään. Jos niitä jatkossa tarjotaan, niin kieltäydyn. Ihan hölmöjä nää päättäjät.

Ei se noin mene. Nyt tilanne on ollut se että työntekijä on joutunut rajoittamaan työntekoa ettei mene suojaosan yli eli vaihtoehtona ollut kokoaikatyöhön työllistyminen tai suojarajan alle tienaaminen.

Uudistuksen jälkeen työnteko edelleen olisi kannattavaa nykyisen suojaosan alittavalta osalta, mutta lisäksi myös sen ylittävältä osalta, jos lisätunteja sattuisikin olemaan tarjolla.

Vierailija
644/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kiusaamisongelma ratkeaisi sillä jos köhät ja rikkaat lapset laitettaisiin eri tarhoihin jolloin köyhät ei joutuisi rikkaiden lasten kiusaamiksi.

Vierailija
645/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.

Jos et kykene sitä vähää vanhempana tekemään että hankit lapsillesi syötävää, ei lastesi tarvitsekaan elää. Geenipooli paranee samalla.

Todellako. Jos kaltaistesi geenit leviävät niin kohta meillä on vain itsekäitä ja omaan napaan tuijottavia ihmisiä. Ihmiskunta on kuitenkin selvinnyt juuri siksi että ihmiset ovat pitäneet yhtä ja huolehtineet myös heikommista ja sairaista.

Nimenomaan!!! Ja tämä on se syy miksi suomi on ollut onnellinen maa. Kaikki ovat samanarvoisia.

Vierailija
646/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että jokainen mulkero joka äänesti oikeistoa putoaa polvilleen ja joutuu itse tukien varaan.

Toiset meistä ovat aikuisia jotka osaavat huolehtia omista asioistaan. Se ettet sinä pärjää Suomen tapaisessa yhteiskunnassa, tarkoittaa vain sitä ettet pärjäisi missään muuallakaan ja olet muiden avun varassa. Olen pahoillani puolestasi.

Mene nyt jumankekka itseesi välillä! Ihmisillä on erilaisia lähtökohtia, Suomessakin. Sekä tavallista epäonnea, työ lähtee alta tai sairastuu.

Mutta tää on tätä, Suomi on niin keskiluokkaistunut, että harva välttämättä edes tapaa työttömiä tai muuten köyhiä, joten heistä on helppo luoda päässään mielikuvia vaan sohvalla makaavina laiskottelijoina.

Suomessa on ilmainen perusopetus ja oppivelvollosuus juuri siksi että kaikki lähtevät samalta viivalta ja kaikilla on elämässä samat mahdollisuudet ja lähtökohdat.

Tuo ei yksinomaan takaa samoja lähtökohtia tai mahdollisuuksia, tiedät sen hyvinkin. Etenkin kun opiskelusta on tehty kuitenkin korkeammilla asteilla lainapainotteista. Ja tähän varmaan sanot että se on maailman halvinta lainaa, siltikin.

Vierailija
647/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kiusaamisongelma ratkeaisi sillä jos köhät ja rikkaat lapset laitettaisiin eri tarhoihin jolloin köyhät ei joutuisi rikkaiden lasten kiusaamiksi.

Niin ei voi vanhuuteen asti elää. Jossain vaiheessa kohtaat köyhän tai rikkaan. Sehän on elämää vain. Eikä enää sellaista köyhyyttä ole, mitä vaikka 60-70 vuotta sitten.

Vierailija
648/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
649/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syntyvyys pitäisi saada nousuun. Näinköhän.

Suoraan sanottuna valtion ei kannata kannustaa sellaisen väestönosan lisääntymiseen, jonka toimeentulo on sossutukien varassa. Tulee vain kaikkine lieveilmiöiden sivukuluineen todella kalliiksi.

Tämä on kyllä valitettavan totta nykyisessä maailmassa jossa kaikki mitataan vaan rahassa. Ihmisen ihmisarvo, elämän arvo on vaan verranto siitä, kuinka paljon hän yhteiskunnassa tuottaa tai vie valtion rahoja.

No, lisää ihmisiä maailmaan ei kaivata ja Suomessakin pitää luoda järjestelmä, joka ei perustu kulutukseen ja jatkuvaan kasvuun.

