Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.

Vierailija
16.06.2023 |

"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."

Huhhuh.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Kommentit (1339)

Vierailija
621/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, eikö ole kiva saada kotiin kiukkuinen ja vihainen avustaja. Ja avustettava on hiljaa, yksikin valitus ja se tiskaa pöydän ääressä sata kahvikuppia, kaikki koristeastioita myöden, sen jälkeen pääsee vessaan.

Vierailija
622/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein että lapsikorotukset poistetaan. Kuka niitä lapsia on käskenyt tekemään. Lapsia tehneet tietävät että rahaa niihin menee. Köyhä älköön niitä lapsia tehkö. Elämä valintoja.

No, jos niitä lapsia ei kukaan tee, niin ei sunkaan eläkettä tulevaisuudessa kukaan maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi toimeentulotuen perusosan asumiskustannuksia hallittaisiin jatkossa lain ja asetuksen tasolla. Kelan virkailija voisi hyväksyä vuokranormin ylittävät kulut vain, mikäli siihen on erityisiä tarpeita, jotka säädettäisiin laissa.

Vuokranormin ylittävät joutuvat hankkimaan kolmen kuukauden kuluessa edullisemman asunnon. Sen jälkeen kieltäytyminen tarjotusta edullisemmasta asunnosta johtaa tuen kohtuullistamiseen eli leikkaukseen. Lisäksi perustoimeentulotuen asumismenoihin tulee 5 prosentin omavastuuosuus."

Jess, vihdoinkin!!!

Kuka siis tarjoaa mainitsemaasi halvemopaa vuokra-asuntoa henkilölle, joka  Kelan normien mukaan asuu liian kalliissa asunnossa? Hankkiiko uuden asunnon asuinkunta vai valtio?

Toihan kuulostaa siltä että ihmisiä aletaan häätämään kaduille jos ei löydy edullista asuntoa jossa voi asua. Järkyttävää.

Sitten hädetään jos eivät osaa etsiä ja hakea halvempaa asuntoa.

Mutta eläkeläisten asumistukea ei leikata.

Ei ole lakia, että omaisten pitäisi hoitaa eläkeläisiä, joten hukkukoot paskaan kotonaan.

Kun sosiaaliohjaaja soittaa, että pitäisi pitää palaveri eläkeläisen hoidosta niin sille sanotaan haista v... ja katkaistaan puhelu.

Jatkossa vain fyysisesti hyväkuntoiset tulevat pärjäämään.

Ja nämä vaimmaiset jotka hakevat avustajaa niin avustaja avustaa, ei ole palvelija eli jos kädet toimii niin laitan kotihommiin. Vammainen tekee, minä ojennan tavaroita. Voin tehdä tiskivedet pesuvateihin ja nostaa ne pöydälle.

Vammaisilla alkaa myös työnteko, ei tule enää palvelijaa joka siivoaisi kodin ja jos on lapsia niin laitan ne kotitöitä tekemään. Jos on mies niin hän imuroi ja luutaa myös.

Valtio leikkaa niin työttömät hakee avustajaksi ja se tarkoittaa, että vammainen tekee kotityöt, minä käskytän ja ojennan tavaroita.

Ja käskytän myös, että pitää itse käsivoimilla nousta esim. jos siirtyy autoon.

Mulla on itsellä kauppakassien kantokielto ja nostelukielto niin huudan ja käskytän.

Kun mä menen avustajaksi niin huudan, että nyt sä tiskaat, tossa on pesuvadit ja vedet.

Vammainen tekee kotitöitä, mä huudan ja käskytän.

Hih

Ae että minnuu kutkuttaa herpes-tönö-Hönö Tiaisen maaniset MieliKuVitus-leikit 😂

Ai, että kun sitä jota avustetaan ei naurata kun ei enää tulee palvelijaa ja joutuukin itse kotitöitä tekemään. Nyt nimittäin avustajaksi joutuu hakemaan ne jotka sitä työtä inhoaa.

Hönö joutuu palvelijaksi 😂 ihanata, mie naatin 😂

Tää on kyl päivän paras hupiketju, poppareit kyl kuluu ('')

hihhuli-Hönö hikoilee 😅

Vierailija
624/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi toimeentulotuen perusosan asumiskustannuksia hallittaisiin jatkossa lain ja asetuksen tasolla. Kelan virkailija voisi hyväksyä vuokranormin ylittävät kulut vain, mikäli siihen on erityisiä tarpeita, jotka säädettäisiin laissa.

Vuokranormin ylittävät joutuvat hankkimaan kolmen kuukauden kuluessa edullisemman asunnon. Sen jälkeen kieltäytyminen tarjotusta edullisemmasta asunnosta johtaa tuen kohtuullistamiseen eli leikkaukseen. Lisäksi perustoimeentulotuen asumismenoihin tulee 5 prosentin omavastuuosuus."

Jess, vihdoinkin!!!

Kuka siis tarjoaa mainitsemaasi halvemopaa vuokra-asuntoa henkilölle, joka  Kelan normien mukaan asuu liian kalliissa asunnossa? Hankkiiko uuden asunnon asuinkunta vai valtio?

Toihan kuulostaa siltä että ihmisiä aletaan häätämään kaduille jos ei löydy edullista asuntoa jossa voi asua. Järkyttävää.

Sitten hädetään jos eivät osaa etsiä ja hakea halvempaa asuntoa.

Mutta eläkeläisten asumistukea ei leikata.

Ei ole lakia, että omaisten pitäisi hoitaa eläkeläisiä, joten hukkukoot paskaan kotonaan.

Kun sosiaaliohjaaja soittaa, että pitäisi pitää palaveri eläkeläisen hoidosta niin sille sanotaan haista v... ja katkaistaan puhelu.

Jatkossa vain fyysisesti hyväkuntoiset tulevat pärjäämään.

Ja nämä vaimmaiset jotka hakevat avustajaa niin avustaja avustaa, ei ole palvelija eli jos kädet toimii niin laitan kotihommiin. Vammainen tekee, minä ojennan tavaroita. Voin tehdä tiskivedet pesuvateihin ja nostaa ne pöydälle.

Vammaisilla alkaa myös työnteko, ei tule enää palvelijaa joka siivoaisi kodin ja jos on lapsia niin laitan ne kotitöitä tekemään. Jos on mies niin hän imuroi ja luutaa myös.

Valtio leikkaa niin työttömät hakee avustajaksi ja se tarkoittaa, että vammainen tekee kotityöt, minä käskytän ja ojennan tavaroita.

Ja käskytän myös, että pitää itse käsivoimilla nousta esim. jos siirtyy autoon.

Mulla on itsellä kauppakassien kantokielto ja nostelukielto niin huudan ja käskytän.

Kun mä menen avustajaksi niin huudan, että nyt sä tiskaat, tossa on pesuvadit ja vedet.

Vammainen tekee kotitöitä, mä huudan ja käskytän.

Hih

Ae että minnuu kutkuttaa herpes-tönö-Hönö Tiaisen maaniset MieliKuVitus-leikit 😂

Ai, että kun sitä jota avustetaan ei naurata kun ei enää tulee palvelijaa ja joutuukin itse kotitöitä tekemään. Nyt nimittäin avustajaksi joutuu hakemaan ne jotka sitä työtä inhoaa.

Hönö joutuu palvelijaksi 😂 ihanata, mie naatin 😂

Tää on kyl päivän paras hupiketju, poppareit kyl kuluu ('')

On eikö ole ihanaa, että kuka tahansa pääsee hoitamaan sun lasta tarhaan. Onko kallis ulkohaalari, köyhän lapsi saa sen ulos ja sun lapselle köyhän haalari, vaihdetaan.

Vierailija
625/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.

Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.

Mitä jos kannustaisit niitä lapsia työll8stymään ja kantamaan oman kortensa kekoon?

Mihin töihin 7v pääsee?

Kyllä kokoomus jotain keksii

Vierailija
626/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Hönö ei muista tarhassa onko sun lapsella allergia niin se antaa sun lapselle ruoaksi pelkkää vettä. Hönö on tarkka.

Vierailija
627/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järjetöntä poistaa suojaosa asumis- ja työttömyystuesta. Käytännössä ei sitten kannata ottaa mitään lyhyitä työsuhteita vastaan, jos se syö heti muita tukia. Monilla aloilla on käytössä todella paljon 0-tuntisopimuksia, joten tulevaisuudessa voi olla hankala löytää tuurajia vaikka ravintolaan, jos töitä on tarjolla vain 1-2 päivää viikossa. Aiemmin suojaosa on mahdollistanut tällaistenkin hommien tekemisen.

Ja minun ei osatyökykyisenä enää kannata ottaa vastaan sellaisia pieniä keikkatöitä, joita olen aina silloin tällöin pystynyt tekemään. Jos niitä jatkossa tarjotaan, niin kieltäydyn. Ihan hölmöjä nää päättäjät.

Vierailija
628/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Hönö ei muista tarhassa onko sun lapsella allergia niin se antaa sun lapselle ruoaksi pelkkää vettä. Hönö on tarkka.

Lapsi saa tarhassa 8 h aikana pelkkää vettä.

Vierailija
629/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kotona syödään poppareita ja nauretaan, lapsi sai pelkkää vettä 😂😂😂😂😂

Vierailija
630/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönön kosto on kauhea, vaviskaa kansalaiset 😂😨

Vierailija
631/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa käydä taas kerran niin kuten edellisten oikeistohallitusten aikana, sosiaaliturvasta, koulutukseta ja muusta leikataan ihan kunnolla mutta valtiovelka se vain jatkaa kasvuaan kuten se teki edellisten oikeistohallitusten aikana.

Hetken tämä sekoilu kestää, sitten äänestetään taas jotain demareita ja Orpon hallitus on yhtä epäsuosittu kuin Sipilän.

Vierailija
632/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei muista mikä on kenenkin lapsen pipo. Ei kai oo täitä 😂

Vierailija
633/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kärvistellyt vassarihallituksen uutisten kourissa viimeiset neljä vuotta. Nyt on jonkun muun vuoro vittuuntua uutisista. Mulle tämä on hyvä uutinen, työhön ne jotka kykenee, sairauspäivärahalle ne jotka eivät kykene.

Mut kun me työkyvyttömät ei meinata päästä sille sairaspäivärahalle nykyäänkään, kun Kelalla on vaikeuksia hyväksyä lääkärintodistuksia asiasta.

Mikäli kela ei hyväksy hakemusta on se varma todiste siitä että olet täysityökykyinen ja koitat laistaa töistä keksityllä luulosairaudella.

Ei pidä paikkaansa. Kelan asiantuntijalääkärillä ei ole useinkaan mitään käsitystä hakijoiden työkyvystä. Eihän ne koskaan edes tapaa näitä kasvotusten. Eivätkä välitä hoitavien lääkärien lausunnoista.

Vierailija
634/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että jokainen mulkero joka äänesti oikeistoa putoaa polvilleen ja joutuu itse tukien varaan.

Toiset meistä ovat aikuisia jotka osaavat huolehtia omista asioistaan. Se ettet sinä pärjää Suomen tapaisessa yhteiskunnassa, tarkoittaa vain sitä ettet pärjäisi missään muuallakaan ja olet muiden avun varassa. Olen pahoillani puolestasi.

Mene nyt jumankekka itseesi välillä! Ihmisillä on erilaisia lähtökohtia, Suomessakin. Sekä tavallista epäonnea, työ lähtee alta tai sairastuu.

Kertoo paljon yhteiskunnasta miten se kohtelee niitä heikompiosaisempiaan.

Mutta tää on tätä, Suomi on niin keskiluokkaistunut, että harva välttämättä edes tapaa työttömiä tai muuten köyhiä, joten heistä on helppo luoda päässään mielikuvia vaan sohvalla makaavina laiskottelijoina.

Vierailija
635/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa. Lasten vaatteet on yhteisiä. Hyvätuloisen lapsen tekee hyvä olla köyhän kirpparihaalarilla pihalla.

Voi hitto kaatu kuvauspäivänä maito ja pitää vaihtaa hyvätuloisen lapselle tarhakuvaan nukkainen kirppispaita. Olen hyväsydäminen ja toin lapsille varavaatteita itse kirpparilta.

Vierailija
636/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkaa. Lasten vaatteet on yhteisiä. Hyvätuloisen lapsen tekee hyvä olla köyhän kirpparihaalarilla pihalla.

Voi hitto kaatu kuvauspäivänä maito ja pitää vaihtaa hyvätuloisen lapselle tarhakuvaan nukkainen kirppispaita. Olen hyväsydäminen ja toin lapsille varavaatteita itse kirpparilta.

Pitää myös lapsen kampaus vaihtaa, ei mitään tyhmiä lettejä.

Vierailija
637/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 2 lapsen äitinä työmarkkinatukea 760e. Jos korotus lähtee niin saan enää jotain 500e.

Töitä ei saa ja lapset pitäisi elättää.

Mistäs etukäteen tiedät ettet töitä saa tulevaisuudessa. Joku päivä vaan onnistaa.

Vierailija
638/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaakohan "vähimmäistason yhtenäistäminen " oikeasti viimein sitä, että esim. vanhempainvapaalla saisi yhtä paljon tukea, kuin työttömänä.

Tämähän olisi hyvä, mutta tuskinpa menee näin.

Olisi tosiaan järkevää, jos vähimmäistasot olisivat samat perusteesta riippumatta.

Mä tekisin vielä niin, että jos opiskelee työvoimapula-alaa, niin silloin myös ainakin opintojen ekan vuoden ajalle sama tukitaso ilman lainanottovelvoitetta.

Sama vähimmäistaso perusteesta riippumatta on mielestäni huono ajatus. Onhan nyt oman lapsen hoitaminen kotona yhteiskunnalle kannattavampaa toimintaa kuin maksaa nistille työttömyysetuutta. En ymmärrä, miksi kukaan hoitaa lastaan kotona pienemmällä rahalla kuin työttömyyskorvaus on. Kannattaa mieluummin ilmoittautua työttömäksi ja hakea hoitopaikkaa. Kunta ei varmasti järjestä työttömän lapselle erityisellä kiireellä hoitopaikkaa. Työttömyysetuus on kuitenkin suurempi summa kuin kotihoidontuki, missä ei ole mitään järkeä, ollut koskaan.

Poliitikkojen ongelma on se, etteivät he hanskaa tukiviidakkoa kuten vaikka nyt minä, joka olen kyykyttänyt Kelaa monta kertaa elämässäni. Voisin vähän konsultoida ummikko-Orpoa jos haluaisin, mutta enpä halua.

Vierailija
639/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää myös lapsen kampaus vaihtaa, ei mitään tyhmiä lettejä.

Vuoden vanha antaa tehdä tarhassa kampauksen kun sille antaa karkkia, mulla on niitä töissä eväänä.

Vierailija
640/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaavat lapsilisät muutenkin, niihin menee paljon rahaa. Loiset töihin

Kuinka moni kansanedustaja on ottamatta lapsilisää, siyähän ei ole pakko ottaa vastaan. Jos on hyvä palkka ja muutenkin varallisuutta niin lapsilisät vaan pois ja kansanedustajat voisivat näyttää mallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme