Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyyskorvauksista poistetaan lapsikorotukset, jäätävää.

Vierailija
16.06.2023 |

"Työmarkkinatuen, peruspäivärahan, sairauspäivärahan, Kelan kuntoutusrahan ja vanhempainpäivärahojen vähimmäistaso yhtenäistetään ja lapsikorotukset, korotusosat sekä suojaosat poistetaan. Yleistuen mallin kehittämisen yhteydessä kiinnitetään erityistä huomiota riittävän toimeentulon ja palveluiden turvaamiseen niille, jotka ovat tosiasiallisesti työkyvyttömiä esimerkiksi sairauksien vuoksi, ohjelmassa linjataan."

Huhhuh.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…

Kommentit (1339)

Vierailija
381/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen uusliberalistisen ajattelutavan mukaan ihmisen on selvittävä yksin.

Nyt tätä opetetaan jo syntymästä lähtien. Jokaiselle vauvalle oma sijoitustili, että jatkossa voidaan poistaa koko aiemmin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta.

Itkee hän, joka sai rakkautta vain valtiolta. 

Vierailija
382/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että poistuu koska se asettaa ihmiset eri arvoiseen asemaan.

Tasa-arvo on sitä että kaikki saa saman työttömyyskorvauksen, se onko sulla lapsi tai vaikka koira ei oikeuta siihen että saat enemmän korvauksia kuin muut.

Mä puhun lapsista tästä lähtien kaikki tauot töissä ja haukun lapsettomat laiskoiksi ja itsekkäiksi.

Onnea vaan sulle. Sinusta tulee työpaikan vihatuin ihminen jos noin teet :D

Minä alan töissä haukkumaan teitä perheellisiä ihmisiä kerjäläisiksi ja muiden rahoilla eläjiksi kun te ette kykene edes elättämään jälkikasvuanne ilman meidän muiden rahoja.

Lapsiperheille ei pitäisi maksaa mitään ylimääräsiä tukia eli lapsilisät pois ja palkalliset vapaat pois, samat tuet teille kuin muillekkin.

Kuule ei haittaa kun on jo työttömänäkin vihattu. Teidät lapsettomat tullaan haukkumaan, senkin laiska.

Jos et saa biologista lasta niin mua ei sun tunteet kiinnosta. Mä puhun lapsista kaikki tauot. Itsepä haluatte vastikkeellista työttömyysturvaa.

En yhtään ihmettele, miksi et ole saanut töitä 😂.

Ohis

Ja mä en ihmettele ettei luonto antanut sulle lapsia. Susta olisi tullut paska äiti, siksi et niitä saanut 😂

Mistä sä keksit, että mulla ei olisi lapsia? Sä oot sekaisinkin vielä kaiken lisäksi, elät omissa harhoissasi 🤣

Ja sä olet tupakkaa polttava, tatuoitu kusimulkku äiti joka jättää kakarat yksin vaikka yövuoron ajaksi ja jatkossa susta tehdään lasu, kun meet sairaalaan yövuoroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten takia pitäisi saada enemmän työttömyyskorvausta? Onko "enemmän työtön" tai "parempi työtön" jos on lisääntynyt? Ei tuolle ole mitään perusteluja, joten hyvä että vihdoin poistetaan.

Olisiko ihan sen vuoksi että niiden lastenkin pitää syödä ja saada vaatteet ylleen? Eihän se lapsikorotus sen työttömän äidin/isän hyväksi ole vaan lasten menoihin. Tietenkin sinkkutyötön pärjää pienemmällä summalla kuin se työtön jonka pitää itsensä lisäksi elättää myös lapsi/lapsia.

Menkää hyvät ihmiset töihin jos teillä on lapsia. Muuten älkää hankkiko niitä.

Miten mennään töihin kun kukaan ei palkkaa?

Minullakin oli vakityö kun lapset syntyi.

Miten olis, jos vaikka sitä koulutusalaa ja uraa miettiessään ottaisi selvää, millä aloilla on töitä melko varmasti aina ja kouluttautuisi sellaiselle? Voi myös opiskella useamman ammatin, niin mahdollisuudet työllistyä paranevat. Tai alkaa yrittäjäksi alalle, jossa on kysyntää.

Työnantajien toimesta tehty syrjintä tietysti on aunuksesta ja sitä pitäisi pystyä kitkemään. Leikkaustalkoilla se tuskin tosin onnistuu.

Eri

Miksi Kela sitten katkaisee kaikki tuet niiltä jotka haluaisi opiskella uuden ammatin?

Voihan sitä opiskella, olematta tukielätti. Joillain vaan on niin vinksahtanut ajattelutapa, että kaikki ajatellaan tukien kautta.

Kun opintotuet on käytetty niin opiskelu edellyttää työkkärin lupaa ja maksimi 2 vuotta.

Ja sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki 27678 ja pääsi vain 2773

Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta opiskelusta eli kulukorvauksen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.

Edelleen, opiskella voi olematta tukielätti. Pohdi, miten toimisit, jos katkaisisit riippuvuutesi Kelan ja veronmaksajien armollisuudesta.

Just sen takia sun kaltaisella luuserilla ei ole lapsia ja jos olisi ne pitäisi huostaanottaa.

Jättäisit varmaan lapsesi yksin kotiin, sun kaltaiset tupakan polttaja kusimulkku äidit kyllä tiedetään.

On useampiakin lapsia, olen heistä kasvattanut omavaraisia. Ovat saaneet hyvät eväät elämään.

Vierailija
384/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vassarillakaan kuin mennä töihin! Juhlat on juhlittu, velkaa on otettu, nyt alkaa arki.

Vierailija
385/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät nousee.

Varakkaillekin? Saavat siis lisää yhteiskunnalta sijoitusrahaa.

Ja Kokoomuksella on olevinaan helvetinmoinen hätä valtion velasta. Kaksinaamaista.

Vierailija
386/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on sisällissota syksyllä

Vierailija
387/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuoet ovat olleet liian suuria ja niillä pärjännyt liian hyvin mikä on kannustinloukku sillä se kannustaa jäämään kotia ja vähentää yksilön halukkuutta työlistyä. Muutenkin työttömyys turva on alunperin tarkoitettu ainoastaan vain YHTÄ henkilöä varten eikä jokaiselle perheen jäsenellen. Ne lapset ovat itse vastuussa omasta elättämisestään.

Kannustinloukkuja on, mutta tuet ovat EU alueen pienempiä. Näistä valitettu usein EU:n ihmisoikeuksien hallintoon.

Vierailija
388/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät nousee.

Ja Kokoomuksella on olevinaan helvetinmoinen hätä valtion velasta. Kaksinaamaista.

Niin tämä😂😂😂

Vierailija
389/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät nousee.

Kaikille. Alle 3-v lapsista.

Vierailija
390/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että nautin loisten kyynelistä.

Nauti vielä kun voit. Surun kyyneleet ovat edessäsi. T Näkijä

Vierailija
391/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tätä opetetaan jo syntymästä lähtien. Jokaiselle vauvalle oma sijoitustili, että jatkossa voidaan poistaa koko aiemmin rakennettu hyvinvointiyhteiskunta.

Jokaisen tulisi itse elättää itsensä omalla palkalla. Nyt ihmisille jaetaan kaiken maailman asumistukia,lapsilisä yms

Tuet kun saataisiin minimiin niin samalla verotus kevenisi ja valtion velkaantuminen hellittäisi?

Minun mielestä yhteiskunta on rikki jos valtion pitää maksaa tukirahoja ihmiselle joka käy töissä.

Minusta yhteiskunta on rikki, jos se ei pysty tarjoamaan kaikille työkykyisille töitä eikä kykene maksamaan sellaista palkkaa, että työssä käyvä sillä selviäisi ilman yhteiskunnan tukia.

Minusta yhteiskunta on rikki, jos se ei kykene huolehtimaan kunnolla työkyvyttömistä ja tarjoamaan osatyökykyisille sopivaa työtä riittävällä palkalla.

Yhteiskunta on myös rikki, jod se ei kykene huolehtimaan kunnolla niistä, jotka ovat vuosikymmeniä raataneet tämän yhteiskunnan hyväksi, maksaneet veroja ja tukeneet tätä kautta myös nuorempia sukupolvia.

Uusliberalistisen ajattelun mukaan kaikki on yksilöstä itsestään kiinni. Näin ei asia todellisuudessa todellakaan ole.

T: 25 työelämässä ollut ja olen edelleen

Nailed it!!!!

Olen samaa mieltä - huulipunahallitus tuhosi Suomen. Nyt alkaa korjausliike.

Vierailija
392/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä pitäisi tehdä jo kantelu eu:n ihmisoikeuskomissiolle. Ei varmasti mene lakien mukaan. Olemme saaneet jo monta huomautusta.

EU hurraa ja kiittelee- agenda etenee suunnitellusti.

Ai pelkästään eläkkeiden takia Ranskassa oli protestit?

Vierailija
393/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli halutaan saada ihmiset toimeentulotuelle, jotta heille voidaan osoittaa työpaikka, josta ei kuitenkaan tarvitse maksaa palkkaa.

Onnea matkaan Suomi.

Vierailija
394/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen tulisi itse elättää itsensä omalla palkalla. Nyt ihmisille jaetaan kaiken maailman asumistukia,lapsilisä yms

Tuet kun saataisiin minimiin niin samalla verotus kevenisi ja valtion velkaantuminen hellittäisi?

Minun mielestä yhteiskunta on rikki jos valtion pitää maksaa tukirahoja ihmiselle joka käy töissä.

Hesen, siivoojien ja monien muiden alojen palkoilla ei makseta vuokria eikä ne riitä elämiseen. Ne palkat on oikeasti niin matalia. Eräs lopetti siivoustyöt, koska joutui hakemaan toimeentulotukea lisäksi. Vika ei ole yhteiskunnassa vaan yrittäjissä, jotka maksaa liian pientä korvausta tehdystä työstä. Ei auta rangaista työntekijöitä heikentämällä asemaa vaan sen sijaan pitäisi vaatia yrittäjiä maksamaan enemmän. Kun minun asemaa työntekijänä heikennetään, teen vähemmän töitä.

Niillä elää vallan mainiosti, kun sopeuttaa menot tuloihin. Mutta voi voi, eikö voikaan hakea take away lattea päivittäin, ja tilata ruokia woltilla, ja jääkö rahaa koko perheen Linnanmärkireissuun, kun se maksaa minimissään tonnin.

Vierailija
395/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesen, siivoojien ja monien muiden alojen palkoilla ei makseta vuokria eikä ne riitä elämiseen. Ne palkat on oikeasti niin matalia. Eräs lopetti siivoustyöt, koska joutui hakemaan toimeentulotukea lisäksi. Vika ei ole yhteiskunnassa vaan yrittäjissä, jotka maksaa liian pientä korvausta tehdystä työstä. Ei auta rangaista työntekijöitä heikentämällä asemaa vaan sen sijaan pitäisi vaatia yrittäjiä maksamaan enemmän. Kun minun asemaa työntekijänä heikennetään, teen vähemmän töitä.

No, jatkossa varmaan noista johtajista koko kaupunki tietää nimet ja orjapiiskurit haukutaan, jouuvat häpeämään, kun menevät ravintolaan syömään.

Vierailija
396/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin saadaan kotona makaavat kotiäidit työmarkkinoille. Noiden laiiskiaisten lomailua on siedetty aivan liian kauan. Ikään kuin terveen ihmisen oikeus olisi olla tekemättä töitä ja maksaa veroja. Kiitos Orpo että saadaan yhteiskunnan hyväksikäyttäjät kuriin.

Vierailija
397/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkkilaisessa parturissa hiustenleikkaus 18 euroa.

Olla kolme kympi. jos ei halua kuiti, olla kaksi kympi.

Vierailija
398/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta yhteiskunta on rikki, jos se ei pysty tarjoamaan kaikille työkykyisille töitä eikä kykene maksamaan sellaista palkkaa, että työssä käyvä sillä selviäisi ilman yhteiskunnan tukia.

Minusta yhteiskunta on rikki, jos se ei kykene huolehtimaan kunnolla työkyvyttömistä ja tarjoamaan osatyökykyisille sopivaa työtä riittävällä palkalla.

Yhteiskunta on myös rikki, jod se ei kykene huolehtimaan kunnolla niistä, jotka ovat vuosikymmeniä raataneet tämän yhteiskunnan hyväksi, maksaneet veroja ja tukeneet tätä kautta myös nuorempia sukupolvia.

Uusliberalistisen ajattelun mukaan kaikki on yksilöstä itsestään kiinni. Näin ei asia todellisuudessa todellakaan ole.

Nailed it!!!!

Kyllä, saadaan ravintolat ja parturit konkurssiin. Kuka maksaa enää sata euroa hiusväristä.

Vierailija
399/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät nousee.

Kyllä valtion kannattaa kannustaa myös varakkaita tekemään lapsia. Varakkaiden lapsettomien ja lapsiperheiden elintason ero on paljon suurempi kuin pienituloisilla. Ei haluta, että varakkaat jättää tekemättä lapsia, koska elintaso laskisi totutusta niin paljon. huijataan itseämme jos emme näe niitä hyötyjä, joita yhteiskunta saa jos varakkaat tekisivät suhteellisesti enemmän lapsia.

Vierailija
400/1339 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nailed it!!!!

Kyllä, saadaan ravintolat ja parturit konkurssiin. Kuka maksaa enää sata euroa hiusväristä.

Yksi tuttu pesee ikkunoita pimeenä halvemmalla kuin siivousfirma.