Vierailija
650/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Hönö ei muista tarhassa onko sun lapsella allergia niin se antaa sun lapselle ruoaksi pelkkää vettä. Hönö on tarkka.

Lapsi saa tarhassa 8 h aikana pelkkää vettä.

Ja kotona syödään poppareita ja nauretaan, lapsi sai pelkkää vettä 😂😂😂😂😂

Aina ei muista mikä on kenenkin lapsen pipo. Ei kai oo täitä 😂

Hallitus leikkaa. Lasten vaatteet on yhteisiä. Hyvätuloisen lapsen tekee hyvä olla köyhän kirpparihaalarilla pihalla.

Voi hitto kaatu kuvauspäivänä maito ja pitää vaihtaa hyvätuloisen lapselle tarhakuvaan nukkainen kirppispaita. Olen hyväsydäminen ja toin lapsille varavaatteita itse kirpparilta.

Pitää myös lapsen kampaus vaihtaa, ei mitään tyhmiä lettejä.

Vuoden vanha antaa tehdä tarhassa kampauksen kun sille antaa karkkia, mulla on niitä töissä eväänä.

Pienillä tuilla ei viitsi ostaa herpeslaastareita ja kun on raha stressi niin se tulee jopa 8 kertaa vuodessa. Aina pitäisi muistaa, että jos vahingossa koskee herpes rakkulaan niin ei koskisi muualle. Mutta jos on ajatuksissaan eikä huomaa niin ei sille voi mitään, jos se tarttuu muihinkin. Ennen olen tehnyt toimistotöitä, mutta nyt on pakko mennä mihin tahansa.

Vierailija
651/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita kuin vähän syvempi taantuma niin velkarahalla ikuisen nousujohteisen uraputken uskossa elämäänsä rahoittanut kokoomuksen äänestäjä löytääkin itsensä työttömyyskortistosta eivätkä headhunterit soittelekaan enää yli 35-vuotiaan kehäraakin perään.

Kun asunto-, mökki-, vene-, ja autolainat pamahtavat maksuun se yhtäkkiä tajuaa että (ansiosidonnaiset) työttömyyskorvaukset eivät ole työttömiä vaan vakityössä olevia varten.

Ilman näitä turvaverkkoja kukaan täysijärkinen ei uskalla ottaa euroakaan velkaa ja kuluttaa kun koko elämä romahtaa yhdessä yössä irtisanomislapun jälkeen.

Nousukauden huumassa suuri määrä hyväpalkkaista työssäkäyvää on hurahtanut sellaiseen harhaan että heidäthän revitään suoraan huippupalkkaiseen hommaan jos nykyinen duuni menee alta. Taantumassa tai lamassa ei tarvetta yhtäkkiä ole ... kenelläkään.

Vierailija
652/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Hönö ei muista tarhassa onko sun lapsella allergia niin se antaa sun lapselle ruoaksi pelkkää vettä. Hönö on tarkka.

Hallitus leikkaa. Lasten vaatteet on yhteisiä. Hyvätuloisen lapsen tekee hyvä olla köyhän kirpparihaalarilla pihalla.

Voi hitto kaatu kuvauspäivänä maito ja pitää vaihtaa hyvätuloisen lapselle tarhakuvaan nukkainen kirppispaita. Olen hyväsydäminen ja toin lapsille varavaatteita itse kirpparilta.

Vuoden vanha antaa tehdä tarhassa kampauksen kun sille antaa karkkia, mulla on niitä töissä eväänä.

Pienillä tuilla ei viitsi ostaa herpeslaastareita ja kun on raha stressi niin se tulee jopa 8 kertaa vuodessa. Aina pitäisi muistaa, että jos vahingossa koskee herpes rakkulaan niin ei koskisi muualle. Mutta jos on ajatuksissaan eikä huomaa niin ei sille voi mitään, jos se tarttuu muihinkin. Ennen olen tehnyt toimistotöitä, mutta nyt on pakko mennä mihin tahansa.

Mä olen niin köyhä ollut monta vuotta, että en osta herpeslaastareita ollenkaan. Viime vuonna oli herpes 6 kertaa, kun oli stressiä ja pitäisi kaupassakin aina muistaa, että ei koske siihen rakkulaan ja sitten johonkin kaupan ostoskärryyn ja hedelmävaan nappulaan. Kauppojen sisäpuolella on huonosti kädidesiä eikä ole käsienpesu allasta asiakkaille.

Vierailija
653/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja jos se ei ole auttanut kuin joitakin yksilöitä on hullua ajatella, että resursseja aina vaan pitäisi lisätä. Nyt voidaan alkaa todellakin purkaa tukisysteemejä ja motivoida ihmisiä itseään. 

Vierailija
654/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan samaa mieltä kuin tuo edellinen ja ole asunut kymmeniä vuosia huono-osaisten alueilla katsomassa sitä touhua. 

Vierailija
655/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin köyhä ollut monta vuotta, että en osta herpeslaastareita ollenkaan. Viime vuonna oli herpes 6 kertaa, kun oli stressiä ja pitäisi kaupassakin aina muistaa, että ei koske siihen rakkulaan ja sitten johonkin kaupan ostoskärryyn ja hedelmävaan nappulaan. Kauppojen sisäpuolella on huonosti kädidesiä eikä ole käsienpesu allasta asiakkaille.

Nyky Hallitus tekee stressin ja herpes tulee varmaan taas 9 kertaa vuoden aikana. Ja pienistä rahoista ei osteta mitään herpeslaastareita ja estolääkityksiä. Ei saada toimeentulotukea, ollaan rajoilla.

Vierailija
656/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja jos se ei ole auttanut kuin joitakin yksilöitä on hullua ajatella, että resursseja aina vaan pitäisi lisätä. Nyt voidaan alkaa todellakin purkaa tukisysteemejä ja motivoida ihmisiä itseään. 

https://yle.fi/a/74-20001828

Vierailija
657/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisiä läsittääkseni korotetaan joten plus minus nolla. Turhaan hätäännyitte.

Vierailija
658/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkkilaisessa parturissa hiustenleikkaus 18 euroa.

Meidän perheen miehet vaihtoi turkkilaiseen parturiin, on halvempi.

Meillä leikataan kaikkien hiukset itse. Hyvä hinta laatu suhde. Pitää vain olla erikseen hiusten leikkuuseen sopivat sakset, joita ei saa käyttää mihinkään muuhun tarkoitukseen. Ja omat sakset myös ompeluun. Saksiin on kirjoitettava mustalla isilla HIUS ja OMPELU.

Vierailija
659/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita kuin vähän syvempi taantuma niin velkarahalla ikuisen nousujohteisen uraputken uskossa elämäänsä rahoittanut kokoomuksen äänestäjä löytääkin itsensä työttömyyskortistosta eivätkä headhunterit soittelekaan enää yli 35-vuotiaan kehäraakin perään.

Kun asunto-, mökki-, vene-, ja autolainat pamahtavat maksuun se yhtäkkiä tajuaa että (ansiosidonnaiset) työttömyyskorvaukset eivät ole työttömiä vaan vakityössä olevia varten.

Ilman näitä turvaverkkoja kukaan täysijärkinen ei uskalla ottaa euroakaan velkaa ja kuluttaa kun koko elämä romahtaa yhdessä yössä irtisanomislapun jälkeen.

Nousukauden huumassa suuri määrä hyväpalkkaista työssäkäyvää on hurahtanut sellaiseen harhaan että heidäthän revitään suoraan huippupalkkaiseen hommaan jos nykyinen duuni menee alta. Taantumassa tai lamassa ei tarvetta yhtäkkiä ole ... kenelläkään.

Mitä hyötyä kenellekään sosiaaliturvasta on taantumassa, kun ei sitä voi kuitenkaan ylläpitää taantumassa. Edelleenkin täällä ihmiset sinäkin luulette, että taikaseinä hoitaa. Voi hyvänen aika.  Olisi kokoomuksenkin äänestäjän etu, jos palkasta jää säästöön työttömyyden varalle. 

Vierailija
660/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Lapsetkin syö. Kyllä tulisin toimeen yksin työttömyysetuudella, mutta lapsille pitäisi olla tasapainoista ruokaa, eikä vain makaronia ja jauhelihaa. Onneksi on kesä ja voin onkia kaloja ruoaksi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi